Djurgårdens IF - MODO, 17/9 2011 | Hemmapremiär Hovet 16.00

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
gurra
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - MODO, 17/9 2011 | Hemmapremiär Hovet 16

Inlägg av gurra »

JohanPez skrev:
Mattias_87 skrev:
Jonas1891 skrev:Vad hände med nationalsången? jag hörde iaf inte att den sjöngs i inledningen som sig bör.
Dom skippade den. Antar att det var för ett dom inte ville att matchen skulle försenas.
Och var det någon som saknade den, upp med en hand...?
Nej, bra då skippar vi den fortsättningsvis också! :)
Kan det varit så underbart att de testkörde det tidigt nu på sässongen för att se om folk reagerade på att nationalsången var borta och vad isf reaktiorna blir så att de har underlag till att utreda frågan om man ska ta bort den . Jag väljer att tolka det så =)
Användarvisningsbild
Challen
Säsongskort: Ja

Inlägg av Challen »

SettleR skrev:http://www.difhockey.se/diftv.php?news=8536

SNÄLLA! Fixa så grabben kommer hit där han hör hemma till nästa säsong! Det lyser ju DIF om honom!!!!
Fick tårar i ögonen när jag kollade på skiten, han trivs inte i modo, han vill hem!

Nu vann råttpacken på straffar också. Perfekt lördag.
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

Känns ju heeeeelt fel att se Tellan i modo-keps. Fy fan...
Användarvisningsbild
JohanPez

Inlägg av JohanPez »

gurra skrev:
JohanPez skrev:
Mattias_87 skrev:
Jonas1891 skrev:Vad hände med nationalsången? jag hörde iaf inte att den sjöngs i inledningen som sig bör.
Dom skippade den. Antar att det var för ett dom inte ville att matchen skulle försenas.
Kan det varit så underbart att de testkörde det tidigt nu på sässongen för att se om folk reagerade på att nationalsången var borta och vad isf reaktiorna blir så att de har underlag till att utreda frågan om man ska ta bort den . Jag väljer att tolka det så =)
Jag hoppas du har rätt!
Användarvisningsbild
SettleR

Inlägg av SettleR »

Challen skrev:
SettleR skrev:http://www.difhockey.se/diftv.php?news=8536

SNÄLLA! Fixa så grabben kommer hit där han hör hemma till nästa säsong! Det lyser ju DIF om honom!!!!
Fick tårar i ögonen när jag kollade på skiten, han trivs inte i modo, han vill hem!

Nu vann råttpacken på straffar också. Perfekt lördag.

Han vill ju verkligen lira för Djurgården, Why liksom?!?!?!
Mash

Inlägg av Mash »

Skitspel idag, skitpassar och rent av usla mottagningar. Avtackningen av Falk innan match var höjdpunkten, resten var allmänt piss. Hyfsat bra tryck på läktaren stundtals men när folk lämnar arenan när dom sätter 1-4 pucken i tom kasse gör mig smått besviken.... Sjunger vi ''Alltid Oavsett'' bara för att det låter bra, eller för att vi menar det?

Jag hoppas innerligt att det blir skärpning i laget tills på Tisdag, jag tänker inte stå i Globen igen och se råttpacket plocka 3 pinnar igen, aldrig igen. Dags att ta på sig skridskorna igen och börja kämpa för skölden på bröstet.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Nån mer än jag som tänkte på Tellans reaktion vid Modo-målen? Ingen reaktion knappt alls, dunkade klubban lite lätt i isen.

Stort gjort av honom.
DIF!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Var BomBom -4 idag? Känns som det.

Tellqvist är verkligen plågad i Övik. Men vi som Djurgårdsfans har en plikt att stå bakom vårt lag och våra spelare.

Tellqvist kunde ha valt att flytta hem för några år sedan. Sanningen är att det inte går att ge med sig så fort det funkar för honom. Hade han vänt hem tidigare hade vi aldrig värvat Wesslau.

Bill inte älta nån debatt då jag tycker Gustaf såg stabil ut idag även om någon retur gick rakt ut.
Å andra sidan är det utespelarna som förtjänar bajs i matlådan efter en sån här insats.
Säg den glädje som varar
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

DIF_Soldier skrev:Var BomBom -4 idag? Känns som det.

Tellqvist är verkligen plågad i Övik. Men vi som Djurgårdsfans har en plikt att stå bakom vårt lag och våra spelare.

Tellqvist kunde ha valt att flytta hem för några år sedan. Sanningen är att det inte går att ge med sig så fort det funkar för honom. Hade han vänt hem tidigare hade vi aldrig värvat Wesslau.

Bill inte älta nån debatt då jag tycker Gustaf såg stabil ut idag även om någon retur gick rakt ut.
Å andra sidan är det utespelarna som förtjänar bajs i matlådan efter en sån här insats.
+1
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

DIF_Soldier skrev:Var BomBom -4 idag? Känns som det.

Haha, tack för den!
Där kom första skrattet ikväll... :wink:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Säga vad man vill om matchen, jag såg inte supermycket av den eftersom jag gjorde annat men jag såg ändå tillräckligt för att ha en uppfattning. inte bra.

Sen ska Cehlin ha en fjäder i hatten. Så HÄR ska en spelare se ut efter en match där skridskoskydden suttit kvar på skridskorna på i stort sett hela laget, under hela matchen. Inget jävla "shit happens" utan "Puckjäveln ville inte in.." och "vi kan så jävlamycket bättre..." och inte ett leende. Fan ta den som flinar efter att ha förlorat. Det kan man göra när man torskat bakfylle-innebandy-söndagsmatcher men inte ES-drabbningar.

Jag gillar Cehlin mer efter den intervjun. Sen var han ettrig på isen och gick på mål. Det gillar jag ännu mer.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Problemet med Cehlin är att han får så jävla lite uträttat.. Dock så har han en jävla speed, men om han skulle bli bättre på att kontrollera pucken så skulle han kunna stänka in poäng också.

Skulle vilja se lite omkastningar i kedjorna till nästa match, men det lär väl inte hända.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Kentta skrev:Problemet med Cehlin är att han får så jävla lite uträttat.. Dock så har han en jävla speed, men om han skulle bli bättre på att kontrollera pucken så skulle han kunna stänka in poäng också.

Skulle vilja se lite omkastningar i kedjorna till nästa match, men det lär väl inte hända.
Om vi kladdar mindra med pucken i uppspelsfasen kanske Cehlin kan göra mer offensivt. mer fart och kanske färre motståndare att runda? Nu går vi mot Derby på tisdag, underbart!
Användarvisningsbild
Jonas1891

Inlägg av Jonas1891 »

JohanPez skrev:
Mattias_87 skrev:
Ja då räcker jag upp handen! Jag tycker att det hör till med nationalsången innan elitseriematcherna pga att det är tradition och pga att det är en av få gånger vi svenskar sjunger nationalsången.

Det kan dessutom vara både mäktigt och vackert med nationalsången innan match speciellt när klacken sjunger den på Järnkaminernas dag.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jahapp, det var ju inte riktigt såhär man ville hemmapriären skulle sluta...första veckan o redan har lördagsångesten kommit krypande.

Det var en sån där match där absolut ingenting fungerade, spelet kuggade liksom inte på ett enda plan. :|
Skriv svar