Vad tycker ni om nationalsången innan nedsläpp?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.

Ska vi skrota nationalsången?

Självklart!
49
50%
Absolut inte...
38
39%
Bryr mig inte
11
11%

Antal röster: 98

Berra

Re: Vad tycker ni om nationalsången innan nedsläpp?

Inlägg av Berra »

Personligen tycker jag att nationalsången bör spelas och att det är djupt beklagligt att DIF tycker annorlunda. I hovet står en klack och en klick som snart kommer att sjunga "nidvisor" om varandra halvt på skämt och halvt på allvar. Innan detta så spelas en sång som båda grupperna kan sjunga med i trots att de håller på olika lag. Vi har nämligen något gemensamt, kärleken till sporten som är Sveriges nationalsport, detta hedrade vi med nationalsången. Detta är vad nationalsången inneburit för mig under de år som den har spelats innan match i elitserien. Nu tar DIF bort den med motiveringen att den tar tid...Seriöst vem fan går på hockey om de har så bråttom att de inte kan avvara två minuter?
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIF_Soldier »

Christopher J skrev: Måste bevara de svenska traditionerna..
Mmh... Happy Meal och Tacos.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Daniel942
Säsongskort: Ja

Inlägg av Daniel942 »

DIF_Soldier skrev:
Hahaha, soldaten strikes again!
DIF!
Användarvisningsbild
mforce

Inlägg av mforce »

Bort med eländet. Har inget emot sången som sådan men vad har den med en elitseriematch att göra. De mindre bra traditionerna bör man göra sig av med.
Användarvisningsbild
Christopher J

Inlägg av Christopher J »

DIF_Soldier skrev:
Du vet vad jag menar. Alla ligor kör nationalsången och jag tycker att vi ska göra det också. Varför ska Sverige vara det enda landet som överger sina traditioner för mångkulturen? Där dessutom nationalsången anses vara rasistisk. Hockey är vår nationalsport och det för fansen samman.
Mash

Inlägg av Mash »

Nationalsången är en tidsfördröjare och drar ner tempot efter ingången av laget. Hellre att första kedjan presenteras och direkt efter kommer SFGD. Landskamper ska den vara kvar, tas den bort där så är det skandal enligt mig... Tycker man kan skrota den i alla matcher, varför behövs den i derbyna ?!
Användarvisningsbild
Jonas1891

Inlägg av Jonas1891 »

Självklart skall nationalsången vara kvar! Det är en väldigt fin sång där vi hyllar vårt land vilket vi aldrig gör annars, knappt ens på självaste nationaldagen.

Det tar inte särskilt lång tid och stör inte mig alls däremot blev jag jävligt sur under matchen mot Modo och undrade varför inte nationalsången framfördes.

Varför ta bort en fin gammal tradition är det pga att om man är stolt över Sverige eller hyllar Sverige så är det rasistiskt?

Jag älskar Sverige lika mycket som jag älskar Sveriges underbaraste förening! Och jag älskar att hylla både mitt land och mitt lag med sång.

Snälla DIF tänk om!
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

I vilka andra idrotter kör man nationalsången innan match egentligen? Personligen känns det ju helt poänglöst att ha nationalsången inför en svensk ligaspelsmatch med svenska lag på svensk mark. Jänkarna kommer undan med det eftersom att de har lag ifrån både USA och Canada, samt att de har inställningen att man är terrorist om man inte våldsonanerar till allt som har med patriotism att göra.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
swallat

Inlägg av swallat »

Edin skrev:I vilka andra idrotter kör man nationalsången innan match egentligen? Personligen känns det ju helt poänglöst att ha nationalsången inför en svensk ligaspelsmatch med svenska lag på svensk mark. Jänkarna kommer undan med det eftersom att de har lag ifrån både USA och Canada, samt att de har inställningen att man är terrorist om man inte våldsonanerar till allt som har med patriotism att göra.
inte för att vara sådan men fan vad jag stör mig på folk som skriver Canada, vi är i sverige för fan, Kanada
Suck för denna jävla säsong, så satans jävla uselt
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

