Djurgårdens IF - Solna aik IF, 20/9 2011 | Derby 19.00

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Fricke

Re: Djurgårdens IF - Solna aik IF, 20/9 2011 | Derby 19.00

Inlägg av Fricke »

Enbom skrev:Ja, utvisningarna är på tok för många. När vi möter bättre lag än ajk (sämst i serien) så kommer det att straffa sig.
Men ingen av Kempes tvåor ska egentligen vara utvisning. Viklund kan ju inte lägga sig ner när Kempe kommer på tvåan och på ettan går han på mål precis som han ska. Han träffar ju stolpen så vad är problemet Rönnmark?
Användarvisningsbild
Capcash
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Capcash »

Fricke skrev:
Enbom skrev:(så vad) är problemet Rönnmark?
Du svarade på din egen fråga.. Svaret är JA, Rönnmark är problemet!
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Fricke skrev:
Enbom skrev:Ja, utvisningarna är på tok för många. När vi möter bättre lag än ajk (sämst i serien) så kommer det att straffa sig.
Men ingen av Kempes tvåor ska egentligen vara utvisning. Viklund kan ju inte lägga sig ner när Kempe kommer på tvåan och på ettan går han på mål precis som han ska. Han träffar ju stolpen så vad är problemet Rönnmark?
Stämmer iofs, men jag hade mest Jimmies 6 minuter i tankarna när jag skrev inlägget. Kempes "charging" är ju fan löjlig.

Domarn är från solna.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

reservjesus skrev:
Magnutz skrev:
Capcash skrev:SÅJA!

VI ÄR BÄST I STAN!!!!!!!!!!

Jag var egentligen aldrig orolig.
Haha verkligen inte!
Hohoho.. ;) eller....
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Vill även jag lyfta fram Mario - ge killen mer speltid. Han och Jimmie var riktigt taggade idag även om Jimmie tog för många utvisningar. Domarna var horribla, Fasth ska minst ha 2+2 för tilltaget mot Kempe och Kempe själv förtjänade ingen tvåa, varken där eller tacklingen på Viklund.

Sedan ska den största stjärnan gå till TRÄNARTRION, som även de (TACK OCH LOV) inser att backparen inte håller, samt att man lirar Almtorp i förstalinan.

Jag vill också lyfta fram Carlsson och Almtorp som sliter enormt. Deras insatser är enorma idag efter den urblåsta inledningen. Wesslau är stabil och tar så när 3-2-pucken.

Det som skiljer Djurgården från tidigare derbyn är arbetinsatsen och uppspelen. Vi har puckskickligare backar i år, och även om det finns en bit kvar så är det ett större tålamod i hela laget än i fjol. Bygg vidare på det.

Men främst - tack Hardy, Micke och Montén, som flyttar Otto och särar på #78 och #7!
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Åh herre min skapare vad man mår bra nu... TACK DJURGÅRDENS IF!

Claesson sämsta back idag, men orkar inte bry mig om det.

Efter en horribelt dålig förstaperiod så gör vi en lyftning jag sällan skådat. gnhet helt tillbaka tryckta och vi trycker in 3 jävla mål så fort vi bara kan! En helt sjukt jävla känsla efter 3-1 målet, då vet man att man lever..

Älska!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

DIF_Soldier skrev:Vill även jag lyfta fram Mario - ge killen mer speltid. Han och Jimmie var riktigt taggade idag även om Jimmie tog för många utvisningar. Domarna var horribla, Fasth ska minst ha 2+2 för tilltaget mot Kempe och Kempe själv förtjänade ingen tvåa, varken där eller tacklingen på Viklund.

Sedan ska den största stjärnan gå till TRÄNARTRION, som även de (TACK OCH LOV) inser att backparen inte håller, samt att man lirar Almtorp i förstalinan.

Jag vill också lyfta fram Carlsson och Almtorp som sliter enormt. Deras insatser är enorma idag efter den urblåsta inledningen. Wesslau är stabil och tar så när 3-2-pucken.

