Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
- starvin_marwin
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
"Djurgården testar norsk supertalang - efter tips av Espen Knutsen"
http://www.hockeykanalen.se/1.2268192/2 ... en_knutsen
Mats Rosseli Olsen (OBS inte aktuell för denna säsong enligt artikeln).
http://www.hockeykanalen.se/1.2268192/2 ... en_knutsen
Mats Rosseli Olsen (OBS inte aktuell för denna säsong enligt artikeln).
Varför i helvete finns inte den infon på hemsidan? Ett skämt att läsa det på HK.
Samma sak är det ett skämt att jag som intresserad inte kan få se träningarna på hovet. Hur svårt kan det vara att öppna upp Entre 18 som på juniormatcherna.
Skulle gärna åkt och kollat på ett par träningar när jag är ledig denna vecka. Att se Norrmannen hade då varit kul.
Riktigt dåligt tycker jag.
Samma sak är det ett skämt att jag som intresserad inte kan få se träningarna på hovet. Hur svårt kan det vara att öppna upp Entre 18 som på juniormatcherna.
Skulle gärna åkt och kollat på ett par träningar när jag är ledig denna vecka. Att se Norrmannen hade då varit kul.
Född till sportchef.
-
Jag tycker att vi borde hålla koll på Tomas Svoboda den kommande säsongen. Verkar vara en riktig sniper.
Det borde skötas bättre absolut.android skrev:Varför i helvete finns inte den infon på hemsidan? Ett skämt att läsa det på HK.
Tills dess skulle jag rekommendera att du mejlar någon berörd person och frågar då jag misstänker att du isf kommer få se träningarna.
Möllers intervju med äcklet Nyström. Ugh, Möller varför säger du såna hemska saker.
DIF verkar ju i alla fall ha försökt få hit honom (lite halvhjärtat).

DIF verkar ju i alla fall ha försökt få hit honom (lite halvhjärtat).
Oscar Möller: Nej, jag är Gnagare. När jag växte upp så hejade jag på AIK, jag började i deras skridskoskola och sedan var jag där ett år som pojklagsspelare, sen flytta jag till Spånga och efter var jag ett år i Djurgårdens juniorlag.
onsdag 7 september, 2011 12:37 Oscar Möller
[Kommentar från Lena Lena : ]
Är du Djurgårdare?
Oscar Möller: Nej, Då får jag bara gratta dem
onsdag 7 september, 2011 12:31 Oscar Möller
Magnus Nyström: Men om Djurgården vinner SM-guld - är det lång näsa då?
onsdag 7 september, 2011 12:30 Magnus Nyström
Oscar Möller: Ja, dels det. Och även hur laget spelar. Hur deras tänk är. Och sättet vi spelar på här...det kommer vara sjukt roligt att kolla på.
onsdag 7 september, 2011 12:30 Oscar Möller
Magnus Nyström: Är det också vad du får för roll i laget som avgör?
onsdag 7 september, 2011 12:30 Magnus Nyström
Oscar Möller: Det är klart att det spelar in till en viss del, men mitt mål är att komma tillbaka till NHL. Och det här är bästa stället att utvecklas på för mig. Och jag är sjukt sugen på att vinna.
onsdag 7 september, 2011 12:29 Oscar Möller
Magnus Nyström: Bättre lön här?
onsdag 7 september, 2011 12:29 Magnus Nyström
Oscar Möller: Jo, Djurgården visade intresse. Helt klart Men de hade nästan full trupp och så ville jag träffa Skellefteå. Efter mötet med Skellefteå kändes det rätt att flytta hit
onsdag 7 september, 2011 12:28 Oscar Möller
[Kommentar från Jonas Jonas : ]
Varför kom du inte hem till Stockholm och DIF? Fanns det inget intresse?
Inside info: Hur tråkigt det än är så blir zibbe kvar i Sens denna säsongen. 
Tro den som vill tro på det jag skriver, jag tänker inte avslöja hur var vad eller vem, jag tänker inte heller försvara mig. Bryr mig inte.

Tro den som vill tro på det jag skriver, jag tänker inte avslöja hur var vad eller vem, jag tänker inte heller försvara mig. Bryr mig inte.
Finns liksom ingen poäng för dig att skriva här då? Eller hur?Hstdif skrev:Inside info: Hur tråkigt det än är så blir zibbe kvar i Sens denna säsongen.
i
Jag har inside info på att Zibbe kommer hem efter 8 matcher i Sens.Hstdif skrev:Inside info: Hur tråkigt det än är så blir zibbe kvar i Sens denna säsongen.
Titta, nu tar våran information ut varandra.
- Jim Morrison
Haha jo, som om du har inside info på Ottawas GM och även tillgång till en magisk spåkula där du ser hur Ottawas camp går?Hstdif skrev:Inside info: Hur tråkigt det än är så blir zibbe kvar i Sens denna säsongen.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
På tal om Möller så blir jag förbannad på nya NHL12. Vadfan, Möller finns med i Skellefteå, men i DIF är det inte ett enda nyförvärv. Inte heller är Zibbe med i truppen heller, så dem har bara kopierat samma trupp som förra året.
Ska hädanefter totalt skita i EA spel.
OnTopic:
Det där med "inside infon" kan vara att Zibbe har en flashig capitals tröja med broderat namn på facebook
Ska hädanefter totalt skita i EA spel.
OnTopic:
Det där med "inside infon" kan vara att Zibbe har en flashig capitals tröja med broderat namn på facebook

