Coach LeMat 2011/12

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Salas
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Coach LeMat 2011/12

Inlägg av Salas »

Då har jag betalt för två lag för den här säsongen. Kommer dock till skillnad från dig swallat, att hålla mina förväntade fynd hemliga tills vidare.
mb81 skrev:Såg jag rätt eller? varför får man pluspoäng för tvåminutare? Då är ju bombom given iaf! Mycket poäng och mycket utvisningar!
Haha, tack för skrattet.
Ja, det stämmer att man får två poäng för varje tvåminutersutvisning. Varför vet jag inte, men så är det i alla fall.
mb81

Inlägg av mb81 »

Salas skrev:Då har jag betalt för två lag för den här säsongen. Kommer dock till skillnad från dig swallat, att hålla mina förväntade fynd hemliga tills vidare.
mb81 skrev:Såg jag rätt eller? varför får man pluspoäng för tvåminutare? Då är ju bombom given iaf! Mycket poäng och mycket utvisningar!
Haha, tack för skrattet.
Ja, det stämmer att man får två poäng för varje tvåminutersutvisning. Varför vet jag inte, men så är det i alla fall.
Som sagt! Bomom var den första jag valde! Nu kommer man väl hoppas han drar pucken upp på rad z! Akta er aktiv sitt!
Användarvisningsbild
haak

Inlägg av haak »

Stefan Lassen ä väll given..... kul att han finns kvar :roll:
Användarvisningsbild
Struten

Inlägg av Struten »

Sitter och velar mellan olika lirare. Går till stor del efter dina tips Salas men det är inte lätt och veta när man ska välja bland dessa fynd som finns.

Är det meningen att man ska byta spelare mellan varje omgång likt "Fantasy Hockey" eller väjer man ett lag, och sen håller fast vid det?
gurra

Inlägg av gurra »

Har en liten fråga.

Låt oss säga att man tar Tim Sandberg som målis, men om wesslan står i en omgång som resulterar i seger, får man då poäng för vinst även om Tim sitter på bänken eller ska man hålla sig uppdaterad på vem som står i matcherna och växla mellan dessa?
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Jag har reggat mitt lag och jag måste säga att jag är grymt nöjd! Sjukligt tråkigt att jag kommer ligga etta hela tiden, tar ju bort spänningen lite... :o
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

Fan, har 4 spelare som jag är hyfsat nöjd med. Har två millar kvar till en sista spelare men har svårt att hitta någon som är värd en chansning. Njae, får inte riktigt ihop det här. Vågar man välja typ Åberg eller Holm? Jag menar, man vet ju inte ens om de får istid.
Användarvisningsbild
haak

Inlägg av haak »

Formerar mitt lag enligt följande:

I mål David Rautio. Luleå spelar tråkig defensiv hockey.....

Back 1. Fredrick Claesson, billig och kommer få speltid.
Back 2. Jan Axel Alavaara, ok pris och spelar i ett bra lag.

FWD 1. Daniel Brodin, han kommer dra på sig utvisningar.
FWD 2. marcus Nilsson, mål, skott, utvisningar. Tror han kommer göra en kanonsäsong.
FWD 3. D Tjärnqvist, spelar PP, göra sina poäng och drar också på sig en del utvisningar.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Struten skrev:Sitter och velar mellan olika lirare. Går till stor del efter dina tips Salas men det är inte lätt och veta när man ska välja bland dessa fynd som finns.

