Säsongen 2011/2012
Re: Säsongen 2011/2012
Jag tycker både Kempe och Cehlin kämpar på bra men åstadkommer sällan något av värde, jag skulle faktiskt villa bänka båda för att låta andra spelare få mer tid. Förstakedjan Mackan, Otto och Mathias kan spela väldigt bra det såg vi mot HV.
Kanske något sådant här när Mika kommer tillbaka (om han gör det).
Marcus Nilson Kristofer Ottosson Mathias Tjärnqvist
Mattias Carlsson Mika Zibanejad Jimmie Ölvestad
Christian Eklund Jonas Almtorp Daniel Brodin
Tim Eriksson John Norman Pontus Åberg
Jag tror inte alls på att ha precis likadana spelartyper i en kedja som tex Brodin - Fimpen - Ölvestad. Det räcker inte med att en kedja spelar fysiskt utan alla kedjor bör göra det i viss mån.
Kanske något sådant här när Mika kommer tillbaka (om han gör det).
Marcus Nilson Kristofer Ottosson Mathias Tjärnqvist
Mattias Carlsson Mika Zibanejad Jimmie Ölvestad
Christian Eklund Jonas Almtorp Daniel Brodin
Tim Eriksson John Norman Pontus Åberg
Jag tror inte alls på att ha precis likadana spelartyper i en kedja som tex Brodin - Fimpen - Ölvestad. Det räcker inte med att en kedja spelar fysiskt utan alla kedjor bör göra det i viss mån.
Själv tycker jag att Cehlin var bästa Djurgårdare mot Modo. Bra fart genom hela matchen, fick några skott på mål, men han fick ju knappast någon hjälp så det blev aldrig riktigt farligt. Jag skulle vilja se Hardy lirar honom och Mackan tillsammans på prov någon match framöver, av anledning att han just nu är den som skulle få igång rörelsen i offensiv zon så att försvaret luckras upp och mackans spelsinne kan användas till fullo. Som det var senast så var laget alldeles för stillastående
Mackan - Almtorp - Cehlin mackan spelfördelar, Cehlin trampar och skjuter, Almtorp = 2-vägs C
Tjärna - Norman - Carlsson Tjärna gör det han är bäst på, Norman 2-vägs C, Carlsson skottar.
Ölvestad - Otto - Åberg Åbergs spelstil får lite mer utrymme då jimmie banar väg med slit
Kempe - Fimpen - Tim Checking line.
som sagt skulle jag vilja se hur detta skulle funka i en matchen eller två. Sen har jag inget emot att Tjärna jr lirar i första. Allt handlade om att ge Cehlin mer förtroende då jag anser att vi har mycket sparkapital i den spelaren.
Mackan - Almtorp - Cehlin mackan spelfördelar, Cehlin trampar och skjuter, Almtorp = 2-vägs C
Tjärna - Norman - Carlsson Tjärna gör det han är bäst på, Norman 2-vägs C, Carlsson skottar.
Ölvestad - Otto - Åberg Åbergs spelstil får lite mer utrymme då jimmie banar väg med slit
Kempe - Fimpen - Tim Checking line.
som sagt skulle jag vilja se hur detta skulle funka i en matchen eller två. Sen har jag inget emot att Tjärna jr lirar i första. Allt handlade om att ge Cehlin mer förtroende då jag anser att vi har mycket sparkapital i den spelaren.
Om Zibbe kommer tillbaka skulle jag föredra att spela som följer:
Nilson - Otto - Zibbe
Tjärnqvist - Norman - Cehlin
Ölvestad - Eklund - Brodin
Samt då en fjärdelina bestående av Almtorp som center och sedan kan övriga forwards få slåss om de båda sista platserna. Efter att ha sett övriga forwards insatser känns ingen av dem som gjuten direkt.
Nilson - Otto - Zibbe
Tjärnqvist - Norman - Cehlin
Ölvestad - Eklund - Brodin
Samt då en fjärdelina bestående av Almtorp som center och sedan kan övriga forwards få slåss om de båda sista platserna. Efter att ha sett övriga forwards insatser känns ingen av dem som gjuten direkt.
Det känns att förlusten mot MODO stukat oss, fått det stora DIF-kollektivet att hålla andan inför tisdagen. Det har inte varit så lugnt på DIF-relaterade sidor sedan juni månad.
Hoppas att Brodin är tillbaka snart, det behövs mer fart och khaoz!
Nu tar vi måndagen i hand och ser till att det blir tisdag illa kvickt!

