Ska nog ta en sån där vidskeplighet jag också. En weinerbrödstårta före varje slutspelsmatch.. fiiifasen va gott!starvin_marwin skrev:Ren vidskeplighet, typ som att bror min måste äta ett helt paket mazariner innan varje slutspelsmatch gillar jag inte att bli förhandstippad som favoritandroid skrev:Varför inte? Vi är mesta mästarna, vi borde älska favoritskapet. Jag älskar att alla kommer vilja slå oss. Så mycket skönare att trycka dit dom då. Jag tror och hoppas att vi har spelare som kommer kunna stå upp för detta också.starvin_marwin skrev:Ros tippar att vi tar hem guldet i år, gillar inte allt detta favoritsnack..
DIF i Media
Re: DIF i Media
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag kör väl samma då, målet är alltså att gå upp 20 KG fett tills pokalen lyfts i april!Magnutz skrev:Ska nog ta en sån där vidskeplighet jag också. En weinerbrödstårta före varje slutspelsmatch.. fiiifasen va gott!starvin_marwin skrev:Ren vidskeplighet, typ som att bror min måste äta ett helt paket mazariner innan varje slutspelsmatch gillar jag inte att bli förhandstippad som favoritandroid skrev:Varför inte? Vi är mesta mästarna, vi borde älska favoritskapet. Jag älskar att alla kommer vilja slå oss. Så mycket skönare att trycka dit dom då. Jag tror och hoppas att vi har spelare som kommer kunna stå upp för detta också.starvin_marwin skrev:Ros tippar att vi tar hem guldet i år, gillar inte allt detta favoritsnack..
Ser man ut som ett benrangel med utpetande revben i vår så vet man att vi just genomlidit en piss-säsong...
Blir det 21 matcher så.. blir det fan svettigt, men skam den som ger sig! Weinerbrödstårta (stort weinerbröd i stjärnformad folieform) är det godaste som finns. Synd att rådande kroppsfixering inte tillåter sånt i nuläget.-daniel- skrev:Jag kör väl samma då, målet är alltså att gå upp 20 KG fett tills pokalen lyfts i april!Magnutz skrev:Ska nog ta en sån där vidskeplighet jag också. En weinerbrödstårta före varje slutspelsmatch.. fiiifasen va gott!starvin_marwin skrev:Ren vidskeplighet, typ som att bror min måste äta ett helt paket mazariner innan varje slutspelsmatch gillar jag inte att bli förhandstippad som favoritandroid skrev:Varför inte? Vi är mesta mästarna, vi borde älska favoritskapet. Jag älskar att alla kommer vilja slå oss. Så mycket skönare att trycka dit dom då. Jag tror och hoppas att vi har spelare som kommer kunna stå upp för detta också.starvin_marwin skrev:Ros tippar att vi tar hem guldet i år, gillar inte allt detta favoritsnack..
Ser man ut som ett benrangel med utpetande revben i vår så vet man att vi just genomlidit en piss-säsong...

-
Kroppsfixeringen är väl det minsta hindret...
Re: Re: DIF i Media
Vilket är de andra?Metal Machine skrev:Kroppsfixeringen är väl det minsta hindret...

Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3583507.ab
Kan inte Mats komma och lära Mackan och grabbarna lite powerplay, kan nog behövas i år också
Kan inte Mats komma och lära Mackan och grabbarna lite powerplay, kan nog behövas i år också

Ja, vafan gör han hos tälje tattarna?Rix skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3583507.ab
Mackan sticker ut på sitt otroligt sköna, loja sätt bland dessa intervjuer. Hans svar 1:09 in i klippet fick mig och garva iaf
http://tv.expressen.se/sport/elitserien ... elitserien

Struten skrev:Mackan sticker ut på sitt otroligt sköna, loja sätt bland dessa intervjuer. Hans svar 1:09 in i klippet fick mig och garva iaf![]()
Hahaha
Losing all hope was freedom.
- -daniel-
Verkar som DIF har enorm tilltro på sin upphausade backuppsättning, Hardy uttryckte sig väl något liknande "Vi har nästan onödigt bra backar" enligt rapporter från ES-träffen i Globen.
Hoppas det blir lika stabiligt bakåt som vi alla hoppas.
Hoppas det blir lika stabiligt bakåt som vi alla hoppas.
Vi kanske har olika syn på spets. Din spets verkar vara mål, ändå handlar det mest om spelare som gjorde 10-12 mål förra säsongen.Jockmaniac skrev:Herregud allt det där orkar jag inte svara påandroid skrev:Då vi nyss hade en lång intressant diskussion så vill jag inte skriva ett långt inlägg här, men vad är spets för dig?Jockmaniac skrev:Kul att några tror på Djurgården men jag förstår inte riktigt varför? Hatar när Djurgården blir kallade favoriter! Det känns som ett intyg att allt kommer gå käpprätt åt fan ret ut sagt...
Vi har en bra målvaktssida, vi har en riktigt bra backsida(om ALLA är hela), vi har en bred anfallssida men som saknar spets och offensiv kvalite.
Bara jag som ser att kejsaren har hål i kallingarna?
Vi har en av sveriges (världens?) bästa spelare i "boxen", på att skymma och styra puckar. Känns ganska spetsigt.
Vi har en (när han är i form) bästa kontringsspelare i Jimmie.
Vi har en drös riktigt duktigt offensiva backar i Kyle, Honken, BomBom, Tjärna och Holm. Kan något annat lag visa upp en sådan offensiv spets på backsidan?
Vi har en spelare som är god för över 50 pinnar (Mackan)
Vi har fem spelare som gjort över 15 mål dom någon av dom tre senaste säsongerna
Kempe gjorde 10 mål förra säsongen, med väldigt begränsad speltid, särskilt i PP.
Norman hade inte heller någon ledande offensiv roll och gjorde 8 baljor.
Så det går alltid att vrida och vända på allting.
Sedan skulle jag självklart inte tacka nej till en spelare som Lehtonen typ. speedig, avig och ett grymt skott handledsskott.
Skulle vara kul om Mika spelade med oss. En speedig, avig spelare med ett grymt skott.
Men självklart håller jag med dig, det är offensiven som är våran svagare sida i år.
Några frågor.
1. Hur bra offensiv (anfallsspelare) tycker du att FBK har? Wallin, Bergglund, Sjöström? Spelare som haft rätt defensiva roller senaste åren. Peppe, Åslund? Tja, dom låg ungefär som våra unga spelare. Hilding? Håller han i ES? Johansson? 35 poäng, visst.
2. Hur bra offensiva spelare tycker du Saik har? Möller visst. Erik Forsell? Kanske. Holloway, jag har då inte sett honom mer än en träningsmatch där han var ok. Bra siffror i AHL dock. Oscar Lindberg? Deras förstecenter?
3. HV skall förlita sig på spelare som är 31,35,35,38. Visst kan det fungera, jag är dock inte säker på detta.
4. Luleå har ju inte heller någon anfallsspelare som direkt sticker ut. Harju var bra på hovet dock.
Frölunda och LHC tycker jag dock har spännande anfallsspelare om allting klaffar. Även MoDo har en del spets. Frågan är om dom har samma bredd och hur ser backsidan ut?
Fan, nu gick det 10 minuter igenSpets för mig är någon som kan göra det där lilla extra.. Zibbe kan vara en sån men jag ser honom som förlorad! Mackan? Knappast va, visst han kommer gneta till sig några poäng men har svårt att se att han kan toppa finalårets poängskörd. Tjärnqvist Jr är seriens bästa spelare framför kassen, kanske Europas? Där kommer han göra mycket nytta. Våran främsta spets om man frågar mig! MEN för dålig i det övriga spelet. Hoppas han kan få upp farten ordentligt den här säsongen, men det här är ingen kille som kan bära en kedja. Ölvestad bidrar med mycket men på där har vi en spelare som verkligen inte kommer in i spetsboken. Fart räcker inte dessvärre! Isåfall kan man hitta spets i samtliga spelare...
En spelare i Färjestad som jag avskyr är Micke Johansson.. Där har du spets! Kan bära en hel kedja, likaså Wallin. Skitsnack att den senare endast bidrar defensivt, han är främst en offensivt tung kugge. Tillsammans med Davidsson Elitseriens främste förstacenter! Holtet är en annan spelare som har kapacitet att bli en fruktansvärt vass målgörare... Visade han inte minst i slutspelet förra säsongen. Den som lever!
