DIF i Media
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: DIF i Media
Vad fan har aiks publik med DIF att göra? Vilken slemmig råtta.
"Nääe men... Båda lagen är ju från Stockholm, så varför skilja dem åt? aik kan få vara med på ett hörn, så kan vi säga att aik har samma tryck. De ehhh... de spelar ju också på Hovet. Djurgårdens publiksnitt och ljudkuliss kan ju vara aiks publiksnitt och ljudkuliss också... Det... är väl rättvist?"
Först skriver han att aik har världens bästa publik, sedan när han blir ställd mot väggen hävdar han att han menade båda lagen hela tiden... När skrev han det? Som en femåring tamejfan.
Visa mig ETT klipp från föregående säsong när aik var mer högljudda en vanlig grundseriematch utan en DIF klack som konkurrerar på andra sidan. Visa mig ett klipp när aik hade ett tifo som överträffade våra. Visa mig ett klipp när motståndarlagets spelare vänder sig om i avund när ett stort plastskynke täcker hela Hovets kortsida.
För att citera swallat:
DIN JÄVLA SOPPA!
"Nääe men... Båda lagen är ju från Stockholm, så varför skilja dem åt? aik kan få vara med på ett hörn, så kan vi säga att aik har samma tryck. De ehhh... de spelar ju också på Hovet. Djurgårdens publiksnitt och ljudkuliss kan ju vara aiks publiksnitt och ljudkuliss också... Det... är väl rättvist?"
Först skriver han att aik har världens bästa publik, sedan när han blir ställd mot väggen hävdar han att han menade båda lagen hela tiden... När skrev han det? Som en femåring tamejfan.
Visa mig ETT klipp från föregående säsong när aik var mer högljudda en vanlig grundseriematch utan en DIF klack som konkurrerar på andra sidan. Visa mig ett klipp när aik hade ett tifo som överträffade våra. Visa mig ett klipp när motståndarlagets spelare vänder sig om i avund när ett stort plastskynke täcker hela Hovets kortsida.
För att citera swallat:
DIN JÄVLA SOPPA!
Säg den glädje som varar
-
Vem är denne Johan Norman? Tycker han har orimliga krav på att vi ska ha mer publik i grundserien? Kan han mena aik men han skriver ju i Sthlm?
100% DJURGÅRDSJ***L
Han har inte förlikats med tanken och faktumet att solna inte ligger i Stockholm.Jockmaniac skrev:Vem är denne Johan Norman? Tycker han har orimliga krav på att vi ska ha mer publik i grundserien? Kan han mena aik men han skriver ju i Sthlm?
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- Lee Harvey Oswald
DIF:s 6:e plats är väl inte så mycket att yra om, allt mellan placeringarna 3-7 känns rimligt.
Däremot solnas 3:e plats känns som ett stort skämt, tar Fash aik till ytterligare ett slutspel är det en ren bonus för packet
Däremot solnas 3:e plats känns som ett stort skämt, tar Fash aik till ytterligare ett slutspel är det en ren bonus för packet
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Håller helt med.Lee Harvey Oswald skrev:DIF:s 6:e plats är väl inte så mycket att yra om, allt mellan placeringarna 3-7 känns rimligt.
Jag skulle dock vilja påstå att alla platser i årets - på förhand - äckligt jämna serie är vidöppna för vår del. Solna lär dock få det rätt tufft i år.
Men Nyström är Nyström, dvs en jävla skithög som ordbajsar lite som han vill där ute i etern och bör således få en skopa kritik. Ogillar honom skarpt.
Bryr mig inte ett dugg vad några kappvändare på expressen eller någon annan kvällsblaska tycker.
Jag vet bara att vi blir ett bättre lag med Zibbe men är förvånad att vi inte kan värva en offensiv spetsspelare till med tanke på den ökande säsongskortsförsäljningen och större sponsorintäkter.
Jag vet bara att vi blir ett bättre lag med Zibbe men är förvånad att vi inte kan värva en offensiv spetsspelare till med tanke på den ökande säsongskortsförsäljningen och större sponsorintäkter.
"Vi älskar er, vi lever med er glädje och sorg! Vi sjunger och vi blöder på gator o på torg!"
Djurgårdens IF - Stockholms stolthet
- -daniel-
Jag förstår inte det här resonemanget. Är du likadan när du får högre lön / höjd veckopeng (Oulf skrev:

Dessutom så anser jag att det skulle kännas mycket märkligt om man helt plötsligt skulle springa ut och panikvärva en forward när man inte ens vet vad som händer med Mika. Det om något skulle vara ett slag i ansiktet på nuvarande spelartrupp. Visade dessutom inte förra säsongen med alla "stjärnvärvningar" på forwardssidan att det inte fungerade tillfredställande? Låt oss istället ha möjlighet att fylla på med en spelare under säsongen om saker & ting verkligen går oss emot.
Jobbar man åt staten så får man aldrig löneförhöjning så den frågan kan jag inte svara på:)
Jag håller med till viss del i det du säger. Det är bara det att det känns som att iår har vi en större möjlighet än på mycket länge att knipa ett guld. fbk tror jag är lite mätta, hv har tappat i slagstyrka, frölunda bygger nytt, skellefteå har tappat en hel förstafemma osv. Tror dock att det kan bli en värvning likt Zigomanis en bit in på säsongen trots allt.
Jag håller med till viss del i det du säger. Det är bara det att det känns som att iår har vi en större möjlighet än på mycket länge att knipa ett guld. fbk tror jag är lite mätta, hv har tappat i slagstyrka, frölunda bygger nytt, skellefteå har tappat en hel förstafemma osv. Tror dock att det kan bli en värvning likt Zigomanis en bit in på säsongen trots allt.
"Vi älskar er, vi lever med er glädje och sorg! Vi sjunger och vi blöder på gator o på torg!"
- -daniel-
Hah...tack för dagens skratt.Oulf skrev:Jobbar man åt staten så får man aldrig löneförhöjning så den frågan kan jag inte svara på:)

Men visst, jag förstår din poäng också men tycker man skall ha lite is i magen i det här läget.
Inte bara det, i mitt fall har jag redan diskonterat framtida löneförhöjnngar-daniel- skrev:Jag förstår inte det här resonemanget. Är du likadan när du får högre lön / höjd veckopeng (Oulf skrev:
Jag vet bara att vi blir ett bättre lag med Zibbe men är förvånad att vi inte kan värva en offensiv spetsspelare till med tanke på den ökande säsongskortsförsäljningen och större sponsorintäkter.) att pengarna bränner i fickan och att de måste spenderas?

Skämt åsido så är du lite väl snabb, Oulf säger ju att vi 1) vi blir ett bättre lag och med en offensiv värvning och 2) vi borde ha intäkter som täcker kostnaden. Inte tvärt om, som du påstår.
Den psykologiska biten, med all respekt, bör spelarna vara proffsiga nog att hantera. En alternativ mental tolkning är ju också att ledningen tror på laget och att man kan gå hela vägen med en liten komplettering.
Själv vill jag komplettera laget med en Lee Goren-typ med bättre utvecklat målsinne. Någon som kan vända en negativ trend i matchsituationer. Göra det oväntade - sno pucken i anfallszon, spela fysiskt och göra några mål ibland. Kan man hitta någon ex-NHL spelare med åtminstone ett antal matcher i bagaget och som inte får förnyat NHL-gig så är det läge att hugga.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- -daniel-
Touché.sensei skrev: Inte bara det, i mitt fall har jag redan diskonterat framtida löneförhöjnngar![]()

...och det är här jag instinktivt ställer mig tveksam. Är inte alls övertygad om att vi blir ett bättre lag med ytterligare en forward. Varför kan vi inte vänta tills vi åtminstone vet vad som händer med Mika till att börja med? Personligen tror jag fortfarande han kommer spela i DIF kommande säsong.sensei skrev: 1) vi blir ett bättre lag och med en offensiv värvning och 2) vi borde ha intäkter som täcker kostnaden.
- Datsyuk_13
Canal+ Hockey sänder upptaktsträffen live från Globen i dag mellan 10-14.
Konferencierer: Björn Oldéen, Niklas Wikegård
Konferencierer: Björn Oldéen, Niklas Wikegård
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
- Niklas Wikegård
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Finns det någon radiosändning på det? Nu när man sitter på jobbet kan det vara trevligt att lyssna 

Avskaffa tre mot tre.
- Datsyuk_13
Nej, tror inte det.Mattias_87 skrev:Finns det någon radiosändning på det? Nu när man sitter på jobbet kan det vara trevligt att lyssna
Däremot så kan du se en streaming från upptaktsträffen via denna länk:
http://www.elitserienplay.se/video.1133389145001
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
- Niklas Wikegård
Annars går det att följa det live (text) på aftonbladet och expressen om man nu inte har internet som klarar streaming. Som jag