DIF i Media

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Mäklaren
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF i Media

Inlägg av Mäklaren »

Tycker att Mackan och Hardy skämmer ut både sig själva och DIF i den där intervjustunden. Hardy bevisar återigen hur trött han är och Mackan visar inte upp någon som helst representativitet.

Något säger mig att Hardy Nilsson skapar en uppgiven och bakåtsträvande attityd i ett DIF, som i övrigt, är på god väg uppåt.

Angående diskussionen om avsaknaden av spets, så är jag benägen att hålla med er båda. Den spets jag anser att vi saknar (och har saknat i två säsonger) är en spelare som på egen hand kan styra upp ett riktigt riktigt bra PP och hitta avgörande passningar. Dessutom bära in pucken i anfallszon och hitta smarta lösningar. En sådan spelare har nästan alla andra lag och jag tycker ofta att det är detta vi faller på i matcher mot typ FBK, LHC och HV71. De har alltid minst en bra playmaker i laget. Vi har ingen.

Ifjol skulle Krüger styra PP, men hans chanspassningar fungerade bara varannan match, vilket gjorde vårt PP väldigt ojämnt.

Mackan är för mig ingen renodlad playmaker, utan en puckskyddare och målskytt som även har hyfsat spelsinne och teknik.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Äh, Hardy är väl som han alltid är i Media; fruktansvärt dryg & sur. Det hör liksom lite till. Jag hoppas verkligen inte att dina farhågor om hans inställning i media speglar hur det ser ut i omklädningsrummet; såfall är det JÄVLIGT illa.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

-daniel- skrev:Äh, Hardy är väl som han alltid är i Media; fruktansvärt dryg & sur. Det hör liksom lite till. Jag hoppas verkligen inte att dina farhågor om hans inställning i media speglar hur det ser ut i omklädningsrummet; såfall är det JÄVLIGT illa.
Förra säsongens slöa spelarinsatser, fruktansvärda brist på coachning och Hardys uppgivenhet utåt, gör att jag börjar tvivla starkt på honom och hans inställning. Han försökte bannemig inte ens vinna matcherna under de första 40 omgångarna förra säsongen.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

-daniel- skrev:Äh, Hardy är väl som han alltid är i Media; fruktansvärt dryg & sur. Det hör liksom lite till.
Det är viktigt att vi inte intalar oss att det är nånslags positiv egenskap, vilket jag är lite orolig över att vissa inom DIF gör. För när man skickar Mackan som komplement blir man orolig då han är exakt likadan. Ingen charmoffensiv från DIF direkt, journalisterna lär ju inte vara jättesugna på att skriva hyllningsartiklar om man säger så.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Men man kan ju omöjligtvis vara förvånad att Hardy är precis exakt lika butter & jävlig mot media nu som tidigare? Den karln måste vara den absolut tråkigaste personen att intervjua. Annars håller jag med Mäklaren att Hardys coachning stundvis (ofta) var under all jävla kritik förra säsongen, men tycker inte man kan dra några direkta paralleller till hur han är utåt media.

Mackan kan jag dock delvis hålla med om; hans inställning vid frågor är rätt trist faktiskt. Åtminstone nu när han har ett C på bröstet. Men i grund och botten har han ju själv uttryckt att han egentligen inte är intresserad av sporten hockey - bara att spela den. Så länge han gör sitt jobb på isen så köper jag det.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

AMMC skrev:
-daniel- skrev:Äh, Hardy är väl som han alltid är i Media; fruktansvärt dryg & sur. Det hör liksom lite till.
Det är viktigt att vi inte intalar oss att det är nånslags positiv egenskap, vilket jag är lite orolig över att vissa inom DIF gör. För när man skickar Mackan som komplement blir man orolig då han är exakt likadan. Ingen charmoffensiv från DIF direkt, journalisterna lär ju inte vara jättesugna på att skriva hyllningsartiklar om man säger så.

I ett försök att inte utveckla detta till något helt flummigt så kan man väl säga som så att de flesta av oss vill inte ha en chef i arbetslivet som bara sitter på sitt kontor och aldrig visar sig i verksamheten förutom när det hettar till och då ska visa sig på styva linan. Det jag menar här (vilket är en stor portion spekulationer) är att Hardy är nog inte den som går runt i omklädningsrummet och ger positiv-/negativ feedback speciellt ofta och han är inte heller den som är aktivast på träningarna, jag tycker att samma sak verkar gälla på matcherna. Detta sammantaget tycker jag verkar ge en roll där man har en chef som bara då och då kommer in och petar i de rutiner som spelarna har utan att spelarna riktigt känner att "den här killen har koll på mig och hur jag funkar och vet vad jag ska göra för att bli bättre" vilket medför att Hardys synpunkter inte får önskat utfall och ej heller kanske var de rätta för att få spelaren på rätt spår igen.

