Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Blomme88

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Blomme88 »

Min fråga är, varför sa man nej till Joakim Pim-pim Eriksson och till Mikael Tellan Tellqvist!?
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

Blomme88 skrev:Min fråga är, varför sa man nej till Joakim Pim-pim Eriksson och till Mikael Tellan Tellqvist!?
Att man nobbade Tellqvist beror antagligen på åldern då man antar att Wesslau har sin bästa år framför sig medan Tellqvist har sina bästa år bakom sig.
Avskaffa tre mot tre.
Mäklaren
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Mäklaren »

Jocke Eriksson kanske vi inte skall säga adjö till ännu. Om inte Zibanejad kommer hem, så måste vi ha en ersättare och Jocke är en mycket kompetent center. Inte samma fart och teknik som Zibanejad, men han besitter stora kvalitéer i tekningscirkeln och stundtals även i powerplay. Hans kontrakt med LHC går väl ut i oktober nån gång?

Jocke skulle bli vår bästa center.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Blomme88

Inlägg av Blomme88 »

Mäklaren skrev:Jocke Eriksson kanske vi inte skall säga adjö till ännu. Om inte Zibanejad kommer hem, så måste vi ha en ersättare och Jocke är en mycket kompetent center. Inte samma fart och teknik som Zibanejad, men han besitter stora kvalitéer i tekningscirkeln och stundtals även i powerplay. Hans kontrakt med LHC går väl ut i oktober nån gång?

Jocke skulle bli vår bästa center.
Jag håller fullständigt med!! - Blomme88
Användarvisningsbild
Blomme88

Inlägg av Blomme88 »

Mattias_87 skrev:
Blomme88 skrev:Min fråga är, varför sa man nej till Joakim Pim-pim Eriksson och till Mikael Tellan Tellqvist!?
Att man nobbade Tellqvist beror antagligen på åldern då man antar att Wesslau har sin bästa år framför sig medan Tellqvist har sina bästa år bakom sig.
Men Wesslan kommer ju troligen att dra igen, om han får chansen. Eftersom att han bara är 26år just nu! - Blomme88
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Hade ju själv föredragit Jocke E framför Almtorp till denna säsong, men det känns som att vi mer behöver ha en konstruktiv forward än en defensiv sådan så därför undrar jag om Jocke verkligen är rätt spelare till vårt lagbygge?

Återigen är för övrigt Zibbe tänkt som forward hos oss och INTE center.
Användarvisningsbild
Blomme88

Inlägg av Blomme88 »

Kall-El skrev:Hade ju själv föredragit Jocke E framför Almtorp till denna säsong, men det känns som att vi mer behöver ha en konstruktiv forward än en defensiv sådan så därför undrar jag om Jocke verkligen är rätt spelare till vårt lagbygge?

Återigen är för övrigt Zibbe tänkt som forward hos oss och INTE center.
Jocke kan ju göra mål, assist och rensa, det har vi ju märkt? Dessutom så är han en förbannat bra grovjobbare och tar sitt ansvar. Och varför jag vet det, det är för att han är den viktigaste spelaren i Linköping och han var grymt bra i Djurgården med. Så att jag tycker att det vore bättre om vi hade satsat på en som vi verkligen vet någonting om!!

- Blomme88
Användarvisningsbild
Blomme88

Inlägg av Blomme88 »

Och det är en sak som inte jag kan sluta fundera på då. Det är att om man vill spara in pengar och sparkade Axelsson, tackade nej till två spelare för att vi inte har råd. Varför valde man Wesslan istället för Tellan då?? Eftersom att jag tror att Wesslan antagligen kommer att dra om han får chansen. Men Tellan hade ju förmodligen sänkt sin lön, eftersom att han har en sån stor kärlek till klubben. Dessutom så är han född Djurgårdare, fansen vill ha honom och han är bra. Och då hade vi ju sparat in pengar!!

