Säsongen 2011/2012

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Metal Machine

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av Metal Machine »

Jockmaniac: Ehhh, okej? Det var en minst sagt egendomlig bedömning, men ditt sätt att diskutera i övrigt är inte bättre, så vad kan man förvänta sig? Nåja, jag är färdig här.
Användarvisningsbild
seppuko
Medlem: Ja, vanlig medlem
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Tjusningen med lagsporter är att alla kommer ha olika favoriter, alla kommer se situationer olika och alla kommer ha olika åsikter angående matchning eller resultatet. Det som inte syns så mycket är det som sker i det dolda, tex Henrik Larssons djupledslöpningar eller Anders Svenssons väl genomtänkta bakåtpass. För en del är det magi, för andra är det spelförstörande. Ville inte nämna exempel i hockeytermer för att elda på en diskussion, men det ni diskuterar är bara olika åsikter och syn på spelet.

Hur som haver verkar vi i press och media få rätt stor uppmärksamhet åt den riktningen att vi ska vara tillbaka i final. Hoppas vi klarar den pressen bättre i år, och slipper störtdykningar i formen :)
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Jockmaniac skrev:
android skrev:
Jockmaniac skrev: Börjar spåra, iaf diskussionen med en av er så den som känner sig träffad kan söka upp via pm om det är nått mer irrelevant som ska diskuteras...
Tråkigt att du tycker så. Jag tycker att det var en vettig diskussion som var relevant för topicen Säsongen 2011/2012. Att diskutera Ottosson är ju relevant då han har en hyfsat stor roll. Bara för att du har en annan åsikt än mig så måste man väl få diskutera det?

Vet inte vad du blev irriterad över. Bad dig bara lyfta blicken lite, det är försäsong och du är säker på att vi missar slutspel om vi inte ersätter Zibanejad utan att lägga fram en hållbar teori.

Att Lassen aldrig får ett gott ord är också ren lögn, vet inte varför du hasplar ur dig osanningar för att stödja din teori om Ottosson, oskrivna forumregler etc. Detta stycke hade kanske kunnat tas via PM förvisso.

Tillbaka till topic. A och O känns det som är att få till ett ordentligt PP. Vi kommer att vara svårslagna varje match och förlora väldigt få matcher med mer än ett mål. Det gör att vi kommer ha chans att vinna varje match.
Det var inte vår diskussion jag syftade på... Jag menade diskussionen om vilka lhc-spelare som var bäst tex, eller om artistspelare räknas in i laget osv.

Jag har inte ljugt, jag har inte sett ett enda gott ord om Lassen. Undantaget sen han försvann konstigt nog! Han fick tamefan till och med bära hundhuvudet när han satt på bänken. Löjligt minst sagt! Vet att det är fler som håller med mig angående detta...Oskrivna forumreglerna är du bara naiv om du inte har sett. Jag höll på att bli halsuggen för ett par år sen härinne när jag skrev att Linkan var sämst i laget(vilket han var för stunden), likadant med Otto. Så har det alltid varit, och det har jag lärt mig att acceptera. Men jag tänker inte falla in i de spåren...
Du får det att låta som du iklär dig någon form av hjältekostym bara för att du tar dig mod och öppet vågar kritisera vissa spelare som du godtyckligen anser är höjda över all form av kritik på det här forumet. Löjligt, i mitt tycke. Vet inte hur många som senaste säsongerna har gnällt på Ottosson, tycker han får ta oförtjänt mycket skit ibland. Vi alla verkar tämligen överens om att han kanske inte platsar som förstacenter nuförtiden så jag förstår inte riktigt vad du försöker säga i den här diskussionen...
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

-daniel- skrev: Du får det att låta som du iklär dig någon form av hjältekostym bara för att du tar dig mod och öppet vågar kritisera vissa spelare som du godtyckligen anser är höjda över all form av kritik på det här forumet. Löjligt, i mitt tycke. Vet inte hur många som senaste säsongerna har gnällt på Ottosson, tycker han får ta oförtjänt mycket skit ibland. Vi alla verkar tämligen överens om att han kanske inte platsar som förstacenter nuförtiden så jag förstår inte riktigt vad du försöker säga i den här diskussionen...
Absolut inte, då missförstår du mig... Jag tar bara upp ett litet problem som jag så väl vet finns härinne, och jag vet att en del håller med mig. Det är inte första gången detta diskuteras!

Jag har redan sagt vad jag vill säga... Precis det du säger, men jag svarar bara när några skriver att jag gått för hårt åt saken. Ottosson är en fjärde/tredjecenter, som om han inte spelar upp sig sen sist kanske till och med ska få smaka bänk... Jag ser att samtiga centrar i övrigt, Almtorp, Norman och Fimpen, gör större jobb än Kristofer, så just nu Otto sistacenter.

Det är egentligen det jag sagt i den här diskussionen, fast jag kanske inte använder tillräckligt fagra ord för att det ska falla alla i smaken. Vad vet jag!

seppuko: Mycket klokt och genomtänkt inlägg, tackar för detta!
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jockmaniac skrev:
-daniel- skrev: Du får det att låta som du iklär dig någon form av hjältekostym bara för att du tar dig mod och öppet vågar kritisera vissa spelare som du godtyckligen anser är höjda över all form av kritik på det här forumet. Löjligt, i mitt tycke. Vet inte hur många som senaste säsongerna har gnällt på Ottosson, tycker han får ta oförtjänt mycket skit ibland. Vi alla verkar tämligen överens om att han kanske inte platsar som förstacenter nuförtiden så jag förstår inte riktigt vad du försöker säga i den här diskussionen...
Absolut inte, då missförstår du mig... Jag tar bara upp ett litet problem som jag så väl vet finns härinne, och jag vet att en del håller med mig. Det är inte första gången detta diskuteras!

Jag har redan sagt vad jag vill säga... Precis det du säger, men jag svarar bara när några skriver att jag gått för hårt åt saken. Ottosson är en fjärde/tredjecenter, som om han inte spelar upp sig sen sist kanske till och med ska få smaka bänk... Jag ser att samtiga centrar i övrigt, Almtorp, Norman och Fimpen, gör större jobb än Kristofer, så just nu Otto sistacenter.
Är du medveten om vilket jobb Ottosson lägger ner i defensiven i praktiken varje byte? Tycker du det brister i hans arbetskapacitet så blir jag faktiskt jäkligt förvånad.

Offensivt är han inte samma klippa som han en gång var, och har tyvärr börjat göra en hel del rätt slarviga misstag över hela banan som man inte är van att se. Men just arbetsinsatsen tycker jag personligen inte alls man kan klaga på. Vet inte vad det är som gör att han inte lyckas vara samma bärande länk i sin kedja, så som en riktigt etablerad förstacenter måste vara men det kanske är en naturlig nedgång med åldern.

Spelare, oavsett vem man är och vilken status man har bland fans, skall naturligtvis kunna kritiseras i precis lika hög utsträckning som alla andra. Men jag ser återigen inte att vi har någon spelare som särbehandlas av oss fans; När Jimmie inte är i form klagas det hejvilt på honom, Mackan sågas med fotknölarna när det går dåligt, Falk fick sina berömda avhyvlingar på det här forumet titt som tätt förra säsongen, Ragge dessförinnan när det gick mindre bra och jag skulle nog vilja påstå det är precis samma läge med Otto.

Det jag snarare tror du far efter är att vissa kanske skräder sina glåpord något mindre om det är en känd Djurgårdsikon som gör bort sig på banan, men det finns som jag nämnde i stycket ovan i mitt tycke inte någon som står över all kritik. När väl sågen kommer fram klipper den de mest ståtliga tallarna, även på det här forumet.
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

Lite försäsongs statistik för er kalender-bitare.

Bild

:)
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Förstår och respekterar din åsikt, men jag håller inte med i stora drag. För det första så anser jag att Ottossons jobb även i defensiven har börjat tappa. I anfallsspellet har han fruktansvärt stora problem, som helt enkelt inte håller för en toppkedja i Elitserien. När enkla beslut ska fattas som tex i den situation lhc senast gör 3-1 då tamefan kräver jag att en så välbetald spelare, en förstacenter, en av våra mest rutinerade rävar ska fatta ett beslut som ligger i samma riktning som korrekt. Här gör han ett juniormisstag, som Rundblad i JVM när Wikegård hade sågen framme. Det här är bara ett exempel men har en del videor från de senaste säsongerna och det händer oftare än du tror. Kanske inte just i den utsträckningen, men speciellt i powerplay, då han gång på gång är hela orsaken att vi tappar ut pucken! Inte okej i min mening,´mest med tanke på då jag minns den Otto som var en av mina favoritspelare för några år sedan. Aldrig ett misstag och dessutom ett hot framåt. Men i den här frågan kommer vi aldrig bli överens på så jag föreslår att vi släpper detta.

