Falk har kontrakt med HV säsongen ut.-daniel- skrev:Kritade inte Andreas Falk på 2 år med HV, eller har jag fel? Jag hade väldigt gärna sett honom i DIF redan den här säsongen...Jim Morrison skrev:Nästa säsong in: Andreas Engqvist, Andreas Falk, Nicklas Danielsson.
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Bra, då finns det iaf en chans (även fast han köpt hus & grejer i Jönköping vad jag hört).Kentta skrev:Falk har kontrakt med HV säsongen ut.-daniel- skrev:Kritade inte Andreas Falk på 2 år med HV, eller har jag fel? Jag hade väldigt gärna sett honom i DIF redan den här säsongen...Jim Morrison skrev:Nästa säsong in: Andreas Engqvist, Andreas Falk, Nicklas Danielsson.
Kanske är dags för en Sillytråd för säsongen 2012/2013 redan nu efter fem omgångar av 11/12? 

- SirDIFalot
Utgående kontrakt hos spelare med DIF-anknytning
Timmy Pettersson
Tror inte chanserna är stora att Timmy återvänder. Sett till hans ålder och att han faktiskt inte var SÅ bra som folk fått det att låta här.
Dennis Persson
Lite joker, kan hända?
Oscar Eklund
Ingen aning här faktiskt. Kan nog bli vad som helst från NHL, AHL, KHL, DIF, eller kvar i Finland eller någon annan ES-klubb.
Staffan Kronwall
Beror på hur det går i KHL och hur sugen han är på att vara kvar och tjäna deg. Tror AHL/NHL-spåret är över och det står mellan KHL och DIF.
Daniel Fernholm
Nej tack säger jag men visst kan det hända.
Patrik Lundh
Center som DIF inte vågade satsa på sist han var här. Chansen finns.
Nicklas Danielsson
Lär bli dyr och vill säkert stanna i Modo.
Henrik Eriksson
Här tror jag chansen är stor.
Fredrik Bremberg
Hänger på tränarsituationen kommande år.
Mikael Ahlén
Sett till hans poängskörd i AS ifjol så tror jag det är möjligt, samt om han tar ytterligare ett steg i år. Har mycket DIF-hjärta.
Andreas Engqvist
90% chans att han spelar i DIF nästa år? Well needed! Vår kommande förstacenter, har förhoppningsvis utvecklats lite under sina två år i Nordamerika.
Robert Nilsson
Alldeles bra för att vara med på listan kanske? Kan ändå hända kanske. Om man väljer att ta fart på nytt från ES.
Andreas Falk
Konstant länkad till DIF. Kändes som att Almtorp var andravalet. Så är dörren stängd för Falk nu?
Jocke Eriksson
För gammal? För dyr? Kan bli aktuell i år. Men hoppas att vi inte tar in ytterligare en center av "samma låga" klass. Ska det in någon ska det vara en rejäl förstärkning
Musse Håkansson
En av mina favoriter när jag var ung. Inte särskilt troligt längre va? Dessutom inte vidare bra på äldre dagar.
Anton Hedman
Många minns nog bara proppen på Honken. Men han är djurgårdare och har utgående kontrakt.
Har jag glömt någon?
Timmy Pettersson
Tror inte chanserna är stora att Timmy återvänder. Sett till hans ålder och att han faktiskt inte var SÅ bra som folk fått det att låta här.
Dennis Persson
Lite joker, kan hända?
Oscar Eklund
Ingen aning här faktiskt. Kan nog bli vad som helst från NHL, AHL, KHL, DIF, eller kvar i Finland eller någon annan ES-klubb.
Staffan Kronwall
Beror på hur det går i KHL och hur sugen han är på att vara kvar och tjäna deg. Tror AHL/NHL-spåret är över och det står mellan KHL och DIF.
Daniel Fernholm
Patrik Lundh
Nicklas Danielsson
Henrik Eriksson
Fredrik Bremberg
Mikael Ahlén
Sett till hans poängskörd i AS ifjol så tror jag det är möjligt, samt om han tar ytterligare ett steg i år. Har mycket DIF-hjärta.
Andreas Engqvist
90% chans att han spelar i DIF nästa år? Well needed! Vår kommande förstacenter, har förhoppningsvis utvecklats lite under sina två år i Nordamerika.
Robert Nilsson
Alldeles bra för att vara med på listan kanske? Kan ändå hända kanske. Om man väljer att ta fart på nytt från ES.
Andreas Falk
Konstant länkad till DIF. Kändes som att Almtorp var andravalet. Så är dörren stängd för Falk nu?
Jocke Eriksson
För gammal? För dyr? Kan bli aktuell i år. Men hoppas att vi inte tar in ytterligare en center av "samma låga" klass. Ska det in någon ska det vara en rejäl förstärkning
Musse Håkansson
En av mina favoriter när jag var ung. Inte särskilt troligt längre va? Dessutom inte vidare bra på äldre dagar.
Anton Hedman
Många minns nog bara proppen på Honken. Men han är djurgårdare och har utgående kontrakt.
Har jag glömt någon?
Expert.
- SirDIFalot
Nä, vi kör denna och uppdaterar bara trådnamnet senare istället. Tidigare år har vi skapat "nästa års tråd" för tidigt så har det blivit snack om året lag och förstärkningar under säsongen där, i nästa års tråd alltså. Så känns bara onödigt.jensa85 skrev:Kanske är dags för en Sillytråd för säsongen 2012/2013 redan nu efter fem omgångar av 11/12?
