DIF i Media

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Heaty
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF i Media

Inlägg av Heaty »

Skulle det föras några register över sådant då (ang. fingeravtrycken)?
Jag skulle då i alla fall skita totalt i att gå på matcher i sådana fall. Vill att så lite information samlas i deras databaser, finns ingen anledning till att dem ska ha det. Det räcker som sagt med visitering and what not.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

DIF_Soldier skrev:
AMMC skrev:
DIF_Soldier skrev:
2. Fingeravtrycksregister för samtliga besökare på en arena
Sen kan vi fortsätta med gnagets idé om att ögonscanning också? 1984 här kommer vi (på god väg med gestapoinsläppet på derbyt igår, sånt jävla övertramp).

Personlig integritet existerar inte och har du inte gjort något fel har du inget att frukta...
Äh, lägg av med det där jävla integritetssnacket. Folk plockar fram det argumentet när det passar dem, all annan tid spenderas åt att vika ut sitt liv på fejsbuck. Hyckleri much?

Så jävla desperat att dra till med en 40-talsdystopi som mothugg. Som vanligt kan ingen hålla sina argument proportionerliga.

Jag kan svara på din fråga redan nu; Nej, jag är inte för FRA-lagen.
Hyckleri? Det jag (eller någon annan) lägger ut på facebook är mitt eget val, jag kontrollerar själv den information som läggs in i deras databas. Om du inte kan särskilja det från fingeravtrycksregister i samband med idrottsevenemang så blir det svårt att diskutera detta med dig.

Du vill ha personliga biljetter och fingeravtrycksregister för DIF Hockeys besökare, tillsammans med larmbågarna och visiteringen så är har jag svårt att se hur jämförelsen med dystopin ska vara oproportionerlig. För om du tror att DIF Säkerhet, eller för den delen polisen, klarar av att sköta sådant här på ett säkert och lämpligt sätt så befinner du dig i mina ögon i en fantasi.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Det du gör på en hockeyarena är ju också ditt eget val. Säkerheten brister ju gång på gång. Men okej, fingeravtrycksläsare kanske är att ta i, men jag vill iallafall ha personliga biljetter (på ALLA evenemang - konserter etc.) så att manså man slipper de där jävla biljetthajarna som köper tiotalet biljetter och lägger upp på blocket till hutpriser.

Vad man än gör i England (har ingen koll) verkar funka. Ta efter till 100%! Men diskriminera män?
Snälla världen, var är du på väg?
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Raus

Inlägg av Raus »

Dom ända som är emot allt detta är dom som har något att dölja. Har du ingenting att dölja finns det ju inget att vara orolig för?
Losing all hope was freedom.
inloss

Inlägg av inloss »

Raus skrev:Dom ända som är emot allt detta är dom som har något att dölja. Har du ingenting att dölja finns det ju inget att vara orolig för?

+1
"Whatever you want"
diffarn1

Inlägg av diffarn1 »

Det verkar som att Sandberg står ikväll. http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3663187.ab
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

DIF_Soldier skrev:Det du gör på en hockeyarena är ju också ditt eget val. Säkerheten brister ju gång på gång. Men okej, fingeravtrycksläsare kanske är att ta i, men jag vill iallafall ha personliga biljetter (på ALLA evenemang - konserter etc.) så att manså man slipper de där jävla biljetthajarna som köper tiotalet biljetter och lägger upp på blocket till hutpriser.

Vad man än gör i England (har ingen koll) verkar funka. Ta efter till 100%! Men diskriminera män?
Snälla världen, var är du på väg?
Ser ingen som helst anledning att ha personliga biljetter. Jag vägrar att anpassa mig och göra min vardag mer obekväm och osmidig bara för att några enskilda rötägg inte vill sköta sig. Det är dags för svenskarna att ändra attityd i den här frågan.

De du kalla "biljetthajar" utför faktiskt en viktig samhällsfunktion (nej -- jag är inte ironisk). Vi har en andrahandsmarknad när det gäller det mesta -- den är av godo.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Att folk tycker att allt detta är rimligt tycker jag är oroväckande.

Tycker ni att staten ska kunna övervaka allt som händer på nätet?

"buhu buhu, det är inte samma sak"

Varför ska jag behöva vara på matchen över en timme innan för att vara säker på att komma in i tid? Vad är det man ville stoppa? Bengaler? Borde rimligtvis inte pipa i metalldetektorn? Är inte helt haj på hur det där fungerar.

Varför ska jag inte kunna sälja min plåt om jag blir sjuk? Jag kan ju sälja allt annat. Få bort biljetthajar är bättre om folk köper i tid.