Först säger Möller att han är gnagare och nu kommer Dicken:
"Om du i framtiden står i ett val mellan din gamla klubb Djurgården och AIK, vad skulle du välja?
- Då säger jag AIK, absolut. Det skulle säkerligen inte vara uppskattat bland djurgårdsfansen men de tycker inte om mig nu heller och kör redan en del ramsor när jag är där och spelar."
http://hockeysverige.se/article/1230086 ... torre-roll
Inte för att jag vill ha hem tjockisen i nuläget, men ändå. Fan.
Hem med Nicky D till nästa säsong istället!
"Om du ser på dina nya lagkamrater då. Är det någon som imponerat extra mycket på dig?
- Nicklas Danielsson har varit riktigt jäkla bra och har sprutat in poäng. Han var visserligen väldigt bra redan ifjol men jag måste säga att jag imponerats väldigt av hans spel så här långt."
"Om du i framtiden står i ett val mellan din gamla klubb Djurgården och AIK, vad skulle du välja?
- Då säger jag AIK, absolut. Det skulle säkerligen inte vara uppskattat bland djurgårdsfansen men de tycker inte om mig nu heller och kör redan en del ramsor när jag är där och spelar."
http://hockeysverige.se/article/1230086 ... torre-roll
Inte för att jag vill ha hem tjockisen i nuläget, men ändå. Fan.
Hem med Nicky D till nästa säsong istället!
"Om du ser på dina nya lagkamrater då. Är det någon som imponerat extra mycket på dig?
- Nicklas Danielsson har varit riktigt jäkla bra och har sprutat in poäng. Han var visserligen väldigt bra redan ifjol men jag måste säga att jag imponerats väldigt av hans spel så här långt."
Dicken har ju dock växt upp i en sunkig råttfamilj, så att han är råtta är knappast oväntat.
Jag vill inte ha tillbaka honom, så det är ingen sorg för min del i alla fall. Men han får dock gärna undvika att spela för råttas, han är ju ändå en skicklig hockeyspelare trots allt.
Jag vill inte ha tillbaka honom, så det är ingen sorg för min del i alla fall. Men han får dock gärna undvika att spela för råttas, han är ju ändå en skicklig hockeyspelare trots allt.
Märkte också detta idag, fyfan va illa. Ekman är fortfarande med i laget, Kronwall finns med, Owuya är föresmålvakt, Wesslau finns inte.. Hoppas verkligen det kommer en uppdatering med den riktiga laguppställningen.Heaty skrev:På tal om Möller så blir jag förbannad på nya NHL12. Vadfan, Möller finns med i Skellefteå, men i DIF är det inte ett enda nyförvärv. Inte heller är Zibbe med i truppen heller, så dem har bara kopierat samma trupp som förra året.
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Tänkte köpa det, men drar ner till Jönköping istället.Sjöwall skrev:Märkte också detta idag, fyfan va illa. Ekman är fortfarande med i laget, Kronwall finns med, Owuya är föresmålvakt, Wesslau finns inte.. Hoppas verkligen det kommer en uppdatering med den riktiga laguppställningen.Heaty skrev:På tal om Möller så blir jag förbannad på nya NHL12. Vadfan, Möller finns med i Skellefteå, men i DIF är det inte ett enda nyförvärv. Inte heller är Zibbe med i truppen heller, så dem har bara kopierat samma trupp som förra året.
DIF!
Kul är ju också att Lassen är rankad typ femma i hela DIF.Sjöwall skrev:Märkte också detta idag, fyfan va illa. Ekman är fortfarande med i laget, Kronwall finns med, Owuya är föresmålvakt, Wesslau finns inte.. Hoppas verkligen det kommer en uppdatering med den riktiga laguppställningen.Heaty skrev:På tal om Möller så blir jag förbannad på nya NHL12. Vadfan, Möller finns med i Skellefteå, men i DIF är det inte ett enda nyförvärv. Inte heller är Zibbe med i truppen heller, så dem har bara kopierat samma trupp som förra året.
Hoppas dock att dom patchar spelet när det kommer ut i Nordamerika den 13:e. Min polare sa att Jets inte ens har sina riktiga matchtröjor.
Gjorde också ett lag i HUT, "BlueSaints", det första jag gjorde var att dra aiks hemmatröjor. Riktig katastrof.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.