Expert.
DIF_Soldier skrev:Broc Little i Västerås ska bli spännande att följa.
Klart iallafall är att Boumedienne inte ska få förnyat sålänge han spelar såhär ojämnt.
Förstacenter i Engqvist vore så jävla mums.
Svårt att förutsäga vilka som drar till NHL men Kyle är i farozonen. Fortsätter han producera såhär är han solklart förlorad. Victor Bartley?
Tror tyvärr att detta är sista året vi får se Tim som lär gå till Växjö eller liknande. Helt sjukt egentligen då han varit riktigt bra i tre säsonger men fått oerhört lite speltid.
Kempe förtjänar nytt kontrakt. Gjorde en fullt godkänd säsong ifjol och tio pinnar trots minimal speltid.
Har börjat den här säsongen riktigt bra.
Danielsson trivdes oerhört bra hos oss, men att han blev petad kanske lämnade sina spår hos honom.
Hade gärna också haft kvar honom då han ju fick sitt genombrott i slutspelet.
Kyle har väl inskrivit i sitt kontrakt att han inte kan bryta det för spel i NHL? Eller är det bara något jag drömmt?
- SirDIFalot
De skrev in att han inte kunde bryta den här sommaren. Som Bartley gjorde. Bara för säkerhets skull typ.DIFRobbex skrev:DIF_Soldier skrev:Broc Little i Västerås ska bli spännande att följa.
Klart iallafall är att Boumedienne inte ska få förnyat sålänge han spelar såhär ojämnt.
Förstacenter i Engqvist vore så jävla mums.
Svårt att förutsäga vilka som drar till NHL men Kyle är i farozonen. Fortsätter han producera såhär är han solklart förlorad. Victor Bartley?
Tror tyvärr att detta är sista året vi får se Tim som lär gå till Växjö eller liknande. Helt sjukt egentligen då han varit riktigt bra i tre säsonger men fått oerhört lite speltid.
Kempe förtjänar nytt kontrakt. Gjorde en fullt godkänd säsong ifjol och tio pinnar trots minimal speltid.
Har börjat den här säsongen riktigt bra.
Danielsson trivdes oerhört bra hos oss, men att han blev petad kanske lämnade sina spår hos honom.
Hade gärna också haft kvar honom då han ju fick sitt genombrott i slutspelet.
Kyle har väl inskrivit i sitt kontrakt att han inte kan bryta det för spel i NHL? Eller är det bara något jag drömmt?
Expert.
- swallat
ehh, engqvist skrev väll nytt kontrakt med Montreal inför den här säsongenSirDIFalot skrev:Utgående kontrakt hos spelare med DIF-anknytning
Timmy Pettersson
Dennis Persson
Lite joker, kan hända?
Oscar Eklund
Staffan Kronwall
Daniel Fernholm
Patrik Lundh
Nicklas Danielsson
Henrik Eriksson
Fredrik Bremberg
Mikael Ahlén
Andreas Engqvist
Robert Nilsson
Andreas Falk
Jocke Eriksson
Musse Håkansson
Anton Hedman
Har jag glömt någon?
Suck för denna jävla säsong, så satans jävla uselt
- SirDIFalot
Vad har du fått det ifrån? Det fick han inte. Och det är inte så svårt att kolla upp heller.swallat skrev: ehh, engqvist skrev väll nytt kontrakt med Montreal inför den här säsongen
Expert.
Okej, tänkte mest för att det redan snackas om nästa säsong och samtidigt om denna. Så hade det varit smidigt att ha kvar denna för årets och göra en ny som gäller för nästa. Men det kanske blev överkonstruktivt.SirDIFalot skrev:Nä, vi kör denna och uppdaterar bara trådnamnet senare istället. Tidigare år har vi skapat "nästa års tråd" för tidigt så har det blivit snack om året lag och förstärkningar under säsongen där, i nästa års tråd alltså. Så känns bara onödigt.jensa85 skrev:Kanske är dags för en Sillytråd för säsongen 2012/2013 redan nu efter fem omgångar av 11/12?
- SkönaDjurgårn
Andreas Engqvist är ju som en våt dröm till nästa säsong. Hoppas hoppas hoppas...
Verkligen, skulle ju kunna vara årets värvning i Elitserien. Grejen med Ante är ju att när han väl kommer hem så känns det som att han stannar här livet ut. Synd bara att han har en sån jävla vinnarskalle och vill stanna i Nordamerika.SkönaDjurgårn skrev:Andreas Engqvist är ju som en våt dröm till nästa säsong. Hoppas hoppas hoppas...

För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Undrar om någon av Eklund/Ottosson får tacka för sig till nästa säsong?
- -daniel-
Ante är en av få jag verkligen hoppas lyckas där borta...en riktig krigare som verkligen är en Djurgårdare personifierat. Håller faktiskt tummarna att han får en riktig NHL-karriär och inte en som slutar i fiasko likt 99% av alla andra som försöker.
Båda ligger nog i farozonen, Otto framförallt (tyvärr). Tipset på förhand är inget nytt kontrakt av DIF och han lägger av, men förhoppningsvis så visar han i år att gammal är äldst och att han fortfarande kan.Kentta skrev:Undrar om någon av Eklund/Ottosson får tacka för sig till nästa säsong?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.