Det andra vet jag inte riktigt hur jag ska bemöta för jag har fått en hel annan känsla.. Kan nämna ett exempel då jag satt på Hovet för ett par säsonger sedan. Tror det var just Ottosson som spelade så fruktansvärt uselt genom hela matchen, tappar puckarna under uppspel, har fria skottlägen men väljer att passa backen i mittzonen och drar ner tempot i PP. Jag satt som en fågelholk. Tyvärr så avgjordes matchen på ett misstag av Printz, som i övrigt gjorde en kanonmatch.. Vem får hundhuvudet, Printz(Gnagarstämpel) som gjorde ETT misstag samt målvakten(minns inte om det var Riddarn, Wesslau eller Larsson) som alltid efter en torsk. Magkänslan säger mig att om Tellqvist värvats och hade hade varit urusel så hade han klarat sig bättre härinne än Wesslau gjorde grundserien när vi gick till final(om du minns hur fladdrig och fullständigt idiotdålig han var enligt alla här då?). Trots att han vann målvaktsligan till slut! Sen är ju såklart alltid backar och målvakter mer utsatta när det gäller misstag än forwards, så har det väl alltid varit, iaf i de flestas ögon.

Svårt att argumentera med en som tydligen sett något jag inte har sett :wink:
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Det blir helt klart specialbevakning av Ottosson i de narmaste matcherna... :lol:
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

SkönaDjurgårn skrev:Det blir helt klart specialbevakning av Ottosson i de narmaste matcherna... :lol:
Haha då kan man ge sig fan på att han är bäst på isen :lol: Nämen ingen hoppas det mer än jag, han kanske lyfter sig nu när serien börjar.

Jag hoppas åtminstone det mer än något annat....
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jockmaniac skrev:Förstår och respekterar din åsikt, men jag håller inte med i stora drag. För det första så anser jag att Ottossons jobb även i defensiven har börjat tappa. I anfallsspellet har han fruktansvärt stora problem, som helt enkelt inte håller för en toppkedja i Elitserien. När enkla beslut ska fattas som tex i den situation lhc senast gör 3-1 då tamefan kräver jag att en så välbetald spelare, en förstacenter, en av våra mest rutinerade rävar ska fatta ett beslut som ligger i samma riktning som korrekt. Här gör han ett juniormisstag, som Rundblad i JVM när Wikegård hade sågen framme. Det här är bara ett exempel men har en del videor från de senaste säsongerna och det händer oftare än du tror. Kanske inte just i den utsträckningen, men speciellt i powerplay, då han gång på gång är hela orsaken att vi tappar ut pucken! Inte okej i min mening,´mest med tanke på då jag minns den Otto som var en av mina favoritspelare för några år sedan. Aldrig ett misstag och dessutom ett hot framåt. Men i den här frågan kommer vi aldrig bli överens på så jag föreslår att vi släpper detta.

Det andra vet jag inte riktigt hur jag ska bemöta för jag har fått en hel annan känsla.. Kan nämna ett exempel då jag satt på Hovet för ett par säsonger sedan. Tror det var just Ottosson som spelade så fruktansvärt uselt genom hela matchen, tappar puckarna under uppspel, har fria skottlägen men väljer att passa backen i mittzonen och drar ner tempot i PP. Jag satt som en fågelholk. Tyvärr så avgjordes matchen på ett misstag av Printz, som i övrigt gjorde en kanonmatch.. Vem får hundhuvudet, Printz(Gnagarstämpel) som gjorde ETT misstag samt målvakten(minns inte om det var Riddarn, Wesslau eller Larsson) som alltid efter en torsk. Magkänslan säger mig att om Tellqvist värvats och hade hade varit urusel så hade han klarat sig bättre härinne än Wesslau gjorde grundserien när vi gick till final(om du minns hur fladdrig och fullständigt idiotdålig han var enligt alla här då?). Trots att han vann målvaktsligan till slut! Sen är ju såklart alltid backar och målvakter mer utsatta när det gäller misstag än forwards, så har det väl alltid varit, iaf i de flestas ögon.

Svårt att argumentera med en som tydligen sett något jag inte har sett :wink:
Jag respekterar din åsikt också, det handlar inte alls om det. Men jag tycker du verkar överdriva det hela en smula. Missförstå mig inte, jag har också enorma krav på Ottosson (mycket pga jag i likhet med dig har förbannat många härliga minnen av hans glans dagar) men vidhåller fortfarande att han jobbar jävligt hårt, i praktiken lika hårt som han alltid har gjort. Misstag görs, och möjligtvis har han ökat sin skörd av misstag under årens lopp. Svårt att svara på i mitt tycke. Om så är fallet är det säkerligen en konsekvens av att det som helhet inte stämmer lika bra som det gjort tidigare och att han kanske hamnar fel i positionerna mer frekvent. Men det har inte ett dyft med arbetsinsatsen att göra...

