Ibland, och speciellt när Fabricius faller som en klubbad valross, blir jag skitless på de som kallar sig domare. Efter en sån jävla katastrofbedömning skall licensen dras in omedelbart. Så usel för man inte vara och fortfarande behålla sin befattning.Jokester skrev:Bara jag som tänker på denna när man hör (skit)snacket kring Jimmies tackling?
DIF i Media
Re: DIF i Media
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Kolla på klippet: så ser du att Jimmie har skridskorna kvar i sien ända fram tills det att han trycker till Persson. Jimmie hoppar INTE in tacklingen. Tacklingen är hård och Persson slår i sargen, hårt. Det är av sargträffen han får hjärnskakningen, det skulle jag sätta pengar på.Salas skrev:Som jag sa så finns det undantag, men det är inte ofta det händer. Det är trots allt sällan som domarna gör sådana bedömningar.SirDIFalot skrev:Här har vi ett exempel. 4 domare som inte höjer en arm, vilket du kan se på en av repriserna. (03:50) Efter att Havlat legat några minuter kommer man överens om att det är ett matchstraff.
http://www.youtube.com/watch?v=3KJm-qcnnC0
Konsekvensen av tacklingen verkar alltid vara värre än tacklingen i sig, vilket är helt sjukt.
Sen var den där tacklingen extrem i och för sig (dock inte ful enligt mig), och 10 sådana får vi ju inte se/match i eltiserien. Snarare en/säsong.
Ja, man får tacklas i hockey, men man får inte hoppa in i en tackling. Det har man aldrig fått göra i modern hockey, och det kommer man aldrig att få göra på grund av att skaderisken ökar rejält när spelare hoppar in i tacklingar.Magnutz skrev:1. Trams - Jimmie tar inte nån jävla "så hög hastighet som möjligt" titta på klippet så ser du. Jimmie vänder upp några meter ifrån och tar, i mina ögon, inte mer än ett fåtal skär innan han stänker dit en rejäl tackling på Persson. Visst, Jimmie går från tanke till handling snabbt i lägen som det igår, men tacklingen var tajmad. Problemet är att killen som får ta emot den tänker på annat. Dessutom verkar killen böja sig framåt i det ögonblick han får smällen. Helt och hållet utan koll på det som händer runt omkring honom. Sen kan väl Jimmie ta det lugnt och låta bli att proppa motståndare, men i hela jävla ärlighetens namn, varför skulle han? Man får tacklas i ishockey. Nu verkar det vara på väg att plockas bort så vi får väl vaddera sargen och plocka fram gummiklubbor och innebandyboll. Moraltanter och andra förstör kraftsporten. Fyf*n.
Det enda du gör är att försvara Jimmie, och det blir bara löjligt. Hade det varit en omvänd situation och att Niclas Wallin gav Marcus Nilson en hjärnskakning på samma sätt så hade du garanterat inte tyckt likadant.
Jimmies tackling var ful, det är inget snack om saken. Inte ens Hardy försvarade Jimmie, så varför ska du göra det?
Den tacklingen som Mackan får in på Fabricius är så vacker att man börjar gråta nästa. Utvisning på den bevisar ju bara hur sjukt kass man är som domare.Jokester skrev:Bara jag som tänker på denna när man hör (skit)snacket kring Jimmies tackling?
Magnutz skrev:Kolla på klippet: så ser du att Jimmie har skridskorna kvar i sien ända fram tills det att han trycker till Persson. Jimmie hoppar INTE in tacklingen. Tacklingen är hård och Persson slår i sargen, hårt. Det är av sargträffen han får hjärnskakningen, det skulle jag sätta pengar på.

Sa du att han inte hoppade in i tacklingen? Då tycker jag att du ska förklara för mig varför hans skridskor är ovanför isen.
Jag älskar Jimmie som spelare, men att försvara honom för den där tacklingen är bara löjligt. Det är en rutten och riktigt ful tackling, och det finns ingen anledning till att försvara honom.
Men kom igen. Du kallar en tackling som "rutten och riktigt ful", och som enda intäkt till det påståendet visar du en suddig bild där du påstår att en liten jävla skridsko är 1 cm över isen vid en viss tidpunkt.Salas skrev:Jag älskar Jimmie som spelare, men att försvara honom för den där tacklingen är bara löjligt. Det är en rutten och riktigt ful tackling, och det finns ingen anledning till att försvara honom.
Du ser inget orimligt alls i detta? Du borde kanske analysera plockepinn-tävlingar istället. Vi spelar hockey, det är inte en exakt vetenskap med millimeterprecision!