Fy fan vad spekulationer, får nog fråga någon inom DIF hur det verkligen är :wink:
Senast redigerad av crike den 2011-09-07 09:03:06, redigerad totalt 1 gånger.
gurra

Inlägg av gurra »

Hur blir det med 08 Hockey i höst? Kommer det börja snart?

Hoppas det. Förra säsongen var grymt bra!
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Bra inlagg Maklaren - du har borjat starkt i ar!

Nu har jag inte ens sett intervjun med Mackan och Hardy, men det behovs inte. Jag vet exakt hur j-la pisstrakiga de brukar vara. Mackan var iof bra i Expressen senast men annars ar han oftast ratt trakig, for att inte tala om Hardy.

Jag hade garna sett Wikegard i baset i framtiden. Han brukar ju saga att han inte ar sugen pa det just nu men man kan ju hoppas att han andrar sig. Det skulle bli helt andra tongangar och han kanns lite som motsatsen till Hardy. En emotionell ledare som eldar pa laget och lever sig in i matcherna. Det vore roligt!
Användarvisningsbild
JohanPez

DIF i Media

Inlägg av JohanPez »

gurra skrev:Hur blir det med 08 Hockey i höst? Kommer det börja snart?

Hoppas verkligen det, saknar faktiskt Fjäll och självklart 08-program där man slipper viga så mycket tid åt korkade nämnder och läktarstök och istället fokusera på det trevliga och sportsliga.. Jag skickade in Hallman som gästtips då jag tror att hon skulle göra sig bra där, hoppas :)
Användarvisningsbild
JohanPez

DIF i Media

Inlägg av JohanPez »

SkönaDjurgårn skrev:Bra inlagg Maklaren - du har borjat starkt i ar!

Nu har jag inte ens sett intervjun med Mackan och Hardy, men det behovs inte. Jag vet exakt hur j-la pisstrakiga de brukar vara. Mackan var iof bra i Expressen senast men annars ar han oftast ratt trakig, for att inte tala om Hardy.

Jag hade garna sett Wikegard i baset i framtiden. Han brukar ju saga att han inte ar sugen pa det just nu men man kan ju hoppas att han andrar sig. Det skulle bli helt andra tongangar och han kanns lite som motsatsen till Hardy. En emotionell ledare som eldar pa laget och lever sig in i matcherna. Det vore roligt!
Nu är det ju (om jag inte missminner mig) en säsong kvar på Hardys kontrakt och mycket kan hända under den tiden. Wikegård känns absolut som en bra kandidat som efterföljare.
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

gurra skrev:Hur blir det med 08 Hockey i höst? Kommer det börja snart?

Jag mailade dom för ett par veckor sen och frågade om eventuella starttider men fick aldrig något svar.
Jag är inte arg, och inte besviken.
gurra

Inlägg av gurra »

Djurgården del i upptaktsträffen med Hardy och Mackan

http://elitserienplay.se/#/video.1145240355001

06:30 in i klippet.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Tack Gurra, nu har man sett den också. Jag ska inte gå in djupare på detta men Mackan blir man inte riktigt klok på, känns ganska trög men ändå skön på nåt sätt. :)

Pez>> Bra förslag med Hallman. Längtar också till 08Hockey.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Wikegård kommer alltid vara min absoluta favorittränare, men har gjort det väldigt klart att han inte tänker träna något mer. Han har det allt för bra nu!

Mackan är precis lika trög i intervjuerna som han var på isen förra säsongen :wink: Hoppas bägge får ett uppsving, jag är knappast optimistisk...

-daniel-: Du snackar att folk har orimliga krav på Zibbe... Men själv skriver du att Mackan är är ES bästa allroundforward? Ta inte i så du skiter i kors, annars blir det tungt att gå på hockey i höst!
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jockmaniac skrev:
-daniel-: Du snackar att folk har orimliga krav på Zibbe... Men själv skriver du att Mackan är är ES bästa allroundforward? Ta inte i så du skiter i kors, annars blir det tungt att gå på hockey i höst!
Du har fel, jag skrev att han var det för två säsonger sedan. Du tycker alltså att det är större sannolikhet att en oprövad ung spelare med förvisso stor potential i form av Zibanejad skulle klämma in 20++ mål och 30++ assist den kommande säsongen om han spelar i DIF, än att en som så sent för 2 säsonger lyckades med precis den bedriften skulle göra om det...?

EDIT: helt obegriplig meningsuppbyggnad. Sorry. :wink:
Skriv svar