DIF i Media

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
jospi
Säsongskort: Ja

Re: DIF i Media

Inlägg av jospi »

ES tränarna tippar SM Guldet... 4 tränare har tippat (just nu)

DIF - 2
Luleå - 1
FBK - 1
Dogge
Användarvisningsbild
Edin
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Edin »

jospi skrev:ES tränarna tippar SM Guldet... 4 tränare har tippat (just nu)

DIF - 2
Luleå - 1
FBK - 1
Inte bra! Jag vill ju att vi ska vara underdogs...
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Datsyuk_13 skrev:Canal+ Hockey sänder upptaktsträffen live från Globen i dag mellan 10-14.

Konferencierer: Björn Oldéen, Niklas Wikegård
Ohhhhhhhhh TILT! Har suttit i flera timmar utan nåt att göra och så får man veta nu, med en timme kvar, att det är hockeygodis på tv. Aja, blir kul att lyssna lite nu iaf. Har Hardy (eller Micke/Montén?) snackat redan?

Sensei>> Jag vill också ha en Lee Goren fast bättre! :P
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

NEJ! Inte det där j-a äcklet.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Metal Machine skrev:NEJ! Inte det där j-a äcklet.
Nu var det ju inte just honom vi ville ha, menmen... :roll:
Användarvisningsbild
Capcash

Inlägg av Capcash »

SkönaDjurgårn skrev:
japp du missade DIF... det var inte mkt info de fick ur Hardy och Mackan satt o staka sig en stund när han svarade på 15 frågor om hans kaptensbindel. :D
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Capcash skrev:
SkönaDjurgårn skrev:
japp du missade DIF... det var inte mkt info de fick ur Hardy och Mackan satt o staka sig en stund när han svarade på 15 frågor om hans kaptensbindel. :D
Haha okej, tack för sammanfattningen iaf! :)
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Kul att några tror på Djurgården men jag förstår inte riktigt varför? Hatar när Djurgården blir kallade favoriter! Det känns som ett intyg att allt kommer gå käpprätt åt fan ret ut sagt...

Vi har en bra målvaktssida, vi har en riktigt bra backsida(om ALLA är hela), vi har en bred anfallssida men som saknar spets och offensiv kvalite.

Bara jag som ser att kejsaren har hål i kallingarna?
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

Det som var mest underhållande (som vanligt) under denna livesändning var ju Wikegårds kommentarer och gliringar :)
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
Billx

Inlägg av Billx »

Jockmaniac skrev:Kul att några tror på Djurgården men jag förstår inte riktigt varför? Hatar när Djurgården blir kallade favoriter! Det känns som ett intyg att allt kommer gå käpprätt åt fan ret ut sagt...

Vi har en bra målvaktssida, vi har en riktigt bra backsida(om ALLA är hela), vi har en bred anfallssida men som saknar spets och offensiv kvalite.

Jag var väldigt kritisk till just våran spets på anfallssidan men blir bara mer och mer övertygad om att vi kommer få äta upp det under säsongen.
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Jockmaniac skrev:Kul att några tror på Djurgården men jag förstår inte riktigt varför? Hatar när Djurgården blir kallade favoriter! Det känns som ett intyg att allt kommer gå käpprätt åt fan ret ut sagt...

Då vi nyss hade en lång intressant diskussion så vill jag inte skriva ett långt inlägg här, men vad är spets för dig?
Vi har en av sveriges (världens?) bästa spelare i "boxen", på att skymma och styra puckar. Känns ganska spetsigt.
Vi har en (när han är i form) bästa kontringsspelare i Jimmie.
Vi har en drös riktigt duktigt offensiva backar i Kyle, Honken, BomBom, Tjärna och Holm. Kan något annat lag visa upp en sådan offensiv spets på backsidan?
Vi har en spelare som är god för över 50 pinnar (Mackan)
Vi har fem spelare som gjort över 15 mål dom någon av dom tre senaste säsongerna
Kempe gjorde 10 mål förra säsongen, med väldigt begränsad speltid, särskilt i PP.
Norman hade inte heller någon ledande offensiv roll och gjorde 8 baljor.

Så det går alltid att vrida och vända på allting.

Sedan skulle jag självklart inte tacka nej till en spelare som Lehtonen typ. speedig, avig och ett grymt skott handledsskott.

Skulle vara kul om Mika spelade med oss. En speedig, avig spelare med ett grymt skott.

Men självklart håller jag med dig, det är offensiven som är våran svagare sida i år.

Några frågor.

1. Hur bra offensiv (anfallsspelare) tycker du att FBK har? Wallin, Bergglund, Sjöström? Spelare som haft rätt defensiva roller senaste åren. Peppe, Åslund? Tja, dom låg ungefär som våra unga spelare. Hilding? Håller han i ES? Johansson? 35 poäng, visst.
2. Hur bra offensiva spelare tycker du Saik har? Möller visst. Erik Forsell? Kanske. Holloway, jag har då inte sett honom mer än en träningsmatch där han var ok. Bra siffror i AHL dock. Oscar Lindberg? Deras förstecenter?
3. HV skall förlita sig på spelare som är 31,35,35,38. Visst kan det fungera, jag är dock inte säker på detta.
4. Luleå har ju inte heller någon anfallsspelare som direkt sticker ut. Harju var bra på hovet dock.

Frölunda och LHC tycker jag dock har spännande anfallsspelare om allting klaffar. Även MoDo har en del spets. Frågan är om dom har samma bredd och hur ser backsidan ut?

