Djurgårdens IF - MODO, 17/9 2011 | Hemmapremiär Hovet 16.00
- norrlandsgold
Re: Djurgårdens IF - MODO, 17/9 2011 | Hemmapremiär Hovet 16
Hur fan kunde bönderna komma ner till hovet och dänga upp oss som dom gjorde ?
Såg ju lovande ut mot hv.. Men i dag som virriga höns.. ingen som jagade.. bara celin som var på och tryckte.
Och ska väl inte nämna namn , men snälla.. sluta ta utvisningar och var en sån dålig back nån gång.. såg nog av skiten du gjorde i förra säsongen..
Nya tag.. krossa AIK..
Såg ju lovande ut mot hv.. Men i dag som virriga höns.. ingen som jagade.. bara celin som var på och tryckte.
Och ska väl inte nämna namn , men snälla.. sluta ta utvisningar och var en sån dålig back nån gång.. såg nog av skiten du gjorde i förra säsongen..
Nya tag.. krossa AIK..
Det finns bara ett mål.. Träffa det!
För er som var på Hovet; Hur tyckte ni att stämningen var?
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Jag skäms över vårat spel!! Det är uselt!! Och vi kan så mycket bättre med. Dessutom så kommer det att vara matcher varje vecka. Och det kommer att vara match, sen en-två dagars uppehåll och sen match igen. Och hur ska det gå om vi inte får igång det ens nu??? Det spelar ju ingen roll om man är trött i kropp och knopp efter en stor match emot HV71. Förlust "shit happens" men ett sånt här uselt spel, pinsamt!!
- Christopher J
Och en till grej. Bort med Speaker-kvinnan för gott. Totalt värdelös.
Det enda positiva idag var att få se Tellan igen!
Det enda positiva idag var att få se Tellan igen!
Rent taktiskt blev vi utklassade...
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Djurgårdens IF - MODO, 17/9 2011 | Hemmapremiär Hovet 16.00
Kan alla jävlar sluta fokusera på nåt så oviktigt som speakern?!
DIF!
Så ja, nu börjar man känna igen Djurgårn igen. Tyckte väl att det gick lite för bra mot HV.
Tamt, tafatt, uddlöst, lamt, segt, ofokuserat, dåligt spel, dåliga passningar, inga skott från blå.
Härligt med hockey.
Tamt, tafatt, uddlöst, lamt, segt, ofokuserat, dåligt spel, dåliga passningar, inga skott från blå.
Härligt med hockey.
Stod själv i klacken så lite svårt att säga kanske men riktigt dålig känsla fick jag iaf från klacken.. Där jag stod var det i alla fall i princip helt dödstyst runt omkring mig o inte hjälpte det att man gång efter gång skällde ut folk o skrek halsen blodig. Viljelöst är väl dagens ord både för klacken och spelarna enligt mig..lilleman skrev:För er som var på Hovet; Hur tyckte ni att stämningen var?
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
Sådärja, då är DIF igång igen. Nyss hemkommen från Hovet och återigen fruktansvärt besviken. Vi är så monumentalt dåliga idag att det saknar motstycke. Jag kunde inte räkna till en enda bra målchans på hela matchen i en hemmapremiär mot ett skadeskjutet och enormt nederlagstippat Modo. Känns stabilt...
Almtorp och Carlsson värvades för att de jobbar hårt och tar avslut. Okej, säger jag. Båda har startat säsongen katastrofalt. Sirapskedjan är inte bättre den heller. Mackan Nilson lika chipsig och ointresserad som ifjol, Otto som alltid sämst offensivt och M. Tjärnqvist så seg på skridskorna att Donald Brashere framstår som en raket i jämförelse.
Wesslau var sitt gamla osäkra jag. Returen på första målet är helt sagolikt dålig. Men han får ändå godkänt, trots att han som sagt såg osäker ut.
Andreas Holmqvist, Boumedienne och Kyle var idag en skam för DIF. Olagligt passiva och oinspirerade.
Trodde vi skulle slippa dessa fullkomliga magplask på hemmaplan i år. Men det har, på senare år, blivit en DIF-grej att vara nonchalanta och tama på hemmais. Spelarna tror nog att de är världsstjärnor efter att ha slagit ett HV71 i totala spillror med ett mål. Strålande, DIF!
