Timrå IK - Djurgårdens IF, 24/9 2011
Re: Timrå IK - Djurgårdens IF, 24/9 2011
Att Åberg gjorde första bytet 15 minuter in i första perioden är jävla skumt med tanke på att han är våran bästa forward just nu. Holm ska ha lika mycket istid som Tjärnqvist, dom är våra två bästa backar.
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious.
Varje gång vi möter ett lag bryter de någon trend.
Deras power play lossnar. En spelare gör hattrick. De vinner första matchen på bortaplan på typ 8 försök. Deras målvakt håller nollan. Etc etc.
Är så trött på att innan matchen höra vad motståndarlaget är dåliga på och sen när matchen sätter igång så ser man inget av det där dåliga.
Deras power play lossnar. En spelare gör hattrick. De vinner första matchen på bortaplan på typ 8 försök. Deras målvakt håller nollan. Etc etc.
Är så trött på att innan matchen höra vad motståndarlaget är dåliga på och sen när matchen sätter igång så ser man inget av det där dåliga.
Senast redigerad av pulverapa den 2011-09-24 15:37:36, redigerad totalt 1 gånger.
- Lee Harvey Oswald
Kentta skrev:Om det här spelet fortsätter i en match till så ska jag seriöst kräva tränarnas avgång.
Börjat kika efter ny visningsbild...?
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Jag fattar inte riktigt vad det svåra är, det enda vi kräver i dagsläget är väl att dom åtminstone åker så mycket som dom bara orkar? Nu åker hela laget på 50%, förutom Kempe och Åberg möjligtvis..
Jag skulle säga att laget är dåligt tränat.. Kanske lite tidigt än på säsongen att dra den slutsatsen.
Jag skulle säga att laget är dåligt tränat.. Kanske lite tidigt än på säsongen att dra den slutsatsen.
Min enda känsla nu är "Dra åt helvete".
Är förbannad på varenda en, Hardy, Wesslau, DT, Otto.
Börjar kännas mer och mer kris. Tror att vi mått bättre av att torska typ som HV gjorde, för då hade någon fattat hur jävla dåligt det ser ut. Istället för att nöjt konstatera att "Det är en styrka att vinna när man spelar dåligt".
Förövrigt är domarna ett skämt, hur fan kan sillens tackling vara utvisning?
Är förbannad på varenda en, Hardy, Wesslau, DT, Otto.
Börjar kännas mer och mer kris. Tror att vi mått bättre av att torska typ som HV gjorde, för då hade någon fattat hur jävla dåligt det ser ut. Istället för att nöjt konstatera att "Det är en styrka att vinna när man spelar dåligt".
Förövrigt är domarna ett skämt, hur fan kan sillens tackling vara utvisning?
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag har gnällt på Hardy i ett år nu. Han bryr sig inte längre eller har helt enkelt inte kvalitéerna för att coacha DIF. Kanske är senil och glömt allt han kan? Nej, jag tror mest att han inte bryr sig nämnvärt hur det går.Djurgårn skrev:Count me in. Det såg ut såhär hela förra säsongen också. Det här är inte acceptabelt!B.I.B.A skrev:Jag är med. Det här är fan inte okej. Prestera eller dra.Kentta skrev:Om det här spelet fortsätter i en match till så ska jag seriöst kräva tränarnas avgång.
Övertala Wikegård att göra comeback!
Låt linkan bli spelande tränare!
- DIF_Soldier
Tycker ni är lite väl hårda nu. Vi hamnar snett i matchen på grund av en helt jävla horribel utvisning på Cehlin som de utnyttjar. Domaren är sjuk i huvudet - finns INGENTING i den tacklingen som ens är i närheten att vara straffbart.
Denna dåliga start leder till att spelarna börjar tänka för mycket och blir således paralyserade. Ändå spelar man upp sig och försöker, men då Honken blir för övermodig på blå vänder Timrå och klyftan växer. Trots det fortsätter vi pumpa på någorlunda och har ett par chanser, men fortfarande skakade av inledningen.
Tycker vi är det bättre laget men vi ligger under tack vare två individuella misstag från domarhoran och Honk.
Denna dåliga start leder till att spelarna börjar tänka för mycket och blir således paralyserade. Ändå spelar man upp sig och försöker, men då Honken blir för övermodig på blå vänder Timrå och klyftan växer. Trots det fortsätter vi pumpa på någorlunda och har ett par chanser, men fortfarande skakade av inledningen.
Tycker vi är det bättre laget men vi ligger under tack vare två individuella misstag från domarhoran och Honk.
