Inget slutspel

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
jensa öhling

Inget slutspel

Inlägg av jensa öhling »

Har svårt att se vilka fyra lag vi ska komma före för att nå slutspel. Hade innan säsongen en förhoppning om att vi skulle vara före Mora, Malmö, Skellefteå och Brynäs. Nu verkar både Brynäs och Mora starka, även om jag tror vi kan komma före Mora. Sen är ju lag som Modo och Luleå väldigt starka i år.

De förmodade topplagen LHC, HV71 och Frölunda lär ju komma i gång.

Fan vad jag är trött på tajta förluster. Bara såna bort hela tiden.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Tycker nog inte man skall gråta blod över denna torsk, vi brukar inte vinna i delfinen och gör det inte nu heller. I min egna värld räknar jag inte med att vi skall slå Luleå borta. Tycker t o m det är rätt bra gjort att "bara" torska med 2-1. Däremot är matchen mot Brynäs på torsdag mycket viktig. Här krävs det en seger! Vi kan inte fortsätta trenden att otrska hemma mot lag vi skall slå som fallet var mot SAIK. Egentligen har vi bara gjort en riktig plattmatch i år, den mot SAIK hemma annars har det sett rätt hyfsat ut. Marginaler kommer och går för övrigt.

Vad jag däremot inte gillade med dagens match var att tre juniorer var placerade i fjärdekedjan. Detta sänder mycket trista signaler. Vorew kul att veta hur mycket istid den kedjan fick ikväll förövrigt?!

En annan positiv sak med denna match är att Larsson fortsätter att vara stabil. Jag skall villigt erkänna att det känns mycket tryggare med honom i mål jämfört med Lassila.

Avslutningsvis, med det laget vi har i år bör man nog se slutspel som en bonus, plats 10-11 känns ganska säkert sedan blir det tillfälligheter som avgör samt förmågan att vinna rätt matcher. Tyvärr har vi redan nu börjat visa att vi vinner fel, precis som förra året.
oswä0216

Inlägg av oswä0216 »

Hur ofta vinner man i lule. Luleå är också otroligt formstarka nu.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Mitt inlägg har inte så mycket att göra med dagens match. Bara ett kostaterande att det finns 8 lag som är klart bättre än oss.
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

Om vi vinner våra hemmamatcher och Fernholm kommer hem, skall ni nog se att det blir slutspel tillslut mina damer och herrar.
Sjunger avgå Johnny...
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

vi har otroooligt dålig bortastats mot Luleå de senaste åren så en förlust där är "som vanligt".. så det är egentligen ingenting att lägga så stor vikt vid...
Användarvisningsbild
Diffe89
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Mycket kan ju hända på de 46 omgångar som är kvar. Jag tror t.ex. att Skellefteå och Mora samt kanske även Brynäs får svårt att hålla sina nuvarande positioner. Sen ska vi inte vara alltför säkra på Luleå även om Bartecko kommer snart.

Och så är det långtifrån säkert att "topplagen" i botten orkar sig upp alla tre. Jag tror mest på Linköping i så fall.
Användarvisningsbild
Jacke

Inlägg av Jacke »

*Korstecken*

Be en bön för att vi ens håller oss kvar. Det finns inte längre några dåliga lag i elitserien förutom Malmö, som säkerligen kommer förstärka. Skadas inte Brendl och lyckas Saik hålla formen på topp kan vi hälsa hem. Men det man är mest orolig för är att de lagen som på pappret är bäst ligger under oss i serien.

Det blir nog en roligt svängig elitserie denna säsong, men inte för Djurgården.

Solong suckers, Amen.
isolerad

Inlägg av isolerad »

Äh så länge frölunda och malmö spelar som de gör nu så slipper vi kvala.
Användarvisningsbild
Stambert

Inlägg av Stambert »

Skäms ni inte en aning när ni skriver dom här inläggen? DIF har förlorat med 3-1 i COOP Arena mot ett formtoppat Luleå i omgång 9 och laget ligger på slutspelsplats.

Ja, det var en grymt tung förlust, men skaffa er lite perspektiv för fan...

PS. Hur ska vi kunna argumentera mot Färjestads 70 omgångar om vi själva reagerar som om himlen ramlat ned efter en torsk i omgång 9 av 55?
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

Stambert skrev:
PS. Hur ska vi kunna argumentera mot Färjestads 70 omgångar om vi själva reagerar som om himlen ramlat ned efter en torsk i omgång 9 av 55?
Klockrent. :D
Användarvisningsbild
Rash
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Stambert skrev:Skäms ni inte en aning när ni skriver dom här inläggen? DIF har förlorat med 3-1 i COOP Arena mot ett formtoppat Luleå i omgång 9 och laget ligger på slutspelsplats.

Ja, det var en grymt tung förlust, men skaffa er lite perspektiv för fan...

Halleluja!
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Stambert skrev: PS. Hur ska vi kunna argumentera mot Färjestads 70 omgångar om vi själva reagerar som om himlen ramlat ned efter en torsk i omgång 9 av 55?
Att DIF är sämre än 8-9 lag i årets ES skulle inte ändras om det så var 30 omgångar eller 300.

Så jag förstår inte ditt resonemang.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Tycker det är märkligt att så många sågar DIF totalt redan.

Mora har Brendl, men hur länge orkar han prestera och bära Mora på sina axlar? Utan Brendl är Mora utan tvekan ett av dom sämsta lagen i Elitserien tillsammans med malmö. Har sett hur han räddar mora i flera matcher.

Skellefteå någon? Dom har haft lite flyt i början men det finns inte en sportslig chans att dom ska klara att hålla sig undan från kvalspel hela säsongen. Truppen är för tunn, och lagets spel har inte imponerat på mig.

Malmö behöver inte ens kommenteras. Håller absolut inte Elitserie-klass och Percy får punga ut rejält om dom ens ska klara sig på 9-10 plats.

Vart hamnar vi då? Inte i kvalserien, det finns inte en chans, lagen jag nämnt är sämre än DIF det är fakta. Vi kommer förmodligen 7-9 det kan bli ruskigt tungt, men vi får slåss med Brynäs och förmodligen luleå om de sista slutspelsplatserna.

Vi har väl ingen direkt målskytt att tala om, tvivlar på att Otto kommer göra så mycket mål, men vad säger att inte andra kliver fram?
Kommer Fernholm hem, plus att vi får in en till spelare så blir vi riktigt farliga.
Användarvisningsbild
Ölvestad
Kontakt:

Inlägg av Ölvestad »

Jacke skrev:*Korstecken*

Be en bön för att vi ens håller oss kvar. Det finns inte längre några dåliga lag i elitserien förutom Malmö, som säkerligen kommer förstärka. Skadas inte Brendl och lyckas Saik hålla formen på topp kan vi hälsa hem. Men det man är mest orolig för är att de lagen som på pappret är bäst ligger under oss i serien.

Det blir nog en roligt svängig elitserie denna säsong, men inte för Djurgården.

Solong suckers, Amen.
46 omgångar kvar och du börjar misströsta!? Kan du ge någon som helst motivering till det? Lika mycket, som du påstår, att "lagen som på pappret är bäst ligger under oss" kan lagen som är sämre ligga högre upp i serietabellen. Är alla, för tillfället, topplag där för att falla? Är det pappret som avgör hur bra ett lag är?

Om bottenlagen kan resa sig så kan väl vi lika bra göra det!
I UR & SKUR
Skriv svar