Djurgårdens IF - MODO, 17/9 2011 | Hemmapremiär Hovet 16.00
Re: Djurgårdens IF - MODO, 17/9 2011 | Hemmapremiär Hovet 16
Någon som vet vad låten i falks hyllningsvideo heter, förövrigt det enda bra i matchen igår? Slarvigt spel och anfall som inte höll alls. Hoppas på en rejäl uppsträckning på tisdag
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Man var ruskigt besviken igår, idag är jag mest förbannad. Inte fan skall vi behöva bli utspelade och förnedrade på hemmaplan mot Modo? Hade de haft lite mer flyt hade slutsiffrorna blivit 2-siffriga...vad var det, 3 eller 4 stolpträffar och en helt osannolik räddning av Honken på mållinjen?
Hade vi några riktigta målchasner överhuvudtaget egentligen...? Nä fy fan. Hoppas att revanschlustan är grymt stor i laget. Det kommer behövas på tisdag.
Hade vi några riktigta målchasner överhuvudtaget egentligen...? Nä fy fan. Hoppas att revanschlustan är grymt stor i laget. Det kommer behövas på tisdag.
- Lee Harvey Oswald
Bra inställning där.kaminor skrev:Fortfarande sur.
Gillar Wesslan dock:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3640773.ab
Tycker dock Gustaf är lite väl hård mot sig själv.
Visst, returen vid 0-1 luktar lite Dembo, men resten känns mer som att det hade varit bra med ett försvar också....
Senast redigerad av Lee Harvey Oswald den 2011-09-18 10:56:44, redigerad totalt 1 gånger.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Lee Harvey Oswald skrev:Bra inställning där.kaminor skrev:Fortfarande sur.
Gillar Wesslan dock:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3640773.ab
Tycker dock Gustaf är lite väl hård mot sig själv.
Visst, returen vid 0-1 luktar lite Dembo, menresten känns mer som att det hade varit bra med ett försvar också....
Håller helt med. Som jag sa igår är det Wesslan, Jimmie och Sillen som får godkänt av mig.
Sluta vara så sura. Seger i torsdags, fredagkväll kvällen innan då är det ju klart det är stureplan som gäller, fullt förståeligt att spelet såg ut som det gjorde.
Returen fram till MODOs 1-0 är självfallet inte bra, men i övrigt var nog Wesslan den enda spelare som inte vek ner sig som en kärring igår. Hade visserligen lite tur med stolpar och ribba, men det är en annan historia.
Är nog egentligen bara han och DT som med nöd och näppe kan komma undan med ok betyg.
Har lovat mig själv att inte ta fram motorsågen ännu, men det brinner i fingrarna beträffande vissa spelare.
Är nog egentligen bara han och DT som med nöd och näppe kan komma undan med ok betyg.
Har lovat mig själv att inte ta fram motorsågen ännu, men det brinner i fingrarna beträffande vissa spelare.
Spelarna är proffs och dom ska kunna klara av det här. Visst förlorar man ibland, men man kan inte skylla på en stor match och festande kvällen innan. Det här är deras passion och det ska dom visa att det är i alla fall att det är det! Och inte spela som om att dom skulle vara bakis dagen efter.....Glory1 skrev:Sluta vara så sura. Seger i torsdags, fredagkväll kvällen innan då är det ju klart det är stureplan som gäller, fullt förståeligt att spelet såg ut som det gjorde.
Blomme88
Självklart skämtade han om festandet (eftersom Ridderwall inte är här längre) men jag förstår hur du menar Blomme. Självklart ska dem oavsett alltid vara på topp i teorin. Dock så brukar det alltid svänga mycket i början av säsongen. Kan vara på topp ena matchen och botten i den andra, ju längre säsongen går tror jag att vår lägsta nivå blir extremt mycket högre.Blomme88 skrev:Spelarna är proffs och dom ska kunna klara av det här. Visst förlorar man ibland, men man kan inte skylla på en stor match och festande kvällen innan. Det här är deras passion och det ska dom visa att det är i alla fall att det är det! Och inte spela som om att dom skulle vara bakis dagen efter.....Glory1 skrev:Sluta vara så sura. Seger i torsdags, fredagkväll kvällen innan då är det ju klart det är stureplan som gäller, fullt förståeligt att spelet såg ut som det gjorde.