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Viktigt att inte glömma att vi ska krossa gnaget på måndag först.Magnutz skrev:Det känns att förlusten mot MODO stukat oss, fått det stora DIF-kollektivet att hålla andan inför tisdagen. Det har inte varit så lugnt på DIF-relaterade sidor sedan juni månad.
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Sant. Inte undra på att det känns lugnt idag... ryser lite.melker skrev:Viktigt att inte glömma att vi ska krossa gnaget på måndag först.Magnutz skrev:Det känns att förlusten mot MODO stukat oss, fått det stora DIF-kollektivet att hålla andan inför tisdagen. Det har inte varit så lugnt på DIF-relaterade sidor sedan juni månad.
- swallat
- Medlem: Ja, vanlig medlem
lugnet före stormen, för imorgon (läs idag) startar fyrverkeriet.Magnutz skrev:Sant. Inte undra på att det känns lugnt idag... ryser lite.melker skrev:Viktigt att inte glömma att vi ska krossa gnaget på måndag först.Magnutz skrev:Det känns att förlusten mot MODO stukat oss, fått det stora DIF-kollektivet att hålla andan inför tisdagen. Det har inte varit så lugnt på DIF-relaterade sidor sedan juni månad.
Suck för denna jävla säsong, så satans jävla uselt
Jag undrar om Djurgårn inte har Reebok/CCM som sponsor längre.
Daniel Tjärnqvist åker på Easton-skridskor t.ex.. Och det tycker jag som extremt sjuk nörd är roligt...
Daniel Tjärnqvist åker på Easton-skridskor t.ex.. Och det tycker jag som extremt sjuk nörd är roligt...

Re: Re: Säsongen 2011/2012
Mackan har väl Bauer-grillor? Tror man får använda de skridskor som är bäst för ens fötter.maag--80 skrev:Jag undrar om Djurgårn inte har Reebok/CCM som sponsor längre.

Magnutz skrev:Mackan har väl Bauer-grillor? Tror man får använda de skridskor som är bäst för ens fötter.maag--80 skrev:Jag undrar om Djurgårn inte har Reebok/CCM som sponsor längre.
Det stämmer Magnus. Det är iochförsig alltid ett gäng som har bauer-rör på sig men jag tyckte bara att några fler har det och att jag inte hittar sponsorreklamen med reebok / CCM.
mvh Magnus.

Har mina kedjor klara:
Kempe - Almtorp - Ölvestad
Tjärnqvist-Holmqvist
Cehlin - Norman - Åberg
Klubertanz - Printz
Tjärnqvist - Ottosson - Nilson
Boumedienne - Claesson
Carlsson - Eklund - Eriksson
Söder - Holm
Wesslau
Sandberg
VÅGA HARDY!
Kempe - Almtorp - Ölvestad
Tjärnqvist-Holmqvist
Cehlin - Norman - Åberg
Klubertanz - Printz
Tjärnqvist - Ottosson - Nilson
Boumedienne - Claesson
Carlsson - Eklund - Eriksson
Söder - Holm
Wesslau
Sandberg
VÅGA HARDY!
YES! LYSSNA HARDY! LITA PÅ KILLEN SOM DU ALDRIG TRÄFFAT ELLER HÖRT TALAS OM MEN SOM HAR DIG SOM AVATAR PÅ FORUMET!Kentta skrev:VÅGA HARDY!

Avgå Jocke.
JOMEN SÅ ÄR DET!B.I.B.A skrev:YES! LYSSNA HARDY! LITA PÅ KILLEN SOM DU ALDRIG TRÄFFAT ELLER HÖRT TALAS OM MEN SOM HAR DIG SOM AVATAR PÅ FORUMET!Kentta skrev:VÅGA HARDY!
Orkar inte slänga iväg en sarkastisk kommentar, ikväll är det kärlek!
Menade inte att håna dig! All kärlek broder!Kentta skrev:JOMEN SÅ ÄR DET!B.I.B.A skrev:YES! LYSSNA HARDY! LITA PÅ KILLEN SOM DU ALDRIG TRÄFFAT ELLER HÖRT TALAS OM MEN SOM HAR DIG SOM AVATAR PÅ FORUMET!Kentta skrev:VÅGA HARDY!
Orkar inte slänga iväg en sarkastisk kommentar, ikväll är det kärlek!
Avgå Jocke.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Men neeej, lyssna INTE på Kentta Hardy! Ottosson ska INTE spela med Mackan och Tjärna, behåll Torparn där nu!
Kommer Zibanejad tillbaka är jag på Kall-Els linje;
Nilson-Norman-Zibanejad
Tjärnqvist-Almtorp-Kempe/Tim
Carlsson-Ottosson-Cehlin
Brodin-FImpen-Ölvestad
Åberg
Kommer Zibanejad tillbaka är jag på Kall-Els linje;
Nilson-Norman-Zibanejad
Tjärnqvist-Almtorp-Kempe/Tim
Carlsson-Ottosson-Cehlin
Brodin-FImpen-Ölvestad
Åberg
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2011-09-20 22:29:38, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar