HV71 - Djurgårdens IF, 15/9 2011 | Elitseriepremiär
Re: HV71 - Djurgårdens IF, 15/9 2011 | Elitseriepremiär
JK Forum
Re: HV borta i premiären!!
av Rebecca » 13 sep 2011, 10:59
Bussen är tyvärr inställd. Jag kommer att kontakta samtliga resenärer och se intresset för minibuss. Finns det ett intresse för det så ordnar vi självklart det.
Bussen är tyvärr inställd. Jag kommer att kontakta samtliga resenärer och se intresset för minibuss. Finns det ett intresse för det så ordnar vi självklart det.
-
Fantastiskt att läsa vad ni skriver här! Jag har bott i Stockholm i ganska exakt halva mitt liv och har kikat in här förut, så jag vet att ni är ett skönt gäng. Men som gammal Jönköpingsbo, HV-fan och hockeyälskare får jag ändå tårar i ögonen när jag ser engagemanget för Stefan Liv och HV här hos er. Ni är mycket mycket välkomna till mitt gamla Jönköping på torsdag!
Har ni en egen sång eller ramsa så behöver ni inte vara oroliga för att någon skall ta illa upp. Jag är övertygad om att hemmapubliken kommer att uppskatta det mycket. Synka gärna med North Bank Supporters dock.
Jag fick beskedet om Jaroslavl-kraschen redan inom någon timme via Viasat på FB och satt i total panik i några timmar. Oerhört tragisk olycka med så många döda. Många av killarna har familjer som fått stå tillbaka i många år för att hockeykarriären kräver mycket resor och bortavaro. Man undrar hur många gånger de tänkt att resandet suger men att de får ta igen det under sommaren eller när den aktiva karriären är slut? Så blev det inte riktigt. Så sjukt tragiskt med alla barn som får växa upp utan sina farsor.
Det som berör mig starkast är förstås Stefan Livs bortgång. Bilderna på hans små grabbar uppklädda till föräldrarnas bröllop i somras går inte att få bort från näthinnan. Jag har bölat som en liten tjej under förra veckan.
Killen var ett fenomen. Så ödmjuk och jordnära trots sin monumentala storhet som hockeymålvakt och "kändis". Tog sig alltid tid att prata med fans och media. När brorsan gifte sig för några år sedan pratade han in en grymt skön videohälsning till min svägerska - och hon är bara ett fan i mängden. Stort hjärta. Lokalt nere i Jönköping har alla minst en självupplevd historia om Stefans sköna och varma sätt. Världen är så kass utan honom.
Barnens farfar kör upp 35 mil enkel resa för att sitta barnvakt för de stora ungarna så jag och frugan kan åka ned till Jönnet på torsdag eftermiddag. Vi har lill-pyttan i bilen och skall lämna henne hos farmor i Månsarp (min hemby, bonnigare blir det inte ;-D). Tyvärr stannar vi över och skall vidare till Dalarna sedan så vi kan inte erbjuda skjuts i bilen tillbaka till Sthlm.
Men jag har även en fet folkabuss (2002:a som gått 46.000 mil) med 8 platser om ni vill låna. Körs på B-kort. Står i Danderyd. Bara att köra och tanka diesel (samt betala ev. P-böter och kollisioner...). Hojta till om den behövs. Jag nås på 070-7562978.
// JV
Har ni en egen sång eller ramsa så behöver ni inte vara oroliga för att någon skall ta illa upp. Jag är övertygad om att hemmapubliken kommer att uppskatta det mycket. Synka gärna med North Bank Supporters dock.
Jag fick beskedet om Jaroslavl-kraschen redan inom någon timme via Viasat på FB och satt i total panik i några timmar. Oerhört tragisk olycka med så många döda. Många av killarna har familjer som fått stå tillbaka i många år för att hockeykarriären kräver mycket resor och bortavaro. Man undrar hur många gånger de tänkt att resandet suger men att de får ta igen det under sommaren eller när den aktiva karriären är slut? Så blev det inte riktigt. Så sjukt tragiskt med alla barn som får växa upp utan sina farsor.
Det som berör mig starkast är förstås Stefan Livs bortgång. Bilderna på hans små grabbar uppklädda till föräldrarnas bröllop i somras går inte att få bort från näthinnan. Jag har bölat som en liten tjej under förra veckan.
Killen var ett fenomen. Så ödmjuk och jordnära trots sin monumentala storhet som hockeymålvakt och "kändis". Tog sig alltid tid att prata med fans och media. När brorsan gifte sig för några år sedan pratade han in en grymt skön videohälsning till min svägerska - och hon är bara ett fan i mängden. Stort hjärta. Lokalt nere i Jönköping har alla minst en självupplevd historia om Stefans sköna och varma sätt. Världen är så kass utan honom.
Barnens farfar kör upp 35 mil enkel resa för att sitta barnvakt för de stora ungarna så jag och frugan kan åka ned till Jönnet på torsdag eftermiddag. Vi har lill-pyttan i bilen och skall lämna henne hos farmor i Månsarp (min hemby, bonnigare blir det inte ;-D). Tyvärr stannar vi över och skall vidare till Dalarna sedan så vi kan inte erbjuda skjuts i bilen tillbaka till Sthlm.
Men jag har även en fet folkabuss (2002:a som gått 46.000 mil) med 8 platser om ni vill låna. Körs på B-kort. Står i Danderyd. Bara att köra och tanka diesel (samt betala ev. P-böter och kollisioner...). Hojta till om den behövs. Jag nås på 070-7562978.
// JV
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Alla ner i minibussar!maxad skrev:JK Forum
DIF!
Nu vill jag gärna veta vad JKs minibussar i så fall kostar. Kostar resan dit över 450-500 i så fall så är jag nog inte intresserad, eftersom man på egen hand kan fixa en buss från OKQ8 till en lägre kostnad, alternativt åka ner i privatbilar. Så nu får vi hoppas att JK ger besked snart, för att om vi andra ska ha en god chans att ta oss ner så behöver vi ha besked ikväll om vad som händer istället.
Tråkigt är det hur som helst.
- Daniel942
Detta kommer garanterat vara löst ikväll. Skriv alla frågor på JK-Forum så svarar Rebecca direkt där.Salas skrev:Nu vill jag gärna veta vad JKs minibussar i så fall kostar. Kostar resan dit över 450-500 i så fall så är jag nog inte intresserad, eftersom man på egen hand kan fixa en buss från OKQ8 till en lägre kostnad, alternativt åka ner i privatbilar. Så nu får vi hoppas att JK ger besked snart, för att om vi andra ska ha en god chans att ta oss ner så behöver vi ha besked ikväll om vad som händer istället.
DIF!
- Daniel942
NY INFO
Minibussar kommer att rulla ner till Jönköping med JK.
Det behövs alltså inte några privata bussar. Avgångstid är 13:00 precis som innan, och det kommer kosta 250:- (alltså får man tillbaka en hundring).
Alla anmälda bör ha fått ett SMS med denna info från Rebecca i JK.
Minibussar kommer att rulla ner till Jönköping med JK.
Det behövs alltså inte några privata bussar. Avgångstid är 13:00 precis som innan, och det kommer kosta 250:- (alltså får man tillbaka en hundring).
Alla anmälda bör ha fått ett SMS med denna info från Rebecca i JK.
DIF!
Underbart är ordet. Fruktansvärt skönt att det löste sig.
Tillsammans mot Jönköping!
- Daniel942
3 minibussar kommer troligtvis rulla ner ser det tydligen ut som nu.Salas skrev:Underbart är ordet. Fruktansvärt skönt att det löste sig.
DIF!
Otroligt impad av arrangemanget och de snabba lösningarna. Hade hängt med om det inte varit så tidigt :/
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Härliga Järnkaminerna! Grymt imponerad av deras jobb, riktigt snabb och smidig lösning.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Taget från järnkaminernas forum.
Rebecca » 13 sep 2011, 19:09
Intresset verkar bra för minibussarna! Tre stycken fylldes idag. Därmed behöver JK två chaufförer till. Kan du tänka dig att köra så hör av dig till mig via PM, på Rebecca@jarnkaminerna.se eller på 072-0015772. Självklart får du både resa och biljett gratis för att du ställer upp.
HITTA CHAUFFÖRER!
Rebecca » 13 sep 2011, 19:09
Intresset verkar bra för minibussarna! Tre stycken fylldes idag. Därmed behöver JK två chaufförer till. Kan du tänka dig att köra så hör av dig till mig via PM, på Rebecca@jarnkaminerna.se eller på 072-0015772. Självklart får du både resa och biljett gratis för att du ställer upp.
HITTA CHAUFFÖRER!
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Jaha
då
har
man
laddat
för
imorrn
Csports.månad
Tangentbordet..paj.får.kopiera.bokstäver.från.texter.google.xD
då
har
man
laddat
för
imorrn

Csports.månad

Tangentbordet..paj.får.kopiera.bokstäver.från.texter.google.xD
- Jim Morrison
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Lovely! Hedersknyfflar. Vi ses i Jkpg och hyllar Liv. Sen spelar vi hockey om mästerskapet precis som Stefan Liv hade önskat.
// JV
Har inte sett någon skriva det men Bume verkar missa matcher imorgon:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3622431.ab
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3622431.ab