Elitserien 2011/2012
Re: Elitserien 2011/2012
Intressant diskussion. Håll den på den här nivån bara så kan den bli bra.
Poliser och små pojkar utan någon form av vett är ungefär samma sak.
Finns rötägg på våra läktare, finns rötägg i poliskåren.
Väldigt olyckligt uttalande.
1. Sabbar man inne på arenan (vandalisering, riktiga rusningar etc) så ska man fan stängas av.
2. Dessa måste kunna lyftas ut, dokumenteras och få betala kostnaderna.
Tror ingen är rädd för att gå på matcher idag. Jag vill inte bli rädd att bli avstängd två år för att vara på fel plats vid fel tillfälle.
Poliser och små pojkar utan någon form av vett är ungefär samma sak.
Finns rötägg på våra läktare, finns rötägg i poliskåren.
Väldigt olyckligt uttalande.
1. Sabbar man inne på arenan (vandalisering, riktiga rusningar etc) så ska man fan stängas av.
2. Dessa måste kunna lyftas ut, dokumenteras och få betala kostnaderna.
Tror ingen är rädd för att gå på matcher idag. Jag vill inte bli rädd att bli avstängd två år för att vara på fel plats vid fel tillfälle.
Född till sportchef.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Men jag kan vända på resonemanget; har man sett DFG som stormar upp mot egna läktare för att spöa upp en 12-årig kille som pekar nekande mot ekot av röster som vill se ett byte av Owuya för Sandberg efter ett olyckligt ingripande....eller se en 8-årig kille som får krypa undan polishästar för att undvika fajtande "supportrar" från bägge lägren. Eller se fullständigt oskyldiga människor som går och betalar dyra pengar för att familjen skall kunna se en fest likt ett derby få kasta sig iväg i full panik för att inte bli skadade för att snorungar inte kan hålla sina hormoner i schack. Well, I think you get it...AMMC skrev:Har man sett polishästar storma rätt in i kön till biljettkassorna på flertalet arenor, eller unga tjejer få batongslag i ryggen och de där fräscha piketbussarna där det sitter en snut bakom ratten och siktar på springande människor på Råsundas parkering.-daniel- skrev: Ja, jag tycker garanterat det är ett större problem. Sabbar polisen så att många barnfamiljer väljer att avstå gå på derbyn i huvudsta'n? Att polisen tar till drastiska metoder måste bero på någonting, inte sant?
Om du vill kalla mig fascist enkom pga den åsikten, fine. Då kan jag kalla dig anarkist. Happy?
Ja, i det läget har jag svårt att se att någonting rättfärdigar det. Sannerligen inte det proportionerligt sett obefintliga huliganproblemet. Något som lockar människor till arenorna är det knappast heller.
Har aldrig sett polisen bete sig på sådant sätt ute på krogarna, trots att jag sett massor av våld i den miljön. Jag skulle tyvärr säga att det är attityder som din som ger dem makten att göra det. Detta är inget försvarstal för lagbrott eller ligism, men det är sju resor värre med maktmissbruk.
Precis som android säger så finns det uppenbarligen rötägg från bägge lägren. Men att kalla polisen syndabockarna tycker jag verkligen är helt sanslöst fel då alla problem ursprungligen härstammar från neanderalar supporter-folk som inte fått lära sig vart gränser går, och vad som är rätt och fel från sina föräldrar.
Följdaktligen så vill jag lyfta fram ifall verkligen maktmissbruk från myndighetshåll verkligen är värre än de ligister som tar lagen i egna händer och förstör för gemene man på idrottsevenemang? Jag tycker inte det och tycker således hela debatten är helt snedrvriden.
Ja, man kan helt säkert ha åsikter om enskilda polisers agerande men vore det inte tämligen vettigt att analysera hur folk från de egna leden uppför sig först...?