Ärligt talat så tror jag vi kanske pratar om varandra lite när det gäller spelarkritik på forumet; vad jag ville framhålla är att ingen står över kritikskopan helt & hållet och det var främst det jag tyckte mig läsa du opponerade dig emot. Alltså att vissa spelare verkligen aldrig kunde kritiseras. Men det kan absolut stämma att det vid vissa tillfällen hålls en godare ton mot "Djurgårdshjältar", medan andra lite omotiverat får smaka för mycket kritik. Tycker dock inte det sker i någon enormt stor utsträckning vad jag märkt.
kaminor

Inlägg av kaminor »

Sopan Nyströms intervju med Rickard Wallin:
15:14
[Kommentar från Sunkmasterflexx Sunkmasterflexx : ]
Vem i Djurgården är bäst och vem är den mest underskattade spelaren i elitserien?

Rickard Wallin: Jag tycker Marcus Nilson, när han är bra, då är han oerhört värdefull. Sen är jag nyfiken på om Daniel Tjärnqvist fortfarande är lika bra. Mest underskattad i elitserien..ja, du...någon som förtjänar mer beröm, nu när vi är inne på Djurgården, så är det Kristofer Ottosson.
måndag 5 september, 2011 15:15 Rickard Wallin

Jag hoppas verkligen att Otto lyfter sig och gör en grym säsong! Med vår centeruppsättning är det en absolut nödvändighet att Otto lirar på toppen av sin förmåga för att vi ska nå framgång.
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Nån som ska till Jönköping på premiären? Kanske finns någon annan än jag som inte är taggad på att stå i deras livsfarliga bortasektion och vill satsa på en sittplats istället?
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

-daniel- skrev:
Jag respekterar din åsikt också, det handlar inte alls om det. Men jag tycker du verkar överdriva det hela en smula. Missförstå mig inte, jag har också enorma krav på Ottosson (mycket pga jag i likhet med dig har förbannat många härliga minnen av hans glans dagar) men vidhåller fortfarande att han jobbar jävligt hårt, i praktiken lika hårt som han alltid har gjort. Misstag görs, och möjligtvis har han ökat sin skörd av misstag under årens lopp. Svårt att svara på i mitt tycke. Om så är fallet är det säkerligen en konsekvens av att det som helhet inte stämmer lika bra som det gjort tidigare och att han kanske hamnar fel i positionerna mer frekvent. Men det har inte ett dyft med arbetsinsatsen att göra...

Ärligt talat så tror jag vi kanske pratar om varandra lite när det gäller spelarkritik på forumet; vad jag ville framhålla är att ingen står över kritikskopan helt & hållet och det var främst det jag tyckte mig läsa du opponerade dig emot. Alltså att vissa spelare verkligen aldrig kunde kritiseras. Men det kan absolut stämma att det vid vissa tillfällen hålls en godare ton mot "Djurgårdshjältar", medan andra lite omotiverat får smaka för mycket kritik. Tycker dock inte det sker i någon enormt stor utsträckning vad jag märkt.
Som sagt så hjälper inte arbetsinsatsen ett dyft om man använder den fel.. Det tycker jag Kristofer gör!

Men tror inte diskussionen kan tas längre... Tror vi alla iallafall kan enas om att vi vill att Ottosson höjer sig och levererar det någon i hans sits ska göra.
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Christopher J

Inlägg av Christopher J »

Från intervjun med Micke Johansson.

"Fem segrar avslutades med fyra segrar."
- En bra start och sedan gick det neråt, konstaterar Mikael Johansson dagarna efter sista träningsmatchen.

Det var ju najs att vi vann 9/9 :P
kaminor

Inlägg av kaminor »

Christopher J skrev:Från intervjun med Micke Johansson.

"Fem segrar avslutades med fyra segrar."
- En bra start och sedan gick det neråt, konstaterar Mikael Johansson dagarna efter sista träningsmatchen.

Det var ju najs att vi vann 9/9 :P
"- Mot Linköping har vi ett friläge vid 2-0 och gör vi mål där ska vi kunna ta matchen, säger Johansson."

Stämmer inte heller... Tycker inte det är för mycket begärt att slippa såna misstag i artiklarna på hemsidan. :(
Skriv svar