Djurgårdens IF - Solna aik IF, 20/9 2011 | Derby 19.00

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Jepe
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Solna aik IF, 20/9 2011 | Derby 19.00

Inlägg av Jepe »

Doyle skrev:Håller med många härinne gällande att förlusten mot MoDo verkligen spelat oss i händerna. Grabbarna var tokbesvikna då det gled av Hovet i lördags och den frustrationen o ilskan kommer att bära oss fram till en säker tremålsvinst i morgon, tro mig..
Om det nu blir en säker tremålsvinst varför har du då bettat på 4-2 i tippningstävlingen? :wink:

Det första som slog mig efter "magplasket" mot Modif var att detta nog gynnar matchen mot gnägget, precis som många andra skrivit här inne.
2014-04-07, vad hände?
inloss

Inlägg av inloss »

ludde1 skrev:Tjena. Ska på mitt första derby imorrn med en kompis och undrar om det finns någon liksom säker väg att ta sig därifrån och hem? Man vet ju aldrig var man stöter på aikare
Vart bor du? Kan vara bra att veta så vi kan hjälpa dig
"Whatever you want"
ludde1

Inlägg av ludde1 »

inloss skrev:
ludde1 skrev:Tjena. Ska på mitt första derby imorrn med en kompis och undrar om det finns någon liksom säker väg att ta sig därifrån och hem? Man vet ju aldrig var man stöter på aikare
I nacka. Så det är ju tunnelbanan från slussen som gäller (om du kanske inte visse)
DIFnacka

Inlägg av DIFnacka »

ludde1 skrev:
inloss skrev:
I nacka. Så det är ju tunnelbanan från slussen som gäller (om du kanske inte visse)
Du kan ju även ta Tvärbanan från Gullmarsplan direkt Sickla Udde och sen ta buss därifrån. Där brukar det vara färre folk.
Ridderwall: " Vi har större klack kvar 20 minuter efter matchen än de andra har under hela sina matcher"
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Hmmm. Man måste ju gardera sig. Min profetia säger 4-1. Men som salig Putte Kock brukar uttrycka det är mitt grundtips 4-2 8)
----------------------------------------------
Om det nu blir en säker tremålsvinst varför har du då bettat på 4-2 i tippningstävlingen? :wink:

Det första som slog mig efter "magplasket" mot Modif var att detta nog gynnar matchen mot gnägget, precis som många andra skrivit här inne.[/quote]
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Sålänge du inte går och viftar med en flagga så ska det vara lugnt. Och har du en tröja så knäpp igen jackan på vägen hem.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Challen

Inlägg av Challen »

Kentta skrev:
Hoppa in i en taxi och be han köra som SATAN!

Annars vet jag inte, lurar ju faror runt varje hörn nu för tiden..
Jo taxi är nog bäst.

Annars så är det bara att gå iväg med din kompis utan att se för stöddiga ut eller slänga några kommentarer så borde det gå bra.
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Användarvisningsbild
DanneG

Re: Re: Djurgårdens IF - Solna aik IF, 20/9 2011 | Derby 19.

Inlägg av DanneG »

[/quote]

Allt käftande och slagsmål runt rinken och utanför är bara snorungefasoner! Att folk aldrig kan växa upp från det? Man håller på 2 olika lag och bara för det behöver man inte tjafsa! Vissa slåss för nöjes skull men blanda inte in folk som är helt ointresserade utav det utan är där för att stötta och se sitt lag spela. Klart man hettsar upp varandra under matcherna men ta förluster och vinster som en man och inte som en snorunge som blivit av med sin traktor i sandlådan! Det är min åsikt.
Så mitt råd till dig Ludde, gå på matchen med din polare, skrik och heja på ditt lag så mycket du kan och ha förjävla roligt! Så länge du inte är en bråkstake och uppkäftig och söker dig efter bråk så ska det gå fint!
ludde1

Inlägg av ludde1 »

Det ska jag DanneG och tack så mycket för alla svar.
Användarvisningsbild
Capcash

Inlägg av Capcash »

lite OT men .. JAAAAAAAAAA!!! fyfan vad skönt!... Imorgon tar vi andra raka derbyt på rad och visar AJK vilka som är dubbelt bäst i stan!
Användarvisningsbild
Challen

Inlägg av Challen »

Capcash skrev:lite OT men .. JAAAAAAAAAA!!! fyfan vad skönt!... Imorgon tar vi andra raka derbyt på rad och visar AJK vilka som är dubbelt bäst i stan!
GAMLA FINA DJURGÅRN VANN!
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Mash

Inlägg av Mash »

Fullborda utrotningen imorgon!
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Underbar insats av DIF Fotboll! De anger verkligen tonen inför morgondagen. Bara att hoppas att DIF Hockey slutar med sin rycka-på-axlarna-hockey och istället kämpar till sista svettdroppen, för det kommer att behövas.

Nu har vi en jävla medvind i ryggen som fotbollslaget har fixat. Ta för helvete vara på den här chansen imorgon och tvåla dit Solnapacket! Orkar inte se ännu ett paralyserat och sönderläst DIF som går på 50 procent av sin förmåga. Det fick vi se under allt för många matcher i fjol och tendenserna var tillbaka senast på Hovet.

Något säger mig dock att vi inte är bättre än ett kryss och sedan, givetvis, torsk i sudden.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
DavidSvensson

Inlägg av DavidSvensson »

Gustafsson1993 skrev:De flesta verkar ju ha gillat den, så jag postar filmen här med. (Slå mig inte)

Du riktigt nice film! kollat på den ca 20 gånger nu! Keep it up! :D
Senast redigerad av DavidSvensson den 2011-09-19 20:20:11, redigerad totalt 1 gånger.
Djurgården! Alltid Oavsett! <3
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Ja helvete va taggad man blev efter fotbollen... NU JÄVLA KÖR VI.

Vill se samma inställning som fotbollslaget visade idag; INGEN viker ner sig. Alla sliter som jävla djur. Då vinner vi matchen.

Snälla kära Djurgården, inget paralyserande-stå-o-glo hockey. Jag orkar inte med det.
Skriv svar