Inser dom inte själva hur fel det låter när man SATSAR för att stänga av dubbelt så många som man redan gjort...? Blir lite fel när man går in i en säsong med målsättning/inställningen att hitta 60 pers att stänga av. Lär vara en del som åker dit på tveksamma grunder...
Det är väl ganska enkelt. Står du inte på din plats och sjunger, utan istället springer runt som en mupp och rycker i kravallstängsel ska du bort.
Kastar du rökgranater ska du bort.
Brukar du våld mot någon ska du bort.
Med andra ord - så länge hatet övergår från ord så ska du bort. Inget jävla tjafs.
Minns fortfarande den där skalliga grorillan i något derby förra säsongen. Jösses, alltså. Man ser verkligen vilka personer som inte blev ammade som barn...
Håller helt och hållet med. Lite svårt att förstå de som indirekt glorifierar läktarvåld. Hat får det gärna vara, speciellt i derbyn, men HÅLL DET VERBALT FÖR HELVETE.
Har ni någon gång åkt på en bortamatch i fotbollen eller hockeyn så vet ni att det är alltid 2-3 killar som blir plockade av poliserna utan anledning. Bara för att statuera exempel inför alla andra Djurgårdare som är på plats. Det händer verkligen VARJE gång. Och när man från polisens sida säger att man SATSAR på att stänga av 60 pers så vet man ju att det kommer ske på extremt tveksamma grunder. Vem minns inte Brynäs borta 09/10 när juniorerna Arvid Strömberg och Simon Mitman åkte med JK-bussen och i periodpausen sprang det fyra snutar mot Arvid och bar ut honom från arenan, då var anledning att han hade spottat på en vägg. Men visst.. Ni är nog inte lika glada när det är ni som åker dit. Polisen ska ju komma med uttalanden som "Vi hoppas vi inte behöver ingripa alls" inte "Vi ska minsann hitta 60 pers att sätta bakom lås och bom oavsett hur svårt det blir" typ..
Och bara så ni vet, jag stödjer inte läktarvåld på något sätt.
Försök tänka ett steg längre, varför tror du polisen agerar som de gör? Statuera exempel ja. Och varför vill de statuera exempel? Kan det vara för att det finns X antal drägg som ställer till det för resten?
Rikta din ilska mot de som jävlas istället för mot polisen. Annars stödjer du indirekt neandertalarna som vill slåss är min högst personliga åsikt.
Inser dom inte själva hur fel det låter när man SATSAR för att stänga av dubbelt så många som man redan gjort...? Blir lite fel när man går in i en säsong med målsättning/inställningen att hitta 60 pers att stänga av. Lär vara en del som åker dit på tveksamma grunder...
Det är väl ganska enkelt. Står du inte på din plats och sjunger, utan istället springer runt som en mupp och rycker i kravallstängsel ska du bort.
Kastar du rökgranater ska du bort.
Brukar du våld mot någon ska du bort.
Med andra ord - så länge hatet övergår från ord så ska du bort. Inget jävla tjafs.
Minns fortfarande den där skalliga grorillan i något derby förra säsongen. Jösses, alltså. Man ser verkligen vilka personer som inte blev ammade som barn...
Håller helt och hållet med. Lite svårt att förstå de som indirekt glorifierar läktarvåld. Hat får det gärna vara, speciellt i derbyn, men HÅLL DET VERBALT FÖR HELVETE.
Har ni någon gång åkt på en bortamatch i fotbollen eller hockeyn så vet ni att det är alltid 2-3 killar som blir plockade av poliserna utan anledning. Bara för att statuera exempel inför alla andra Djurgårdare som är på plats. Det händer verkligen VARJE gång. Och när man från polisens sida säger att man SATSAR på att stänga av 60 pers så vet man ju att det kommer ske på extremt tveksamma grunder. Vem minns inte Brynäs borta 09/10 när juniorerna Arvid Strömberg och Simon Mitman åkte med JK-bussen och i periodpausen sprang det fyra snutar mot Arvid och bar ut honom från arenan, då var anledning att han hade spottat på en vägg. Men visst.. Ni är nog inte lika glada när det är ni som åker dit. Polisen ska ju komma med uttalanden som "Vi hoppas vi inte behöver ingripa alls" inte "Vi ska minsann hitta 60 pers att sätta bakom lås och bom oavsett hur svårt det blir" typ..
