Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Metal Machine

Re: Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Inlägg av Metal Machine »

kaminor skrev:Seger i motsvarande J20-match med 3-2 i alla fall. Nån som vet om Sörensen spelade i SAIK?
Och vem mer än Lundin lirade i både J20- och J18-matchen?
Uppenbarligen Liljendahl eftersom han noterades för en assist i båda matcherna. Skönt att Åberg fick hänga en också. Hoppas att han lyckas slå sig in i JVM-laget!
Användarvisningsbild
AMMC
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av AMMC »

Metal Machine skrev:
kaminor skrev:Seger i motsvarande J20-match med 3-2 i alla fall. Nån som vet om Sörensen spelade i SAIK?
Uppenbarligen Liljendahl eftersom han noterades för en assist i båda matcherna. Skönt att Åberg fick hänga en också. Hoppas att han lyckas slå sig in i JVM-laget!
Bara Lundin & Liljendahl som "dubblade".

Åbergs mål var bland det värsta jag sett förövrigt, vilket jävla handledsskott grabben har, höll på att välta målet nästan.
kaminor

Inlägg av kaminor »

Spelade Sörensen i SAIK då? Ingen som vet..?
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

kaminor skrev:Spelade Sörensen i SAIK då? Ingen som vet..?
Nej det gjorde han inte.
kaminor

Inlägg av kaminor »

AMMC skrev:
kaminor skrev:Spelade Sörensen i SAIK då? Ingen som vet..?
Nej det gjorde han inte.

Ok, tack för infon.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

AMMC skrev:
Metal Machine skrev:
Bara Lundin & Liljendahl som "dubblade".

Åbergs mål var bland det värsta jag sett förövrigt, vilket jävla handledsskott grabben har, höll på att välta målet nästan.
Haha, shit! Kul att höra. :)
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Efter ett antal J18-fighter var jag på årets första J20 match på förmiddagen idag. HIFK var motståndet.

DIF spelade ganska genuint och disciplinerat, utan att ha någon kedja som direkt stack ut. Laget var spetsat med Lennhammer och Söder.

Missade halva första perioden.

Jag vet inte om det är bra eller dåligt, men bästa på plan tycker jag ett antal "galler"-spelare var.

Linus Arnesson
Otroligt bra. Gjorde inte ett enda misstag tror jag. Spelar fysiskt med pondus, snabba fina uppspel och bra i anfallszon. Riktigt spännande spelare. Nu är det försäsong, men kan han hålla samma nivå under seriespelet så är det en av dom största talangerna jag sett på backplatsen dom senaste åren.

Alexander Wennberg
En spelare som var bra i J18 förra året, men som för mig inte stack ut. Är även han riktigt riktigt bra. Finurlig, fördelar pucken bra, bra acceleration, stark i närkamperna trots att han inte är jättestor. Kan bli ett utropstecken.

Tobias Sandberg
Följsam, tät, bra med klubban.

Våra "a-lagare" då:
Erik gustafsson
Spelade fysiskt som vanligt. Såg lite stabbig ut på skridskorna tycker jag.

Kim Lennhammer
I anfallszon är Kim riktigt bra. I egen zon är det fortfarande hönsgård. Han ser långsamt ut i vändningar och skridskoåkning i egen zon. I anfallszon kan han vända bort 2-3 gubbar. Märkligt.

Stefan Söder
Jobbade på bra. Glänste inte. Är farlig framåt, men inte mer än någon annan.

Pontus Åberg
Pontus såg lite ut som när han spelade i J18 förra året. Ville väldigt mycket. Borde skjuta mer i anfallszon.

Fredric Weigel
Gjorde ingen av sina bättre matcher. Såg ofokuserad ut.

Annat noterbart:
Verkar som att det saknades spelare. Kunde varken se Danskarna eller Holmén. Try-outarna Lissäng och Orrarps (nån kanske har fått kontrakt) tyckte jag inte såg ut att vara något speciellt. Både gjorde vad dom skulle. Lissäng verkar dock ha dödslängtan. HIFK dumpade ner pucken och Marcus jagade efter, kollade över axeln, såg en HIFK spelare komma. Då böjer han ner huvudet precis när han kommer. Rent tur att det inte blev någon skada.

Finnarna var lite småfula.

Ludwig Blomstrand verkar inte ha utvecklats jättemycket. Trodde att han skulle ta ett större steg till i år. Men som sagt, det är fortfarande försäsong. Gjorde några riktigt bra prestationer, jobbade stenhårt hemåt, kommer bli nyttig i vinter.

PP spelet var helt ok, men något saknades. Pucken vandrade snabbt, men lite för omständigt ibland. Sista passen blev alltid lite sne.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

android skrev: Annat noterbart:
Verkar som att det saknades spelare. Kunde varken se Danskarna eller Holmén. Try-outarna Lissäng och Orrarps (nån kanske har fått kontrakt) tyckte jag inte såg ut att vara något speciellt.
Lissäng är inte (och har ej heller varit) på try-out, han är med i truppen för att stanna. Lär spela i 1a/2a backpar och i PP.

Holmén fick kliva av efter skada i fredags. Danskarna är borta med danska J20-landslaget.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Tack för infon.

Vet du om det var någon mer som saknades idag? Var väldigt många galler-spelare.

Märkte idag vad du menade med mupp-ligan eller vad du nu skrev. Även om jag inte störs speciellt mycket framkallade en del saker skämskudde.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

android skrev:Tack för infon.

Vet du om det var någon mer som saknades idag? Var väldigt många galler-spelare.

Märkte idag vad du menade med mupp-ligan eller vad du nu skrev. Även om jag inte störs speciellt mycket framkallade en del saker skämskudde.
Jag såg inte dagens match så jag kan tyvärr inte informera om frånvarande spelare.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Du har inte status på Anderberg och/eller Jim Gustafsson?
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Någon som vet om J20s match mot gnagets dito på lördag är inställd? Den är borta från matcher i alla fall. Hade varit kul att se ett derby.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

Nu har jag sett tillräckligt av J18:s försäsong och har därför skrivit ner en liten preview av säsongen med ett par tips på spelare som kan bli något extra.

http://trappan.blogspot.com/2011/09/dif ... eview.html
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Tv-pucken igång.

DIF finns representerat i tre lag.
Stockholm VIT, RÖD samt ångermanland.

Adrian Kempe i Ångermanland inledde med att göra 6 poäng och vara +8 i matchen mot Gotland (18-1)

Leonard Forselius gjorde en assist i Stockholm VITs 3-1 seger mot Norrbotten (Luleåjävlar). Robin Jensen stod i mål.

Stockholm Röd vann med 5-1 mot Västergötland.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

En liten rapport från en tråkig match:

http://trappan.blogspot.com/2011/09/bot ... rynas.html
Skriv svar