Missförstå mig inte. Jag vill ha bort onödigt stök lika mycket som er nordkoreaner.

Vallgravar runt klackarna. Tja okej. Det kan jag köpa. Men vad händer när dessa personer köper på långsidan? Vallgravar runt varje plats?

Alltså, hur många hemmamatcher som DIF har haft i hockeyn har det varit stökigt på dom senaste 10 åren? 2-3? För detta vill Ni att det ska bli svårare för barnfamiljer och "vanliga hederliga" människor att gå på ishockey?

Kameror på arenan kan jag absolut tänka mig. Detta kommer dock bara leda till att folk maskerar sig om dom ska göra något busigt.

Alltså, jag är helt med er. Missköter man sig ska man inte vara välkommen. Men era åtgärder känns dyra, idiotiska och dom kommer inte fungera. Man skrämmer bort fel personer helt enkelt.

Att klubbarna får betala böter för dessa individer.

Polisen säger att man inte kan plocka dessa för att dom skyddas av sina polare. Hur gör polisen i andra sammanhang. HA skyddar också sina polare. Dessa lyckas man sy in ändå.

Identifiera på matchen, följ och plocka dom hemma. Med tydliga bevis.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
mforce

Inlägg av mforce »

Och vilken samhällsfunktion är det? DIF har utpekade återförsäljare av biljetter, hajarna är inte några av dessa. Om de höll sig till att vidarebefordra biljetter som annars skulle vara outnyttjade kan jag se en viss funktion. Men vad de i realiteten gör är att begränsa möjligheten att skaffa biljetter på sedvanligt sätt.
Användarvisningsbild
mforce

Inlägg av mforce »

Om jag visste att det skulle höja säkerheten skulle jag inte ha något alls emot att ha personliga biljetter. Är tom beredd att betala ett högre biljettpris för att slippa idioter med bengaler och andra fåniga och farliga infall.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

mforce skrev:Om jag visste att det skulle höja säkerheten skulle jag inte ha något alls emot att ha personliga biljetter. Är tom beredd att betala ett högre biljettpris för att slippa idioter med bengaler och andra fåniga och farliga infall.
Hur tar personliga biljetter bort bengaler etc?
Född till sportchef.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

mforce skrev:Och vilken samhällsfunktion är det? DIF har utpekade återförsäljare av biljetter, hajarna är inte några av dessa. Om de höll sig till att vidarebefordra biljetter som annars skulle vara outnyttjade kan jag se en viss funktion. Men vad de i realiteten gör är att begränsa möjligheten att skaffa biljetter på sedvanligt sätt.
Du svarar själv på din fråga. Samhällsfunktionen består i att de möjliggör en andrahandsmarknad med marknadspriser. Sist jag kollade så har vi i Sverige valt marknadsekonomi med allt vad det innebär -- ändå är just "biljetthajar" något av de mest stigmatiserade vi kan prata om. Det förbryllar mig.

Med det sagt så skulle jag absolut välkomna en bättre lösning för andrahandsmarknaden, exempelvis den som finns på TicketMaster (Usas ticnet), där säljare och köpare kan mötas direkt utan mellanhänder och med en praktisk lösning för själva transaktionen. Jag kan alltså som kund köpa biljett till face price, eller en andrahandsbiljett som antingen är billigare eller dyrare, beroende på efterfrågan och tillgången.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
mforce

Inlägg av mforce »

android skrev:
mforce skrev:Om jag visste att det skulle höja säkerheten skulle jag inte ha något alls emot att ha personliga biljetter. Är tom beredd att betala ett högre biljettpris för att slippa idioter med bengaler och andra fåniga och farliga infall.
Det gör det inte men ett högre biljettpris kan möjliggöra bättre kontroller.
Användarvisningsbild
android

DIF i Media

Inlägg av android »

mforce skrev:
android skrev:
Det gör det inte men ett högre biljettpris kan möjliggöra bättre kontroller.
Hur då?
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Metalldetektorer är väl dock ett tämligen bra knep mot exempelvis bengaler (ska ju definitivt reagera på materialet i varje fall), men säkerheten vid tisdagsderbyt var trots allt ett skämt... det hade verkligen varit knepigt att fylla jackan med diverse bengaler och lägga i korgen bredvid och sen knatat igenom metalldetektorbågen och sen plockat jackan. Urusel kontroll.

Men det är naturligtvis en fin linje mellan vad man vill stoppa och vad man orsakar med längre köer osv ju noggrannare kontroller man utför. Fingeravtryck och liknande är definitivt fel väg att gå enligt mig.
Skriv svar