Djurgårdens IF - MODO, 17/9 2011 | Hemmapremiär Hovet 16.00

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Mash

Re: Djurgårdens IF - MODO, 17/9 2011 | Hemmapremiär Hovet 16

Inlägg av Mash »

BobTheBlob skrev:Jag är sjukt taggad och vill stå med i klacken och sjunga, känns kasst och missa första hemma ! Dock har jag inte en jävel att gå med, men man lär ju inte bli ensam ändå..
Har du tid så ta dig till Hovet imorrn, Alla ska till Hovet! Oacceptabelt att inte fylla på premiären ärligt talat, kan du så pallra dig till Hovet på lördag.

FYLL HOVET!
Användarvisningsbild
Edin
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Edin »

Bild
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Soedergren22

Inlägg av Soedergren22 »

Borde bli en ganska enkel promenad, Modo rosade väl inte marknaden i sin premiärmatch och har väl dessutom aldrig rosat marknaden när de spelat på Hovet/Globen.
Gustafsson1993

Inlägg av Gustafsson1993 »

Modo slår inte Djurgården i Stockholm på en lördag, det går bara inte. Även om "vi" hade övertygat mot Frölunda så hade jag trott på förlust.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Det är just sånt här snack som jag hoppas spelarna i DIF inte har sinsemellan. Nu gäller det att skita fullständigt i motståndarnas form och enbart fokusera på det man själva skall göra på isen.

Tror det blir en betydligt tuffare match än vad många verkar tro.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Modo lär grisa så mycket som möjligt.

Anton Hedman lär få mycket utrymme. Sen kan man ge sig fan på att Danielsson hänger dit minst två baljor.
Född till sportchef.
Gustafsson1993

android skrev:Modo lär grisa så mycket som möjligt.

Anton Hedman lär få mycket utrymme. Sen kan man ge sig fan på att Danielsson hänger dit minst två baljor.
Ja, det är väl ungefär det enda som talar för Modo - Att Danielsson, Hannula och Tellqvist sänker sitt gamla lag bara för att jäklas.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Gustafsson1993 skrev:

Ja, det är väl ungefär det enda som talar för Modo - Att Danielsson, Hannula och Tellqvist sänker sitt gamla lag bara för att jäklas.
Hur såg Schremp ut för Modos del i premiären? Tror det kan ta framförallt honom och Meyer ett tag att komma in i spelet. Anfallsmässigt så har Modo garanterat ett väldigt kompetent lag, jag är mer tveksam till hur det ser ut bakåt (och kanske allt helheten...känns i mitt tycke väldigt spretigt).
Gustafsson1993

-daniel- skrev:
Gustafsson1993 skrev:

Hur såg Schremp ut för Modos del i premiären? Tror det kan ta framförallt honom och Meyer ett tag att komma in i spelet. Anfallsmässigt så har Modo garanterat ett väldigt kompetent lag, jag är mer tveksam till hur det ser ut bakåt (och kanske allt helheten...känns i mitt tycke väldigt spretigt).
Han såg faktiskt riktigt lovande ut, snuskigt bra speluppfattning och fina handleder. Dock kom han inte alls tills sin rätt tillsammans med Hannula som såg löjligt seg ut och Samuelsson.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

Jag vill bara påpeka att Fabriken tills vidare får 5 kronor för varje Mariestad, Norrlands Guld och Lucky Strike 50cl flaska som säljs innan och efter matcherna på Grekiska Kolgrillsbaren. Biran kostar 55kr.

Så se till att läska er ordentligt efter matchen nu på lördag, för innan är det ju WKB som gäller.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

JohanPez skrev:
Sline skrev:Alla till Hovet och ingen jävel ska vara nykter!

DIF DIF DIF DIF DIF

Mail från Djurgården Hockey:
"Ni som värmer upp med drycker: Var glada, men inte fulla. Vi kommer att ha hårdare nykterhetskontroll i år och de som är för berusade kommer inte att komma in."

Hey, cola är också gott :)
Riktigt vettigt. Även om det är gott att ta en öl till matchen behöver man inte supa sig redlös. Det räcker med några stycken för att komma i form.
BobTheBlob skrev:Jag är sjukt taggad och vill stå med i klacken och sjunga, känns kasst och missa första hemma ! Dock har jag inte en jävel att gå med, men man lär ju inte bli ensam ändå..
PM:a mig ditt nummer så kan vi mötas upp innan matchen.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Gustafsson1993 skrev:
-daniel- skrev:
Gustafsson1993 skrev:

Han såg faktiskt riktigt lovande ut, snuskigt bra speluppfattning och fina handleder. Dock kom han inte alls tills sin rätt tillsammans med Hannula som såg löjligt seg ut och Samuelsson.
Scremp får DIF således säkert se upp med imorgon.
Att Hannula verkade så seg förvånar mig lite, undrar hur han hållt igång under sommaren. Vet att han tränade med Djurgården tidigt i somras men ju längre tiden gick så vart väl han bortgallrad från träningarna och fick sköta det på egen hand. Kanske inte riktigt är i form ännu....
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

"Hyllning av Nichlas Falk
Inför matchen kommer Nichlas Falk att tackas av (dock inte genom att hans tröja hissas), så se till att lämna E4 Norra i tid så att du är på plats vid nedsläpp."

Det är väl klart att hans tröja ska hissas under säsongen? Kan man inte lika gärna ta avtackningen då istället...? eller?
Expert.
mb81

Inlägg av mb81 »

Någon borta imorgon? Kyle, bume, brodin? Kul med fullt lag annars gör väl inte fjunisarna bort sig heller! Kanske Gustafsson får spela imorgon
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Om Hannula inte är i fysisk form skulle ju knappast komma som en överraskning för min del i alla fall. Bara skriva kortare kontrakt och köra sommarträningen på egen hand kan knappast förbättra din fysiska status i min bok.

Dock vet ju alla att släkten är värst så att spela på att Hannula och Danielsson sätter någon kasse är antagligen väl investererade pengar. Dock mer orolig i sådana fall över att Tellan står på huvudet och tar allt under 60 minuter. Finns dock inget som är mycket värre än att möta ett skadeskjutet lag som åkte på ordentligt med smisk i sin premiär. Deras vilja att vinna och visa sin rätta sida torde vara hyfsat stor.

Vi brukar dock ha hyfsat enkelt för MODO så tipset får därför bli 3-1 till oss, med reservation för att det kan rinna iväg om vi skulle få ett eller annat enkelt mål ibörjan för då tror jag Övikarna inte har mental styrka nog att resa sig....
Skriv svar