Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Caveman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Caveman »

Heaty skrev:Är väl ganska uppenbart iteman sjöng det igår? Det var första matchen på hovet på länge, det var ett jävla drag och det är derby på tisdag. Klart man vill "värma upp".
Börjar tröttna på allt jävla gnäll när det gäller klacken, dra igång en egen ramsa om de som sjungs är för dåliga?
På Måndag är det aik-DIF på råttsunda, på Tisdag är det DIF-aik i Globen, klart som fan att folk är laddade.
inloss

Inlägg av inloss »

Caveman skrev:
Raus skrev:Det är ju ingen nyhet att det är folk från DFG som drar igång hata-aikramsorna varje match.

Tycker man borde spara sånt mot när vi faktist möter gnaget.
Ha, Ha... Nej det stämmer inte... Tror du att det bara är dom som hatar aik? Men det är som vanligt har du ingen aning så skyll på DFG...

Skulle precis skriva mer eller mindre samma sak som Raus...
"Whatever you want"
Användarvisningsbild
Holm

Inlägg av Holm »

Caveman skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
Svinarg skrev:
Mash skrev:
EDIT: Att dra igång ramsor mot ajk i en match där vi möter Modo, vad är logiken i det...?
Håller fullständigt med, sjunger motvilligt med och tycker bara det känns så jävla fel. Spara dom ramsorna tills när vi faktiskt möter gnihet. Har sagts förut dock, men det är ju alltid några små grabbar som drar igång det för dom känner sig så tuffa när dom får skrika "horungar"...
Där har vi det klassiska aik-komplexet som alltid lyser igenom.
Många DIF supporters fokuserar grymt mycket på aik:s var eller icke vara.
Ibland känns det som vissa gläds mer över en aik-förlust än över en DIFvinst

Likadant är det på solnaklackens läktarsektion när man ser/hör från deras matcher.
I ett möte med fkb kör man....för ni är Djurgårdsjävlar
Hat kallas det, det ingår när man är född Djurgårdare, det är likadant för packet från solna...
+1
Djurgår'n tills jag dör!
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Mash skrev:Innan nedsläpp, helvete vilket drag. Under matchen, likadant tryck som mot Luleå i ET...

Dessa personer som står och bankar på skyltarna, lägg av, genast.
Dessa personer som hellre står i kors och klagar om att laget spelar piss, lägg av, genast.
Dessa personer som går när hoppet är ute, avgå.

EDIT: Att dra igång ramsor mot ajk i en match där vi möter Modo, vad är logiken i det...?
Ja, trycket dog ut snabbt. Tyvärr...

1. Håller inte med. Tycker att det ökar stämningen (trycket). Däremot är det ett problem att folk inte kan hålla takten när de klappar.
2. Håller med till hundra procent. Det är i motgång vi ska vara som bäst!
3. Samma som föregående. Förjävligt... Man kommer ändå inte hem tidigare.

Angående AIK-ramsorna: Håller inte med. Det är derby på tisdag (även måndag) och därför fullt logiskt att tagga igång lite extra inför dessa med lite passande hatsånger. Det är larvigare när vi kör "vi hatar Modo". Vafan ska man hata Modo för? De förtjänar f-n inte vårt hat, åtminstone inte mitt...

För övrigt... Allmänna idrottsklubben horungar startades av klackledarna.
Oaklund

Inlägg av Oaklund »

Att bank på skyltarna som en jävla trumma till ramsorna är sjukt irriterande eftersom alla bankar ju helt åt helvete om man får säga så.

Sen om det är hätsk stämningen och några står och bankar tycker jag att det inte gör så mycket.
Användarvisningsbild
DanneG

Inlägg av DanneG »

Jag gillar versionen från rap das armas:
”Parapapapapapapa Djurgården
Gamla fina Djurgår'n - det är vårt lag! Tillsammans står vi upp och vinner alla slag! Vi kommer ifrån vänster och höger med. Och om ni står i mitten kör vi över er!”

Uppskattar även nynnandet Frankfurt kör med Pippi Långstrump version:

inloss

Inlägg av inloss »

Metal Machine skrev:
Mash skrev:
Klackledarna? Såg Martin i dryga 5 minuter, för övrigt dem 5 bästa, han behövs där nere!
Någon annan klackledare märkte jag knappt av, olika sånger och ramsor startades till höger och vänster och ofta samtidigt.
Strukturen i klacken får ett stort minus av mig igår.

Men det var förbannat skönt att vara tillbaka på hovets kurva igen :)
"Whatever you want"
Metal Machine

Oaklund skrev:Att bank på skyltarna som en jävla trumma till ramsorna är sjukt irriterande eftersom alla bankar ju helt åt helvete om man får säga så.

