Djurgårdens IF - MODO, 17/9 2011 | Hemmapremiär Hovet 16.00
-
Re: Djurgårdens IF - MODO, 17/9 2011 | Hemmapremiär Hovet 16
Förstår inte alls kritiken mot Almtorp. Han jobbar alltid stenhårt. Faktikst tycker jag att han känns som en Jimpa med färre tacklingar fast bättre puckhantering. Han spelar fysiskt, jobbar hårt över hela banan, backcheckar, snabb på rören etc. Dessutom hade Jimmie - Almtorp - Åberg en del bra intentioner på slutet. Kan bli en intressant kedja framöver. Vad beträffar Carlsson så jobbar även han hårt och backcheckade tillbaka ett antal puckar i dag bland annat. I offensiv zon har han däremot inte visat någonting ännu.
Insatsen som helhet var katostrof. Att vi inte rev Bomboms kontrakt är för mig en gåta... Räcker så.
Insatsen som helhet var katostrof. Att vi inte rev Bomboms kontrakt är för mig en gåta... Räcker så.
OK! Men det är väl mer ett uttryck för att vi bryr oss och inte bara rycker på axlarna åt det som sker. Du har absolut en poäng i det du skriver om tappade spelare och vilka nya som ska försöka fylla ut de de förstnämndas platser.SirDIFalot skrev:Menar inte att jag är någon expert. Tvärtom. Det är typiskt OSS att gnälla på att det kan se viljelöst ut när det är själva verket kan vara helt andra saker. Avsaknaden av tro på taktiken, eller att Modo har läst sönder DIF, självförtroende i botten, eller vad som helst.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Kom hem från hovet för ett tag sen, och jag är väldigt besviken... Holmqvist var helt katastrofal, och han var inte den enda. Hoppas bara råttorna förlorar ikväll, så kanske man kan sova.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Dom skippade den. Antar att det var för ett dom inte ville att matchen skulle försenas.Jonas1891 skrev:Vad hände med nationalsången? jag hörde iaf inte att den sjöngs i inledningen som sig bör.
Avskaffa tre mot tre.
Ja, vad ska man säga som inte redan är sagt? Tycker dock inte alls att Modo imponerade överhuvudtaget utan vi förlorar helt och hållet på att vi lyckas vara ännu sämre än dem
Passningsspelet, skyttet och positionsspelet var ju helt klart katastrof idag, men nu går vi vidare och kör över råttorna på tisdag!
Passningsspelet, skyttet och positionsspelet var ju helt klart katastrof idag, men nu går vi vidare och kör över råttorna på tisdag!
- antti-pekka
- Medlem: Ja, ständig medlem
Skriver under på det här. Jag kan intyga att spelarna alltid ger sitt yttersta. När spelet inte funkar kan det dock se lojt ut men hur lätt är det att sätta in en tackling när man kommer fel? Då kan det se lite lojt ut.SirDIFalot skrev:Menar inte att jag är någon expert. Tvärtom. Det är typiskt OSS att gnälla på att det kan se viljelöst ut när det är själva verket kan vara helt andra saker. Avsaknaden av tro på taktiken, eller att Modo har läst sönder DIF, självförtroende i botten, eller vad som helst. VSolsidan skrev:För att inte förarga den riktiga expertisen kan jag villigt medge att jag inte kan mer om hockey än vad medelsvensson kan, men jag förbehåller mig ändå rätten att vara arg och besviken över insatser som den under dagens match.SirDIFalot skrev:Det är bara en sån typisk forumgrej att gnälla på att det är viljelöst för att man inte direkt är någon hockeyexpert och inte vet vad man ska ta till för uttryck när det ser lamt ut. Framför allt saknar vi som Kall-el säger offensiv spetskompetens. Förlorar man Hannula, Krüger, Ekman, Widing och Zibanejad och ersätter med Carlsson och Almtorp. Ja, då får man jobba betydligt hårdare för målen än vad vi gjorde ifjol. Nu ligger allt hos Marcus Nilson, ser egentligen inte hur någon av de andra kedjeformationerna ska producera vad som kommer krävas för att ta sig till slutspel.
