DIF i Media

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Hawk
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: DIF i Media

Inlägg av Hawk »

Edin skrev:Hockeyligan.se har 20 minuter långa inslag om varje lag i Elitserien, här är videon för DIF:

http://hockeyligan.se/artikel/2131/
Vem är grabben som springer med I love gbg t-shirt 15.55 in i videon?
Användarvisningsbild
Rallarn
Säsongskort: Ja

Inlägg av Rallarn »

Tror det är Andreas Holmqvist
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIF_Soldier »

Christopher J skrev:Intervjuv med Tellan. Känns så fel att se honom stå och prata där.

http://www.elitserienplay.se/video.1143 ... 2149413001
Vi vet att du hatar Modo, Micke. Det syns så tydligt. Smärtsamt att se...
Säg den glädje som varar
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Herregud... vi är tamigfan megafavoriter i årets elitserie. Helt sjukt.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Mäklaren skrev:Herregud... vi är tamigfan megafavoriter i årets elitserie. Helt sjukt.
Ja, det känns något absurt faktiskt. Men det är väl framförallt pga de flesta andra lag ser svagare ut än förra säsongen.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

DIF_Soldier skrev:
Christopher J skrev:Intervjuv med Tellan. Känns så fel att se honom stå och prata där.

http://www.elitserienplay.se/video.1143 ... 2149413001
Vi vet att du hatar Modo, Micke. Det syns så tydligt. Smärtsamt att se...
Tänk om vi kunde få sådana matnyttiga intervjuer med de nya spelarna.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Hawk skrev:
Edin skrev:Hockeyligan.se har 20 minuter långa inslag om varje lag i Elitserien, här är videon för DIF:

http://hockeyligan.se/artikel/2131/
Vem är grabben som springer med I love gbg t-shirt 15.55 in i videon?

Tror det är en OIK lirare faktiskt, med tanke på att Kyle är färdigtränad och dom verkar köra uppvärmning, samt så är har väll alltid DIF-spelarna gråa shorts och Reebook t-shirts. Bara en liten observering :wink:

I övrigt blev man sjukt sugen på slutspel efter att ha sett det där.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:
Mäklaren skrev:Herregud... vi är tamigfan megafavoriter i årets elitserie. Helt sjukt.
Ja, det känns något absurt faktiskt. Men det är väl framförallt pga de flesta andra lag ser svagare ut än förra säsongen.
Visserligen ser vi bättre ut på back och målvaktssidan. Men avsaknaden av bra centrar från ifjol finns kvar(Otto blir dessutom inte yngre). Och forwardssidan ser otroligt mycket svagare ut. Krüger, Hannula, Widing, Ekman & Zibanejad ut typ och Almtorp & Carlsson in? Njae.... Där ser vi faktiskt enormt mycket svagare ut. Även om killarna vi har nu kanske "jobbar hårdare" och så vidare. Men ändå.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:
Visserligen ser vi bättre ut på back och målvaktssidan. Men avsaknaden av bra centrar från ifjol finns kvar(Otto blir dessutom inte yngre). Och forwardssidan ser otroligt mycket svagare ut. Krüger, Hannula, Widing, Ekman & Zibanejad ut typ och Almtorp & Carlsson in? Njae.... Där ser vi faktiskt enormt mycket svagare ut. Även om killarna vi har nu kanske "jobbar hårdare" och så vidare. Men ändå.
Samtidigt så känns det helrätt vårt lagbygge (i mitt tycke) i år. Börja bakifrån är alltid bättre än att bränna allt krut på forwardssidan....Saknar som du säger en riktigt vass centeruppsättning för att på förhand vara en klar guldkandidat.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:
Samtidigt så känns det helrätt vårt lagbygge (i mitt tycke) i år. Börja bakifrån är alltid bättre än att bränna allt krut på forwardssidan....Saknar som du säger en riktigt vass centeruppsättning för att på förhand vara en klar guldkandidat.
Ja, backsidan och målvaktssidan känns kanon. Men att ha kvar förra årets svaga centerbesättning och dessutom ta bort i stort sett ALLA "mönsterbrytare" på forwardssidan gör mig orolig. Men varje lag ska väl ha någon svag punkt.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:
Ja, backsidan och målvaktssidan känns kanon. Men att ha kvar förra årets svaga centerbesättning och dessutom ta bort i stort sett ALLA "mönsterbrytare" på forwardssidan gör mig orolig. Men varje lag ska väl ha någon svag punkt.
Oron finns så klart där för mig med, men samtidigt tror jag inte vi kommer släppa in så ofantligt många mål att vi behöver tokjaga och stänka in puckar. Vi har ändå spelare som har potential att stänka in baljor och en hel del uppsidor på många pjäser.

Men vi får se. Lite märkligt hursomhelst med alla guldtips redan nu.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

-daniel- skrev: Men vi får se. Lite märkligt hursomhelst med alla guldtips redan nu.
Mmmh, känns som hela hockeysverige bestämt sig nu, man vill till varje pris se DIF "göra en frölunda".
Årets lagbygge har kapacitet att prestera en hockey lik den luleå spelar & som många kräktes galla över för att den var så tråkig förra säsongen.
En inte allt för vågad gissning är att DIF blir grymt jobbiga att möta.

Sedan att vi seglat upp som guldfavorit så här i försäsongens 11:e timme, det måste vi (framför allt spelarna) ta med en gigantisk skopa salt.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Blir hursomhaver en jäkligt intressant säsong. Vill verkligen se ett DIF med högre lägsta nivå...förra årets bottnar var Marianergraven djupa.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Vi förlorar max 10 matcher under ordinarie-tid i år.

E: Lägger direkt till att det är ett skämt, jag ser oss inte som favoriter trots min positivitet.

Tycker dock att vi har ett bra lag.
Född till sportchef.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Min känsla är att vi kommer förlora mycket färre matcher i år av den enkla anledningen att vi är starkare defensivt, mycket starkare. Det i sin tur kommer, i min lilla värld, ge oss fler uddamålsvinster. Vi släpper inte till enkla mål och gör ett par/tre framåt i varje match. Många 2-1, 2-0, 3-1-vinster i vinter är min Leffla.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Skriv svar