DIF i Media
Re: DIF i Media
Ett stort skämt att Jimmie får tre matcher för sin tackling.
Det är en sorgedag för svensk hockey. Att det anmäls och att spelare stängs av för att de spelar hockey. Precis som jag sa efter det att luleå anmälde Mackan och Jimmie förra säsongen så blir det. Det anmäls, vanliga fetto-svenssons anmäler från TVsoffan, domarna anmäler och.. tack för det luleå: klubbarna anmäler enskilda spelare för vad de anser vara "övergrepp".kaminor skrev:Ett stort skämt att Jimmie får tre matcher för sin tackling.
Detta är en mycket, mycket tragisk utveckling av hockeyn och på sikt förödande. helvete
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Diciplinnämndens motivering:
"Av anmälan framgår att Jimmie Ölvestad i mitten av första perioden tacklade en Luleåspelare, att han träffade Lulespelarens huvud med vänster arm och att detta ledde till att spelaren kastades in i sargen. Luleåspelaren reste sig omedelbart upp efter tacklingen och åkte och bytte. Jimmie Ölvestad fick under matchen 2 + 10 minuter för checking to the head. Efter matchen fick domarna veta att Luleåspelaren enbart gjorde något enstaka byte efter tacklingen och därefter klev av p.g.a. skada. Efter att ha granskat tacklingen på DVD i efterhand har domarna gjort bedömningen att anmäla händelsen till disciplinnämnden.
Utredningen i ärendet, framför allt en granskning av filmsekvensen, visar att Jimmie Ölvestad fullföljde tacklingen genom att höja vänster armbåge som härigenom träffade motspelarens huvud. Enligt nämndens uppfattning är tacklingen medvetet utförd. Tacklingar av den här typen är generellt farliga och ska enligt praxis leda till avstängning som i detta fall bör kombineras med böter. Jimmie Ölvestad straffades så sent som i mars av disciplinnämnden för en otillåten tackling mot huvudet (jfr. disciplinnämndens ärende 97-10/11). Det rör sig nu alltså om ett återfall i samma typ av förseelse. Detta ska beaktas av nämnden när det gäller längden på avstängningen. Sammantaget finner nämnden mot denna bakgrund att Jimmie Ölvestad ska ådömas avstängning motsvarande totalt tre matcher och böter motsvarande en match."
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Sanslöst hårt straff. Disciplinnämnden blir bara så kåta när de får något att göra. Säga vad man vill om tacklingen men 3 matcher är helt hutlöst.
Men vad kan man vänta sig av ett gäng som gav Nisse 8 matcher(!!!) för ett slag som knappt träffade och mot en spelare som spelade bytet efter.
Bevisar bara att ju mer pressen skriver om något desto mer spär asen på.
Men vad kan man vänta sig av ett gäng som gav Nisse 8 matcher(!!!) för ett slag som knappt träffade och mot en spelare som spelade bytet efter.
Bevisar bara att ju mer pressen skriver om något desto mer spär asen på.
Säg den glädje som varar
Jag vill att disciplinnämnden avgår. Jag har NOLL respekt för dem. NOLL! Hur FAN vet de att Jimmie är ute efter att med avsikt slå sönder Persson?! Näe, jag smäller fan av.. och fan vad frustrerande det är att bli så här jävla arg framför en datorskärm.PNY skrev:Diciplinnämndens motivering:
"Av anmälan framgår att Jimmie Ölvestad i mitten av första perioden tacklade en Luleåspelare, att han träffade Lulespelarens huvud med vänster arm och att detta ledde till att spelaren kastades in i sargen. Luleåspelaren reste sig omedelbart upp efter tacklingen och åkte och bytte. Jimmie Ölvestad fick under matchen 2 + 10 minuter för checking to the head. Efter matchen fick domarna veta att Luleåspelaren enbart gjorde något enstaka byte efter tacklingen och därefter klev av p.g.a. skada. Efter att ha granskat tacklingen på DVD i efterhand har domarna gjort bedömningen att anmäla händelsen till disciplinnämnden.
Utredningen i ärendet, framför allt en granskning av filmsekvensen, visar att Jimmie Ölvestad fullföljde tacklingen genom att höja vänster armbåge som härigenom träffade motspelarens huvud. Enligt nämndens uppfattning är tacklingen medvetet utförd. Tacklingar av den här typen är generellt farliga och ska enligt praxis leda till avstängning som i detta fall bör kombineras med böter. Jimmie Ölvestad straffades så sent som i mars av disciplinnämnden för en otillåten tackling mot huvudet (jfr. disciplinnämndens ärende 97-10/11). Det rör sig nu alltså om ett återfall i samma typ av förseelse. Detta ska beaktas av nämnden när det gäller längden på avstängningen. Sammantaget finner nämnden mot denna bakgrund att Jimmie Ölvestad ska ådömas avstängning motsvarande totalt tre matcher och böter motsvarande en match."