Och sen så undrar jag också varför man hellre väljer Almtorp bara för att agenterna tyckte att han var bra i matcherna som dom har sett honom spela, istället för att välkomna Joakim Eriksson hem?? En spelare som man vet trivdes i klubben och dessutom så vet man vad han går för med! Och man hade ju inte fått skit för pengarna då. Vilket man verkligen inte riktigt vet när man har tagit Almtorp istället. Det går att förnya via gamla spelare som levererar och juniorer som levererar. Och juniorer som man senare kan sälja i början. Och sen när man har fått in tillräckligt med bra lönetak, så är det ju bara att satsa på juniorerna. Och då får man verkligen spelare som kan klubben utantill och de flesta är trogna klubben med!

- Blomme88
Senast redigerad av Blomme88 den 2011-09-18 12:18:16, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

Blomme88 skrev:Och det är en sak som inte jag kan sluta fundera på då. Det är att om man vill spara in pengar och sparkade Axelsson, tackade nej till två spelare för att vi inte har råd. Varför valde man Wesslan istället för Tellan då?? Eftersom att jag tror att Wesslan antagligen kommer att dra om han får chansen. Men Tellan hade ju förmodligen sänkt sin lön, eftersom att han har en sån stor kärlek till klubben. Dessutom så är han född Djurgårdare, fansen vill ha honom och han är bra. Och då hade vi ju sparat in pengar!!
Håller med dig, men jag tror att målvaktstränaren/na hade mycket med det här att göra. Man får nog lita på att dem vet vad dem gör.
För övrigt kan du komma ihåg att klicka "Edit" och lägga till grejer du vill skriva istället för att göra ett nytt inlägg ;)
Användarvisningsbild
Blomme88

Inlägg av Blomme88 »

Heaty skrev:
Blomme88 skrev:Och det är en sak som inte jag kan sluta fundera på då. Det är att om man vill spara in pengar och sparkade Axelsson, tackade nej till två spelare för att vi inte har råd. Varför valde man Wesslan istället för Tellan då?? Eftersom att jag tror att Wesslan antagligen kommer att dra om han får chansen. Men Tellan hade ju förmodligen sänkt sin lön, eftersom att han har en sån stor kärlek till klubben. Dessutom så är han född Djurgårdare, fansen vill ha honom och han är bra. Och då hade vi ju sparat in pengar!!
Håller med dig, men jag tror att målvaktstränaren/na hade mycket med det här att göra. Man får nog lita på att dem vet vad dem gör.
För övrigt kan du komma ihåg att klicka "Edit" och lägga till grejer du vill skriva istället för att göra ett nytt inlägg ;)

Tack för tipset! Haha ^^
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

För att Wesslau är en bättre målvakt än Tellan, svårare än så är det inte.
Användarvisningsbild
Blomme88

Inlägg av Blomme88 »

Caveman skrev:
Hur kan man säga så bara för att det inte fungerade för Tellan i andra klubbar?? Han passade ju skitbra i DIF Hockey förut och man kan ju inte veta om man inte testar heller. Och det är ju alltid bra eftersom att man vet vad Tellan har visat förut i klubben. Och ännu bättre om man samtidigt kan spara in pengar också!

- Blomme88
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Blomme88 skrev:
Caveman skrev:
Hur kan man säga så bara för att det inte fungerade för Tellan i andra klubbar?? Han passade ju skitbra i DIF Hockey förut och man kan ju inte veta om man inte testar heller. Och det är ju alltid bra eftersom att man vet vad Tellan har visat förut i klubben. Och ännu bättre om man samtidigt kan spara in pengar också!

- Blomme88
Tellan har varit bättre än Wesslau men nu så är Wesslau en bättre målvakt, det är vad DIF och målvaktstränaren tycker, tror dom har rätt bra koll. Det här med att eventuellt spara in pengar har jag ingen aning om men det verkar du ha.
Användarvisningsbild
carne

Inlägg av carne »

Att ens börja diskutera om målvaktsfrågan efter två matcher, där Wesslau ändå har gjort en väldigt bra match, samt en okej match.
No Rules In The Animal Kingdom
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Lyckligtvis så tänker ju ansvariga på ett annat sätt en Blomme från Västervik.
Låst