Säg den glädje som varar
Cehlin blir utvisad för hög klubba, som jag uppfattade det i en situation EFTER tacklingen, tv-produktionen var dock inte på alerten.DIF_Soldier skrev:Tycker ni är lite väl hårda nu. Vi hamnar snett i matchen på grund av en helt jävla horribel utvisning på Cehlin som de utnyttjar. Domaren är sjuk i huvudet - finns INGENTING i den tacklingen som ens är i närheten att vara straffbart.
Jo, vi är helt värdelösa.
-
Jag förstår inte varför de unga förmågerna inte får mer istid!!!
Tydligen så fungerar det inte för de mer erfarna (och väl betalda) spelare.. In med Holm, Åberg osv!
Tydligen så fungerar det inte för de mer erfarna (och väl betalda) spelare.. In med Holm, Åberg osv!
Såådär, hittade en mer passande bild på hur jag känner mig just nu..Lee Harvey Oswald skrev:Kentta skrev:Om det här spelet fortsätter i en match till så ska jag seriöst kräva tränarnas avgång.
Börjat kika efter ny visningsbild...?

Tror nu spelarna ens bryr sig?
- Lee Harvey Oswald
Du & Hardy Soldier....DIF_Soldier skrev:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
-
Sorgsen dag att vara Djurgårdare... Spelarna skämmer ut hela föreningen gång på gång och de gör det ganska klart i vilken del av tabellen vi hör hemma i. Nu kommer jag kanske få svar av några härinne som klamrar sig fast vid nån sorts drömvärld där det här laget har något att komma med. Men icke!
Inte bara dumma utvisningar utan rent ut sagt skandalösa idiotutvisningar som varenda människa med nått bakom pannbenet förstår, att så gör man inte. Dessvärre verkar vi ha en del labila mindre intelligenta varelser i denna trupp. Tråkigt, borde få göra ett IQ-test innan man ens börjar diskutera kontrakt.
Timrå är ett jättedåligt lag. Ett förbannat pissgäng som inte bör ligga någon annanstans än Kvalserien när säsongen är slut. Men de spelar i en helt annan liga än Djurgården! DIF är som den där feta blåa älvan i Törnrosa. Inte etta i situationerna, inte tvåa och knappt trea. Hur man än vrider och vänder, man kan byta fördriktning, man kan ge henne ett försprång, man kan till och med sitta och ta en dammsugare med punch. Den där feta älvan kommer aldrig att ta sig till täten.
Det värsta är ändå att de har spelarna har betalt
Helt otroligt, varför kan inte jag få lika bra betalt för? Jag skojar inte, ställ mig på ett par griller nästa match, jag ser exakt likadan ut som Mathias Tjärnqvist. Tror till och med att jag kan lyckas med ett par översteg, sug på den föding.
Nepp, dags att hitta på någonting över Hardys huvud. Han är för envis för att medge att detta håller på att gå åt pipan. Nu måste Järlan, Engström och grabbarna spotta i nävarna. Jag vill i alla fall inte gå på allsvensk hockey nästa år, på grund av några hockeybullar som äter Cheese Doodles och runkar till Bonde Söker Fru...
Inte bara dumma utvisningar utan rent ut sagt skandalösa idiotutvisningar som varenda människa med nått bakom pannbenet förstår, att så gör man inte. Dessvärre verkar vi ha en del labila mindre intelligenta varelser i denna trupp. Tråkigt, borde få göra ett IQ-test innan man ens börjar diskutera kontrakt.
Timrå är ett jättedåligt lag. Ett förbannat pissgäng som inte bör ligga någon annanstans än Kvalserien när säsongen är slut. Men de spelar i en helt annan liga än Djurgården! DIF är som den där feta blåa älvan i Törnrosa. Inte etta i situationerna, inte tvåa och knappt trea. Hur man än vrider och vänder, man kan byta fördriktning, man kan ge henne ett försprång, man kan till och med sitta och ta en dammsugare med punch. Den där feta älvan kommer aldrig att ta sig till täten.
Det värsta är ändå att de har spelarna har betalt

Nepp, dags att hitta på någonting över Hardys huvud. Han är för envis för att medge att detta håller på att gå åt pipan. Nu måste Järlan, Engström och grabbarna spotta i nävarna. Jag vill i alla fall inte gå på allsvensk hockey nästa år, på grund av några hockeybullar som äter Cheese Doodles och runkar till Bonde Söker Fru...
100% DJURGÅRDSJ***L