Det som skiljer Djurgården från tidigare derbyn är arbetinsatsen och uppspelen. Vi har puckskickligare backar i år, och även om det finns en bit kvar så är det ett större tålamod i hela laget än i fjol. Bygg vidare på det.

Men främst - tack Hardy, Micke och Montén, som flyttar Otto och särar på #78 och #7!
Ja, om inte time-outen kommit tidigt så... hujedamig. Aktiv coachning är fan underbart.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
diffarn1

Inlägg av diffarn1 »

Helt sjukt att vi vinner en match där vi tar 10 st två minuters utvisningar.

Jag gillar att Nilsson drar på ett direktskott vid första målet, det måste användas oftare av alla spelare i power play. Fasth hann nästan i position även vid den här situationen, hade Nilsson tagit emot pucken och skjutit så hade den aldrig gått in. Mer one timers tack!
Användarvisningsbild
Daniel942
Säsongskort: Ja

Inlägg av Daniel942 »

De 10 första minutrarna av period 2 kan vara den bästa hockey jag någonsin sett DIF spela.

+ Almtorp, Ölvestad, MARIO KEMPE, Carlsson, Wesslau, Tränarna, KLACKEN!

- Boumedienne ser ut som en jävla glidare 60% av tiden han är på isen, Domarjäveln (Boxplay en hel period WTF?), Fasthfittan.

2-0 till Djurgården tjalalala!
DIF!
Användarvisningsbild
Kamala

Inlägg av Kamala »

pulverapa skrev:Kamala.
Ja?

Skämt åsido, 2 raka ingenting kan ta bort mitt leende på läpparna nu!
You and I are gonna live forever!
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

SKÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖNT!

Stort plus till Kempe, Ölvestad, Åberg, Tränartrion samt Wesslan som gör det riktigt bra idag!
Nån som såg vad Kempe åkte för när Fasth fick frispel? Hans andra utvisning var ju en klockren tackling? Kan ju inte hjälpas att en rädd råtta sticker ner huvudet för att håller på att skita på sig!

Stort MINUS till domarna! Va sjutton håller de på med egentligt? Ska de va proffs borde även de kunna straffas för katastrofala insatser!
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Precis kommit hem ifrån Globen och fyfan vad skönt :D

Men jävlar vilka kräsna domare.
Avskaffa tre mot tre.
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Daniel942 skrev:De 10 första minutrarna av period 2 kan vara den bästa hockey jag någonsin sett DIF spela.

+ Almtorp, Ölvestad, MARIO KEMPE, Carlsson, Wesslau, Tränarna, KLACKEN!

- Boumedienne ser ut som en jävla glidare 60% av tiden han är på isen, Domarjäveln (Boxplay en hel period WTF?), Fasthfittan.

2-0 till Djurgården tjalalala!
Då har du inte sett Djurgården spela mycket ishockey. Snarare har Fasth aldrig varit sämre än under den perioden vilket gav 3 mål framåt för DIF. Det var det bästa med den perioden.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

DIF_Soldier skrev:
En historisk afton, håller med.
Hardy och Co agerade i tid för en gångs skull och räddade där kvar DIF i matchen.

Sedan är det och förblir en gåta hur DIF precis som i Derby no.2 förra säsong vet vad som väntar men ändå i matchupptakten står helt handfallna och bara tittar på när aik surrar som arga bin.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
ruffsarn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av ruffsarn »

Jepe skrev:SKÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖNT!

Stort plus till Kempe, Ölvestad, Åberg, Tränartrion samt Wesslan som gör det riktigt bra idag!
Nån som såg vad Kempe åkte för när Fasth fick frispel? Hans andra utvisning var ju en klockren tackling? Kan ju inte hjälpas att en rädd råtta sticker ner huvudet för att håller på att skita på sig!

Stort MINUS till domarna! Va sjutton håller de på med egentligt? Ska de va proffs borde även de kunna straffas för katastrofala insatser!
Det var väl charging..
Skriv svar