DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
JohanPez
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

DIF Fotboll

Inlägg av JohanPez »

Nu är inte jag någon expert på speltaktik men en spontan tanke för att plocka några poäng mot slutet nu vore att arbeta med ett två grejer bara. Min tanke var att endast jobba med försvaret och fasta situationer.
Med andra ord jobbar man med att försvaret täpper till och rensar sådär bra som man gjorde för någon månad sen och anfallsmässigt tränar in 3-4 olika hörnor som verkligen sitter och alla vet vad de ska göra.
Det är en tråkig spelidé men kval är ännu tråkigare och det känns som att man med vanligt hederligt spel verkligen inte klarar av att pressa sig igenom något lags försvar mer eller mindre.
Användarvisningsbild
Millwall

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Millwall »

Mäklaren skrev:Det där med att DIF hockey hade 4000-5000 på matcherna för några år sedan är dock som vanligt fel. Vi har alltid snittat runt 6500-7000.
Väldigt tyst för att vara så många i sådana fall, men säger du att vi var så många så stämmer det säkert.
Mäklaren skrev:Sen Millwall: du tycker det är okej att du får spy galla över sporten hockey med ojämn mellanrum. Du brukar inte vara sen att kommentera att hockey är en bondesport och folk som går på hockey är bönder. Du har, vill jag minnas, också nämnt att du bara går på fyra-fem hockeymatcher per säsong. Och sedan lackar du ur när någon nämner att man längtar till hockeyn.
Va?! Har jag sagt det? Då ber jag om ursäkt, men om du med spy galla menar att jag tycker att 55 omgångar i grundserien är åt h*lvete för många så vidhåller jag min åsikt där. Sen tycker jag att det är pajas att ett lag ska ha tre hemmamatcher och ett annat två. Det är inte seriöst.

När jag växte upp var det 36 omgångar, 10 lag. De fyra första till semi (bäst av 3) och sedan final (bäst av 5). Det räcker. Åtminstone enligt mig.

Annars tycker jag att det är lite märkligt att gå in på tråden om DIF Fotboll och berätta hur mycket man längtar till hockeyn. Jag ser ingen som går in på trådarna om DIF Hockey och snackar fotboll.

Men det är väl så nu antar jag. DIF Hockey är inne. DIF Fotboll dissas. Så var det för några år sen också, fast tvärt om. Då menade vissa att det nästan var töntigt att gå på hockey. De som menade detta då, tycker nog samma sak nu fast om fotbollen. Medgångare kallas sånna. Att Ni skulle vara sådana har jag aldrig påstått.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Okej. Då förstår vi varandra. Ses som vanligt på Stadion.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Millwall

Inlägg av Millwall »

Mäklaren skrev:Okej. Då förstår vi varandra. Ses som vanligt på Stadion.
Absolut! DIF Fotboll behöver allt stöd dom kan få nu.

"När Ni som minst förtjänar det, älskar vi er som mest."
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Den 11:e dyker man nog upp i alla fall.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Har aldrig förstått resonemanget att hockey är en bondesport, med tanke på att det är relativt dyrt med all utrustning. I fotboll behöver man bara en tillräckligt hård och rund koskit och ett par fötter.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Snälla börja inte diskutera vad som är roligast, dyrast eller bäst mellan hockey och fotboll och blaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa........ Så jävla tröttsam diskussion
Expert.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

SirDIFalot skrev:Snälla börja inte diskutera vad som är roligast, dyrast eller bäst mellan hockey och fotboll och blaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa........ Så jävla tröttsam diskussion
Det har jag inte gjort heller.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

DIF_Soldier skrev:
SirDIFalot skrev:Snälla börja inte diskutera vad som är roligast, dyrast eller bäst mellan hockey och fotboll och blaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa........ Så jävla tröttsam diskussion
Det har jag inte gjort heller.
Nopp, men kände att det var på väg åt det hållet så tänkte klippa det innan det började.
Expert.
Användarvisningsbild
Millwall

Inlägg av Millwall »

Bönder får bygga arenor och vi betalar dessa. Vi pröjsar vår arena själv, men får inte bygga den.

http://www.vaxjolakers.se/website1/sv/arenan/arenan.php

http://sv.wikipedia.org/wiki/Vida_Arena

FY FAN!!!
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Användarvisningsbild
David1891

Inlägg av David1891 »

Sjöwall skrev:http://fotboll.expressen.se/allsvenskan ... ff-och-dif

Era tankar och tycken?
Enda rätta tycker jag! http://www.aftonbladet.se/sportbladet/f ... 3577867.ab Kollar man rapporten där så har de ju haft massor av filmer från olika vinklar att bedöma utifrån och har de inte kunnat bevisa varifrån de kom så är omspel det enda möjliga alternativet! :D
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
Användarvisningsbild
zOscaR

Inlägg av zOscaR »

Alla till Malmö 2!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

David1891 skrev:
Sjöwall skrev:http://fotboll.expressen.se/allsvenskan ... ff-och-dif

Era tankar och tycken?
Enda rätta tycker jag! http://www.aftonbladet.se/sportbladet/f ... 3577867.ab Kollar man rapporten där så har de ju haft massor av filmer från olika vinklar att bedöma utifrån och har de inte kunnat bevisa varifrån de kom så är omspel det enda möjliga alternativet! :D
Ett lag ska aldrig straffas för något som händer på läktaren. Endast i form av böter om klubben som ansvarar för säkerheten har brustit i den aspekten. Då ska det vara KRAFTIGA böter. Men aldrig sportsligt.
Expert.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Malmö Away (igen)!

NU KÖR VI!
DIF!
Skriv svar