Fan, nu gick det 10 minuter igen :)
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
starvin_marwin

Inlägg av starvin_marwin »

Ros tippar att vi tar hem guldet i år, gillar inte allt detta favoritsnack..
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

starvin_marwin skrev:Ros tippar att vi tar hem guldet i år, gillar inte allt detta favoritsnack..
Varför inte? Vi är mesta mästarna, vi borde älska favoritskapet. Jag älskar att alla kommer vilja slå oss. Så mycket skönare att trycka dit dom då. Jag tror och hoppas att vi har spelare som kommer kunna stå upp för detta också.
Född till sportchef.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

android skrev:

Då vi nyss hade en lång intressant diskussion så vill jag inte skriva ett långt inlägg här, men vad är spets för dig?
Vi har en av sveriges (världens?) bästa spelare i "boxen", på att skymma och styra puckar. Känns ganska spetsigt.
Vi har en (när han är i form) bästa kontringsspelare i Jimmie.
Vi har en drös riktigt duktigt offensiva backar i Kyle, Honken, BomBom, Tjärna och Holm. Kan något annat lag visa upp en sådan offensiv spets på backsidan?
Vi har en spelare som är god för över 50 pinnar (Mackan)
Vi har fem spelare som gjort över 15 mål dom någon av dom tre senaste säsongerna
Kempe gjorde 10 mål förra säsongen, med väldigt begränsad speltid, särskilt i PP.
Norman hade inte heller någon ledande offensiv roll och gjorde 8 baljor.

Så det går alltid att vrida och vända på allting.

Sedan skulle jag självklart inte tacka nej till en spelare som Lehtonen typ. speedig, avig och ett grymt skott handledsskott.

Skulle vara kul om Mika spelade med oss. En speedig, avig spelare med ett grymt skott.

Men självklart håller jag med dig, det är offensiven som är våran svagare sida i år.

Några frågor.

1. Hur bra offensiv (anfallsspelare) tycker du att FBK har? Wallin, Bergglund, Sjöström? Spelare som haft rätt defensiva roller senaste åren. Peppe, Åslund? Tja, dom låg ungefär som våra unga spelare. Hilding? Håller han i ES? Johansson? 35 poäng, visst.
2. Hur bra offensiva spelare tycker du Saik har? Möller visst. Erik Forsell? Kanske. Holloway, jag har då inte sett honom mer än en träningsmatch där han var ok. Bra siffror i AHL dock. Oscar Lindberg? Deras förstecenter?
3. HV skall förlita sig på spelare som är 31,35,35,38. Visst kan det fungera, jag är dock inte säker på detta.
4. Luleå har ju inte heller någon anfallsspelare som direkt sticker ut. Harju var bra på hovet dock.

Frölunda och LHC tycker jag dock har spännande anfallsspelare om allting klaffar. Även MoDo har en del spets. Frågan är om dom har samma bredd och hur ser backsidan ut?

Fan, nu gick det 10 minuter igen :)
Herregud allt det där orkar jag inte svara på :wink: Spets för mig är någon som kan göra det där lilla extra.. Zibbe kan vara en sån men jag ser honom som förlorad! Mackan? Knappast va, visst han kommer gneta till sig några poäng men har svårt att se att han kan toppa finalårets poängskörd. Tjärnqvist Jr är seriens bästa spelare framför kassen, kanske Europas? Där kommer han göra mycket nytta. Våran främsta spets om man frågar mig! MEN för dålig i det övriga spelet. Hoppas han kan få upp farten ordentligt den här säsongen, men det här är ingen kille som kan bära en kedja. Ölvestad bidrar med mycket men på där har vi en spelare som verkligen inte kommer in i spetsboken. Fart räcker inte dessvärre! Isåfall kan man hitta spets i samtliga spelare...

En spelare i Färjestad som jag avskyr är Micke Johansson.. Där har du spets! Kan bära en hel kedja, likaså Wallin. Skitsnack att den senare endast bidrar defensivt, han är främst en offensivt tung kugge. Tillsammans med Davidsson Elitseriens främste förstacenter! Holtet är en annan spelare som har kapacitet att bli en fruktansvärt vass målgörare... Visade han inte minst i slutspelet förra säsongen. Den som lever!

Skellefteå ser jag absolut inte som någon favorit den här säsongen. För tunga tapp, tror att vi kan räkna med att fightas med bland annat Saik nere vi slutspelsstrecket! Hugget som stucket mellan våra trupper.

Luleå? Harju är spets, kommer lira landslag tro mig! Olausson? Kanske, måste få en ny Arlbrandt brevid sig. Fleury kanske? Säga vad man vill om Abbottsystrarna, de är idiotäckel bägge två men visst fan är de ett av Elitseriens främsta anfallssvapen tillsammans. Vi måste vara ärliga! Lägg därtill Elitseriens bästa backuppsättning(ihop med Lhc, vi är god trea)! Luleå kan bli vassa den här säsongen, dessvärre...

Får räcka så, avslutar med en motfråga... Kommer inte Zibbe, vem ska göra våra mål? Ska vi förlita oss på Cehlin, Kempe, Carlsson? Det vågar fan inte jag.. Tjärnas styrningar är det enda man kan räkna med... Nilson är främst en framspelningsspelare, Norman kan vara framspelare. Nej, det luktar obehagligt.. Främst med tanke på just vårat minst sagt underliga favoritskap!
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
starvin_marwin

Inlägg av starvin_marwin »

android skrev:
starvin_marwin skrev:Ros tippar att vi tar hem guldet i år, gillar inte allt detta favoritsnack..
Varför inte? Vi är mesta mästarna, vi borde älska favoritskapet. Jag älskar att alla kommer vilja slå oss. Så mycket skönare att trycka dit dom då. Jag tror och hoppas att vi har spelare som kommer kunna stå upp för detta också.
Ren vidskeplighet, typ som att bror min måste äta ett helt paket mazariner innan varje slutspelsmatch gillar jag inte att bli förhandstippad som favorit :D
Skriv svar