Tippningstävlingen 2011/2012 - diskussionstråden
Re: Tippningstävlingen 2011/2012 - diskussionstråden
Jag ser gärna att tävlingen fortsätter i samma stil som den gjort hittills. Men givetvis anpassar jag mig utifrån tävlingsledarens direktiv! 

Håller definitivt med daniel. Fattar inte varför man ska ändra på något som fungerar.
Betydligt bättre upplägg i år än i fjol. Var även därför jag inte var med då. Men du är ju tävlingsledare lilleman så gör som du vill. Men jag tycker som sagt definitivt att vi ska köra på i samma stil med 1X2 där varje rätt ger 1 poäng, och någon bonusfråga som är värd lite mer.

Betydligt bättre upplägg i år än i fjol. Var även därför jag inte var med då. Men du är ju tävlingsledare lilleman så gör som du vill. Men jag tycker som sagt definitivt att vi ska köra på i samma stil med 1X2 där varje rätt ger 1 poäng, och någon bonusfråga som är värd lite mer.
Haha, vilket jävla idiotresonemang! "Alla i ES kan slå alla - därför är det svårt att tippa!". Tacka fan för det! Tycker vi kör på som vanligt.SirDIFalot skrev:-daniel-
Tycker det är lika mycket gissningslek oavsett. Frågor som "Nämn en poänggörare för DIF idag" eller "Nämn en spelare som tar en utvisning i dagens DIF-match" "hur många mål blir det i dagens match" är betydligt roligare än att trycka 1x2 på övriga ES-matcher. Bryr mig inte ett piss om de andra lagen egentligen och det är mer en absolut gissning då alla i ES kan slå alla hela tiden. Trycker mest 1X2, på måfå. Min personliga uppfattning är dock bara att det är roligare att tippa DIF-relaterade saker, i alla fall som hör till DIF-matchen, kan ju handla om motståndarna där med.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
ok.... Tipsar att du läser igen i så fall.Rallarn skrev:Haha, vilket jävla idiotresonemang! "Alla i ES kan slå alla - därför är det svårt att tippa!". Tacka fan för det! Tycker vi kör på som vanligt.SirDIFalot skrev:-daniel-
Tycker det är lika mycket gissningslek oavsett. Frågor som "Nämn en poänggörare för DIF idag" eller "Nämn en spelare som tar en utvisning i dagens DIF-match" "hur många mål blir det i dagens match" är betydligt roligare än att trycka 1x2 på övriga ES-matcher. Bryr mig inte ett piss om de andra lagen egentligen och det är mer en absolut gissning då alla i ES kan slå alla hela tiden. Trycker mest 1X2, på måfå. Min personliga uppfattning är dock bara att det är roligare att tippa DIF-relaterade saker, i alla fall som hör till DIF-matchen, kan ju handla om motståndarna där med.
Expert.
Stör mig som fan på bristen av respekt för andras åsikter. Han sa dessutom att han ansåg att det var roligare att tippa det som rör DIF/DIF-Matcher än de andra ES lagen. Och sa sen att det är lika mycket gissningar vilket fall som helst.Rallarn skrev:Haha, vilket jävla idiotresonemang! "Alla i ES kan slå alla - därför är det svårt att tippa!". Tacka fan för det! Tycker vi kör på som vanligt.SirDIFalot skrev:-daniel-
Hur du nu fick det till att han tyckte det var för svårt är ju en jävla gåta.
Avgå.
Du skriver att det är en gissning? Klart fan det är...annars skulle alla som spelat stryktipset varit miljonärer nu. Att du tycker det är roligare (enklare?) att tippa målgörare är en annan femma, det kan du tycka.SirDIFalot skrev:ok.... Tipsar att du läser igen i så fall.Rallarn skrev:Haha, vilket jävla idiotresonemang! "Alla i ES kan slå alla - därför är det svårt att tippa!". Tacka fan för det! Tycker vi kör på som vanligt.SirDIFalot skrev:-daniel-
Det jag ville anmärka på var: "det är mer en absolut gissning då alla i ES kan slå alla hela tiden". Att han skriver så får det att låta som att det är hans åsikt att det är en gissning. Det ÄR ju en gissning, det som är hela poängen.Heaty skrev: Stör mig som fan på bristen av respekt för andras åsikter. Han sa dessutom att han ansåg att det var roligare att tippa det som rör DIF/DIF-Matcher än de andra ES lagen. Och sa sen att det är lika mycket gissningar vilket fall som helst.