Och bara så ni vet, jag stödjer inte läktarvåld på något sätt.
Försök tänka ett steg längre, varför tror du polisen agerar som de gör? Statuera exempel ja. Och varför vill de statuera exempel? Kan det vara för att det finns X antal drägg som ställer till det för resten?
Rikta din ilska mot de som jävlas istället för mot polisen. Annars stödjer du indirekt neandertalarna som vill slåss är min högst personliga åsikt.
Om de faktiskt klarade av att ta dom som förstör så, visst. Men nu gör dom inte det. Så då får dom ta några randoms för att ha något att visa upp för cheferna överhuvudtaget. Men blir väl intressant att se vad som händer i vinter om de ska upp i 60 st tillträdesförbud. Nästan alla här lär väl ha någon polare som ej längre kan gå då. Blir inte så kul.
DIF_Soldier skrev:Ge fan i att spotta på väggar. Problemet löst.
Du kan ju omöjligt tycka att det är rätt att gå ut med en exakt siffra på hur många man hoppas kunna gripa? Eller hur många man satsar på att gripa.
Typisk "finns det inte ett problem får vi skapa ett själva" mentalitet som varenda poliskår ute i byarna går efter så fort det är en vanlig bortamatch. Här finns det ju dock ett problem men det är synd att de ska kasta tändvätska på brasan.
SirDIFalot skrev:Om de faktiskt klarade av att ta dom som förstör så, visst. Men nu gör dom inte det. Så då får dom ta några randoms för att ha något att visa upp för cheferna överhuvudtaget. Men blir väl intressant att se vad som händer i vinter om de ska upp i 60 st tillträdesförbud. Nästan alla här lär väl ha någon polare som ej längre kan gå då. Blir inte så kul.
Nä men har du något bättre förslag på vad polisen skall göra? Ska ni skötsamma anmäla de som jävlas? Det vore ju suveränt. Men chansen att något liknande skulle hända är väl en på triljarden så då får de väl ta till de metoder de kan för att just statuera något slags exempel.
Jag kan dock ge dig att uttalandet om antal man skall gripa är något klumpigt, men tycker det känns aningen ryckt ur sitt sammanhang - och vidhåller fortfarande bestämt att det hade varit mer produktivt att för din & alla andra del bli upprörd över bråkstakarna än över polisen. Det är faktiskt inte snutarnas fel från början....
Håller med SirDIFalot... Rent förjävlig idé! Ser bilderna från fotbollsderbyt för ett par år sedan i huvudet.. Oskyldiga människor kommer till skada på grund av Snutens hetsjakt mot ett par individer(nu låg mer bakom detta tumultet, men som ett exempel bara)! Det kommer skapa en större klyfta mellan Djurgårdens supportrar i allmänhet och polis/Ordningsvakter. Och slutsatsen som en människa med hyfsad koll på läget drar, är att detta kommer bara leda till mer bråk!
Sen har jag fan inte lust att bli stämplad huligan bara för att jag ger plastmugg en spark efter en förlust...
DIF_Soldier skrev:Ge fan i att spotta på väggar. Problemet löst.
Snacka om att missa poängen...
Nej, jag fattar vad han menar. Han menar att de överdriver proportionsmässigt.
Man får inte spotta på väggar, och som -daniel- säger blir polisen extra känsliga då de vet om att det finns drägg på matcherna. Hade Strömberg varit smart hade han haft det i åtanke innan han grisade.
Polisarbete är som allt annat en evolutionär process. Hårdsatsningen mot huliganer är relativt färsk, och därför är polisen i full gång med att anpassa sig till rätt nivå. I stort är insatsen mot huliganism något bra, och låter man tiden ha sin gång så kommer poliserna hitta den rätta nivån garanterat.
-daniel- skrev:
Jag vill verkligen vara snäll nu, men ärligt talat. Är du fascist eller nåt?
Indirekt stöd för neandertalarna om man inte gillar polisens metoder? Du försvarar att polisen "statuerar exempel"?
Det har varit mycket brott i ditt bostadsområde på sistone, okej att en piketstyrka sopar på dig för att du gick över rött? Inte? Då stödjer du våldtäktsmän och mördare. Det är min högst personliga åsikt.