Sen om det är hätsk stämningen och några står och bankar tycker jag att det inte gör så mycket.
Precis, det var det jag menade. Tack.
inloss skrev:
Metal Machine skrev:
Mash skrev:
Klackledarna? Såg Martin i dryga 5 minuter, för övrigt dem 5 bästa, han behövs där nere!
Någon annan klackledare märkte jag knappt av, olika sånger och ramsor startades till höger och vänster och ofta samtidigt.
Strukturen i klacken får ett stort minus av mig igår.

Men det var förbannat skönt att vara tillbaka på hovets kurva igen :)
Det var några som försökte vara klackledare i alla fall (typ stod längst ner och försökte starta sånger och få igång klacken). Dessa personer startade Allmänna idrottsklubben horungar (och nej, de var inga tonåringar). Problemet var att för många startade olika ramsor samtidigt.
DanneG skrev:Jag gillar versionen från rap das armas:
”Parapapapapapapa Djurgården
Gamla fina Djurgår'n - det är vårt lag! Tillsammans står vi upp och vinner alla slag! Vi kommer ifrån vänster och höger med. Och om ni står i mitten kör vi över er!”

Uppskattar även nynnandet Frankfurt kör med Pippi Långstrump version:

Nej och nej. Den senare kör Hv-klacken och gör det väldigt dåligt, den förra lyckas alla fucka upp med sin tondövhet och den sabbar alltid trycket. Sjunger aldrig med i den.
gurra

Inlägg av gurra »

Tycker man ska fortsätta sjunga hata-aik-sånger. Kanske inte en hel match men lite då och då, det är ju en rolig rivalitet som man ändå saknat sedan de åkte ur...kommer ihåg att jag lyssnade på hv71-aik på radio och hoppades att hv71 skulle vända kvartsfinalserien, då hörde man i bakgrunden hur gnagarna sjöng illa om oss. Det bygger ju på rivaliteten vilket bara är roligt tycker jag.

Stör mig mer på folk som har fotbollströjor på hockeymatch.
Användarvisningsbild
Raus

Inlägg av Raus »

Det finns bara tre personer som innehaver fingertoppkänslan och pondusen för att anses som klackledare och det är Fonz, Ludde och Pang. Har man varit med ett tag borde man veta om detta. Och skitramsan om horungarna startades inte av dom. Någon sa äldre herrar. Det är dom som står nere till höger (vidDFG)
Losing all hope was freedom.
Mash

Inlägg av Mash »

Hat, sång, hets! Imorgon ska samtliga i klacken, oavsett ålder och oavsett kön, sjunga halsen av sig. Dags att visa hur stämning skapas och dags att sjunga ut sorkarna ur Globen.
Metal Machine

gurra skrev:Tycker man ska fortsätta sjunga hata-aik-sånger. Kanske inte en hel match men lite då och då, det är ju en rolig rivalitet som man ändå saknat sedan de åkte ur...kommer ihåg att jag lyssnade på hv71-aik på radio och hoppades att hv71 skulle vända kvartsfinalserien, då hörde man i bakgrunden hur gnagarna sjöng illa om oss. Det bygger ju på rivaliteten vilket bara är roligt tycker jag.

Meh, skaffa ett liv...
Raus skrev:Det finns bara tre personer som innehaver fingertoppkänslan och pondusen för att anses som klackledare och det är Fonz, Ludde och Pang. Har man varit med ett tag borde man veta om detta. Och skitramsan om horungarna startades inte av dom. Någon sa äldre herrar. Det är dom som står nere till höger (vidDFG)
Whatever you say (want)...

Btw... Satan vilken dålig klackinsats (i fotbollen) i går. Skärpning! Ikväll kör vi utav bara FAN!!!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

En sak som jag stör mig rejält på. När folk försöker spontan dra igång Olé Olé Ola, herregud... Märker ni inte att det blir helt värdelöst när någon mupp mitt i klacken bara börjar vråla "ole ole ole ole ole ole ola" alla är i otakt, alla hänger inte med. Endast en klackledare ska starta den och få alla att hoppa igång samtidigt. Dessutom är det en ramsa som ska sparas lite på och inte sjungas sönder.
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

By the way. Filmade några sekunder efter matchen igår bara för att visa några ovetande hur Chase The Sun ska sjungas.

http://www.youtube.com/watch?v=SUXM_oYwQ9E
Expert.
gurra

Inlägg av gurra »

Metal Machine skrev:
gurra skrev:Tycker man ska fortsätta sjunga hata-aik-sånger. Kanske inte en hel match men lite då och då, det är ju en rolig rivalitet som man ändå saknat sedan de åkte ur...kommer ihåg att jag lyssnade på hv71-aik på radio och hoppades att hv71 skulle vända kvartsfinalserien, då hörde man i bakgrunden hur gnagarna sjöng illa om oss. Det bygger ju på rivaliteten vilket bara är roligt tycker jag.

Meh, skaffa ett liv...
haha skaffa ett liv?

Om det inte var uppenbart så var det en jämförelse...Proportionalitet.

Antar att man får använda internetspråk när man pratar med internethjältar och då säger jag bara: lol
Skriv svar