Blomme88
Är bra nyfiken, men jag kan hålla med om att det är väl tidigt att ta fram yxan.Kall-El skrev: Har lovat mig själv att inte ta fram motorsågen ännu, men det brinner i fingrarna beträffande vissa spelare.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Jo, men det är såklart en besvikelse eftersom att det här har jag t ex inte varit med om på hur länge som helst att man inleder så här dåligt. Och det är ju viktigt att spelarna visar upp sig nu, så att vi kan få en bra presentation av dom! Det är ju väldigt intressant att få reda på vad Almtorp och Carlsson verkligen är för sorters spelare. Även om dom har förklarat vad dom själva är för slags spelare, så får man den bilden man ser eller hör om spelarna. Och dessutom så vet man ju att många av dom har spelat med varandra förut och många andra har spelat elitseriematcher tillsammans också. Man vet ju att dom flesta i klubben kan komma upp i MYCKET bättre kapacitet. Så det är därför som jag blev väldigt besviken i alla fall. Men det är bara att blicka framåt!Heaty skrev:Självklart skämtade han om festandet (eftersom Ridderwall inte är här längre) men jag förstår hur du menar Blomme. Självklart ska dem oavsett alltid vara på topp i teorin. Dock så brukar det alltid svänga mycket i början av säsongen. Kan vara på topp ena matchen och botten i den andra, ju längre säsongen går tror jag att vår lägsta nivå blir extremt mycket högre.Blomme88 skrev:Spelarna är proffs och dom ska kunna klara av det här. Visst förlorar man ibland, men man kan inte skylla på en stor match och festande kvällen innan. Det här är deras passion och det ska dom visa att det är i alla fall att det är det! Och inte spela som om att dom skulle vara bakis dagen efter.....Glory1 skrev:Sluta vara så sura. Seger i torsdags, fredagkväll kvällen innan då är det ju klart det är stureplan som gäller, fullt förståeligt att spelet såg ut som det gjorde.
Blomme88
- Blomme88
- Lee Harvey Oswald
sensei skrev:Är bra nyfiken, men jag kan hålla med om att det är väl tidigt att ta fram yxan.Kall-El skrev: Har lovat mig själv att inte ta fram motorsågen ännu, men det brinner i fingrarna beträffande vissa spelare.
Äh, kom igen nu.
Man kan ju rispa lite på ytan bara...
Nilsons icke-ledarskap irriterar mig nåt enormt, han är precis lika trög, intetsägande och själlös på isen (vid motgång) som på upptaktsträffen.
Bombom gör verkligen skäl för sitt nick.
Ottosson är lika stark i armarna (vid avslutslägen) som en 14årig anorektiker.
Holmqvist får Åkerman att framstå som Bolt.
Printz måste bums lägga ner sin "Ray Bourque-dröm" och passa pucken i förstaläget
osv.....
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
-
SirDIFalot skrev: Men Tim var bra...? : )

Nepp Tim var lika usel som alla andra jag inte nämde... Dock så ser jag knappast honom som en av våra största problem direkt

EDIT: Jag lägger till Wesslau på min lista på spelare som vet hur man ska intervjuas efter torsk. Höga krav sätter nivån, och det är fan dags för Djurgårdsspelare och ledare att ta sitt ansvar. Är vi ett topplag i Sverige eller är vi medelmåttor?
100% DJURGÅRDSJ***L
-
Tim var verkligen usel igår. Han åkte runt i åttor nere vi sargen som att han väntade på tåget. Tillsist blev han ju såklart infångad så att dom kunde få pucken. Så ja, han betede sig bra.Jockmaniac skrev:SirDIFalot skrev: Men Tim var bra...? : )![]()
Nepp Tim var lika usel som alla andra jag inte nämde... Dock så ser jag knappast honom som en av våra största problem direkt![]()
Jag ser ett mönster...
-
Hehe, jag säger inte emot.. Pojkvaskern hade problem liksom hela laget!HomeOfSvenTumba skrev:Tim var verkligen usel igår. Han åkte runt i åttor nere vi sargen som att han väntade på tåget. Tillsist blev han ju såklart infångad så att dom kunde få pucken. Så ja, han betede sig bra.Jockmaniac skrev:SirDIFalot skrev: Men Tim var bra...? : )![]()
Nepp Tim var lika usel som alla andra jag inte nämde... Dock så ser jag knappast honom som en av våra största problem direkt![]()
Som sagt, att Djurgården tippats som guldkandidat är inte bara befängt utan också rent ut sagt okunnigt. Forwardssidan luktar så illa att jag knappt skulle nöja mig med den i Allsvenskan. Frågan jag ställde inför säsongen är alltjämt obesvarad:
Vem ska göra Djurgårdens mål anno 11/12?
100% DJURGÅRDSJ***L