Djurgårdens IF - MODO, 17/9 2011 | Hemmapremiär Hovet 16.00

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Henkos
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Djurgårdens IF - MODO, 17/9 2011 | Hemmapremiär Hovet 16

Inlägg av Henkos »

Jonas1891 skrev:
JohanPez skrev:
Mattias_87 skrev:
Jonas1891 skrev:Vad hände med nationalsången? jag hörde iaf inte att den sjöngs i inledningen som sig bör.
Dom skippade den. Antar att det var för ett dom inte ville att matchen skulle försenas.
Och var det någon som saknade den, upp med en hand...?
Nej, bra då skippar vi den fortsättningsvis också! :)
Ja då räcker jag upp handen! Jag tycker att det hör till med nationalsången innan elitseriematcherna pga att det är tradition och pga att det är en av få gånger vi svenskar sjunger nationalsången.

Det kan dessutom vara både mäktigt och vackert med nationalsången innan match speciellt när klacken sjunger den på Järnkaminernas dag.
+1!
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Måste bara kommentera en sak till, matchen i all ära osv men....det mest störande (nästan i alla fall, naturligtvis är en förlust och brist på spel det mest plågsamma) var trots allt att man verkat hamnat bredvid en dödgrävare som förvisso drar sitt strå till stacken och försöker hänga med i sångerna....men.... istället för att exempelvis betona A'et i "KämPA DJURGÅRDEN!" så lät det som karljäveln sitter och skiter och försöker klämma ut en strut. "Kämpaaaaaaaaaaaaaaaaaaauuuuuuuuuuuuuuwwwwwwwwwwwwww" vilket fick mig gång på gång på gång att sjunka genom Hovets tunga betong. "Hardy Nilssons Järnkamineeeeeeeeeeeeeeeeeuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuw" låter så jävla osexigt och störande att jag nästan tänker införskaffa en munkavel och ta med vid nästa Hovet besök.

Det är de små detaljerna som gör det, inte sant? :|

EDIT: Intresseklubben antecknar, osv.
Användarvisningsbild
Datsyuk_13

Inlägg av Datsyuk_13 »

Det största problemet som jag ser det är att vi, likt tidigare säsonger, har så OFANTLIGT svårt med att lyckas förändra en matchbild. Den naturliga reaktionen när vi hamnar i underläge (som vi ofta gör) torde ju vara att alla blir ännu mer förbannade och taggade, men istället blir vi av någon outgrundlig anledning så oerhört passiva och så oerhört fega.

Och jag kan inte för mitt liv förstå hur Hardy, när vi var som mest utspelade i början på den andra perioden, INTE valde att ta en time out i det läget. Helt obegripligt, enligt mig. Se bara på hur Roger Melin gjorde med råttorna förra säsongen. Jag lovar att i cirka 80 % av alla deras grundseriematcher så hade time outen förbrukats innan den andra perioden var färdigspelad, och i nästan varenda match medförde det en klar och tydlig positiv effekt.

I dagens match hade verkligen Hardy all chans i världen att samla killarna och presentera en plan B, men istället lät han som vanligt det katastrofusla spelet fortgå som om ingenting hänt. Nu säger jag ju såklart inte att det enbart berodde på den uteblivna time outen som gjorde så att vi förlorade, men håll med om att det onekligen hade varit intressant om vi NÅGON JÄVLA GÅNG kunde få se lite mer aktivitet och engagemang från ledartrion i båset (som t.ex. att ge Philip Holm istid när det som i dag var så uppenbart tydligt att Boumedienne ännu inte är helt återställd efter sin ryggskada).

Nej, underkänt var ordet. God natt.
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Japp, man ar redan less pa Hardy. Jag tror uppriktigt att han suger som tranare sedan nagot ar tillbaka, han brinner inte till 100% och kan inte forandra en dalig matchbild. Gubbstrutt. :|
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

SkönaDjurgårn skrev:Japp, man ar redan less pa Hardy. Jag tror uppriktigt att han suger som tranare sedan nagot ar tillbaka, han brinner inte till 100% och kan inte forandra en dalig matchbild. Gubbstrutt. :|
Hahaha, detta är parodi.
DIF!
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Daniel942 skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Japp, man ar redan less pa Hardy. Jag tror uppriktigt att han suger som tranare sedan nagot ar tillbaka, han brinner inte till 100% och kan inte forandra en dalig matchbild. Gubbstrutt. :|
Hahaha, detta är parodi.
Hahaha, jo alltsa, det var 50% ironi...men de andra 50% sa tycker jag faktiskt sa. :lol: Men visst, han ska saklart fa fler matcher pa sig.