swallat skrev:
Edin skrev:I vilka andra idrotter kör man nationalsången innan match egentligen? Personligen känns det ju helt poänglöst att ha nationalsången inför en svensk ligaspelsmatch med svenska lag på svensk mark. Jänkarna kommer undan med det eftersom att de har lag ifrån både USA och Canada, samt att de har inställningen att man är terrorist om man inte våldsonanerar till allt som har med patriotism att göra.
inte för att vara sådan men fan vad jag stör mig på folk som skriver Canada, vi är i sverige för fan, Kanada
Och jag stör mig på folk som inte använder stor bokstav och punkt.
DIF!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Christopher J skrev:
DIF_Soldier skrev:
Du vet vad jag menar. Alla ligor kör nationalsången och jag tycker att vi ska göra det också. Varför ska Sverige vara det enda landet som överger sina traditioner för mångkulturen? Där dessutom nationalsången anses vara rasistisk. Hockey är vår nationalsport och det för fansen samman.
Varför ska vi INTE vara det? Att nationalsången tas bort på grund av rädsla för rasism... Snälla. Det är ni som drar den parallellen och det är så oerhört jävla långsökt så det finns inte.

Ja, det finns hemska exempel där skolbarn inte får ha svenska kläder på sig etc, men i detta fall handlar det enbart om ett bättre flyt på matcherna. Om den är så jävla viktig så lyssna på den i din ipod isåfall. Det är bara en jävla låt.

Alltså, traditioner vilket jävla bullshit. Jävla Kd-vridet resonemang. Samhället utvecklas, get with it.
Stå inte och trampa i nåt 1800-talsträsk. Byt gärna ut svenska flaggan mot tre kronor också. Ett kors, varför det?

Ritualer i allmänhet kan dra åt helvete. Sen är ju förresten nationalsången på matcherna ingen svensk tradition?! Det är importerat precis som allt annat.
Säg den glädje som varar
CaesarHeder

Omröstning: Nationalsången innan matcher

Inlägg av CaesarHeder »

Hej på er!
Jag startade en omröstning gällande nationalsången, då jag (likt många med mig) inte läste frågan utan antog att den ställdes "Ska nationalsången spelas...". Klantigt, men jag har märkt och hört att det är en massa som gjort misstaget. Därför vill jag göra en ny röstning och se resultatet.

Jag tycker det är en självklarhet att den ska spelas inför varje match, dels är det tradition och dels så skapar det gemenskap. Det finns de som anser att det skapar utanförskap, jag tror tvärt om. Om européer, asiater, amerikaner, araber och afrikaner står brevid varandra och sjunger samma sång, utan några konstigheter, så skapar det bara en känsla av gemenskap. Man känner att man tillhör Sverige, och att man är svensk, om man får stå i klacken och sjunga nationalsången med sina vänner. Jag tycker att nationalsången är en självklarhet, och när vi ser att man försöker anpassa sig efter idioter som försöker kalla allting för kränkande (t o m godis...) så tycker jag att skrota nationalsången är ett steg i fel riktning. Nationalsången varje match!

// Caesar
CaesarHeder

Inlägg av CaesarHeder »

Jag gjorde en omröstning, se den nya tråden.
Användarvisningsbild
Daniel942

Re: Omröstning: Nationalsången innan matcher

Inlägg av Daniel942 »

CaesarHeder skrev:Hej på er!
Jag startade en omröstning gällande nationalsången, då jag (likt många med mig) inte läste frågan utan antog att den ställdes "Ska nationalsången spelas...". Klantigt, men jag har märkt och hört att det är en massa som gjort misstaget. Därför vill jag göra en ny röstning och se resultatet.

Jag tycker det är en självklarhet att den ska spelas inför varje match, dels är det tradition och dels så skapar det gemenskap. Det finns de som anser att det skapar utanförskap, jag tror tvärt om. Om européer, asiater, amerikaner, araber och afrikaner står brevid varandra och sjunger samma sång, utan några konstigheter, så skapar det bara en känsla av gemenskap. Man känner att man tillhör Sverige, och att man är svensk, om man får stå i klacken och sjunga nationalsången med sina vänner. Jag tycker att nationalsången är en självklarhet, och när vi ser att man försöker anpassa sig efter idioter som försöker kalla allting för kränkande (t o m godis...) så tycker jag att skrota nationalsången är ett steg i fel riktning. Nationalsången varje match!

// Caesar
http://www.difhockey.se/forum/viewtopic.php?f=5&t=3603
Rösta där, gör man fel är man dålig på att läsa. :)
DIF!
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

CaesarHeder skrev:Jag gjorde en omröstning, se den nya tråden.
Jag gjorde också två nya trådar - rösta där!
DIF!
Skriv svar