En annan sak är felkomponerade backpar, visst Kyle-DT är mycket bra men laget skulle ju gynnas enormt mycket mer om Honken fick gå med DT, sedan sätta Kyle och Printz ihop. Samt BomBom och Claesson.
Honken och BomBom är ju båda svaga i egen zon, dessutom blir det ju parodi när varken Claesson eller Printz kan sköta uppspel. Vill man prompt spela med DT-Kyle, Bom-Honk, av någon skum anledning då måste man faktiskt spela Holm tillsammans med Printz då han i alla fall är bra med puck. Spelar man som man SKA. Så BomBom hamnar i tredje backparet. Då ska han ha Claesson bredvid sig och Holm blir 7:e back.
För övrigt blir det lite fel att jämföra Tellan och Wesslau idag. DIF bjöd på 3-4 rena indianare och Wesslau hade väl åtminstone fem klockrena frilägen emot sig? Tellan fick ju mest mota puckar från sarghörnen efter misslyckade inbrytningar. Enda gångerna det egentligen är farligt är när vi har pucken blå för vi har minst sagt bra backar när det kommer till den delen.
Ang Nilson så hoppas jag verkligen att han inte fortsätter som idag då DIF har lagt alla offensiva ägg i hans korg tyvärr, även om man inte kan beskylla honom helt om det går åt helvete. Hade man skippat Carlsson och tagit in Möller för att gå med Nilson och han ändå hade floppat, då hade det varit en annan sak.
Ang. Almtorp och Carlsson. Gillar Almtorp, känns som en stenhård center med dugligt spelsinne. Blir nyttig. Men angående Carlsson har jag varken sett den fina skridskoåkningen eller det hårda skottet han skulle besitta. Hoppas verkligen det blir ändring på det. För om han spelar som första två matcherna så visst, han gör ett jobb men det blir ju ohållbart om han tjänar som i SSK (över 200k) och gör samma jobb som exempelvis Patrick Cehlin.
Som vanligt summerar jag matchen också på annat håll och där serverar jag också en hel hög med bilder från matchen. Se länk: http://nyheter24.se/blogg/djurgarden/20 ... t-avbrott/
Metal Machine skrev:Att vi inte rev Bomboms kontrakt är för mig en gåta... Räcker så.
DIF hade inte möjlighet att riva kontraktet. Det var bara Bom-Bom som kunde utnyttja den optionen efter ett år.
Återigen: Unken insats överlag idag.
-
Klubben har alltid den möjligheten. Skillnaden är att vi fortfarande hade varit tvungna att betala hans lön, men den kostnaden hade säkert Malmö varit villiga att ta på sig...kaminor skrev:Metal Machine skrev:Att vi inte rev Bomboms kontrakt är för mig en gåta... Räcker så.
DIF hade inte möjlighet att riva kontraktet. Det var bara Bom-Bom som kunde utnyttja den optionen efter ett år.
Återigen: Unken insats överlag idag.
Tja, han räddade en puck som var på väg in i mål.Difalltidoavsett skrev:Kom hem från hovet för ett tag sen, och jag är väldigt besviken... Holmqvist var helt katastrofal, och han var inte den enda. Hoppas bara råttorna förlorar ikväll, så kanske man kan sova.
Även om det kanske brister i spetskompetensen hos våra forwards måste det kunna se bättre ut än vad det gjorde idag. Vi borde skapa chanser i alla fall och inte ge bort puckar i neutral zon var 30e sekund.
Delvis kan spelet förklaras av brist på spets, men själv ser jag det som uppenbart att inställningen omöjligen kan ha varit den rätta för MoDo åkte mer skridskor och det finns inte en snöbolls chans i helvetet att de skulle orka åka så mycket mer grillor än oss.
En av få positiva vibbar man kan ta med sig från denna fajt var i alla fall att domaren inte blåste sönder handlingen fullständigt som en viss Wolmer gjorde senast.
Delvis kan spelet förklaras av brist på spets, men själv ser jag det som uppenbart att inställningen omöjligen kan ha varit den rätta för MoDo åkte mer skridskor och det finns inte en snöbolls chans i helvetet att de skulle orka åka så mycket mer grillor än oss.
