Men ingen av Kempes tvåor ska egentligen vara utvisning. Viklund kan ju inte lägga sig ner när Kempe kommer på tvåan och på ettan går han på mål precis som han ska. Han träffar ju stolpen så vad är problemet Rönnmark?Enbom skrev:Ja, utvisningarna är på tok för många. När vi möter bättre lag än ajk (sämst i serien) så kommer det att straffa sig.
Djurgårdens IF - Solna aik IF, 20/9 2011 | Derby 19.00
Re: Djurgårdens IF - Solna aik IF, 20/9 2011 | Derby 19.00
Du svarade på din egen fråga.. Svaret är JA, Rönnmark är problemet!Fricke skrev:Enbom skrev:(så vad) är problemet Rönnmark?
Stämmer iofs, men jag hade mest Jimmies 6 minuter i tankarna när jag skrev inlägget. Kempes "charging" är ju fan löjlig.Fricke skrev:Men ingen av Kempes tvåor ska egentligen vara utvisning. Viklund kan ju inte lägga sig ner när Kempe kommer på tvåan och på ettan går han på mål precis som han ska. Han träffar ju stolpen så vad är problemet Rönnmark?Enbom skrev:Ja, utvisningarna är på tok för många. När vi möter bättre lag än ajk (sämst i serien) så kommer det att straffa sig.
Domarn är från solna.
Hohoho..reservjesus skrev:Haha verkligen inte!Magnutz skrev:Capcash skrev:SÅJA!
VI ÄR BÄST I STAN!!!!!!!!!!
Jag var egentligen aldrig orolig.

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Vill även jag lyfta fram Mario - ge killen mer speltid. Han och Jimmie var riktigt taggade idag även om Jimmie tog för många utvisningar. Domarna var horribla, Fasth ska minst ha 2+2 för tilltaget mot Kempe och Kempe själv förtjänade ingen tvåa, varken där eller tacklingen på Viklund.
Sedan ska den största stjärnan gå till TRÄNARTRION, som även de (TACK OCH LOV) inser att backparen inte håller, samt att man lirar Almtorp i förstalinan.
Jag vill också lyfta fram Carlsson och Almtorp som sliter enormt. Deras insatser är enorma idag efter den urblåsta inledningen. Wesslau är stabil och tar så när 3-2-pucken.
Det som skiljer Djurgården från tidigare derbyn är arbetinsatsen och uppspelen. Vi har puckskickligare backar i år, och även om det finns en bit kvar så är det ett större tålamod i hela laget än i fjol. Bygg vidare på det.
Men främst - tack Hardy, Micke och Montén, som flyttar Otto och särar på #78 och #7!
Sedan ska den största stjärnan gå till TRÄNARTRION, som även de (TACK OCH LOV) inser att backparen inte håller, samt att man lirar Almtorp i förstalinan.
Jag vill också lyfta fram Carlsson och Almtorp som sliter enormt. Deras insatser är enorma idag efter den urblåsta inledningen. Wesslau är stabil och tar så när 3-2-pucken.
Det som skiljer Djurgården från tidigare derbyn är arbetinsatsen och uppspelen. Vi har puckskickligare backar i år, och även om det finns en bit kvar så är det ett större tålamod i hela laget än i fjol. Bygg vidare på det.
Men främst - tack Hardy, Micke och Montén, som flyttar Otto och särar på #78 och #7!
Säg den glädje som varar
Åh herre min skapare vad man mår bra nu... TACK DJURGÅRDENS IF!
Claesson sämsta back idag, men orkar inte bry mig om det.
Efter en horribelt dålig förstaperiod så gör vi en lyftning jag sällan skådat. gnhet helt tillbaka tryckta och vi trycker in 3 jävla mål så fort vi bara kan! En helt sjukt jävla känsla efter 3-1 målet, då vet man att man lever..
Älska!
Claesson sämsta back idag, men orkar inte bry mig om det.
