Jag håller helt med dig. Sen efter det brakade det lös med 5 raka förluster varav en var våldtäkten i Globen. USCH & FY.Edin skrev:Ja, då var man kung, och förväntningarna på laget var ju skyhöga, snudd på årets bästa insats i den matchen.-daniel- skrev:Ja, det var en härlig match. Men kommer nästan ihåg förra säsongens premiär på hemmaplan mot HåVe än mer. Gick runt med ett stort jäkla leende på läpparna resten av den veckan.
HV71 - Djurgårdens IF, 15/9 2011 | Elitseriepremiär
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: HV71 - Djurgårdens IF, 15/9 2011 | Elitseriepremiär
-daniel- skrev:Jag håller helt med dig. Sen efter det brakade det lös med 5 raka förluster varav en var våldtäkten i Globen. USCH & FY.Edin skrev:Ja, då var man kung, och förväntningarna på laget var ju skyhöga, snudd på årets bästa insats i den matchen.-daniel- skrev:Ja, det var en härlig match. Men kommer nästan ihåg förra säsongens premiär på hemmaplan mot HåVe än mer. Gick runt med ett stort jäkla leende på läpparna resten av den veckan.
Jag hade helt förträngt att det var så jävla illa, 3 poäng på 6 matcher...
Nej usch, nu börjar jag redan bli nervös.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- SkönaDjurgårn
Ja det var en grym match, men som sagt, jävligt frustrerande. Var helt slut då "Hesa Fredrik" ljöd!sensei skrev:Den matchen var riktigt riktigt bra. Minns den som igår. Högt tempo och snygga mål. Det enda som saknades var en goalie fight.SkönaDjurgårn skrev:Minns premiärmatchen där nere för två år sen, 7-6. Den var fruktansvärt frustrerande och trots att man iaf fick se många mål, så tyckte jag så himla synd om Wesslau som fick starta säsongen med att släppa in SJU jävla mål.
HV verkar lite halvdåliga just nu så jag säger 3-4 till oss. Jimmie är så laddad att han drägglandes trycker in två baljor och spelar fram till ett tredje. Fimpen och Mackan gör de andra målen.
Hata HV.
HV-matcherna har blivit minst sagt adrenalinstinna, för mig iaf, de senaste två åren...

Efter nästan ett halvårs inaktivitet är det dags för första posten.
SATAN vad jag längtar efter premiären. Abstinensen börjar bli ett problem då varje kväll avslutas med åtminstone (!) 30 minuters hockeygodis på youtube från diverse Djurgårdsminnen.
SATAN vad jag längtar efter premiären. Abstinensen börjar bli ett problem då varje kväll avslutas med åtminstone (!) 30 minuters hockeygodis på youtube från diverse Djurgårdsminnen.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Tror JK-Syd har hand om biljetter till den matchen, hör av er till Martin på 070-3241380 eller kika in på www.jksyd.seKentta skrev:Hur funkar det med biljetter till den här matchen? Säljs dom via JK? Direktinsläpp?
Åker ner, HATA HV!
Inte många dagar kvar nu till starten, är sjukt laddad inför en ny hockeysäsong. Kommer självklart att vara på plats, dock inte i klacken utan det blir sittplats på långsidan för min del.
Järnkaminerna arrangerar resa!
Järnkaminerna arrangerar resa!
2014-04-07, vad hände?
Jahapp. Tyst minut och sorgeband i premiären då antar jag (och hoppas).
För djävla tragiskt.
För djävla tragiskt.
- Lee Harvey Oswald
Det är nog det minsta vi kan bidra med.Heaty skrev:Jahapp. Tyst minut och sorgeband i premiären då antar jag (och hoppas).
För djävla tragiskt.
Tycker de Djurgårdare som intar Kinnarps ska göra det med repsekt.
Kinnarps kommer vara en sorgens boning hela säsongen, så skippa alla hatramsor.
Livet är trots allt lite mer än ishockey, även om man ibland rör ihop begreppen lite
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Lee Harvey Oswald skrev:Det är nog det minsta vi kan bidra med.Heaty skrev:Jahapp. Tyst minut och sorgeband i premiären då antar jag (och hoppas).
För djävla tragiskt.
Tycker de Djurgårdare som intar Kinnarps ska göra det med repsekt.
Kinnarps kommer vara en sorgens boning hela säsongen, så skippa alla hatramsor.
Livet är trots allt lite mer än ishockey, även om man ibland rör ihop begreppen lite
Väl skrivet.
Om någon från Djurgårdshåll ställer till med ens ett knyst av dissning under minnesstunden inna match i Kinnarps så blir jag så sjukt jävla bedrövad.
Helt plötsligt kändes den här matchen, o hockey i allmänhet fullständigt oviktig.
Jag gör en tvåpinnare, "Vila i frid Stefan" som jag tar med till Jönköping till premiären.
-
Sådana som dig som gör den här föreningen till världens bästa... Bra intiativ!Kentta skrev:Jag gör en tvåpinnare, "Vila i frid Stefan" som jag tar med till Jönköping till premiären.
100% DJURGÅRDSJ***L
Kan tyvärr inte vara där så blir tyst minut etc. vid Tv'n istället. All respekt åt Stefan som betyder mer än matchen känns det som nu.
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Just because I'm paranoid doesn't mean they're not out to get me.
Så fruktansvärt jävla tragiskt bara. Sitter här med tårar i ögonen.. Mest för hans familj och nära.. Så jävla onödigt..
Håller med föregående talare.. Den som ställer till med något under premiären borde fan hängas..
RIP Stefan Liv. Älska Djurgårdens IF.
Håller med föregående talare.. Den som ställer till med något under premiären borde fan hängas..
RIP Stefan Liv. Älska Djurgårdens IF.
R.I.P Stefan Liv 

Jag hoppas verkligen att folk visar respekt på den här matchen. Ramsorna kan helst innehålla mer om att lyfta Djurgården än att sänka HV och dess spelare och publik. Något tifo liknande kanske. Eller att folk tar till med med skyltar eller liknande, typ tvåpinnare. Som sagt. Visa respekt mot HV, då många spelare och supportrar lär sörja sin vän och idol, Stefan Liv.