Säsongen 2011/2012
Re: Säsongen 2011/2012
Eftersom nån matchtråd ännu inte dykt upp vad gäller DIF-Gnägget så får synpunkten hamna här istället.
Dåligt att man inte kan välja om man ska stå på övre- eller nedre etage i klacken.
http://www.difhockey.se/biljettkategori ... derbyklack
Dåligt att man inte kan välja om man ska stå på övre- eller nedre etage i klacken.
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Tror det är först till kvarn på att få biljetter på nedre etage, sen är det övre.Solsidan skrev:Eftersom nån matchtråd ännu inte dykt upp vad gäller DIF-Gnägget så får synpunkten hamna här istället.
DIF!
Har för mig att nedre sektionen bara rymmer 1000 platser och att det då tillfaller alla som har klackkort! Övre däremot är klacken för icke-säsongare har jag för mig.Daniel942 skrev:Tror det är först till kvarn på att få biljetter på nedre etage, sen är det övre.Solsidan skrev:Eftersom nån matchtråd ännu inte dykt upp vad gäller DIF-Gnägget så får synpunkten hamna här istället.
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Har för mig att det var så förra året också.David1891 skrev:Har för mig att nedre sektionen bara rymmer 1000 platser och att det då tillfaller alla som har klackkort! Övre däremot är klacken för icke-säsongare har jag för mig.Daniel942 skrev:Tror det är först till kvarn på att få biljetter på nedre etage, sen är det övre.Solsidan skrev:Eftersom nån matchtråd ännu inte dykt upp vad gäller DIF-Gnägget så får synpunkten hamna här istället.
Avskaffa tre mot tre.
- -daniel-
Japp, vi lägger ner Otto diskussionen nu och hoppas istället han kommer slå oss alla på fingrarna och göra en kanonsäsong.Jockmaniac skrev:Som sagt så hjälper inte arbetsinsatsen ett dyft om man använder den fel.. Det tycker jag Kristofer gör!-daniel- skrev:
Jag respekterar din åsikt också, det handlar inte alls om det. Men jag tycker du verkar överdriva det hela en smula. Missförstå mig inte, jag har också enorma krav på Ottosson (mycket pga jag i likhet med dig har förbannat många härliga minnen av hans glans dagar) men vidhåller fortfarande att han jobbar jävligt hårt, i praktiken lika hårt som han alltid har gjort. Misstag görs, och möjligtvis har han ökat sin skörd av misstag under årens lopp. Svårt att svara på i mitt tycke. Om så är fallet är det säkerligen en konsekvens av att det som helhet inte stämmer lika bra som det gjort tidigare och att han kanske hamnar fel i positionerna mer frekvent. Men det har inte ett dyft med arbetsinsatsen att göra...
Ärligt talat så tror jag vi kanske pratar om varandra lite när det gäller spelarkritik på forumet; vad jag ville framhålla är att ingen står över kritikskopan helt & hållet och det var främst det jag tyckte mig läsa du opponerade dig emot. Alltså att vissa spelare verkligen aldrig kunde kritiseras. Men det kan absolut stämma att det vid vissa tillfällen hålls en godare ton mot "Djurgårdshjältar", medan andra lite omotiverat får smaka för mycket kritik. Tycker dock inte det sker i någon enormt stor utsträckning vad jag märkt.
Men tror inte diskussionen kan tas längre... Tror vi alla iallafall kan enas om att vi vill att Ottosson höjer sig och levererar det någon i hans sits ska göra.
Tänk om Cehlin skulle kunna skjuta stolpe in istället för stolpe ut denna säsong!
- -daniel-
Mm, och tänk om Sillen kunde göra det han är verkligen är bra på; bryta in framför forward och trycka in pucken i bortre krysset?NorpaN skrev:Tänk om Cehlin skulle kunna skjuta stolpe in istället för stolpe ut denna säsong!

Fan, det börjar närma sig!!.. jag är så sjukt sugen på att ES drar igång att jag mår illa.. fyfan vad kul det ska bli! Fan, börja nu dåå! 

-
Meh... han har lyckats med det EN gång. Han kan ju börja i rätt ände, att försöka trycka sig in på mål. Det borde för övrigt hela Djurgårn jobba mer med. Någon nämnde att Mackan ofta får stå oattackerad nere i hörnet i PP. Tänk om han därifrån skulle söka sig in på mål...-daniel- skrev:Mm, och tänk om Sillen kunde göra det han är verkligen är bra på; bryta in framför forward och trycka in pucken i bortre krysset?NorpaN skrev:Tänk om Cehlin skulle kunna skjuta stolpe in istället för stolpe ut denna säsong!
Vad har förresten hänt med Fredric Weigel? Trodde han skulle få chansen i a-laget. Där har vi en duktig playmaker om han får chansen.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- DIF_Soldier
Han kommer få Mikas plats är jag tämligen säker på.Mäklaren skrev:Vad har förresten hänt med Fredric Weigel? Trodde han skulle få chansen i a-laget. Där har vi en duktig playmaker om han får chansen.
Säg den glädje som varar
Premiärmatch mot HV71 den 15e September, då ska DIF Klacken sjunga Stefan Livs Järnkaminer, Jaroslavls Järnkaminer!
Fast vad betyder det? Om han skulle få Mikas plats så borde han ju rimligtvis ha spelat några matcher under försäsongen, men det har han ju inte fått. Och det kan ju onekligen tyckas lite märkligt. Istället känns ju Åberg som den givne ersättaren till Mika, med Söder som outsider. Söder var jag själv övertygad om skulle bli utlånad, men nu vete katten.DIF_Soldier skrev:Han kommer få Mikas plats är jag tämligen säker på.Mäklaren skrev:Vad har förresten hänt med Fredric Weigel? Trodde han skulle få chansen i a-laget. Där har vi en duktig playmaker om han får chansen.
- DIF_Soldier
Hellre att båda klackar samlas under en ramsa. Det vore fint.DIFDIF skrev:Premiärmatch mot HV71 den 15e September, då ska DIF Klacken sjunga Stefan Livs Järnkaminer, Jaroslavls Järnkaminer!
Om vi inte tar guldet hoppas jag att HV gör det.
Säg den glädje som varar
-
Helt klart är iaf att han ska hyllas på bästa sätt... Kommer så väl ihåg vilket raseriutbrott jag fick när de där äckliga snorungarna i fbk-klacken sjöng hånfulla ramsor mot Nisse när han hade råkat ut för stroken. Jag svär hade jag fått tag i ungjävlarna hade ingen av deras stackars föräldrar känt igen dem. Jag står nästan aldrig för våld, men där hade jag fan inte haft något emot om DFG mosat deras finniga trynen. Jag hade hjälpt till!
Låt oss hoppas att vi slipper sådana pinsamma sjuka individer i Jönköping, men om vi inte gör det, så hoppas jag att ni som är på plats ser till att dem/den som missköter sig får smaka på konsekvenserna.
Låt oss hoppas att vi slipper sådana pinsamma sjuka individer i Jönköping, men om vi inte gör det, så hoppas jag att ni som är på plats ser till att dem/den som missköter sig får smaka på konsekvenserna.
100% DJURGÅRDSJ***L