En av få positiva vibbar man kan ta med sig från denna fajt var i alla fall att domaren inte blåste sönder handlingen fullständigt som en viss Wolmer gjorde senast.
Mäklaren skrev:Att Cehlin var bra kan jag inte hålla med om för fem öre. Tar in pucken i zon, åker ner i hörnet och ramlar.Rirre skrev:Konstigast tycker jag är hur Kempe som var en duracell terminator i HV matchen inte syns till alls idag. Cehlin, Ölvestad var grymt bra idag, D. Tjärnqvist var väl hyfsat stabil också. Claesson måste jobba med lugnet i egen zon, vill se Holm i nästa match. Printz måste lära sig att sluta ta den långa krångliga vägen i egen zon.
Det var väl tur att en enda jävel tog ner puckfanskapet i zon. Resten passade upp den till Modos backar som fick promenera på öppen gata rakt fram till Wesslau.
Godkänt för Cehlin samt Ölvestad
Stort minus till Marcus Nilsson.
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
- Doyle
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Tror grabbarna skäms som smutsiga hundar efter denna totalt genomusla insats.
Handlar nu om att återta hedern och fullkomligt krossa "råttpacket" på tisdag. Usch vilken trist lördag detta blev
Handlar nu om att återta hedern och fullkomligt krossa "råttpacket" på tisdag. Usch vilken trist lördag detta blev

Jag dyrkar wesslan. Jag tycker vi gjorde ett bra val av målvakt i år. Han är den jag helst av alla vill ska vakta vår målbur i år.
Men man vill gärna ha kakan och äta den med. Eller rättare sagt: Man vill ju ha två kakor! Då snackar jag om Tellan. Att se intervjun nu som lagts ur är ju lite rörande. Man ser hur mycket Djurgården betyder för honom i hans ögon. Det är äkta. 100% Hjärta i DIF!
Helst vill man ju ha wesslan/tellqvist som målvaktspar. Men det går ju inte. Får hoppas att wesslan spelar bra i år, och kanske en säsong till med oss, och att han sen får NHL kontrakt och att vi då får ha Tellan i hans sista 2-3 år som hockeymålvakt. Sen kommer wesslan tillbaka med samma rutin som tellan har.
Fy fan vilken dröm!
Men man vill gärna ha kakan och äta den med. Eller rättare sagt: Man vill ju ha två kakor! Då snackar jag om Tellan. Att se intervjun nu som lagts ur är ju lite rörande. Man ser hur mycket Djurgården betyder för honom i hans ögon. Det är äkta. 100% Hjärta i DIF!
Helst vill man ju ha wesslan/tellqvist som målvaktspar. Men det går ju inte. Får hoppas att wesslan spelar bra i år, och kanske en säsong till med oss, och att han sen får NHL kontrakt och att vi då får ha Tellan i hans sista 2-3 år som hockeymålvakt. Sen kommer wesslan tillbaka med samma rutin som tellan har.
Fy fan vilken dröm!
Det gör så förbannat ont i hjärtat att se Tellan i en intervju på Hovet, med Modo-keps på huvudet. Man märker att han fortfarande brinner för DIF.
Fy fan.
Fy fan.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Djurgårdens IF - MODO, 17/9 2011 | Hemmapremiär Hovet 16.00
Och var det någon som saknade den, upp med en hand...?Mattias_87 skrev:Dom skippade den. Antar att det var för ett dom inte ville att matchen skulle försenas.Jonas1891 skrev:Vad hände med nationalsången? jag hörde iaf inte att den sjöngs i inledningen som sig bör.
Nej, bra då skippar vi den fortsättningsvis också!

http://www.difhockey.se/diftv.php?news=8536
SNÄLLA! Fixa så grabben kommer hit där han hör hemma till nästa säsong! Det lyser ju DIF om honom!!!!
SNÄLLA! Fixa så grabben kommer hit där han hör hemma till nästa säsong! Det lyser ju DIF om honom!!!!