- Lee Harvey Oswald
Räcker så egentligen-daniel- skrev:
Precis som android säger så finns det uppenbarligen rötägg från bägge lägren. Men att kalla polisen syndabockarna tycker jag verkligen är helt sanslöst fel då alla problem ursprungligen härstammar från neanderalar supporter-folk som inte fått lära sig vart gränser går, och vad som är rätt och fel från sina föräldrar.
Men annars skulle kameraövervakningen utökas/förbättras avsevärt.
Så kunde man lyfta ut uppviglarna med tång, sänka ned dom i ett tennbad & slutligen kasta strykjärn på dom (så dom lär sig att bråka på idrottsevenemang är dumt och dåligt)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Till att börja med, har du sett DFG spöa upp många 12-åringar pga målvaktsdiskussioner? Blir ganska fånigt när du måste hitta på.-daniel- skrev:
Men jag kan vända på resonemanget; har man sett DFG som stormar upp mot egna läktare för att spöa upp en 12-årig kille som pekar nekande mot ekot av röster som vill se ett byte av Owuya för Sandberg efter ett olyckligt ingripande....eller se en 8-årig kille som får krypa undan polishästar för att undvika fajtande "supportrar" från bägge lägren. Eller se fullständigt oskyldiga människor som går och betalar dyra pengar för att familjen skall kunna se en fest likt ett derby få kasta sig iväg i full panik för att inte bli skadade för att snorungar inte kan hålla sina hormoner i schack. Well, I think you get it...
Följdaktligen så vill jag lyfta fram ifall verkligen maktmissbruk från myndighetshåll verkligen är värre än de ligister som tar lagen i egna händer och förstör för gemene man på idrottsevenemang? Jag tycker inte det och tycker således hela debatten är helt snedrvriden.
Ja, man kan helt säkert ha åsikter om enskilda polisers agerande men vore det inte tämligen vettigt att analysera hur folk från de egna leden uppför sig först...?
Men jag kan tyvärr bara konstatera att vi har diametralt motsättande åsikter. Polis & vakter har ett våldsmonopol i vårt samhälle och med det kommer ett ansvar på en helt annan nivå än enskilda medborgares. Vi är i princip maktlösa inför dem och när de utövar maktmissbruk finns det för dem få, om några, konsekvenser.
Du får gott ha dina åsikter, men de gör mig på allvar orolig då det är just sådana stämningar som ger polisen fria tyglar. Tillbaka till ursprungsfrågan. När polisen har som MÅL inför säsongen att stänga av dubbelt så många, prioriterar dem då förebyggande insatser eller har de en annan agenda?
Men jag antar att det är lättare att svälja om man dehumaniserar "drägget", för den som ej har gjort något fel har inget att frukta...
- -daniel-
Jag hittar inte på, jag kan berätta precis vad som hände. Under 2:a våldtäkten i Globen förra året så stod det några smågrabbar bredvid mig på Aktiv Sittplats. När Owuya fipplade bort sig själv och Solna sprätte in det där hemska målet så började stora delar av klacken vråla att Sandberg skulle in istället. Smågrabbarna började då vråla "Håll käft" och började vinka avvärjande varpå neandertalar DFG-folk (vad jag starkt tror iallafall, är verkligen ledsen om jag har fel men är 99.99% övertygad om att det var några från DFG), med uppenbart mord i sinnet (och en och annan öl för mycket innanför västen antar jag) vänder sig upp mot sektionen och börjar plöja väg upp mot grabbarna för att uppenbarligen spöa upp stackars småglinen. Tror du de skulle bjuda på kaffe där uppe på läktarna? Som tur va fanns det några sansade människor bredvid de här jävla grottmongona som drog i dem och höll dem på plats, och till slut efter några avskyvärt hemska 30-tal sekunder gav de med sig.AMMC skrev:Till att börja med, har du sett DFG spöa upp många 12-åringar pga målvaktsdiskussioner? Blir ganska fånigt när du måste hitta på.
Men jag kan tyvärr bara konstatera att vi har diametralt motsättande åsikter. Polis & vakter har ett våldsmonopol i vårt samhälle och med det kommer ett ansvar på en helt annan nivå än enskilda medborgares. Vi är i princip maktlösa inför dem och när de utövar maktmissbruk finns det för dem få, om några, konsekvenser.
