Elitserien 2011/2012

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Jepe
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Elitserien 2011/2012

Inlägg av Jepe »

Man måste ju ändå bli imponerad av Frölundas speaker... :roll:
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Powerplayet var bedrövligt i både Växjö och Frölunda. Särskilt Växjös då man försökte passa in pucken i mål. Man hade ju förväntat sig att ett lag som i princip bara kommer att leva på kontringar den här säsongen skulle gå lite mer på skott.

Tycker att det är svårt att ta någonting ifrån den här matchen, Växjö måste leva på att spela sin antihockey och det blir intressant att se hur dom klarar sig emot bättre och mer frejdiga lag. Frölunda var ju så sega och tråkiga så klockorna stannade.
Jepe skrev:Man måste ju ändå bli imponerad av Frölundas speaker... :roll:
Vilken katastrof, det var ju fram med skämskudden när han skrek "klappa händernaaaaa!" i slutet av tredje.

Sen har Frölunda någon riktigt ful reklam längst ner på ärmarna. Någon hudfärgad ruta som får det att se ut som om de spelar med uppkvalade ärmar.

Bild
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Tyckte det var rätt bra fart till en början men tror faktiskt värmen tog knäcken på en hel del av speeden ju längre matchen led... Gerber såg riktigt stabil ut, men Växjö lyckades inte med speciellt mycket framåt. Ska dock bli intressant att följa deras forwards, intressanta värvningar är det hursomhelst.

Däremot undrar jag också vad i hela fridens namn reklamen på fiskarnas dräktärmar är för något? Fulaste i ES-historien enligt mig.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

-daniel- skrev:Tyckte det var rätt bra fart till en början men tror faktiskt värmen tog knäcken på en hel del av speeden ju längre matchen led... Gerber såg riktigt stabil ut, men Växjö lyckades inte med speciellt mycket framåt. Ska dock bli intressant att följa deras forwards, intressanta värvningar är det hursomhelst.

Däremot undrar jag också vad i hela fridens namn reklamen på fiskarnas dräktärmar är för något? Fulaste i ES-historien enligt mig.
Haha, som gigantiska plåster :lol:
Ja, vad ska man säga? att man drivit igenom detta & tycker slutprodukten blev bra och attraktiv.
Bara i göteborg...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Lee Harvey Oswald skrev:
-daniel- skrev:Tyckte det var rätt bra fart till en början men tror faktiskt värmen tog knäcken på en hel del av speeden ju längre matchen led... Gerber såg riktigt stabil ut, men Växjö lyckades inte med speciellt mycket framåt. Ska dock bli intressant att följa deras forwards, intressanta värvningar är det hursomhelst.

Ja, vad ska man säga? att man drivit igenom detta & tycker slutprodukten blev bra och attraktiv.
Bara i göteborg...
Jag hajar inte riktigt, är det ens reklam? Eller är det bara en ruta man lagt till för att man tycker att det är snyggt? Det verkar i alla fall inte som att det står någonting på plåsterna.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Är det inte reklam som de tjänat storkovan på så kommer jag skratta mig genom hela säsongen...kan bara inte vara möjligt att något fruktmongo tycker det där är vackert. Röd färg på tröjan + rosa plåster vid armen = win.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

-daniel- skrev:Är det inte reklam som de tjänat storkovan på så kommer jag skratta mig genom hela säsongen...kan bara inte vara möjligt att något fruktmongo tycker det där är vackert. Röd färg på tröjan + rosa plåster vid armen = win.
Jag har kollat igenom lite matchbilder nu, det verkar inte som att det är reklam, utan att det helt enkelt är en del av designen.

Jag förutsatte iskallt att det var reklam eftersom att ingen skulle vara dum nog att lägga till en så groteskt ful detalj frivilligt, men där hade jag fel...
Användarvisningsbild
swallat

Inlägg av swallat »

Edin skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:

Bara i göteborg...
Jag hajar inte riktigt, är det ens reklam? Eller är det bara en ruta man lagt till för att man tycker att det är snyggt? Det verkar i alla fall inte som att det står någonting på plåsterna.
när jag såg tröjan i början trodde jag ärligt att spelaren kavlat upp ärmarna halvägs, sen fattade jag dock att det var en del av tröjan
Suck för denna jävla säsong, så satans jävla uselt
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Edin skrev:
-daniel- skrev:Är det inte reklam som de tjänat storkovan på så kommer jag skratta mig genom hela säsongen...kan bara inte vara möjligt att något fruktmongo tycker det där är vackert. Röd färg på tröjan + rosa plåster vid armen = win.
Jag har kollat igenom lite matchbilder nu, det verkar inte som att det är reklam, utan att det helt enkelt är en del av designen.

Jag förutsatte iskallt att det var reklam eftersom att ingen skulle vara dum nog att lägga till en så groteskt ful detalj frivilligt, men där hade jag fel...
Bara i Göteborg.... :arrow: :oops:

Det skall väl symbolisera just det som det ser ut som, dvs uppkavlade armar (för att visa "NU JÄVLAR KÖR VI, OCH VI JOBBAR HÅRT!"). Är det något sådant så sjunker jag bokstavligt talat genom isen och gömmer mig i skämskudden i underjorden för att aldrig mer besöka mänsklighetens högsäte.

Gonatt.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

-daniel- skrev:
Edin skrev:

Bara i Göteborg.... :arrow: :oops:

Det skall väl symbolisera just det som det ser ut som, dvs uppkavlade armar (för att visa "NU JÄVLAR KÖR VI, OCH VI JOBBAR HÅRT!"). Är det något sådant så sjunker jag bokstavligt talat genom isen och gömmer mig i skämskudden i underjorden för att aldrig mer besöka mänsklighetens högsäte.

Gonatt.
Reagerade också på FHCs korvköttsrosa ärmslut. Ser definitivt alldeles förträffligt täskigt ut. Hoppas det är nån slags cover-up av sponsor som dragit sig ur eller något annat... Skämskudden annars.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
-Tobbe

Inlägg av -Tobbe »

Tröjorna fick mig att spy! Fulaste hockeytröjorna jag någonsin har sett... Inget av lagen imponerade på mig, matchen var dessutom tråkig. :roll:

Men jag längtar tills torsdagen! Kom igen nu DiF! :)
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Elitserien 2011/2012

Inlägg av seppuko »

Att frejdigt blanda rött med fulgrönt har ju aldrig varit fint, men att jag likt er andra reagerade på de "uppkavlade ärmarna" var ju ännu fulare. Kanske ska det symbolisera att dom inför den här säsongen just kavlar upp ärmarna och gör grisgörat, något FHC saknade förra säsongen. Oavsett, skitfult.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

Vilken jävla drag det var i Skandinavium idag. Tolv tusen personer på läktaren och ändå helt knäpptyst. Härligt!
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

lajjnus skrev:Vilken jävla drag det var i Skandinavium idag. Tolv tusen personer på läktaren och ändå helt knäpptyst. Härligt!
Tyckte att det var rätt bra drag när DJ:n drog igång "Oj oj oj" efter målet... :roll:
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

Tycker som Robert Petterson på hockeysverige: frölundas tröjor ser ut som pyjamas kläder.
clowns to the left of me, jokers to the right
Skriv svar