Timrå IK - Djurgårdens IF, 24/9 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Re: Timrå IK - Djurgårdens IF, 24/9 2011

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

V-sign skrev:Det värsta är att vi vet hur bra Bom-Bom KAN vara....
Berätta, du kanske vet mer?
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Mindrocker
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mindrocker »

Jack Daniel skrev:BOM-BOM måste sparkas. Han har nåt fel i huvudet. Sprider dåliga vibbar inom laget.
Ja, det är något med gruppdynamiken som inte funkar. Det är samma känsla som förra året fast minus Lassen då förstås ...
Avgå DJ Yes!
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Jack Daniel skrev:BOM-BOM måste sparkas. Han har nåt fel i huvudet. Sprider dåliga vibbar inom laget.

GRYM VÄNDNING! Så skönt att VRÅLA rakt ut! :D :twisted:
Allvarligt talat, kritiken som du och väldigt många andra här inne riktar mot Bom-Bom är sjukt överdriven. Såååå dålig är han inte som ni vill få det till. Håller absolut med att han mot Luleå var minst sagt dålig. Men herregud, sparka hit o dit. Lägg ner.
Bom-Bom har en spelstil som ser väldigt loj och ointresserad ut, därför många lägger märke till honom mer än andra av våra spelare. Tex Andreas Holmqvist tycker jag har öppnat denna säsongen betydligt svagare än Boumedienne sett över de första fem matcherna. Så även Claesson. Så om det ska sparkas backar så är inte #78 den som ska sparkas först. Tycker iaf jag.
Tänk er en viss Fredrik Bremberg, tycker man kan jämföra han och Josefs utstrålning på isen. Tex så ser Linkan sjukt långsam ut, dock är det precis tvärtom. Det ser ibland mycket värre ut med Josef än vad det egentligen är, det är bara det jag menar. Sen vet jag ju att många här har sina spelare som dom bestämmer sig för att helt enkelt toksåga. Det bara är förbestämt.
Säger nu inte att Boumedienne har startat säsongen lysande, men knappast så illa som många vill få det till. Samma sak förra säsongen då han fick fruktansvärt mycket oförtjänt med skit.

Kom ihåg nu att detta inte är facit för alla, utan vad JAG tycker.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIF_Soldier »

DIF_Soldier skrev:Tycker ni är lite väl hårda nu. Vi hamnar snett i matchen på grund av en helt jävla horribel utvisning på Cehlin som de utnyttjar. Domaren är sjuk i huvudet - finns INGENTING i den tacklingen som ens är i närheten att vara straffbart.

Denna dåliga start leder till att spelarna börjar tänka för mycket och blir således paralyserade. Ändå spelar man upp sig och försöker, men då Honken blir för övermodig på blå vänder Timrå och klyftan växer. Trots det fortsätter vi pumpa på någorlunda och har ett par chanser, men fortfarande skakade av inledningen.

Tycker vi är det bättre laget men vi ligger under tack vare två individuella misstag från domarhoran och Honk.
Bygger på mitt resonemang med dessa ord:

Vi är det bättre laget även om vi inte är bra.

Minus
Individuella misstag av backar
Kladd vid linjerna av forwards
Mestadelen av spelet i egen zon
Wesslau - inger inget förtroende. Alldeles för stora rörelser (trots avgörande räddningen)
Förstakedjan

Plus
Cehlin - vår bästa spelare av samtliga den här säsongen
Klubertanz - 6 poäng på 5 matcher. Grymt bra.
Philip Holm - ska spela istället för Claesson
Tim Eriksson/Mario Kempe - stora anledningen att vi vänder idag
Pontus Åberg - vem är Zibanejad? GRYMT IMPONERAD av hur moget han uppträder!

MEN!
Det är mycket som ska slipas på minst sagt. Förstakedjan är inte alls bra och det är ju dom som ska leda laget
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Hur kan vi efter 5 matcher där vi typ gjort totalt 3 godkända perioder ligga 2:a i serien??? Helt jävla sjukt.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

jensa85 skrev:

