Märkligt att det funkade att spela två perioder mot rätt klack mellan 1975 och 2002 (eller när det nu var Gnaget åkte ur). Jag tycker bara det är fånigt att göra som man nu fått för sig att göra.SirDIFalot skrev:För att motståndarmålvakten inte ska behöva få mynt på sig i början på första perioden när det är som hetsigast, och i slutet på period tre när det är som grinigast om man förlorat. Därav har man bara motståndarmålvakten vid sin klack i period två.
Säsongen 2011/2012
Re: Säsongen 2011/2012
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Jag drömde nästan en mardröm häromnatten (faktum var att det var en "dag-mardröm" så jag ljuger lite).DIF_Soldier skrev:Inget ET-slutspel = Lassen-effekten.
DIF hamnar i kvalserien...och möter Malmö i en helt avgörande match där Lassen avgör med en stänkare från blå.
Ridå. Gonatt.
Jag undrar vad som hade skrivits om Lassen här på forumet, hade det varit ledningens fel att man inte gett Lassen den chans han förtjänade?-daniel- skrev:Jag drömde nästan en mardröm häromnatten (faktum var att det var en "dag-mardröm" så jag ljuger lite).DIF_Soldier skrev:Inget ET-slutspel = Lassen-effekten.
DIF hamnar i kvalserien...och möter Malmö i en helt avgörande match där Lassen avgör med en stänkare från blå.
Ridå. Gonatt.
Spännande scenario, helt klart. Lite som i fotbollen när DIF släpper in matchavgörande mål gjorda av Richard Spong...
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- -daniel-
Ja, allt är alltid ledningens fel så det hade nog blivit läsvärt på forumet.Edin skrev:Jag undrar vad som hade skrivits om Lassen här på forumet, hade det varit ledningens fel att man inte gett Lassen den chans han förtjänade?-daniel- skrev:Jag drömde nästan en mardröm häromnatten (faktum var att det var en "dag-mardröm" så jag ljuger lite).DIF_Soldier skrev:Inget ET-slutspel = Lassen-effekten.
Ridå. Gonatt.
Spännande scenario, helt klart. Lite som i fotbollen när DIF släpper in matchavgörande mål gjorda av Richard Spong...
Nä fy fan, får faktiskt kallsvettningar av att ens tänka tanken kvalserien.
Äh spänn av! Vi har spelat i Elitserien 35 år i rad nu, och om vi ska åka ut någon gång så är det ju knappast i år.-daniel- skrev:Ja, allt är alltid ledningens fel så det hade nog blivit läsvärt på forumet.Edin skrev:Jag undrar vad som hade skrivits om Lassen här på forumet, hade det varit ledningens fel att man inte gett Lassen den chans han förtjänade?-daniel- skrev:Jag drömde nästan en mardröm häromnatten (faktum var att det var en "dag-mardröm" så jag ljuger lite).DIF_Soldier skrev:Inget ET-slutspel = Lassen-effekten.
Ridå. Gonatt.
Otto verkar så viljelös i intervjun på hemsidan. Blir ledsen. 

- -daniel-
Ja, självklart ska vi inte till nån jäkla kvalserie. Det var bara lite lördagsångest.Edin skrev:Äh spänn av! Vi har spelat i Elitserien 35 år i rad nu, och om vi ska åka ut någon gång så är det ju knappast i år.-daniel- skrev:Ja, allt är alltid ledningens fel så det hade nog blivit läsvärt på forumet.Edin skrev:Jag undrar vad som hade skrivits om Lassen här på forumet, hade det varit ledningens fel att man inte gett Lassen den chans han förtjänade?-daniel- skrev:Jag drömde nästan en mardröm häromnatten (faktum var att det var en "dag-mardröm" så jag ljuger lite).DIF_Soldier skrev:Inget ET-slutspel = Lassen-effekten.
Ridå. Gonatt.

Vi spelade 1975/76 då serien grundades, men vi åkte ur den direkt. Fick jobba tillbaka.Edin skrev:Äh spänn av! Vi har spelat i Elitserien 35 år i rad nu, och om vi ska åka ut någon gång så är det ju knappast i år.-daniel- skrev:Ja, allt är alltid ledningens fel så det hade nog blivit läsvärt på forumet.Edin skrev:Jag undrar vad som hade skrivits om Lassen här på forumet, hade det varit ledningens fel att man inte gett Lassen den chans han förtjänade?-daniel- skrev:Jag drömde nästan en mardröm häromnatten (faktum var att det var en "dag-mardröm" så jag ljuger lite).DIF_Soldier skrev:Inget ET-slutspel = Lassen-effekten.
Ridå. Gonatt.

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Lördagsångest säger du? Då tar vi oss en snabb titt i tabellen och ser hur den såg ut den 23:e februari 2009:-daniel- skrev: Ja, självklart ska vi inte till nån jäkla kvalserie. Det var bara lite lördagsångest.

Det här var för 2 och ett halv år sedan, sug på den karamellen en stund. Här sitter vi och tjurar över att vi såg loja ut i en försäsongsmatch, då var det tamefan på riktigt. Men det går fort i hockey...
Plockade bort din bild eftersom den satte sidan ur spel. Förminska den och försök igen. //Mod.
Hann ta bort den ifrån imageshack innan du hann korrigera mig, snabbare än Lucky Luke, Magnus

Jag har fått för mig att vi åkte ur division 1 året innan Elitserien grundades, och därmed missade det första året, men jag kanske har fel, lyckas inte googla fram något vettigt.Magnutz skrev: Vi spelade 1975/76 då serien grundades, men vi åkte ur den direkt. Fick jobba tillbaka.Så inte fan ska vi kvala! Det sköter Timrå/MoDo så bra.
Vi åkte ur säsongen 75/76. Första säsongen ES spelades. Men det var ju en högst temporär företeelse. 
Och, du var grymt snabb med bilden!

Och, du var grymt snabb med bilden!

Med andra ord så har vi åkt ur Elitserien två gånger? Första och sista.Magnutz skrev:Vi åkte ur säsongen 75/76. Första säsongen ES spelades. Men det var ju en högst temporär företeelse.
Hade en sjukt bra sajt som visade i stort sett alla gamla tabeller men kan inte hitta den.Edin skrev:Med andra ord så har vi åkt ur Elitserien två gånger? Första och sista.Magnutz skrev:Vi åkte ur säsongen 75/76. Första säsongen ES spelades. Men det var ju en högst temporär företeelse.

Finns på Hockeyligan.se också men orkar inte kolla.
- Jimmy Peterson
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Kontakt:
http://difhockey.se/season.php?sasong=1976
Alla tabeller för Djurgårdens säsonger från 1922 och framåt finns under Matcher.
Alla tabeller för Djurgårdens säsonger från 1922 och framåt finns under Matcher.
-
På riktigt blir jag förbannad när jag ser det där... Fattar han inte själv hur kasst han spelat de sista åren! Isåfall måste nån berätta det för honom....kaminor skrev:Otto verkar så viljelös i intervjun på hemsidan. Blir ledsen.
Gahh frustration!
100% DJURGÅRDSJ***L