Hur du nu fick det till att han tyckte det var för svårt är ju en jävla gåta.
Avgå.
- SirDIFalot
Jag vill bara lyfte vad jag tyckte eftersom detta som sagt är diskussionstråden kring tävlingen. Hade det visat sig att 90% tyckte som jag hade det väl varit dumt att tugga vidare på 1X2 angående andra ES-lag. Det var inte direkt så att jag krävde någon ändring.Rallarn skrev:Du skriver att det är en gissning? Klart fan det är...annars skulle alla som spelat stryktipset varit miljonärer nu. Att du tycker det är roligare (enklare?) att tippa målgörare är en annan femma, det kan du tycka.SirDIFalot skrev:ok.... Tipsar att du läser igen i så fall.Rallarn skrev:Haha, vilket jävla idiotresonemang! "Alla i ES kan slå alla - därför är det svårt att tippa!". Tacka fan för det! Tycker vi kör på som vanligt.SirDIFalot skrev:-daniel-
'
"Du skriver att det är en gissning? Klart fan det är..."
Du kanske borde läsa något av inläggen före mitt? Anledningen till att jag skrev att det var en gissning oavsett var för att svara på -daniel-'s inlägg. Där han skrev att 1X2 var betydligt mindre gissning än exempelvis målskytter, då flikade jag in att jag tycker det är lika mycket gissning över båda delarna. Men visst, klart som fan det är en gissning. Jag skrev ju så själv.
Expert.
Fair enough. Var inte meningen att låta arrogant, lätt att det blir så på the interwebz.
Vi får se hur han utformar frågorna nästa omgång. Vad gäller det senaste(?) förslaget om att ha två olika låter svårt att få att funka. Man kan ju alltid skrapa ihop ett par poäng i den vanliga tippningen eftersom det är 1/3.
Vi får se hur han utformar frågorna nästa omgång. Vad gäller det senaste(?) förslaget om att ha två olika låter svårt att få att funka. Man kan ju alltid skrapa ihop ett par poäng i den vanliga tippningen eftersom det är 1/3.
Lägg upp en omröstning som varar månaden ut och välj det alternativ som får flest röster? Tillsvidare är det väl enklast att köra på som vi gjort tidigare iår?
Sjöwall skrev:Lägg upp en omröstning som varar månaden ut och välj det alternativ som får flest röster? Tillsvidare är det väl enklast att köra på som vi gjort tidigare iår?
Eller så låter vi bara Lilleman styra och ställa över den tävling han instiftat och skött med bravur så här långt så ska det nog gå bra, även om konstruktiv feedback alltid är bra.
Jag anser att det är frivilligt att delta. Min högst personliga åsikt är att årets upplägg (såhär långt) är mer skicklighetsbaserat än fjolårets vilket för min del borde innebära att vi går tillbaka till fjolårets hehe.
Håller med. Kör ditt race lilleman. Vill du slänga in nån konstig fråga ibland så gör det. Dom som vill tippa kommer tippa oavsett fråga.
Däremot vill jag att du har fler frågor som är anpassade mer efter mig. Mina kunskaper etc.
Däremot vill jag att du har fler frågor som är anpassade mer efter mig. Mina kunskaper etc.
Född till sportchef.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Mm, vill ha mer -daniel- anpassade frågor också. Typ "Vilken färg är det på en svart bil?", "Hur många mål vann DIF med i 4-2 vinsten mot Solna i förra veckan?" osv.android skrev: Däremot vill jag att du har fler frågor som är anpassade mer efter mig. Mina kunskaper etc.
Ställningen uppdaterad och nya frågor finns!
Testar en ny idè nu i två omgångar, sedan får vi utverdera vad vi tycker.
Spelstopp som vanligt 18.59
Testar en ny idè nu i två omgångar, sedan får vi utverdera vad vi tycker.
Spelstopp som vanligt 18.59
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Alternativ 2 fråga 5: Undra vad oddsen är för att Luleå ska vinna matchen mellan DIF - Brynäs 

Ridderwall: " Vi har större klack kvar 20 minuter efter matchen än de andra har under hela sina matcher"
Vilken hjäte du är lilleman! När det gnälls så fixar du en perfekt lösning, hyll hyll!
Konstaterar även att jag redan tagit en trepoängsledning, herregud, försöker ni ens?
Konstaterar även att jag redan tagit en trepoängsledning, herregud, försöker ni ens?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.