GRYM VÄNDNING! Så skönt att VRÅLA rakt ut! :D :twisted:
Allvarligt talat, kritiken som du och väldigt många andra här inne riktar mot Bom-Bom är sjukt överdriven. Såååå dålig är han inte som ni vill få det till. Håller absolut med att han mot Luleå var minst sagt dålig. Men herregud, sparka hit o dit. Lägg ner.
Bom-Bom har en spelstil som ser väldigt loj och ointresserad ut, därför många lägger märke till honom mer än andra av våra spelare. Tex Andreas Holmqvist tycker jag har öppnat denna säsongen betydligt svagare än Boumedienne sett över de första fem matcherna. Så även Claesson. Så om det ska sparkas backar så är inte #78 den som ska sparkas först. Tycker iaf jag.
Tänk er en viss Fredrik Bremberg, tycker man kan jämföra han och Josefs utstrålning på isen. Tex så ser Linkan sjukt långsam ut, dock är det precis tvärtom. Det ser ibland mycket värre ut med Josef än vad det egentligen är, det är bara det jag menar. Sen vet jag ju att många här har sina spelare som dom bestämmer sig för att helt enkelt toksåga. Det bara är förbestämt.
Säger nu inte att Boumedienne har startat säsongen lysande, men knappast så illa som många vill få det till. Samma sak förra säsongen då han fick fruktansvärt mycket oförtjänt med skit.

Kom ihåg nu att detta inte är facit för alla, utan vad JAG tycker.
+1
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

-daniel- skrev:Hur kan vi efter 5 matcher där vi typ gjort totalt 3 godkända perioder ligga 2:a i serien??? Helt jävla sjukt.
Det är väl på något sätt det positiva i det hela, även om spelet inte har sett bra ut alls så går det inte käpprätt åt helvete i tabellen.
Mash

Inlägg av Mash »

-daniel- skrev:Hur kan vi efter 5 matcher där vi typ gjort totalt 3 godkända perioder ligga 2:a i serien??? Helt jävla sjukt.
Det är målen som räknas, inte perioderna :roll:
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Dom tio första omgångarna kan det gå precis hur som helst. Jag håller med om att det är sjukt, vi förtjänar inte att ha mer än 3-4 poäng som vi har spelat.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Ja, vi har extrem röta. Även om kritiken idag är väl hård från the trolls.
Som jag sa - idag är vi inte värdelösa, vi är sargade. Tyckte att det märktes att vi ville första bytet innan Cehlin åkte ut. Sedan fick de momentum, gjorde mål, vi blev sämre, spelade upp oss, gjorde mål, de gjorde mål, vi gjorde mål, misstag, de gjorde mål... Ja, resten är historia.

Som tur är skakar vi av oss det (någorlunda) och får in en puck sent.
Den sista pucken var riktig jävla tur, men sett till hela matchen är vi bättre än Timrå, även om vi inte är bra.
Säg den glädje som varar
Rix

Inlägg av Rix »

Inte världens bästa match kanske, men alla sätt att vinna på är bra :D
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

DIF_Soldier skrev:
Ja, vi har extrem röta. Även om kritiken idag är väl hård från the trolls.
Som jag sa - idag är vi inte värdelösa, vi är sargade. Tyckte att det märktes att vi ville första bytet innan Cehlin åkte ut. Sedan fick de momentum, gjorde mål, vi blev sämre, spelade upp oss, gjorde mål, de gjorde mål, vi gjorde mål, misstag, de gjorde mål... Ja, resten är historia.

Som tur är skakar vi av oss det (någorlunda) och får in en puck sent.
Den sista pucken var riktig jävla tur, men sett till hela matchen är vi bättre än Timrå, även om vi inte är bra.
Mm, men att vara bättre än Timrå skulle ett knattelag vara en dag som denna. Vi har fortfarande inte hittar ngn kontinuitet i spelet, just nu känns det verkligen som att vi måste få till ett fungerande grundspel.
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

DIF_Soldier skrev:Den sista pucken var riktig jävla tur, men sett till hela matchen är vi bättre än Timrå, även om vi inte är bra.
Det kanske var tur, men samtidigt måste det till slut bli mål på dom skotten också. Man kan lika gärna hävda att Timrås slagskottmål också var tur men så länge man skjuter så skapar man i allafall turen.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
Jokester

Inlägg av Jokester »

Vi har en person att tacka för att vi vinner denna match, och det är Riddarn.
Senast redigerad av Jokester den 2011-09-24 17:52:27, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Jack Daniel

Inlägg av Jack Daniel »

Jag säger bara att bom-bom kommer fortsätta spela bedrövligt... Holmqvist är ur gängorna. Men kolla in vad Josef sysslar med. :?
Skriv svar