Skellefteå ser jag absolut inte som någon favorit den här säsongen. För tunga tapp, tror att vi kan räkna med att fightas med bland annat Saik nere vi slutspelsstrecket! Hugget som stucket mellan våra trupper.
Luleå? Harju är spets, kommer lira landslag tro mig! Olausson? Kanske, måste få en ny Arlbrandt brevid sig. Fleury kanske? Säga vad man vill om Abbottsystrarna, de är idiotäckel bägge två men visst fan är de ett av Elitseriens främsta anfallssvapen tillsammans. Vi måste vara ärliga! Lägg därtill Elitseriens bästa backuppsättning(ihop med Lhc, vi är god trea)! Luleå kan bli vassa den här säsongen, dessvärre...
Får räcka så, avslutar med en motfråga... Kommer inte Zibbe, vem ska göra våra mål? Ska vi förlita oss på Cehlin, Kempe, Carlsson? Det vågar fan inte jag.. Tjärnas styrningar är det enda man kan räkna med... Nilson är främst en framspelningsspelare, Norman kan vara framspelare. Nej, det luktar obehagligt.. Främst med tanke på just vårat minst sagt underliga favoritskap!
Zibanejad kommer med största sannolikhet inte vinna våran interna skytteliga. Han är (har inte varit i alla fall) en utpräglad målskytt. Bättre på att styra spelet.
Jag ser Mackan som en målskytt. Han är klockren i frilägen, har en grymt slagskott och hyfsat handledsskott.
Du skriver att Holtet har kapacitet att bli en målskytt, samtidigt så väljer du att "dissa" Cehlin, Kempe och Carlsson som besitter minst lika starka offensiva kvaliteter som Holtet.
Angående Luleå är skriver du väl minst lika mycket kanske som i vårat lag. Förutom Abbotts som är skadade.
Wallin backar jag på. Är riktigt bra framåt. Tycker dock inte det skiljer mycket mellan honom och Mackan framåt.
Ser gärna en genomgång av spets i dom andra lagen också!
Född till sportchef.
- -daniel-
Men herregud Jockmaniac hur kan du dissa Mackan som spets och istället lyfta fram Zibanejad? En 18 åring som absolut har grym potential men att redan nu, med det ytterst lilla han uträttat hittils, klassificera honom som en spetsforward (och samtidigt dissa den som har absolut störst potential att dominera, dvs en #4 i form) är helt ofattbart. Hur ofta händer det att unga spelare kommer in och tokdominerar, och framförallt håller en hög jämn nivå en hel säsong? Kan inte minnas senast det hände. Jo, när Foppa slog igenom möjligtvis...
-
Det här är ju helt personligt tyckande och smak. Jag anser(med råge) att Holtet har betydligt mer kapacitet än Cehlin och FRAMFÖRALLT Kempe. Mario är som jag skrivit tidigare, än svagare version av Tim. Överflödig om man frågar mig! Sillen kan blomma ut, och jag håller alla tummar jag har, men känns inte så i nuläget dessvärre. Verkar lika omständig som förra säsongen! Jag vill iaf inte förlita mig på att han kommer bli en pålitlig målskytt.android skrev:
Vi kanske har olika syn på spets. Din spets verkar vara mål, ändå handlar det mest om spelare som gjorde 10-12 mål förra säsongen.
Zibanejad kommer med största sannolikhet inte vinna våran interna skytteliga. Han är (har inte varit i alla fall) en utpräglad målskytt. Bättre på att styra spelet.
Jag ser Mackan som en målskytt. Han är klockren i frilägen, har en grymt slagskott och hyfsat handledsskott.
Du skriver att Holtet har kapacitet att bli en målskytt, samtidigt så väljer du att "dissa" Cehlin, Kempe och Carlsson som besitter minst lika starka offensiva kvaliteter som Holtet.
Angående Luleå är skriver du väl minst lika mycket kanske som i vårat lag. Förutom Abbotts som är skadade.
Wallin backar jag på. Är riktigt bra framåt. Tycker dock inte det skiljer mycket mellan honom och Mackan framåt.
Ser gärna en genomgång av spets i dom andra lagen också!
Lugna ner dig, jag skriver bara att Mackan har sina dagar bakom sig.. Jag tvivlar absolut inte på att han kommer göra en del poäng, kanske till och med vara vår bästa poängplockare i slutändan. MEN jag tror inte att han "ensam" kommer kunna bära vårt poängproduktion på det sättet han nästan gjorde för två säsonger sedan. Spets? I nuläget är han vår skickligaste spelare, men inte skicklig nog i mitt tycke. Zibbe är om han kommer tillbaka Elitseriens främsta talang. Jag tvekar inte att säga att han kan bli en ny Sundin! Sanslös potential i den grabben som jag inte ens vågar yttra. Kommer han tillbaka kommer han att kunna vända matcher på egen hand(vilket är ett tydligt tecken på spets), det visade han redan prov på förra säsongen som 17-åring. Starkare än de flesta spelarna på isen, och han är ännu starkare nu. Han kommer bli en världsspelare och han är, om inte den största, en av de främsta Djurgården fått fram sen jag började följa DIF.-daniel- skrev:Men herregud Jockmaniac hur kan du dissa Mackan som spets och istället lyfta fram Zibanejad? En 18 åring som absolut har grym potential men att redan nu, med det ytterst lilla han uträttat hittils, klassificera honom som en spetsforward (och samtidigt dissa den som har absolut störst potential att dominera, dvs en #4 i form) är helt ofattbart. Hur ofta händer det att unga spelare kommer in och tokdominerar, och framförallt håller en hög jämn nivå en hel säsong? Kan inte minnas senast det hände. Jo, när Foppa slog igenom möjligtvis...
100% DJURGÅRDSJ***L
Jag förstår verkligen inte snacket om att målproduktionen blir ett problem i vinter.
Tjärna - Honken
Printz - Kyle
Bume - Claesson
Holm
Wesslau
(Sandberg)
Vi behöver ju bara göra ett mål, kanske två, framåt för att vinna.
Tjärna - Honken
Printz - Kyle
Bume - Claesson
Holm
Wesslau
(Sandberg)
Vi behöver ju bara göra ett mål, kanske två, framåt för att vinna.

För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- -daniel-
Du får det att låta som du hellre tar en 18 åring som gjort en handfull bra matcher i DIF framför en spelare som bevisade så sent som för 2 säsonger sedan att han var ES bästa allroundforward. Tycker kraven och förhoppningarna folk ställer på Zibanejad om han spelar för oss nästa säsong verkar smått hysteriskt överdrivna...han skulle göra en KANONSÄSONG om han skulle komma runt 30-35 poäng i mitt tycke, vissa verkar tro han kommer dundra in över 50 pinnar och helt plötsligt bli någon supermålskytt. Missförstå mig inte nu, Mika är en väldigt stor talang men unga spelare saknar nästan alltid den här jämnheten som gör att de kan leverera kväll efter kväll... Personligen tror jag det är väldigt mycket enklare som ung spelare att det går i stå rent psykologiskt om du har en lite tyngre period; man har helt enkelt inte den erfarenheten som krävs för att man skall kunna koppla bort omvärlden och enbart fokusera på sin egen uppgift.Jockmaniac skrev: Lugna ner dig, jag skriver bara att Mackan har sina dagar bakom sig.. Jag tvivlar absolut inte på att han kommer göra en del poäng, kanske till och med vara vår bästa poängplockare i slutändan. MEN jag tror inte att han "ensam" kommer kunna bära vårt poängproduktion på det sättet han nästan gjorde för två säsonger sedan. Spets? I nuläget är han vår skickligaste spelare, men inte skicklig nog i mitt tycke. Zibbe är om han kommer tillbaka Elitseriens främsta talang. Jag tvekar inte att säga att han kan bli en ny Sundin! Sanslös potential i den grabben som jag inte ens vågar yttra. Kommer han tillbaka kommer han att kunna vända matcher på egen hand(vilket är ett tydligt tecken på spets), det visade han redan prov på förra säsongen som 17-åring. Starkare än de flesta spelarna på isen, och han är ännu starkare nu. Han kommer bli en världsspelare och han är, om inte den största, en av de främsta Djurgården fått fram sen jag började följa DIF.