Djurgårdens IF - Solna aik IF, 20/9 2011 | Derby 19.00

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Re: Djurgårdens IF - Solna aik IF, 20/9 2011 | Derby 19.00

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

jensa85 skrev:
Daniel942 skrev:De 10 första minutrarna av period 2 kan vara den bästa hockey jag någonsin sett DIF spela.

+ Almtorp, Ölvestad, MARIO KEMPE, Carlsson, Wesslau, Tränarna, KLACKEN!

- Boumedienne ser ut som en jävla glidare 60% av tiden han är på isen, Domarjäveln (Boxplay en hel period WTF?), Fasthfittan.

2-0 till Djurgården tjalalala!
Då har du inte sett Djurgården spela mycket ishockey.
Snarare har Fasth aldrig varit sämre än under den perioden vilket gav 3 mål framåt för DIF. Det var det bästa med den perioden.
Håller med, med en Fasth i "normalform" hade detta kunnat bli ännu en VARFÖR-afton
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Rallarn
Säsongskort: Ja

Inlägg av Rallarn »

Det skrivs på hockeyligan och aftonhoran att Mackan fick första målet? Var det inte Tjärna som styrde upp den i en nästintill omöjlig lucka? Står att Fasth skulle ta på sig det målet. De två andra håller jag med om, men det första. I Globen så stod det ju att Tjärna var målskytt i alla fall.
Användarvisningsbild
Kentta
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Kentta »

Rallarn skrev:Det skrivs på hockeyligan och aftonhoran att Mackan fick första målet? Var det inte Tjärna som styrde upp den i en nästintill omöjlig lucka? Står att Fasth skulle ta på sig det målet. De två andra håller jag med om, men det första. I Globen så stod det ju att Tjärna var målskytt i alla fall.
Nä det var tydligen Mackans mål, var själv säker också, men det videogranskades och det var Mackans mål.
Användarvisningsbild
Millwall

Inlägg av Millwall »

Episkt! Två råttkross på två dagar. Jag älskar Djurgårdsfamiljen.
YNWA

Inlägg av YNWA »

Mackan skjuter och pucken liksom "slidar" upp på Fasth's klubba. Tror inte ens att Tjärna var på den.

SÅ JÄÄÄÄVLA SKÖNT F.Ö :)
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Härliga Djurgården!!!!!!! Tror jag aldrig varit så jävla slut som efter den här matchen. Helvete vad skön seger...

Men....matchen.....stundtals HÖNSGÅRD. UT MED PUCKEN ISTÄLLET FÖR ATT DUTTA. Blir galen.

Djurgår'n! VI É BÄST I STAN!
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

Jag tyckte enligt reprisen på 1-1 målet att Tjärna aldrig var på pucken utan den tog på Fasth och studsade uppåt.

Gällande Kempes dubbelutvisning så fattade jag nada. Hur kan man åka ut för att man åker in i en målbur? Han är ju inte på Fasth över huvud taget enligt tv-bilderna, eller ser jag med mumindalen?
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

jensa85 skrev:
Daniel942 skrev:De 10 första minutrarna av period 2 kan vara den bästa hockey jag någonsin sett DIF spela.

+ Almtorp, Ölvestad, MARIO KEMPE, Carlsson, Wesslau, Tränarna, KLACKEN!

- Boumedienne ser ut som en jävla glidare 60% av tiden han är på isen, Domarjäveln (Boxplay en hel period WTF?), Fasthfittan.

2-0 till Djurgården tjalalala!
Då har du inte sett Djurgården spela mycket ishockey. Snarare har Fasth aldrig varit sämre än under den perioden vilket gav 3 mål framåt för DIF. Det var det bästa med den perioden.
Kan väl vara lite segerhybris som skrev den meningen ;) Ska nog kolla på highlightsen och återkomma, känns som en bra idé!
DIF!
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

ruffsarn skrev:
Jepe skrev:SKÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖNT!

Stort plus till Kempe, Ölvestad, Åberg, Tränartrion samt Wesslan som gör det riktigt bra idag!
Nån som såg vad Kempe åkte för när Fasth fick frispel? Hans andra utvisning var ju en klockren tackling? Kan ju inte hjälpas att en rädd råtta sticker ner huvudet för att håller på att skita på sig!

Stort MINUS till domarna! Va sjutton håller de på med egentligt? Ska de va proffs borde även de kunna straffas för katastrofala insatser!
Det var väl charging..
Dom fick det till elbowing.

Katastrofala insatser. Att både kuben och rönnmark HELT saknar bollkänsla för sina uppgifter är ju totalt uppenbart. Hur fasen kan de få förtroende, år efter år efter år?
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Magnutz skrev:Wennerholm fiser blött i aftonplasket igen. Läs här om hur puckar går in i tomma kassar och annat helt bedårande korkat.
Wennerholm älskar ajk!
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Måste bara flika in med vad det är skönt att se Wesslau i mål. Tycker han utvecklat en trygghet & lugn i spelet som man inte sett tidigare, gäller bara att han lyckas hålla i den jämnheten.

Annars nämnde någon här att Claesson gjorde en dålig match defensivt. Eh? Tyckte han gjorde det suveränt 95% av tiden han var inne...
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

-daniel- skrev:Måste bara flika in med vad det är skönt att se Wesslau i mål. Tycker han utvecklat en trygghet & lugn i spelet som man inte sett tidigare, gäller bara att han lyckas hålla i den jämnheten.

Annars nämnde någon här att Claesson gjorde en dålig match defensivt. Eh? Tyckte han gjorde det suveränt 95% av tiden han var inne...
Gillar hans propp på egen blå i första. *KA-POW!*
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

-daniel- skrev:Måste bara flika in med vad det är skönt att se Wesslau i mål. Tycker han utvecklat en trygghet & lugn i spelet som man inte sett tidigare, gäller bara att han lyckas hålla i den jämnheten.

Skojar du med mig eller?

Hade otroligt svårt att få pucken ur zon, blev otroligt lätt stressad och var allmänt tafflig med pucken. Utan pucken däremot så var han briljant!
janne08

Inlägg av janne08 »

En riktig derbymatch !!!

Första perioden som var en ren katastrof , så blev det till slut ett riktigt derby.
Ett kämpande DIF så som man vill se dom.
Och sist men inte minst, Prisa herren och Hardy för att nr 7 och 78 splittrades.

Nu är vi bäst i både hockey och fotboll :D :lol:
Skriv svar