En coach seger mot Brynäs!
En coach seger mot Brynäs!
Grattis till 2poäng igår.....Säcken & challe var enastående i båset igår mot Brynäs!
-
Var dom enastående? OKej dom fick igång grabbarna efter halva matchen innan dess åkte dom runt som rädda pojklagsspelare och det håller inte när man är ett lag som krigar för varje poäng.
Att kalla detta för coach seger när man slänger in elitseriens just nu sämsta backpar i Tomas Johansson och våran nya jesper björk Jonas Liwing är ett såndant otroligt misstag att man blir mörkrädd..
Tex Timmy Pettersson och Martin Lindman hade varit nästintill dominanta under matchen "Ribben" slet som sällan förr. att då slänga in två långsamma spelare ur form i ett kritiskt läge, är för mig ingen geni lösning a la challe. Men Men har sätt dom här matcherna i år och är helt chockad över hur mycket speltid jonas liwing får...
Att kalla detta för coach seger när man slänger in elitseriens just nu sämsta backpar i Tomas Johansson och våran nya jesper björk Jonas Liwing är ett såndant otroligt misstag att man blir mörkrädd..
Tex Timmy Pettersson och Martin Lindman hade varit nästintill dominanta under matchen "Ribben" slet som sällan förr. att då slänga in två långsamma spelare ur form i ett kritiskt läge, är för mig ingen geni lösning a la challe. Men Men har sätt dom här matcherna i år och är helt chockad över hur mycket speltid jonas liwing får...
-
- Kontakt:
[quote="Kall-El"]Att liwing får så mycket istid har förvånat mig med, men det har väl att göra med att det inte finns någon annan högerskytt från backplats. Man får helt enkelt ta det som finns. Inget ont om Martin Lindman, men hade det intevarit smartare att plocka in en högerskytt istället?[/quote
Här kanske du hittar förklaringen
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 64,00.html
Här kanske du hittar förklaringen
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 64,00.html
hmhm................
Det är klart att det är en coach seger och jävligt hög moral i DIF i år! Vi vann matchen men på Overtime! Visst släppte vi in ett onödigt mål! Men vi gjorde ju det sista vilket gjorde att Vi vann!!!!!!!!!!!!
- Lee Harvey Oswald
lite från ämnet kanske...Boråsaren skrev:Finns inte en chans till att det var en coachseger, fan va onödigt! 6-2 mot Linköping var en coachseger, detta var bara flyt...!
6-2 seger mot LHC var en "jävla flytseger".
Visst DIF kämpade otroligt bra i den matchen men 4-0 i sista perioden var inget annat än flyt, kommer inte hända igen denna säsong.
Det är just det att det krävs en total 100% kämpainsatts för att DIF ska plocka hem 3p som talar emot att det blir nåt slutspel.
DIF har inte det spelarmaterialet som krävs för att kunna "tråkspela" sig till 3 poängare, det krävs i en serie som är 55 matcher lång.
Re: hmhm................
Men tappade en poäng.TomyMörth skrev:Det är klart att det är en coach seger och jävligt hög moral i DIF i år! Vi vann matchen men på Overtime! Visst släppte vi in ett onödigt mål! Men vi gjorde ju det sista vilket gjorde att Vi vann!!!!!!!!!!!!
Jag kan hålla med om att det var lite "flyt" mot LHC men det var ändå en riktigt välspelad match. Jag tror att det kommer bli fler sånna matcher i år, nåt som överraskar motståndarna.
Saknar Kung Wikegård!