Säsongen 2011/2012
Re: Säsongen 2011/2012
Hade väl varit trevligt med en fin "Finns bara en Stefan Liv!". Kanske inte särskilt originellt, men det är inte vad vid sjunger som räknas, utan att vi båda samlas och hyllar honom.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Hans efternamn gör att den ramsan inte passar alls. Försök sjunga självHeaty skrev:Hade väl varit trevligt med en fin "Finns bara en Stefan Liv!". Kanske inte särskilt originellt, men det är inte vad vid sjunger som räknas, utan att vi båda samlas och hyllar honom.
...en Stefan Liiiiiiii-iiiiiiv
Säg den glädje som varar
Ska man sjunga nått som passar till Stefan Liv så är det i så fall.
Steeefan Liiiiiiiiiiiv.. AHA! AHA! AHA! VI KOMMER ALDRIG GLÖMMA VI KOMMER ALDRIG GLÖMMA DIIIIG!
Steeefan Liiiiiiiiiiiv.. AHA! AHA! AHA! VI KOMMER ALDRIG GLÖMMA VI KOMMER ALDRIG GLÖMMA DIIIIG!
2014-04-07, vad hände?
-
Briljant! Kanske aningen glad, men annars funkar den helt klart.Jepe skrev:Ska man sjunga nått som passar till Stefan Liv så är det i så fall.
Det här är bara min personliga åsikt och ingenting jag hört eller så, men grabben är inte där ännu fysiskt. Och det är riktigt synd för han är ruskigt duktig och jag tror att han skulle kunna höja sig i en bättre omgivning (vilket a-laget givetvis är). Förhoppningsvis kommer det under säsongen.Mäklaren skrev:Vad har förresten hänt med Fredric Weigel? Trodde han skulle få chansen i a-laget. Där har vi en duktig playmaker om han får chansen.
- starvin_marwin
- Säsongskort: Ja
Ett av mina bästa Stefan Liv minnen är för två säsonger sedan när klacken sjunger "Tjocka feta Stefan" och han drar upp tröjan och klappar sig över magen. En riktigt skön lirare, vila i frid.
Vårt spelschema hemma i Stockholm är till en början helt underbart, sett ur det perspektivet att vi ska kunna sälja ut Hovet. Enligt mig har vi goda möjligheter att sälja ut Hovet/Globen under sju av de åtta första matcherna i årets grundserie, detta tack vare högintressanta matcher och flera helgmatcher.
DIF-Modo - Hovet kommer med all sannolikhet bli fullt.
DIF-AIK - Slutsålt är det enda rimliga.
DIF-Brynäs - Goda möjligheter till att det blir slutsålt tack vare att Brynäs har många supportrar i Stockholm samt på grund av diverse biljettkampanjer.
DIF-Växjö - Helgmatch, bör kunna bli slutsålt.
DIF-Linköping -Torsdag mot LHC, kommer inte bli slutsålt.
DIF-Skellefteå - Helgmatch samt att SAIK har mycket supportrar i Stockholm. Bör kunna bli slutsålt.
DIF-Luleå - Riktigt het match, som även den är en helgmatch. Bör ju bli slutsålt då.
DIF-HV71 - En torsdag mot Hv som alltid lockar mycket publik. Spelar vi bra och har en bra svit så bör vi kunna sälja ut även denna match.
Ser ut att kunna bli en rolig säsong detta. Vi lär ju slå fjolårets publiksnitt med all säkerhet i alla fall.
DIF-Modo - Hovet kommer med all sannolikhet bli fullt.
DIF-AIK - Slutsålt är det enda rimliga.
DIF-Brynäs - Goda möjligheter till att det blir slutsålt tack vare att Brynäs har många supportrar i Stockholm samt på grund av diverse biljettkampanjer.
DIF-Växjö - Helgmatch, bör kunna bli slutsålt.
DIF-Linköping -Torsdag mot LHC, kommer inte bli slutsålt.
DIF-Skellefteå - Helgmatch samt att SAIK har mycket supportrar i Stockholm. Bör kunna bli slutsålt.
DIF-Luleå - Riktigt het match, som även den är en helgmatch. Bör ju bli slutsålt då.