Att polisen har ett MÅL att porta dubbelt så många som förra året är helt galet. Har svenska rättsväsendet mål om att sätta dubbelt så många personer i svenska fängelser jämfört med förra året? Skulle inte tro det, för det vore helt jävla sinnessjukt att arbeta så snarare än brottsförebyggande.
DIF_Soldier skrev:
Polisarbete är som allt annat en evolutionär process. Hårdsatsningen mot huliganer är relativt färsk, och därför är polisen i full gång med att anpassa sig till rätt nivå. I stort är insatsen mot huliganism något bra, och låter man tiden ha sin gång så kommer poliserna hitta den rätta nivån garanterat.
Man kan inte göra omelett utan att knäcka några ägg. Och kocken har alltid rätt.
-daniel- skrev:
Indirekt stöd för neandertalarna om man inte gillar polisens metoder? Du försvarar att polisen "statuerar exempel"?
Det har varit mycket brott i ditt bostadsområde på sistone, okej att en piketstyrka sopar på dig för att du gick över rött? Inte? Då stödjer du våldtäktsmän och mördare. Det är min högst personliga åsikt.
Att polisen har ett MÅL att porta dubbelt så många som förra året är helt galet. Har svenska rättsväsendet mål om att sätta dubbelt så många personer i svenska fängelser jämfört med förra året? Skulle inte tro det, för det vore helt jävla sinnessjukt att arbeta så snarare än brottsförebyggande.
Ni tycks ignorera kärnan & källan till problemet, och det är att svensk supporterkultur infattar en klick jävla drägg som förstör för resten.
Fortsätter gärna debatten senare men måste kila, och nej bara för din vetskap är jag inte fascist för fem öre.
-daniel- skrev:
Ni tycks ignorera kärnan & källan till problemet, och det är att svensk supporterkultur infattar en klick jävla drägg som förstör för resten.
Fortsätter gärna debatten senare men måste kila, och nej bara för din vetskap är jag inte fascist för fem öre.
Du uttrycker det ju solklart, för dig är det ett större problem att det finns drägg i supporterkulturen än att polisen agerar på ett högst radikalt och på gränsen till regelvidrigt sätt.
-daniel- skrev:
Så på grund av den här så kallade klicken, så ska alla skötsamma supportrar riskera att oskyldigt bli utkastade varje match man går på? I see!
Statuera exempel kommer aldrig fungera, och precis som AMMC är inne på så är fascism ett inte helt främmande ordval i det här sammanhanget.
-daniel- skrev:
Du uttrycker det ju solklart, för dig är det ett större problem att det finns drägg i supporterkulturen än att polisen agerar på ett högst radikalt och på gränsen till regelvidrigt sätt.
Du hade lätt kunnat lura mig.
Ja, jag tycker garanterat det är ett större problem. Sabbar polisen så att många barnfamiljer väljer att avstå gå på derbyn i huvudsta'n? Att polisen tar till drastiska metoder måste bero på någonting, inte sant?
Om du vill kalla mig fascist enkom pga den åsikten, fine. Då kan jag kalla dig anarkist. Happy?
-daniel- skrev:
Ja, jag tycker garanterat det är ett större problem. Sabbar polisen så att många barnfamiljer väljer att avstå gå på derbyn i huvudsta'n? Att polisen tar till drastiska metoder måste bero på någonting, inte sant?
Om du vill kalla mig fascist enkom pga den åsikten, fine. Då kan jag kalla dig anarkist. Happy?
Har man sett polishästar storma rätt in i kön till biljettkassorna på flertalet arenor, eller unga tjejer få batongslag i ryggen och de där fräscha piketbussarna där det sitter en snut bakom ratten och siktar på springande människor på Råsundas parkering.
Ja, i det läget har jag svårt att se att någonting rättfärdigar det. Sannerligen inte det proportionerligt sett obefintliga huliganproblemet. Något som lockar människor till arenorna är det knappast heller.
Har aldrig sett polisen bete sig på sådant sätt ute på krogarna, trots att jag sett massor av våld i den miljön. Jag skulle tyvärr säga att det är attityder som din som ger dem makten att göra det. Detta är inget försvarstal för lagbrott eller ligism, men det är sju resor värre med maktmissbruk.