Det var spelarna pa planen som var usla idag, det ar ju mest deras fel och inte Hardys.
henka83

Inlägg av henka83 »

En riktig skitmatch, och det som förvånar mig mest är att grabbarna är precis lika dåliga passningsspelare som ifjol. Trodde nämligen det va de Hardy och de andra tränarna skulle jobba på inför denna säsong. Hur i helvete ska vi kunna snurra i anfallszon när dom inte kan slå en passning. Alla ser att det är kvaliteen som saknas och inget annat.

Kort och gott: Jag tror vi är ett riktigt utpräglat bortalag i år tyvärr, då vi har en riktigt bra backsida och de är de som ska vinnarna matcherna åt oss. Snabba omställningar är nog våran melodi, inte föra matcherna!!!!

Sen måste jag ge Wesslau en känga idag, han va för jävligt flaxig och överarbetade väldigt många situationer.

Nu har man ångest inför båda derbyna! Såg precis FBK-AJK och jag måste säga att AJK är tom bättre än ifjol. Satan vad de fått till sitt lagbygge..... :oops:
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Jag tycker också att Hardy känns trött. Det är trots allt tränarens ansvar att se till att allting fungerar som det ska. Hardy bär ansvaret. Längtar nästan till nästa säsong då vi slipper Hardy, Bombom och Kempe... Förhoppningsvis får vi in duktiga ersättare till dessa då, samtidigt som Kyle och Wesslau stannar. Och att Gustafsson lägger på sig en 5-6 kilo och åker runt och tokproppar hela säsongen. ;)
DIFVästertorp

Inlägg av DIFVästertorp »

mycket kul att läsa ni som sågar Hardy: Hur i helvete vet ni vad han gör under/innan match. Själv bävar jag efter dagen han slutar känns som om kraven kommer sänkas inom gruppen då. Nu strävar efter alltid efter guld
Djurgårdens IF
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Nu vänder jag mig direkt till Hardy... Jag antar att karln läser här på forumet med tanke på att han verkar göra precis tvärt emot vad de flesta tycker! Trotsålder vid 100 bast?

Splitta "förstakedjan" eller avgå! Blir så satans förbannat när jag ser två viljelösa gubbskrällen som inte kan åka skridskor(Tjärnqvist tycker jag bara synd om, han är bra men inte på det som tränarna verkar tro). Ottosson spelar som en knatte, och tar beslut som densamme. Jag har sagt det förut och jag säger det igen, karln är slut, och så länge han är lika tjock på framgångar så kommer han aldrig att leverera igen. Tragiskt men sant!
Nilson ver jag inte ens hur jag ska börja. Tillsammans med Kempe klart sämste forward idag! Han kan spela powerplay när han får omänskligt mycket tid på sig. Men hans problem är att han är svag i tanken, och framförallt LÅNGSAAAAM i tanken(och på grillorna).

Men jag är optimistisk. Jag vill verkligen inte tro att gubbarna är slut. Jag tror att om de får lite vettigt sällskap som kan sätta lite eld i deras skrynkliga russinrövar så kanske, jag säger kanske, vi får se lite jävlaranamma. Men de kan verkligen inte spela ihop... SLUTA VARA EN ENVIS GNIDGUBBE NU HARDY!!!

Sen är det underbart att se tre spelare idag. Cehlin som växt enormt i mina ögon. Tjurig, både på isen och i intervjun här på sidan. Inga billiga ursäkter eller nått vidrigt jävla överklassflin som Nilson, Ottosson, Hardy och gänget brukar syssla med. Tack Patrick, fortsätt så som den här matchen så kommer puckarna trilla in förr eller senare! Ölvestad är precis så bra som han ska vara. Tacklar något så kopiöst mycket, och ger verkligen Järnkamin ett ansikte. Bra match Jimpa! Sen avslutningsvis Fimpen, som idag känns som en förstecenter. Formen från fjolåret håller i sig. Bäste center med hästlängder!

Övriga spelare som inte kan lastas för någonting av nederlaget idag är Wesslau och Daniel Tjärnqvist.

Ni andra var askassa, och om ni inte skärper er 120% så kommer Ajk köra över oss med bravur. Ska jag behöva stå och genomlida detta på tisdag så kräver jag att ni bjuder mig på whisky innan skiten brakar loss. Hardy tar notan!
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Nichlas Falks lag:

Tellqvist
Ragge-Tjärna
Bremberg-Knutsen-Johansson

Hade varit nåt det.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jockmaniac skrev:Nu vänder jag mig direkt till Hardy... Jag antar att karln läser här på forumet med tanke på att han verkar göra precis tvärt emot vad de flesta tycker! Trotsålder vid 100 bast?

