Djurgårdens IF - Solna aik IF, 20/9 2011 | Derby 19.00

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
sportfåne
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Solna aik IF, 20/9 2011 | Derby 19.00

Inlägg av sportfåne »

PMa mig så fort som möjligt om det är någon som råkar ha en biljett över till Klacken imorgon ! Skulle vara sjukt tacksam! Ses på Södra idag ! DIF <3
DIF <3
Användarvisningsbild
Challen
Säsongskort: Ja

Inlägg av Challen »

Pogue Mahone skrev:Sådan jäkla ångest över dessa två matcher.

Snälla DIF tryck dit aik på Globen, även på råttsunda skulle vara trevligt såklart men i dagsläget känns inte det så troligt.

Någon som vet hur det ser ut med biljetter inför hockeyn? aiks klack slutsåld? nära slutsåld? inte ens när slutsåld?

Hur ser det ut i övriga globen, blir det fullt hus?
Gick in på ticnet och det verkade som att gnhiets klack är slutsåld.
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
rikkard

Inlägg av rikkard »

Gissar på en förlust med 1-5. Vi brottas med exakt samma problem som förra året, d.v.s dålig kämpamoral, sönderläst anfallspel, brist på kreativitet, stabbiga backar och mentala låsningar. Jag har satsat 200:- på att AIK vinner. Hoppas att jag förlorar, men det tror jag inte.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

rikkard skrev:Gissar på en förlust med 1-5. Vi brottas med exakt samma problem som förra året, d.v.s dålig kämpamoral, sönderläst anfallspel, brist på kreativitet, stabbiga backar och mentala låsningar. Jag har satsat 200:- på att AIK vinner. Hoppas att jag förlorar, men det tror jag inte.
Såvitt jag vet så har det sett ut så här i en match denna säsong. Varför skulle det se likadant ut imorgon kväll tror du?
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Kentta skrev:
rikkard skrev:Gissar på en förlust med 1-5. Vi brottas med exakt samma problem som förra året, d.v.s dålig kämpamoral, sönderläst anfallspel, brist på kreativitet, stabbiga backar och mentala låsningar. Jag har satsat 200:- på att AIK vinner. Hoppas att jag förlorar, men det tror jag inte.
Såvitt jag vet så har det sett ut så här i en match denna säsong. Varför skulle det se likadant ut imorgon kväll tror du?
Omöjligt att inte vara taggad till ett derby???
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Kentta skrev:
Om vi sätter en tolk på alla domedagsprofeter här inne så är detta vad de egentligen skriver:

Jag är så sjukt jävla bajsnervös att jag inte vågar tro på vinst. Jag målar upp alla Djävlar på väggen och ser svart i alla färger. Om jag vågar låta mig tro på vinst blir jag så ledsen vid en förlust att jag kväver mig med skämskudden. Om jag vågar tro på vinst jinxar jag laget och det går ju inte får då vinner Solna och då blir jag så...

Helt naturligt. Det är förjävligt anspänt just nu. Inga bortförklaringar kan avhjälpa detta faktum. Det är tufft inför derbyn, speciellt när vårt lag inte lämnat formbesked +++ utan mer --- efter lördagens ansiktsplask mot MODO.

Jag önskar bara att vi ger allt, att DET GÖR ONT ATT MÖTA Djurgårdens IF Hockey. Av med skridskoskydden nu för helvete! Stigmata i båset och ursinne på isen!!!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Sjöwall skrev:
Kentta skrev:
Omöjligt att inte vara taggad till ett derby???
Många här ser förra säsongens två första derbyn framför sig. Spelarna var nog taggade men det blev skit av det ändå. Många här räds en återupprepning och efter fadäsen i lördags är nog oron befogad eftersom Aik har spelat bra i sina två matcher.
Användarvisningsbild
Challen

Inlägg av Challen »

älskar såna här matcher, Djurgården kommer från en pissmatch och alla tror att de kommer torska. Jag tror att de är så grymt besvikna på sig själva så att de går ut och gör årets match, vinner med 4-1.

Videll 0-1
Nilson 1-1
Ölvestad 2-1
Klubertanz 3-1 PP
Cehlin i öppen kasse
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Användarvisningsbild
Acke83

Inlägg av Acke83 »

Hoppas att det var en fördel att vi klappade ihop i lördags, hellre då än nu.

4-2..wesslan sätter sista i tom kasse
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Acke83 skrev:Hoppas att det var en fördel att vi klappade ihop i lördags, hellre då än nu.

Jag tror det var bra att vi smälldes mot MODO även fast det sög just då (och nu). Nu går vi in i Derby-fasen med hornen utåt, framåt. Vi kör! Fan vad jag är taggad!!!
Användarvisningsbild
Challen

Inlägg av Challen »

Magnutz skrev:
Acke83 skrev:Hoppas att det var en fördel att vi klappade ihop i lördags, hellre då än nu.

Jag tror det var bra att vi smälldes mot MODO även fast det sög just då (och nu). Nu går vi in i Derby-fasen med hornen utåt, framåt. Vi kör! Fan vad jag är taggad!!!
Kan bara hålla med!
EN RÅTTA SVART O GUL FYFAN VA HAN E FUL FYFAN VAD JAG HATAR AJK FYFAN VA HAN E FUL!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Magsår.
ludde1

Inlägg av ludde1 »

Tjena. Ska på mitt första derby imorrn med en kompis och undrar om det finns någon liksom säker väg att ta sig därifrån och hem? Man vet ju aldrig var man stöter på aikare
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

ludde1 skrev:Tjena. Ska på mitt första derby imorrn med en kompis och undrar om det finns någon liksom säker väg att ta sig därifrån och hem? Man vet ju aldrig var man stöter på aikare
Hoppa in i en taxi och be han köra som SATAN!

Annars vet jag inte, lurar ju faror runt varje hörn nu för tiden..
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Håller med många härinne gällande att förlusten mot MoDo verkligen spelat oss i händerna. Grabbarna var tokbesvikna då det gled av Hovet i lördags och den frustrationen o ilskan kommer att bära oss fram till en säker tremålsvinst i morgon, tro mig..
Skriv svar