Visst, ge Jimmie en boarding-två om matchbilden kräver det. Det stora felet dock, om man nu pratar om skadeproblem i hockey, är att luleåspelaren inte TAR EMOT tacklingen.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Nu åker han ju ut för en interferance, vilket är helt sjukt. Visst han rörde ju inte pucken men den är ju där. Är ju den han letar efter som gör att han ser när Kronwall of pain kommer å kör över han.SirDIFalot skrev:Här har vi ett exempel. 4 domare som inte höjer en arm, vilket du kan se på en av repriserna. (03:50) Efter att Havlat legat några minuter kommer man överens om att det är ett matchstraff.Salas skrev:Jag håller som tidigare sagt inte med dig. Du överdriver rejält enligt mig. För att ett matchstraff ska delas ut så måste tacklingen i de flesta fallen vara riktigt ful. Givetvis finns det undantag som t.ex. när MacNevin skadade sig, men jag har aldrig varit med om det annars att en domare har delat ut ett matchstraff för något som inte ens borde ha varit en utvisning. Det händer väl någon gång, men det är väldigt sällan.SirDIFalot skrev:Granskar man en match riktigt noga kan man hitta ett 10-tal exempel på tacklingar som hade renderat i matchstraff ifall det blir en skada, en lite för hög arm, hoppar lite grann, liiite för sen, lite för mycket i rygg, etc.... Går att hitta enormt många.
Men jag ska vara uppmärksam i matchen mot Timrå på den här punkten, men jag delar verkligen inte din åsikt i dagsläget. Alla domare är även dom människor och gör fel ibland, men bara för det så är inte alla helt värdelösa och delar ut matchstraff så fort någon skadar sig.
http://www.youtube.com/watch?v=3KJm-qcnnC0
Konsekvensen av tacklingen verkar alltid vara värre än tacklingen i sig, vilket är helt sjukt.
Skridskor lämnar allt som oftast isen vid kollision när tackling sker. Den där bilden säger ingenting om han hoppar eller inte. För att ta N Kronwall som ett exempel så har han nästintill aldrig kvar skridskorna i isen när han väl träffar med sina tacklingar.Salas skrev:Magnutz skrev:Kolla på klippet: så ser du att Jimmie har skridskorna kvar i sien ända fram tills det att han trycker till Persson. Jimmie hoppar INTE in tacklingen. Tacklingen är hård och Persson slår i sargen, hårt. Det är av sargträffen han får hjärnskakningen, det skulle jag sätta pengar på.
Sa du att han inte hoppade in i tacklingen? Då tycker jag att du ska förklara för mig varför hans skridskor är ovanför isen.
Jag älskar Jimmie som spelare, men att försvara honom för den där tacklingen är bara löjligt. Det är en rutten och riktigt ful tackling, och det finns ingen anledning till att försvara honom.
Nu är ju Ölvestad avstängd i en vecka (3 matcher) + 15000 i böter. Helt absurt i min mening!
2014-04-07, vad hände?
Nu ha rjag kollat på Youtube filmen om och om igen och jag kan inte se att han hoppar in, visst skridskorna lämnar isen men först efter träff och som tidigare sagts är mer regel än undantag.
Så avstängning och böter är riktigt löjligt i min mening
Så avstängning och böter är riktigt löjligt i min mening
Nu är du nöjd va, Salas?
- Lee Harvey Oswald
Larvig kommentarJitenu skrev:Nu är du nöjd va, Salas?
Precis som jag sa efter matchen så var detta ett ganska väntat beslut, armbågar i huvudet har aldrig varit tillåtna.
Men visst, 3 matcher var ju att ta i.
Faller väl under "återfallsregeln" skulle jag tro
Senast redigerad av Lee Harvey Oswald den 2011-09-24 12:15:41, redigerad totalt 1 gånger.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Tre matcher plus böter för en tackling? Herregud vart är Hockeysverige på väg... Nordamerikanerna garvar åt oss!
100% DJURGÅRDSJ***L
-
Bättre klipp med tacklingen:
Måste säga att även jag tycker att tre matcher är väl hårt alltså, som jämförelse fick ju Hedman totalt tre matcher han också för sin armbågstackling på Holmqvist som ju ändå var betydligt tydligare än Jimmies.
Måste säga att även jag tycker att tre matcher är väl hårt alltså, som jämförelse fick ju Hedman totalt tre matcher han också för sin armbågstackling på Holmqvist som ju ändå var betydligt tydligare än Jimmies.
Nu får det fan vara nog. Vad ÄR DET HÄR?! Fotbollsmördare i all ära men här ser vi Hockeymördare.
Jimmie spelar hockey. Vad alla andra jävla mjölpåsar gör, det är mig fullkomligt ointressant. Innebandy-fetton som sitter i disciplinnämnden.
Jimmie spelar hockey. Vad alla andra jävla mjölpåsar gör, det är mig fullkomligt ointressant. Innebandy-fetton som sitter i disciplinnämnden.
Det är ett hån, ett steg närmre gummiklubbshockey och fyfan säger jag vilken skit och vad jag anser omdomarna och luleå och de andra som tycker att Jimmie ska stängas av och straffas för tacklingen... det är inte publicerbart. FYFAN.Gustafsson1993 skrev:Bättre klipp med tacklingen:
Helt seriöst så kan jag inte se nånting i den tacklingen som skulle rendera i 3 matchers avstängning! Är nu inte så att han tar flertalet skär innan han tacklar, tacklingen är framifrån, Fuleåspelaren håller blicken i isen (vilket iofs borde göra att Ölvestad borde tagit det lugnare). Men inte fasen är den där tacklingen 3 matcher samt 15 000:- böter!
2014-04-07, vad hände?