Du får gott ha dina åsikter, men de gör mig på allvar orolig då det är just sådana stämningar som ger polisen fria tyglar. Tillbaka till ursprungsfrågan. När polisen har som MÅL inför säsongen att stänga av dubbelt så många, prioriterar dem då förebyggande insatser eller har de en annan agenda?
Men jag antar att det är lättare att svälja om man dehumaniserar "drägget", för den som ej har gjort något fel har inget att frukta...
Min systers ena grabb, 8 år som spelar hockey själv ville exempelvis aldrig mer gå på ett derby (och tappade nog helt ärligt talat en del av sitt hockeyintresse) efter att ha blivit skrämd av den fruktansvärt hetska kravall liknande stämningen som var under ett annat derby. Något är fundamentalt fel när rötäggen får diktera vilkoren på våra läktare är min poäng.
Annars så tror jag att en av anledningarna till att jag själv är så starkt kritisk till den här klicken med folk som förstör att jag själv har några hemska minnen av att som 11-årig grabb tillsammans med en kompis blivit jagad ('91) i globenområdet av ett gäng "mogna" Solna folk som tyckte att våra DIF halsdukar inte var något vidare vackra. Det har kanske satt djupare spår i mitt sinne än vad jag tidigare trott, vad vet jag.
Annars så menar jag ju inte direkt att jag stödjer polisens agerande fullt ut alla gånger, men det jag stör mig på är att du och andra väljer att bli upprörda över deras agerande snarare än de som är ursprunget till problemet.
Vad som verkligen är "ursprunget" till problemet går att diskutera. Man måste vara blind om man inte kan acceptera att ordningsmakten även skapar problem mellan varven. Nu antar jag att det kommer någonslags argument om att "det skulle inte finnas någon polis om alla skötte sig", men det är så verklighetsfrånvänt att jag hoppas att vi slipper det.-daniel- skrev: Annars så menar jag ju inte direkt att jag stödjer polisens agerande fullt ut alla gånger, men det jag stör mig på är att du och andra väljer att bli upprörda över deras agerande snarare än de som är ursprunget till problemet.
Men jag försvarar inte någon parts agerande, det är dock beklämmande att du kan gå med på att se mellan fingrarna vad gäller ordningsmakten eftersom du hyser sådant agg mot "dräggets" beteende.
Det kanske förändras den dagen du råkar ut för någon från ordningsmaktens sida proaktiv strategi. Som den gången de omhändertog samtliga som drack öl på Dubliners efter en hockeymatch. Tvingade dem sitta över en timme i synnerligen obekväm ställning på iskall asfalt (detta var i Januari) och sen körde ut dem till olika förorter. På frågan om det hade hänt någonting på puben svarade polisen "Nej". Var dem misstänkta för något brott? "Nej". En kvinnlig polis upplyste om att "Vi drar alla över en kam, det ska vara jobbigt för er att hänga i gäng". Oklart vilket gäng det syftades på. I raden av människor som satt som krigsfångar på asfalten fanns en kille som varit på after work och som fann det hela mycket besynnerligt då han hejade på AIK, och hans kompis från jobbet som var inflyttad från landet var minst sagt överraskad också.
Hade det varit denna säsong kanske några hade fått avstängningar också, finns ju ett mål att uppfylla...
Jag kommer troligtvis droppa diskussionen nu, dags att fokusera lite på dagens roligheter. Förhoppningsvis fullständigt befriat från poliser och vakteras agerande!
