Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
B.I.B.A

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av B.I.B.A »

Edin skrev:
Sjöwall skrev:
Heaty skrev:På tal om Möller så blir jag förbannad på nya NHL12. Vadfan, Möller finns med i Skellefteå, men i DIF är det inte ett enda nyförvärv. Inte heller är Zibbe med i truppen heller, så dem har bara kopierat samma trupp som förra året.
Märkte också detta idag, fyfan va illa. Ekman är fortfarande med i laget, Kronwall finns med, Owuya är föresmålvakt, Wesslau finns inte.. Hoppas verkligen det kommer en uppdatering med den riktiga laguppställningen.
Kul är ju också att Lassen är rankad typ femma i hela DIF.

Hoppas dock att dom patchar spelet när det kommer ut i Nordamerika den 13:e. Min polare sa att Jets inte ens har sina riktiga matchtröjor.

Gjorde också ett lag i HUT, "BlueSaints", det första jag gjorde var att dra aiks hemmatröjor. Riktig katastrof.
Vad jag har hört så kommer spelet uppdateras automatiskt med kedjor och uppställningar allt efter att de förändras i verkligheten under säsongen. Vet dock inte om det gäller bara NHL. Angående Jets tröjor så är det ju fullt förståeligt att de inte fick med dem, eftersom de presenterades först för en vecka sedan. Räknar dock med att man kan ladda ned dem framöver.

Antar att detta borde gälla på alla spelkonsoler men jag är inget tekniskt geni direkt.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Paerka
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Paerka »

B.I.B.A skrev:
Edin skrev:
Sjöwall skrev:
Heaty skrev:På tal om Möller så blir jag förbannad på nya NHL12. Vadfan, Möller finns med i Skellefteå, men i DIF är det inte ett enda nyförvärv. Inte heller är Zibbe med i truppen heller, så dem har bara kopierat samma trupp som förra året.
Märkte också detta idag, fyfan va illa. Ekman är fortfarande med i laget, Kronwall finns med, Owuya är föresmålvakt, Wesslau finns inte.. Hoppas verkligen det kommer en uppdatering med den riktiga laguppställningen.
Kul är ju också att Lassen är rankad typ femma i hela DIF.

Hoppas dock att dom patchar spelet när det kommer ut i Nordamerika den 13:e. Min polare sa att Jets inte ens har sina riktiga matchtröjor.

Gjorde också ett lag i HUT, "BlueSaints", det första jag gjorde var att dra aiks hemmatröjor. Riktig katastrof.
Vad jag har hört så kommer spelet uppdateras automatiskt med kedjor och uppställningar allt efter att de förändras i verkligheten under säsongen. Vet dock inte om det gäller bara NHL. Angående Jets tröjor så är det ju fullt förståeligt att de inte fick med dem, eftersom de presenterades först för en vecka sedan. Räknar dock med att man kan ladda ned dem framöver.

Antar att detta borde gälla på alla spelkonsoler men jag är inget tekniskt geni direkt.
Dem har uppdaterat ganska frekvent på dem förra spelen också, men alltid glömt nästan alla ligor förutom NHL och AHL tyvärr. Man får sitta och tradea över alla gubbar själv.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Ska hädanefter totalt skita i EA spel.

OnTopic:
Det där med "inside infon" kan vara att Zibbe har en flashig capitals tröja med broderat namn på facebook ;)
Har han redan blivit tradad? Snabba bud där borta!
Användarvisningsbild
starvin_marwin

Inlägg av starvin_marwin »

Tycker ändå att Ottawas GM inför pågående camp är mer inställd på att Mika hamnar i DIF än i Sens kommande säsong, men kanske bara är jag?
http://senators.nhl.com/club/news.htm?id=588043
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

starvin_marwin skrev:Tycker ändå att Ottawas GM inför pågående camp är mer inställd på att Mika hamnar i DIF än i Sens kommande säsong, men kanske bara är jag?
http://senators.nhl.com/club/news.htm?id=588043
Jag har sagt hela tiden att jag fortfarande tror huvudplanen är att Mika spelar i DIF kommande säsong. Skulle säga att inte ett smack ändrats där...men man skall ju aldrig säga aldrig. Vi får helt enkelt se!

Men personligen tror ja iaf på 70-30 i favör för DIF-spel.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Tror också det kommer sluta med att Mika återvänder.
Avskaffa tre mot tre.
Beatin

Inlägg av Beatin »

Ang. Zibanejad så imponerar han stort i Ottawas rookiematcher. Han gjorde precis en helt sjuk assist fram till Pettersson.

Eller som kommentatorn sa: "Boy, that looked like a video game." :lol:
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Beatin skrev:Ang. Zibanejad så imponerar han stort i Ottawas rookiematcher. Han gjorde precis en helt sjuk assist fram till Pettersson.

Eller som kommentatorn sa: "Boy, that looked like a video game." :lol:
Vem sänder matcherna? Skulle vara kul att se.

Gällande Mikas vara eller icke vara i DIF så byter jag sida hela tiden, men just nu känns det som att han kommer hem efter campen.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Ja-ke den andre

Inlägg av Ja-ke den andre »

Shit vad alla är positiva angående Mika nu då. Hoppas ni har rätt.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Ja-ke den andre skrev:Shit vad alla är positiva angående Mika nu då. Hoppas ni har rätt.
När Hr. Mika Zibanejad kliver ut på isen i sitt första byte iklädd Djurgårdens IF Hockeys ställ kommer jag uttrycka mig positivt om gossen. Tills dess är han inte med i årets Djurgårdens IF Hockey.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Jerka

Inlägg av Jerka »

Magnutz skrev:
Ja-ke den andre skrev:Shit vad alla är positiva angående Mika nu då. Hoppas ni har rätt.
När Hr. Mika Zibanejad kliver ut på isen i sitt första byte iklädd Djurgårdens IF Hockeys ställ kommer jag uttrycka mig positivt om gossen. Tills dess är han inte med i årets Djurgårdens IF Hockey.
Han är med i årets Djurgårdens IF Hockey tills Ottawa klargjort motsatsen.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Jerka skrev:
Magnutz skrev:
Nej. Han är inte med laget nu och har kontrakt med Ottawa.
DIF!
Användarvisningsbild
Jerka

Inlägg av Jerka »

Daniel942 skrev:
Jerka skrev:
Magnutz skrev:
Nej. Han är inte med laget nu och har kontrakt med Ottawa.
Sant, my bad
Användarvisningsbild
starvin_marwin

Inlägg av starvin_marwin »

http://hockeysverige.se/article/1232124 ... -zibanejad

Kanske ska hoppas att Da Costa fortsätter att göra hat tricks..

"Stor segerorganisatör blev fransmannen Stéphane Da Costa som svarade för ett äkta hattrick. 22-åringen, som sajnades av Ottawa som free agent i våras, NHL-debuterade redan förra säsongen och är en stark kandidat till att slå sig in i Senators trupp efter träningslägret.

Även lagets svenska spelare utmärkte sig. Mika Zibanejad svarade för ett mål och två assist och ser ut att bli den som kommer att konkurrera med Da Costa om en plats i Ottawa.
- Vi är glada och det här rättfärdigar vad vi har tänkt oss: att båda har en chans att ta plats i laget. Båda kommer inte att. Det kommer att bli en av dem eller ingen, säger Senators assisterande general manager Tim Murray till Ottawa Sun."
Användarvisningsbild
android

Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av android »

Kom igen Da Costa. Kämpa.
Född till sportchef.
Låst