Splitta "förstakedjan" eller avgå! Blir så satans förbannat när jag ser två viljelösa gubbskrällen som inte kan åka skridskor(Tjärnqvist tycker jag bara synd om, han är bra men inte på det som tränarna verkar tro). Ottosson spelar som en knatte, och tar beslut som densamme. Jag har sagt det förut och jag säger det igen, karln är slut, och så länge han är lika tjock på framgångar så kommer han aldrig att leverera igen. Tragiskt men sant!
Nilson ver jag inte ens hur jag ska börja. Tillsammans med Kempe klart sämste forward idag! Han kan spela powerplay när han får omänskligt mycket tid på sig. Men hans problem är att han är svag i tanken, och framförallt LÅNGSAAAAM i tanken(och på grillorna).

Men jag är optimistisk. Jag vill verkligen inte tro att gubbarna är slut. Jag tror att om de får lite vettigt sällskap som kan sätta lite eld i deras skrynkliga russinrövar så kanske, jag säger kanske, vi får se lite jävlaranamma. Men de kan verkligen inte spela ihop... SLUTA VARA EN ENVIS GNIDGUBBE NU HARDY!!!

Sen är det underbart att se tre spelare idag. Cehlin som växt enormt i mina ögon. Tjurig, både på isen och i intervjun här på sidan. Inga billiga ursäkter eller nått vidrigt jävla överklassflin som Nilson, Ottosson, Hardy och gänget brukar syssla med. Tack Patrick, fortsätt så som den här matchen så kommer puckarna trilla in förr eller senare! Ölvestad är precis så bra som han ska vara. Tacklar något så kopiöst mycket, och ger verkligen Järnkamin ett ansikte. Bra match Jimpa! Sen avslutningsvis Fimpen, som idag känns som en förstecenter. Formen från fjolåret håller i sig. Bäste center med hästlängder!

Övriga spelare som inte kan lastas för någonting av nederlaget idag är Wesslau och Daniel Tjärnqvist.

Ni andra var askassa, och om ni inte skärper er 120% så kommer Ajk köra över oss med bravur. Ska jag behöva stå och genomlida detta på tisdag så kräver jag att ni bjuder mig på whisky innan skiten brakar loss. Hardy tar notan!
Men Tim var bra...? : )
Expert.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Det här var ett sånt antklimax på så många nivåer. Det började bra med Heroes-introt, men vad hjälpte det när man fick se Hockeyligans ruttna intro över hela isen. Den är verkligen horribelt dålig, vem fan vill se övriga Elitserielags klubbmärken över hela isen? Inte jag i alla fall. Sedan tog flipperspelet vid, ingen Chase the Sun eller något annat tagg. Sedan tog en tre timmar lång bajsfest vid och så var den eftermiddagen förstörd.

Jag kommer behöva någon slags valium för hästar för att orka med dom kommande dagarna nu.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Edin skrev:Det här var ett sånt antklimax på så många nivåer. Det började bra med Heroes-introt, men vad hjälpte det när man fick se Hockeyligans ruttna intro över hela isen. Den är verkligen horribelt dålig, vem fan vill se övriga Elitserielags klubbmärken över hela isen? Inte jag i alla fall. Sedan tog flipperspelet vid, ingen Chase the Sun eller något annat tagg. Sedan tog en tre timmar lång bajsfest vid och så var den eftermiddagen förstörd.

Jag kommer behöva någon slags valium för hästar för att orka med dom kommande dagarna nu.
Chase the Sun spelades visst, men volymen var på tok för låg och majoriteten av klacken var ovetande om de nya planerna.
Säg den glädje som varar
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Jag har inte läst alla kommentarer här men Modo imponerar på mig. Jag förstår ärligt talat inte hur någon kan tippa dem som annat än topplag.

Deras lagbygge präglas av en röd tråd med tunga forwards som spelar en kraftig forecheck och dump/chase med hög fart. Det blir jobbigt för backarna när Modo står för motståndet och ständigt krigar vid målet. Även modos egna backar är namnkunniga. Tollefsen var bra igår.

Jag upplevde modo som det bättre laget igår och därför kändes det väldigt hopplöst. Jag tror att vi har vi ett par forwards som behöver ersättas om vi ska vara med och fajtas i toppen.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Skriv svar