Efter en horribelt dålig förstaperiod så gör vi en lyftning jag sällan skådat. gnhet helt tillbaka tryckta och vi trycker in 3 jävla mål så fort vi bara kan! En helt sjukt jävla känsla efter 3-1 målet, då vet man att man lever..
Älska!
Ja, om inte time-outen kommit tidigt så... hujedamig. Aktiv coachning är fan underbart.DIF_Soldier skrev:Vill även jag lyfta fram Mario - ge killen mer speltid. Han och Jimmie var riktigt taggade idag även om Jimmie tog för många utvisningar. Domarna var horribla, Fasth ska minst ha 2+2 för tilltaget mot Kempe och Kempe själv förtjänade ingen tvåa, varken där eller tacklingen på Viklund.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Helt sjukt att vi vinner en match där vi tar 10 st två minuters utvisningar.
Jag gillar att Nilsson drar på ett direktskott vid första målet, det måste användas oftare av alla spelare i power play. Fasth hann nästan i position även vid den här situationen, hade Nilsson tagit emot pucken och skjutit så hade den aldrig gått in. Mer one timers tack!
Jag gillar att Nilsson drar på ett direktskott vid första målet, det måste användas oftare av alla spelare i power play. Fasth hann nästan i position även vid den här situationen, hade Nilsson tagit emot pucken och skjutit så hade den aldrig gått in. Mer one timers tack!
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
De 10 första minutrarna av period 2 kan vara den bästa hockey jag någonsin sett DIF spela.
+ Almtorp, Ölvestad, MARIO KEMPE, Carlsson, Wesslau, Tränarna, KLACKEN!
- Boumedienne ser ut som en jävla glidare 60% av tiden han är på isen, Domarjäveln (Boxplay en hel period WTF?), Fasthfittan.
2-0 till Djurgården tjalalala!
- Boumedienne ser ut som en jävla glidare 60% av tiden han är på isen, Domarjäveln (Boxplay en hel period WTF?), Fasthfittan.
DIF!
Ja?pulverapa skrev:Kamala.
Skämt åsido, 2 raka ingenting kan ta bort mitt leende på läpparna nu!
You and I are gonna live forever!
SKÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖNT!
Stort plus till Kempe, Ölvestad, Åberg, Tränartrion samt Wesslan som gör det riktigt bra idag!
Nån som såg vad Kempe åkte för när Fasth fick frispel? Hans andra utvisning var ju en klockren tackling? Kan ju inte hjälpas att en rädd råtta sticker ner huvudet för att håller på att skita på sig!
Stort MINUS till domarna! Va sjutton håller de på med egentligt? Ska de va proffs borde även de kunna straffas för katastrofala insatser!
Stort plus till Kempe, Ölvestad, Åberg, Tränartrion samt Wesslan som gör det riktigt bra idag!
Nån som såg vad Kempe åkte för när Fasth fick frispel? Hans andra utvisning var ju en klockren tackling? Kan ju inte hjälpas att en rädd råtta sticker ner huvudet för att håller på att skita på sig!
Stort MINUS till domarna! Va sjutton håller de på med egentligt? Ska de va proffs borde även de kunna straffas för katastrofala insatser!
2014-04-07, vad hände?
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Precis kommit hem ifrån Globen och fyfan vad skönt 
Men jävlar vilka kräsna domare.

Men jävlar vilka kräsna domare.
Avskaffa tre mot tre.
Då har du inte sett Djurgården spela mycket ishockey. Snarare har Fasth aldrig varit sämre än under den perioden vilket gav 3 mål framåt för DIF. Det var det bästa med den perioden.Daniel942 skrev:De 10 första minutrarna av period 2 kan vara den bästa hockey jag någonsin sett DIF spela.
- Lee Harvey Oswald
En historisk afton, håller med.DIF_Soldier skrev:
Hardy och Co agerade i tid för en gångs skull och räddade där kvar DIF i matchen.
Sedan är det och förblir en gåta hur DIF precis som i Derby no.2 förra säsong vet vad som väntar men ändå i matchupptakten står helt handfallna och bara tittar på när aik surrar som arga bin.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Det var väl charging..Jepe skrev:SKÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖNT!