Djurgårdens IF - MODO, 17/9 2011 | Hemmapremiär Hovet 16.00
Re: Djurgårdens IF - MODO, 17/9 2011 | Hemmapremiär Hovet 16
Kyle helt värdelös igen. Förstår mig inte på de som ser han som någon sorts frälsare.
Jepp! Magplask förekommer där inget funkar. Men viljan måste i vart fall finnas med varje match. Där får det inte förekomma några felaktiga vattenlandningar. Saknas viljan kan vi ju lika gärna lämna WO.SirDIFalot skrev:På 55 matcher kan du inte undvika 10-15 magplask. Oundvikligt.
DIF är nog det enda laget i serien som, under flertalet matcher på en säsong, inte lyckas skapa en enda målchans.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Precis hemkommen och detta är ju lätt den sämsta premiär jag sett på flera år och då menar jag inte bara matchen utan ALLT. Vafan är det för medgångs-supporters vi har egentligen och vad hände med en fullproppad klack, den var löjligt lam? Ja, med medgångssupporters så menar jag alla ER som drog när det var 3 MINUTER kvar, WTF! Pallar man inte stanna en hel match så ska man fan inte köpa biljetter alls, jag vill inte se ett enda av era pinsamma ansikten på Hovet igen! 2000 pers drog med 3 mins kvar... och vi andra fick höra Moidioterna pipa "ska ni gå hem nu"... jag kommer fan inte över det!
Matchen var f.ö. ett riktigt bottennapp, vi spelade "ok" i typ 10 sista i andra perioden och nån liten minut här och där men i övrigt var det noll skärpa, inte en passning som satt rätt och Moidioterna var först på alla puckar i varenda jäkla race ute på isen. Kan ju lägga till att domarna var rätt illa de också, missar klockrena bentacklingar (typ Ölvestad fick nästan benen kapade utan nån 2:a) osv osv....
näe.... fuck denna premiär.. antiklimax så det skriker.. bara glömma skiten och hoppas att vi är 6000 pers på nästa hemmamatch, dvs slippa aik-supportrarna som uppenbarligen gått på fel match och insåg det med 3mins kvar!
screw this, nu går jag o lipar i duschen!
Matchen var f.ö. ett riktigt bottennapp, vi spelade "ok" i typ 10 sista i andra perioden och nån liten minut här och där men i övrigt var det noll skärpa, inte en passning som satt rätt och Moidioterna var först på alla puckar i varenda jäkla race ute på isen. Kan ju lägga till att domarna var rätt illa de också, missar klockrena bentacklingar (typ Ölvestad fick nästan benen kapade utan nån 2:a) osv osv....
näe.... fuck denna premiär.. antiklimax så det skriker.. bara glömma skiten och hoppas att vi är 6000 pers på nästa hemmamatch, dvs slippa aik-supportrarna som uppenbarligen gått på fel match och insåg det med 3mins kvar!

screw this, nu går jag o lipar i duschen!
- Lee Harvey Oswald
Men sluta larva dig.SirDIFalot skrev:På 55 matcher kan du inte undvika 10-15 magplask. Oundvikligt.Mäklaren skrev:Du känner inte igen tendenserna från ifjol?SirDIFalot skrev:Dra inte fram mäklarsågen än. Vissa dagar funkar det. Vissa dagar funkar det inte. You win some you lose some. 53 matcher kvar...... 09/10 torskade vi båda första matcherna. 08/09 vann vi båda första matcherna. Det är mååånga kvar. Vi kan inte dampa för en vanlig grundserieförlust.
Vi pratar hemmapreimär, det får fan inte se ut som om man vunnit 10 matcher i rad & är proppmätta då.
Fbk,Hv,Saik,Lhc gör knappast 10-15 magplask per säsong.
Senast redigerad av Lee Harvey Oswald den 2011-09-17 18:08:26, redigerad totalt 1 gånger.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Mäklaren skrev: Jag kunde inte räkna till en enda bra målchans på hela matchen i en hemmapremiär mot ett skadeskjutet och enormt nederlagstippat Modo. Känns stabilt...
Enda plusbetygen jag vill dela ut är till Daniel Tjärnqvist och Jimmie Ölvestad. Även Micke Tellqvist var riktigt bra. Resten kan skita ner sig och komma tillbaka välkammade på måndag.
Hur går det där ihop?

I övrigt så delar jag dina känslor.
i
Riktigt stabil, då. För det var han.isolerad skrev:Mäklaren skrev: Jag kunde inte räkna till en enda bra målchans på hela matchen i en hemmapremiär mot ett skadeskjutet och enormt nederlagstippat Modo. Känns stabilt...
Enda plusbetygen jag vill dela ut är till Daniel Tjärnqvist och Jimmie Ölvestad. Även Micke Tellqvist var riktigt bra. Resten kan skita ner sig och komma tillbaka välkammade på måndag.
Hur går det där ihop?![]()
I övrigt så delar jag dina känslor.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Äh, var en riktigt svag match. Vi har varit ENORMT bortskämda senaste åren med att slippa rejäla magplask. Vi har vunnit med 5-1/6-0 osv ett par gånger men den senaste rejäla förlusten vi fått genomlida är nog fortfarande 8-2 mot Brynäs 07/08. Jag tror inte ens vi torskat med 5-1 eller något sånt en enda gång sedan Hardys intåg. Förbluffas varje gång hur ingen på detta forum kan ta en vanlig förlust för vad det är när man spelar 55 matcher på en säsong. Men vill folk dampa ur fullständigt över en vanlig grundserieförlust så gör det. Men blir intressant att se tongångarna när vi åker på 6-0 eller något som händer varje lag då och då (utom oss av någon anledning). Då lär vi ju få spärra halva forumet.Kentta skrev:Men det här var fan ett magplask i en tom pool..SirDIFalot skrev:På 55 matcher kan du inte undvika 10-15 magplask. Oundvikligt.Mäklaren skrev:Du känner inte igen tendenserna från ifjol?SirDIFalot skrev:Dra inte fram mäklarsågen än. Vissa dagar funkar det. Vissa dagar funkar det inte. You win some you lose some. 53 matcher kvar...... 09/10 torskade vi båda första matcherna. 08/09 vann vi båda första matcherna. Det är mååånga kvar. Vi kan inte dampa för en vanlig grundserieförlust.
Expert.
Hemma från Hovet och är FRUKTANSVÄRT BESVIKEN.
Vi var genomusla matchen igenom. I praktiken var alla helt kassa. Jag ger godkänt till Jimmie, Cehlin och Wesslan - trots att han släppte ett par dåliga returer och förlorade målvaktsmatchen mot Tellan.
I egen zon var det en katastrof. Alla backar kladdade med pucken, och gång på gång gav vi den till skänks till Modo-anfallare. Ofattbart uselt. I anfall var vi totalt ofarliga. Mackan Nilson visade ingen storform - och det är han som måste visa nåt extra i det här laget!
Jag mådde fysiskt dåligt av uselheten i slutet av matchen. Att plocka målvakten var ju bra, men att sen ställa upp med den sämsta 6-5-formationen i mannaminne var helt obegripligt. In med alla på mål, och lämna ingen på blålinjen. Skitbra, klart som fan 1-4 kom som ett brev på posten.
Är sjukt ledsen över insatsen i dagens match. Och Nicky D, vafan släppte vi honom för? Jmf. Almtorp/Carlsson. Pinsamt alltihop.
Sen var domarna också praktusla. Släppte alla möjliga konstigheter. Det värsta var ju när Ölvestad fick knäna kapade och gjorde en frivolt pga. en helt sjuk tackling.
Vi var genomusla matchen igenom. I praktiken var alla helt kassa. Jag ger godkänt till Jimmie, Cehlin och Wesslan - trots att han släppte ett par dåliga returer och förlorade målvaktsmatchen mot Tellan.