Luleå skämmer återigen ut sig i hockeysverige. Luleå samt domarna håller just nu på att ta död på hockeyn totalt. Ska det hållas på så här med anmälningar hit och dit och ett jävla gnällande så fort någon tacklas, ja då har vi ett stort problem. Jag vill se tacklingar i hockey och fortsätter det så här så vill inte jag titta på elitserien längre. Då kan jag lika gärna titta på tennis.
Jag börjar seriöst bli oroad över utveckling av elitserien som produkt överhuvudtaget.
Jag börjar seriöst bli oroad över utveckling av elitserien som produkt överhuvudtaget.
Om detta nu är en avstängning så är min fråga: Varför i ---- blir inte spelaren i FBK avstängd för tacklingen mot huvudet på HVs målvakt (Andersson)? Han fick utgå skadad och kommer inte att kunna spela på ett tag! Bör inte våra sk "proffsdomare" kunna hålla en och samma linje? Detta är en skam för svenskhockey! Skit i om vi ska ha 12, 14 eller 16 lag i elitserien, vi behöver BRA domare för att utveckla spelet i svenskhockey!
2014-04-07, vad hände?
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Håller med om att det är ett stort skämt att han blir avstängd för den där...jag vidhåller dock att det fortfarande var en solklar utvisning och ett urbota korkat tilltag att ta den tacklingen i ett boxplay och därmed riskera en 3-mot-5:a.
Men avstängningen är som sagt sanslös. Jävla tattare i disciplinnämnden.
Säga vad man vill, tacklingen var inte så snygg tycker jag. Kanske är bra att jimmie får vila lite och kanske tänka sig för lite när han kommer tillbaka. Tycker han har suttit för mycket i utvisningsbåset redan. Om nu Bombom kan skärpa till sig också och inte göra dumma saker så tror jag bara det blir positivt i längden för dif. Låt lite juniorer lira nu och låt våra äldre järnkaminer fundera lite så kommer det bli bra detta!
Jag har lite ont om ord just nu men delar din åsikt fullständigt. Jag, och många många med mig, kommer att tappa intresset för hockeyn när passionen utgår till förmån!??!?!? för innebandykillar som vill göra zorro-mål och som inte vill ligga en sekund extra på gymet mellan träningarna för att bli lite finare, lite bättre. Det blir en jävla Chippendale-sport, en Svansjön, där spelarna ser mer ut som Christiano Ronaldo än något annat. De ligger och lipar på isen och det utdöms straff åt höger och vänster.Djurgårn skrev:Luleå skämmer återigen ut sig i hockeysverige. Luleå samt domarna håller just nu på att ta död på hockeyn totalt. Ska det hållas på så här med anmälningar hit och dit och ett jävla gnällande så fort någon tacklas, ja då har vi ett stort problem. Jag vill se tacklingar i hockey och fortsätter det så här så vill inte jag titta på elitserien längre. Då kan jag lika gärna titta på tennis.
Nu måste vi resa oss och avsätta disciplinnämnden. Den är en parodi och ett skämt och en fars och dödar, mördar, avlivar sporten Hockey,
- Lee Harvey Oswald
Inte om du ser till Återfallsregeln, det är 5 ES-matcher sedan förra gången.-daniel- skrev:Håller med om att det är ett stort skämt att han blir avstängd för den där...jag vidhåller dock att det fortfarande var en solklar utvisning och ett urbota korkat tilltag att ta den tacklingen i ett boxplay och därmed riskera en 3-mot-5:a.
Hade Wallin proppat tex Herr Nilson tror jag de flesta här inne blivit hyfsat nöjda med utgången.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Du kan inte OKeja Jimmies avstängning genom att citera en pissig regel. Det blir liksom fel+fel.Lee Harvey Oswald skrev:Inte om du ser till Återfallsregeln, det är 5 ES-matcher sedan förra gången.-daniel- skrev:Håller med om att det är ett stort skämt att han blir avstängd för den där...jag vidhåller dock att det fortfarande var en solklar utvisning och ett urbota korkat tilltag att ta den tacklingen i ett boxplay och därmed riskera en 3-mot-5:a.
Hade Wallin proppat tex Herr Nilson tror jag de flesta här inne blivit hyfsat nöjda med utgången.
Jimmie tacklade killen hårt, men inte med arm eller armbåge. Hans skridskor var i isen vid träff och tacklingen är regelrätt. Sen att Jimmie är BRA på att proppa. Det straffas han för.
-
Fullständigt sinnessjukt straff. Om Luleå inte klarar av fullkontaktssporter så kan dom väl hålla sig till damhockey? Låt sporten vara för fan!
Sent from my HTC Desire using Tapatalk
Sent from my HTC Desire using Tapatalk
- Lee Harvey Oswald
Någon av oss behöver ett besök hos Synsam, SmartEyes eller liknande...Magnutz skrev:
Du kan inte OKeja Jimmies avstängning genom att citera en pissig regel. Det blir liksom fel+fel.
Jimmie tacklade killen hårt, men inte med arm eller armbåge. Hans skridskor var i isen vid träff och tacklingen är regelrätt. Sen att Jimmie är BRA på att proppa. Det straffas han för.
Du kanske ska boka tid hos hjärtläkare samtidigt..

-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan