Fler poäng förlorade...

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Jojje

Fler poäng förlorade...

Inlägg av Jojje »

Under sista minuterna... Börjar bli jävligt tröttsamt nu.

Varför dessa konstanta ras under sista 5?!
Användarvisningsbild
Enbom
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Enbom »

Det är Säckens och Challes jobb att lösa det. Tror du att VI vet det?
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Enbom skrev:Det är Säckens och Challes jobb att lösa det. Tror du att VI vet det?

Jag vet, det var poängen... Det har hänt lite väl många gånger nu. Men vad görs åt saken? Något är fel...

In med Johan Plate.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Kan det vara på det viset att vissa spelare belastas lite för hårt i matcherna? Detta skulle ju kunna betyda att de är lite för trötta de sista 7-8 minutrarna och då kan det lätt läcka in något mål. Om detta är fallet lär det ju inte förbättras av det faktum att man nu satt alla juniorer i en lkedja. Det torde ju inte vara direkt svårt att räkna ut hur mycket speltid de får heller om man säger så.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Helt klart saknar vi bredd. Spelare som Otto, Linkan, Falken, Ölvestad och Tompa Johansson får dra ett jävla lass. En del av juniorerna är tyvärr inte färdiga för Elitserien än.

Bara köpa läget att vi inte har råd med etablerade spelare över hela linjen. Om något/några år är de här spelarna mogna och om vi då fått behålla stommen kan vi då kämpa på övre halvan av tabellen.
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

Efter kvällens match kan man lugnt och sansat konstatera:

* Ribbenstrand är skrattretande dålig. Ytterligare en match i raden utan ett rätt. Värdelös på rören, värdelös passningsspelare, uselt spelsinne, tar konstanta felbeslut, samt tar minst en onödig utvisning per match för att han är så sjukt benägen att visa sitt heta humör. Att "Ribben" som han så fräckt kallas, ens tillåts att beträda isen får mig att ifrågasätta tränarnas kunskaper.

* Om vi inte ens har tänkt kämpa så kanske vi skulle ta och skicka ett flicklag eller ett gäng supportrar till norrlandsmatcherna istället? Om vi som bor häruppe snör på oss skridskorna så skulle det bli en billigare lösning, med samma utfall, 0 poäng.

* Jonas "spelar bara PP för att jag råkar skjuta från höger" Liwing är sämre än Lintner i egen zon, och till skillnad från Lintner inte mycket bättre i offensiv zon. Kan han skjuta slagskott överhuvudtaget? Har bortsett från slumppucken som ramlade in bara sett honom fumla med pucken och dra iväg ett dragskott på närmaste motståndarben hittills. Vi måste bara ha en ny PP-back.

* Om Bremberg skulle anstränga sig bara en tiondel så mycket som den mest nonchalanta Luleåspelaren så skulle han aldrig lämna planen med mindre än 10 poäng. Dock tar han ju aldrig ett skär i onödan, speciellt inte på bortaplan.

* Luleås speaker låter som en man som andats helium. Hon (!) valde även att uttala Djurgården som "Djurgaarden" idag. Intressant internationell touch på det hela iofs..

* Vi har seriens sämsta backuppsättning, trots att vi i år har förbättrat oss med ca 500% från förra året.

* Daniel Larsson borde hädanefter vara uttalad förstemålvakt, trots att han självklart kommer att få svackor. Då kan vi ta in Lassila som släpper in 5-6 mål, men på det sättet skona Larssons självförtroende tills det att han hittat formen igen.

* Våra tränare är de mest apatiska figurer som någonsin figurerat inom idrottsrörelsen i Sverige. En spelare skulle kunna göra 10 självmål på en match (Ja, Ribbenstrand har den kapaciteten f.ö), och ändå inte bli bänkad. Det händer ingenting, och när det gör det känns det aldrig som att det finns en tanke bakom det, utan istället bara som ett alibi för att kunna säga att man iaf försökte med nåt. Det kanske funkar att stå och mysa i båset varje kväll om man har ett självspelande jävla piano till lag, men inte när man står i vårt bås, det är en sak som är säker. Vill dock inte direkt säga att dom ska avgå, men jag ser gärna att dom växlar upp lite innan alla tåg är borta.

Jag skrev efter MoDo-matchen att jag trodde att vi skulle gå till slutspel. Måste ha varit påverkad av något vid det tillfället, för i dagsläget skäms jag över att ens ha lekt med tanken. Såg dock Malmö spela igår, och dom kan vi bara inte misslyckas med att hålla bakom oss. Ofattbart dåliga. Så det gäller att hitta ytterligare ett lag att hålla bakom oss, det blir svårt, men mirakel har skett förr.. så sent som förra året faktiskt.

Nu är jag riktigt jävla arg och besviken efter kvällens match, så ovanstående meningar kan vara aningen utsvävande.. :wink:
Användarvisningsbild
Royen

Om Ribben

Inlägg av Royen »

*Knirre skrev:Värdelös på rören
Etter denne gadd jeg ikke å lese mer. Det er greit å ha sine antifavoritter, men det bør i det minste ha rot i virkeligheten.
Det er langt fra
Bergen til Hovet
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Klockren summering!
TomyMörth

Stackars Joijje!!!!!!!!!!!

Inlägg av TomyMörth »

Så fort DIF förlorar är Joijje tebax! Har du någonsin skrivit något bra om dif?
axakaxa

Inlägg av axakaxa »

De e så här kära Djurgårdssupportrar att ert lag e inte bättre. De e lika bra ni börjar vänja er vid att DIF inte kommer att vara ett topplag på många många år. Måste säga att de e imponerande att ett lag kan gå ner sej så mycket på så kort tid. DIF har dom sämsta supportrarna o den sämsta ekonomin av ALLA elitserielagen. De håller ett tag till men sen går laget (precis som AIK o HAMMABY) mot en säker död. TRO MEJ!![/b]
PÅ DEN SKÖLD DU KLÄR..
Användarvisningsbild
Jojje

Re: Stackars Joijje!!!!!!!!!!!

Inlägg av Jojje »

Så fort DIF förlorar är Joijje tebax! Har du någonsin skrivit något bra om dif?
Japp! Många gånger, men det ska förtjänas!

Det enda som var bra med gårdagens pinsamma insats var Daniel Larsson. Nu tycker jag att han är förstemålvakt och borde få en 5-10 matcher där han även ska kunna misslyckas lite och få chansen. Ser betydligt mer potential i honom än i lassila.

Litet plus i kanten till ask som verkar ha kommit igång lite.

Men minst en ny defensiv back behövs.
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

21/9 2006, Scandinavium.
Frölunda HC - Djurgårdens IF 3-3
Frölunda gör 3 - 3 18:35

26/9 2006, Swedbank Arena.
MODO Hockey - Djurgårdens IF 4-2
Modo gör 3 - 2 19:08
och 4 - 2 19:54 (tom kasse)

28/9 2006, Löfbergs Lila Arena.
Färjestads BK - Djurgårdens IF 3-2
öppet mål och stolpskott i sista minuten, känns ungefär lika bittert som att tappa in mål till ett oavgjort resultat

10/10 2006, COOP Arena.
Luleå HF - Djurgårdens IF 3-1
Luleå gör 2 - 1 19:13
och 3 - 1 19:48 (tom kasse)

fyra matcher på mindre än en månad....är det bara tillfälligheter eller är det en trend?...hmm....

vissa matcher kan man acceptera en förlust...blir man totalt utspelade och förlorar med 5-1 eller dyl så finns det inte så mycket att snacka om men att hålla på och tappa poäng i sista minuten hela tiden....känns som det finns nånting att jobba på där..
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Det är en horribel trend och det är tränarnas jävla ansvar!

Spela med 5 backar sista 5 om vi har ledningen om så behövs, gör något!
TomyMörth

Det stämmer inte Joijje!

Inlägg av TomyMörth »

Joijje här är alla dina trådar sen Juni! Vad har du skrivit positivt om DIF? Martin Lindman....kanske? Du är ju en negativ lirare ut i fingerspetsarna! Och du tjatar bara om samma saker hela tiden!

"Joijjes trådar"

"Fler poäng förlorade... Joijje

Säckens vara eller inte vara... Joijje

Publiksnitt under 6000? Joijje

DIF tappar på slutet... Joijje

Förra säsongens intro Joijje
Någon som har en länk till den?

www.difhockey.se/intro var inte rätt även om det iofs också var lite av en nostalgitripp.

Varför Nordic Trophy? Joijje

Varför är vi med i denna turnering som vi inte har något realistisk chans att vinna? Inte nog med att spelarna får sämre självförtroende (jag undra hur Daniel Larsson mår just nu) så är anmälningsavgiften 25 000 Euro. Pengar som vi kunde gjort något annat och betydligt vettigare med.

Kringförsäljning Joijje
08 hockey tog sig en titt på fbk, jag noterade en intressant sak.

"Hur mycket tjänar er förening på kringförsäljningen per säsong?
Vi har en försäljning på cirkaa 30 000 000 kronor per säsong på kringförsäljningen inklusive souvenirer."

Det är det som skiljer oss åt, det som DIF inte anser klara sig av gör alltså denna bonnförening utan problem år efter år och skördar också stora vinster.

Men nu är jag dum, det räcker nog med att Challe bönar och ber fotbollspubliken så har vi snart ett snitt på 11 000.

Martin Lindman Joijje
2006-06-04 Är väl rätt liten och klen om jag inte minns fel... Var grym i Timrå men kass i fbk.

Känns helt ok."
Användarvisningsbild
fullfartframaat

Inlägg av fullfartframaat »

Var inte så hårt mot Jojje. Han kanske inte har det så kul?
Skriv svar