DIF-HV71 - En torsdag mot Hv som alltid lockar mycket publik. Spelar vi bra och har en bra svit så bör vi kunna sälja ut även denna match.
Ser ut att kunna bli en rolig säsong detta. Vi lär ju slå fjolårets publiksnitt med all säkerhet i alla fall.
Håller med. Så länge vi inte gör en katastrofal inledning eller nummer 78 gör indianare på löpande band och lägger puck-out så vi torskar matcher kommer Hovet vara välfyllt.
"Vi älskar er, vi lever med er glädje och sorg! Vi sjunger och vi blöder på gator o på torg!"
Djurgårdens IF - Stockholms stolthet
Djurgårdens IF - Stockholms stolthet
Minns ni när vi körde "Stefan Liv är homosexuell" och han vände sig mot klacken och vickade lite på handen?starvin_marwin skrev:Ett av mina bästa Stefan Liv minnen är för två säsonger sedan när klacken sjunger "Tjocka feta Stefan" och han drar upp tröjan och klappar sig över magen. En riktigt skön lirare, vila i frid.
Riktigt härlig kille, skönt att jag kommer att få tacka av honom ordentligt i Jönköping nästa vecka.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Ser att det diskuteras mycket Stefan Liv här inne. Visst ska han hyllas men till viss mån. "Stefan Livs Järnkaminer" Ne, inte riktiga va.
En fin banderoll och en tyst minut. Det räcker gott och väl. En fantastisk hockeyspelare med ett förfärligt öde.
En fin banderoll och en tyst minut. Det räcker gott och väl. En fantastisk hockeyspelare med ett förfärligt öde.
You and I are gonna live forever!
-
Stefan Livs järnkaminer vore naturligtvis uteslutet, eftersom han aldrig har haft någon sådan koppling till Djurgården. Däremot vidhåller jag att vi borde tillägna honom åtminstone en hyllningssång. Personligen gillar jag den som postades ovan: "Stefan Liv, aha, aha, vi kommer aldrig glömma dig", etc.
I premiären på bortaplan antar jag?Metal Machine skrev:Stefan Livs järnkaminer vore naturligtvis uteslutet, eftersom han aldrig har haft någon sådan koppling till Djurgården. Däremot vidhåller jag att vi borde tillägna honom åtminstone en hyllningssång. Personligen gillar jag den som postades ovan: "Stefan Liv, aha, aha, vi kommer aldrig glömma dig", etc.
I min mening har var sak sin plats och på våra hemmamatcher har det ingen plats, precis som att det inte är någon bra idé när Wennerholm tycker att nummer 1 ska pensioneras hos alla Elitserielag.
-
Ja, exakt. Jag är helt enig med dig om ovanstående.AMMC skrev:I premiären på bortaplan antar jag?Metal Machine skrev:Stefan Livs järnkaminer vore naturligtvis uteslutet, eftersom han aldrig har haft någon sådan koppling till Djurgården. Däremot vidhåller jag att vi borde tillägna honom åtminstone en hyllningssång. Personligen gillar jag den som postades ovan: "Stefan Liv, aha, aha, vi kommer aldrig glömma dig", etc.
I min mening har var sak sin plats och på våra hemmamatcher har det ingen plats, precis som att det inte är någon bra idé när Wennerholm tycker att nummer 1 ska pensioneras hos alla Elitserielag.
-
Nu börjar jag också tro att det blir röda tröjor kommande säsong
Underbart att se Nisse i Djurgårdströjan igen. Rörande! Se lagfotot på nedanstående länk...
http://hockeyligan.se/trupp/DIF
EDIT: Sen kan man undra varför inte Klubertanz personliga foto är uppe?

100% DJURGÅRDSJ***L
- swallat
positivt att det verkar vara sjukt lite reklam på tröjorna, stort +Jockmaniac skrev:Nu börjar jag också tro att det blir röda tröjor kommande säsongUnderbart att se Nisse i Djurgårdströjan igen. Rörande! Se lagfotot på nedanstående länk...
Suck för denna jävla säsong, så satans jävla uselt