Vilka junisar tycker ni borde få en riktig chans att få visa upp sig i DIFs färger i år. Vi har ju tre storväxta forwards i J20 laget i Hedman, Löfberg och Thörn som jag tycker borde få en chans. Ribbenstrand har vi ju på backen, även han mycket duktig borde kunna få nån match nu när vi har en sådan halvbra backbesätning. Ridderwall i målet kommer nog tyvärr inte få nå istid om inte det händer något speciellt. Allt som allt tycker jag att det ser bra ut på junior sidan för en gångs skull.
Vad har hänt med J20 laget detta år? Är det bara en riktig underprestation eller är de inte bättre? Jag har inte sett dem spela så jag tänkte höra om det är någon som vet mer. Man tycker väl att de borde ligga topp 4:a i alla fall, utifrån vad man hört sägas om laget (hockeymagasinet bl.a.).
För att spinna vidare på det första inlägget, som iofs är ganska gammalt, så tycker jag det vore kul om Patrik Lundh fick lite fler chanser i A-laget. Såg J20 matchen mot Aik i söndags och han imponerade verkligen med bra skridskoåkning och fin teknik. Utmärkte sig mycket mer än t.ex. Löfberg som också var med. Han kanske var lite väl puckkär ibland men det försvinner förhoppningsvis när han spelar på en högre nivå med lite bättre motstånd.
Den stora frågan är hur DIF ska lyckas slussa in Junisarna i A truppen!
Det finns ju hur mycket talang som helt i junior lagen.
Vi måste ta vara på det.