Är det meningen att man ska byta spelare mellan varje omgång likt "Fantasy Hockey" eller väjer man ett lag, och sen håller fast vid det?
Du har 25 byten varje rond, hur du väljer att använda dessa är helt upp till dig. Alla har olika taktiker där. Men ett nybörjartips är att INTE slösa upp bytena till en början, det är lite som om att börja med att spurta i ett maratonlopp för att komma först och sedan hoppas att krafterna ska hålla (vilket dom aldrig gör). Använd bytena sparsamt, det är mitt tips. Men det kan dock vara smart att göra några byten de första omgångarna dock för att få poäng, men byt inte hela laget de tre första omgångarna, det är inte något som jag kan rekommendera.
Så välj ut kanske 3-4 spelare som du i princip alltid håller fast vid, och byt sedan ut de övriga lite då och då beroende på vilka lag dom möter och beroende på hur deras formkurva ser ut.
gurra skrev:Har en liten fråga.

Låt oss säga att man tar Tim Sandberg som målis, men om wesslan står i en omgång som resulterar i seger, får man då poäng för vinst även om Tim sitter på bänken eller ska man hålla sig uppdaterad på vem som står i matcherna och växla mellan dessa?
Den som står i målet får enbart poäng, så att ha Tim som målvakt är bara dumt. Välj en målvakt som står kanske 40-45 matcher i grundserien och håll fast vid denna till det mesta, det är mitt tips.
lajjnus skrev:Fan, har 4 spelare som jag är hyfsat nöjd med. Har två millar kvar till en sista spelare men har svårt att hitta någon som är värd en chansning. Njae, får inte riktigt ihop det här. Vågar man välja typ Åberg eller Holm? Jag menar, man vet ju inte ens om de får istid.
Så som jag har uppfattat det finns det inte många forwards som är lovande till ett bra pris, så värva en billig back istället.
haak skrev:Formerar mitt lag enligt följande:

FWD 1. Daniel Brodin, han kommer dra på sig utvisningar.
FWD 2. marcus Nilsson, mål, skott, utvisningar. Tror han kommer göra en kanonsäsong.
FWD 3. D Tjärnqvist, spelar PP, göra sina poäng och drar också på sig en del utvisningar.
Om du vill ha ett tips av mig, så vill jag bara säga en sak: Bort med Daniel Brodin!
Han drar på sig 10 minutersutvisningar eller 20 minutersutvisningar då och då, vilket renderar i mycket minuspoäng. Han gör dessutom sällan poäng, och är inte allt för skjutglad. Hade han varit billig så hade han varit ok, men för 3 500 000 så kan du köpa betydligt bättre spelare (som renderar i mer poäng med all sannolikhet). Till exempel Mikael Håkansson, Damien Fleury, Dragan Umicevic, Patrik Lundh, John Norman och Fredrik Hynning. Det finns mängder av spelare som lönar sig bättre än Brodin, det kan jag lova dig.
Abinadi

Inlägg av Abinadi »

bara för att bli helt säker, det är gratis va?
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Har suttit och velat hela dagen över hur jag ska göra, har målvakten och första backen klara, men dom är två rejäla pjäser på 7.200.000 tillsammans. Har svårt att hitta en billig back som jag tror kommer vara tillräckligt bra, tror jag får fynda på forwardssidan istället.

Så jävla surt att Nicky D är så dyr, han var ju given på förhand...
Abinadi skrev:bara för att bli helt säker, det är gratis va?
Nej, det kostar 30 spänn per rond.

Edit: Sådärja, laget reggat! Kul att det är så många anmälda redan nu.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
carne

Inlägg av carne »

I tävlingen om att vinna Marcus Nilsons signerade klubba, där räknas inte tisdagens match med bland poängen va?
No Rules In The Animal Kingdom
Användarvisningsbild
Christopher J

Inlägg av Christopher J »

I mitt lag finns både Bremberg och Tellqvist.
Äppelmos

Inlägg av Äppelmos »

Gjorde mitt lag med bara spelare ifrån Djurgårn, känns som man har bäst koll på dom :O
Dock lär ju Prinz svida på backplats när han drar på sig 10min osv :P
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

Nu är jag lite confused. Om vi säger att jag har Marcus Nilson i min uppställning och han får 2x2 min utvisning under en match, ger det då pluspoäng eller minuspoäng?
Skriv svar