- -daniel-
Jag förstår din poäng och vartifrån du fått dina åsikter, i likhet med mina egna upplevelser så har du sett det andra sidan av myntet och jag har full respekt för det. Naturligtvis är det helt vidrigt när liknande saker som Dubliner-fallet inträffar.AMMC skrev:Vad som verkligen är "ursprunget" till problemet går att diskutera. Man måste vara blind om man inte kan acceptera att ordningsmakten även skapar problem mellan varven. Nu antar jag att det kommer någonslags argument om att "det skulle inte finnas någon polis om alla skötte sig", men det är så verklighetsfrånvänt att jag hoppas att vi slipper det.-daniel- skrev: Annars så menar jag ju inte direkt att jag stödjer polisens agerande fullt ut alla gånger, men det jag stör mig på är att du och andra väljer att bli upprörda över deras agerande snarare än de som är ursprunget till problemet.
Men jag försvarar inte någon parts agerande, det är dock beklämmande att du kan gå med på att se mellan fingrarna vad gäller ordningsmakten eftersom du hyser sådant agg mot "dräggets" beteende.
Det kanske förändras den dagen du råkar ut för någon från ordningsmaktens sida proaktiv strategi. Som den gången de omhändertog samtliga som drack öl på Dubliners efter en hockeymatch. Tvingade dem sitta över en timme i synnerligen obekväm ställning på iskall asfalt (detta var i Januari) och sen körde ut dem till olika förorter. På frågan om det hade hänt någonting på puben svarade polisen "Nej". Var dem misstänkta för något brott? "Nej". En kvinnlig polis upplyste om att "Vi drar alla över en kam, det ska vara jobbigt för er att hänga i gäng". Oklart vilket gäng det syftades på. I raden av människor som satt som krigsfångar på asfalten fanns en kille som varit på after work och som fann det hela mycket besynnerligt då han hejade på AIK, och hans kompis från jobbet som var inflyttad från landet var minst sagt överraskad också.
Hade det varit denna säsong kanske några hade fått avstängningar också, finns ju ett mål att uppfylla...
Jag kommer troligtvis droppa diskussionen nu, dags att fokusera lite på dagens roligheter. Förhoppningsvis fullständigt befriat från poliser och vakteras agerande!
Men jag håller med dig, vi droppar det här nu och börjar fokusera på matchen i dag istället. Låt oss som sagt hoppas det blir en härlig dag på alla sätt och vis.
Väl mött!
- SirDIFalot
http://blogg.aftonbladet.se/26380/
Elitseriens snyggaste tröjor
En tabell med nykomlingen Växjö i topp.
1. Växjö
2. AIK
3. Brynäs
Ehm... Växjös Islanders kopior? Gnagets reklambombande? Eller Brynäs för vilket år i raden dessa extremt fula tröjor med gulröda axlar?
1. Växjö
2. AIK
3. Brynäs
Ehm... Växjös Islanders kopior? Gnagets reklambombande? Eller Brynäs för vilket år i raden dessa extremt fula tröjor med gulröda axlar?
Expert.
- DIF_Soldier
Rankar man inte luleå sist har man inte alla indianer i kanoten.
Säg den glädje som varar
-
Haha! Vilken pajas! Växjö, Gnaget???, Brynäs?!?! och sedan... FRÖLUNDA! HAHAHAHAHA
Säga vad man vill om HV, men dom har inte näst fulast tröjor i ES. Larvig lista.SirDIFalot skrev:http://blogg.aftonbladet.se/26380/
1. Växjö
2. AIK
3. Brynäs
Fredrik Pettersson blir årets poängkung, Frederik Andersen blir seriens bästa målvakt, så är det bara.. Ruggigt starka dom ser ut!
- DIF_Soldier
Man kanske borde satsat en slant...DIF_Soldier skrev:1. Frölunda

Säg den glädje som varar
-
Tippade Frölunda som SM-Guld vinnare inför säsongen och blev i stort sett utskrattadDIF_Soldier skrev:Man kanske borde satsat en slant...DIF_Soldier skrev:1. Frölunda

Vafan säger ni nurå era jävla sopor

(Så nu fick jag avreagera mig för att jag har så satans rätt hela tiden)
HATA FRÖLUNDA
100% DJURGÅRDSJ***L
- -daniel-
Ja, för vi alla vet att guldmedaljerna delas ut i september.... eller inte.