Struten skrev:Sitter och velar mellan olika lirare. Går till stor del efter dina tips Salas men det är inte lätt och veta när man ska välja bland dessa fynd som finns.
Är det meningen att man ska byta spelare mellan varje omgång likt "Fantasy Hockey" eller väjer man ett lag, och sen håller fast vid det?
Du har 25 byten varje rond, hur du väljer att använda dessa är helt upp till dig. Alla har olika taktiker där. Men ett nybörjartips är att INTE slösa upp bytena till en början, det är lite som om att börja med att spurta i ett maratonlopp för att komma först och sedan hoppas att krafterna ska hålla (vilket dom aldrig gör). Använd bytena sparsamt, det är mitt tips. Men det kan dock vara smart att göra några byten de första omgångarna dock för att få poäng, men byt inte hela laget de tre första omgångarna, det är inte något som jag kan rekommendera.
Så välj ut kanske 3-4 spelare som du i princip alltid håller fast vid, och byt sedan ut de övriga lite då och då beroende på vilka lag dom möter och beroende på hur deras formkurva ser ut.
gurra skrev:Har en liten fråga.
Låt oss säga att man tar Tim Sandberg som målis, men om wesslan står i en omgång som resulterar i seger, får man då poäng för vinst även om Tim sitter på bänken eller ska man hålla sig uppdaterad på vem som står i matcherna och växla mellan dessa?
Den som står i målet får enbart poäng, så att ha Tim som målvakt är bara dumt. Välj en målvakt som står kanske 40-45 matcher i grundserien och håll fast vid denna till det mesta, det är mitt tips.
lajjnus skrev:Fan, har 4 spelare som jag är hyfsat nöjd med. Har två millar kvar till en sista spelare men har svårt att hitta någon som är värd en chansning. Njae, får inte riktigt ihop det här. Vågar man välja typ Åberg eller Holm? Jag menar, man vet ju inte ens om de får istid.
Så som jag har uppfattat det finns det inte många forwards som är lovande till ett bra pris, så värva en billig back istället.
haak skrev:Formerar mitt lag enligt följande:
FWD 1. Daniel Brodin, han kommer dra på sig utvisningar.
FWD 2. marcus Nilsson, mål, skott, utvisningar. Tror han kommer göra en kanonsäsong.
FWD 3. D Tjärnqvist, spelar PP, göra sina poäng och drar också på sig en del utvisningar.
Om du vill ha ett tips av mig, så vill jag bara säga en sak: Bort med Daniel Brodin!
Han drar på sig 10 minutersutvisningar eller 20 minutersutvisningar då och då, vilket renderar i mycket minuspoäng. Han gör dessutom sällan poäng, och är inte allt för skjutglad. Hade han varit billig så hade han varit ok, men för 3 500 000 så kan du köpa betydligt bättre spelare (som renderar i mer poäng med all sannolikhet). Till exempel Mikael Håkansson, Damien Fleury, Dragan Umicevic, Patrik Lundh, John Norman och Fredrik Hynning. Det finns mängder av spelare som lönar sig bättre än Brodin, det kan jag lova dig.