Enda plusbetygen jag vill dela ut är till Daniel Tjärnqvist och Jimmie Ölvestad. Även Micke Tellqvist var riktigt bra. Resten kan skita ner sig och komma tillbaka välkammade på måndag.
Inte i år igen. Fan, fan, fan.
Almtorp och Carlsson värvades för att de jobbar hårt och tar avslut. Okej, säger jag. Båda har startat säsongen katastrofalt. Sirapskedjan är inte bättre den heller. Mackan Nilson lika chipsig och ointresserad som ifjol, Otto som alltid sämst offensivt och M. Tjärnqvist så seg på skridskorna att Donald Brashere framstår som en raket i jämförelse.
Wesslau var sitt gamla osäkra jag. Returen på första målet är helt sagolikt dålig. Men han får ändå godkänt, trots att han som sagt såg osäker ut.
Andreas Holmqvist, Boumedienne och Kyle var idag en skam för DIF. Olagligt passiva och oinspirerade.
Trodde vi skulle slippa dessa fullkomliga magplask på hemmaplan i år. Men det har, på senare år, blivit en DIF-grej att vara nonchalanta och tama på hemmais. Spelarna tror nog att de är världsstjärnor efter att ha slagit ett HV71 i totala spillror med ett mål. Strålande, DIF!
Enda plusbetygen jag vill dela ut är till Daniel Tjärnqvist och Jimmie Ölvestad. Även Micke Tellqvist var riktigt bra. Resten kan skita ner sig och komma tillbaka välkammade på måndag.
Inte i år igen. Fan, fan, fan.
Senast redigerad av Mäklaren den 2011-09-17 17:55:47, redigerad totalt 2 gång.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Har man väl kommit in i en match snett är det sjukt svårt att vända på det. Modo ville helt enkelt vinna mycket mer idag och handlade där efter.
Det positiva är att spelarna får ta ut revanschen på råttasen. 110 % jävla taggning till den matchen är det som gäller nu.
Det positiva är att spelarna får ta ut revanschen på råttasen. 110 % jävla taggning till den matchen är det som gäller nu.
- SirDIFalot
Dra inte fram mäklarsågen än. Vissa dagar funkar det. Vissa dagar funkar det inte. You win some you lose some. 53 matcher kvar...... 09/10 torskade vi båda första matcherna. 08/09 vann vi båda första matcherna. Det är mååånga kvar. Vi kan inte dampa för en vanlig grundserieförlust.
Expert.
Du känner inte igen tendenserna från ifjol?SirDIFalot skrev:Dra inte fram mäklarsågen än. Vissa dagar funkar det. Vissa dagar funkar det inte. You win some you lose some. 53 matcher kvar...... 09/10 torskade vi båda första matcherna. 08/09 vann vi båda första matcherna. Det är mååånga kvar. Vi kan inte dampa för en vanlig grundserieförlust.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- Lee Harvey Oswald
Haha...Daniel942 skrev:Kan alla jävlar sluta fokusera på nåt så oviktigt som speakern?!
Men "Kvinnan som talar med bihålorna" är rätt så svår att ignorera
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- SirDIFalot
På 55 matcher kan du inte undvika 10-15 magplask. Oundvikligt.Mäklaren skrev:Du känner inte igen tendenserna från ifjol?SirDIFalot skrev:Dra inte fram mäklarsågen än. Vissa dagar funkar det. Vissa dagar funkar det inte. You win some you lose some. 53 matcher kvar...... 09/10 torskade vi båda första matcherna. 08/09 vann vi båda första matcherna. Det är mååånga kvar. Vi kan inte dampa för en vanlig grundserieförlust.
Expert.
Men det här var fan ett magplask i en tom pool..SirDIFalot skrev:På 55 matcher kan du inte undvika 10-15 magplask. Oundvikligt.Mäklaren skrev:Du känner inte igen tendenserna från ifjol?SirDIFalot skrev:Dra inte fram mäklarsågen än. Vissa dagar funkar det. Vissa dagar funkar det inte. You win some you lose some. 53 matcher kvar...... 09/10 torskade vi båda första matcherna. 08/09 vann vi båda första matcherna. Det är mååånga kvar. Vi kan inte dampa för en vanlig grundserieförlust.