I egen zon var det en katastrof. Alla backar kladdade med pucken, och gång på gång gav vi den till skänks till Modo-anfallare. Ofattbart uselt. I anfall var vi totalt ofarliga. Mackan Nilson visade ingen storform - och det är han som måste visa nåt extra i det här laget!
Jag mådde fysiskt dåligt av uselheten i slutet av matchen. Att plocka målvakten var ju bra, men att sen ställa upp med den sämsta 6-5-formationen i mannaminne var helt obegripligt. In med alla på mål, och lämna ingen på blålinjen. Skitbra, klart som fan 1-4 kom som ett brev på posten.
Är sjukt ledsen över insatsen i dagens match. Och Nicky D, vafan släppte vi honom för? Jmf. Almtorp/Carlsson. Pinsamt alltihop.
Sen var domarna också praktusla. Släppte alla möjliga konstigheter. Det värsta var ju när Ölvestad fick knäna kapade och gjorde en frivolt pga. en helt sjuk tackling.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Får hoppas vi inte visar samma vilja mot gnaget .då går det illa:(
Förluster kan jag ta, men inte ett viljelöst spel.SirDIFalot skrev: Förbluffas varje gång hur ingen på detta forum kan ta en vanlig förlust för vad det är när man spelar 55 matcher på en säsong.
-
Nu skulle jag ju kunna härja jävel och länka till Ölvestads flygtur o.s.v, men nej nu skall jag försöka att inte provocera.
Precis som alla Modoiter målade fan på väggen senast efter Frölunda är alltså numer även Djurgården ett kvalserielag, tagga ner. DIF fick inte riktigt till det idag medan Modo gjorde en av de bättre matcher jag har sett på ett par år. När säsongen är klar är jag ändå tämligen övertygad om att ni kommer vara med i toppen.
Precis som alla Modoiter målade fan på väggen senast efter Frölunda är alltså numer även Djurgården ett kvalserielag, tagga ner. DIF fick inte riktigt till det idag medan Modo gjorde en av de bättre matcher jag har sett på ett par år. När säsongen är klar är jag ändå tämligen övertygad om att ni kommer vara med i toppen.
Precis förluster kommer det alltid att bli och man kommer spela olika bra från match till match, men att inte kunna tända till och kriga i en hemmapreimär är inte okej alltså. Hade det varit omgång 28 och bortamatch i Luleå hade jag kunnat köpa det, men inte hemma och absolut inte i premiären hemma.
Kan man inte tända till i en match som denna kanske man skall fundera på att sluta lira hockey. Skall för övrigt bli mycket intressant att se hur det ser ut spelmässigt mot AIK för spelar vi så här jävla illa då blir det dundertorsk.
I övrigt förstår jag de som gick hem i förtid. Varför skrika halsen av sig när spelarna inte verkar vara sugna på att göra ett jobb som de har betalt att utföra.
Kan man inte tända till i en match som denna kanske man skall fundera på att sluta lira hockey. Skall för övrigt bli mycket intressant att se hur det ser ut spelmässigt mot AIK för spelar vi så här jävla illa då blir det dundertorsk.
I övrigt förstår jag de som gick hem i förtid. Varför skrika halsen av sig när spelarna inte verkar vara sugna på att göra ett jobb som de har betalt att utföra.
Djurgårdens IF - MODO, 17/9 2011 | Hemmapremiär Hovet 16.00
Håller med om allt kall-el.
Född till sportchef.
Att vi inte skapar målchanser kan ju också bero på en avsaknad av offensiv spetskompetens då vi satsat på väldigt mycket hårt jobbande spelare, tyvärr var inga av dessa direkt sugna på att ta detta jobb idag. Vill gärna avvakta ett par matcher till innan jah börjar kommentera indivduella prestationer men det rycker redan i fingrarna beträffande vissa spelare...Mäklaren skrev:DIF är nog det enda laget i serien som, under flertalet matcher på en säsong, inte lyckas skapa en enda målchans.