Publiksnitt under 6000?
Publiksnitt under 6000?
Finns risk att publiksnittet trillar ner under 6000 när saik kommer på besök idag. Vilken måste ses som ett mindre fiasko. Frågan är om DIF kommer att börja salta publiksiffrorna i år som man gjort tidigare år med hjälp av gratisbiljetter.
Illa är det oavsett...
Varför tar jag upp detta? Jo för att jag hela tiden har sagt att DIF lägger pengarna på fel saker, man toksatsar nämligen på att höja snittet, vilket ni kommer att se idag/i morgon med det nya kortet (tredjedelskortet).
Jag tycker det är helt fel, visst kan man lägga pengar på det men man måste satsa på andra saker som kringförsäljning osv.
Om man nu tvärt måste slösa alla pengar på att försöka få mer publik så finns det bättre saker att göra än att smöra för "hardcorefansen" inom fotbollen.
Det bor trots allt väldigt många bönder här i stan, jag vill gärna hetsa fram DIF mot rubbet känslan, få igång snacket på arbetsplatserna, varför inte en kaxig reklam innan en match i stil med.
"DIF - Luleå, Kom och se DIF spöa ditt skoterraggarlag från norr, ta med giltigt medlemskort i luleå, valfri luleåsouvenir eller vigselbevis på att din fru också är din kusin och få 25% rabatt på biljettpriset".
Nu var jag kanske lite väl dryg, men ni förstår vad jag menar. Rabatt på priset, gå två för en eller vad man nu väljer för form är inte det viktiga.
Vill se lite nytt och kaxigare tänk!
Att vi "äger stan" eller vad man nu säger på framsidan är inte kaxigt nog, det rör inte upp några känslor.
Illa är det oavsett...
Varför tar jag upp detta? Jo för att jag hela tiden har sagt att DIF lägger pengarna på fel saker, man toksatsar nämligen på att höja snittet, vilket ni kommer att se idag/i morgon med det nya kortet (tredjedelskortet).
Jag tycker det är helt fel, visst kan man lägga pengar på det men man måste satsa på andra saker som kringförsäljning osv.
Om man nu tvärt måste slösa alla pengar på att försöka få mer publik så finns det bättre saker att göra än att smöra för "hardcorefansen" inom fotbollen.
Det bor trots allt väldigt många bönder här i stan, jag vill gärna hetsa fram DIF mot rubbet känslan, få igång snacket på arbetsplatserna, varför inte en kaxig reklam innan en match i stil med.
"DIF - Luleå, Kom och se DIF spöa ditt skoterraggarlag från norr, ta med giltigt medlemskort i luleå, valfri luleåsouvenir eller vigselbevis på att din fru också är din kusin och få 25% rabatt på biljettpriset".
Nu var jag kanske lite väl dryg, men ni förstår vad jag menar. Rabatt på priset, gå två för en eller vad man nu väljer för form är inte det viktiga.
Vill se lite nytt och kaxigare tänk!
Att vi "äger stan" eller vad man nu säger på framsidan är inte kaxigt nog, det rör inte upp några känslor.
Med högsommar värme ända in i Oktober och med två spelade matcher är det kanske tidigt att analysera publiksnittet. Vi har dessutom mött dassgängen LHC och Mora som av tradition inte drar speciellt mycket folk. Men för en gångsskull så har du faktiskt bemödat dig med att tänka ut kluriga lösningar på problemen och det ska du såklart ha en fjäder i hatten för. Och jo dina förslag låter vettiga.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- fullfartframaat
Re: Publiksnitt under 6000?
Hahahahahaha... *tokgarv*Jojje skrev:"DIF - Luleå, Kom och se DIF spöa ditt skoterraggarlag från norr, ta med giltigt medlemskort i luleå, valfri luleåsouvenir eller vigselbevis på att din fru också är din kusin och få 25% rabatt på biljettpriset".
Väljer man att lira matcher med start 1500-1700 får man inte mycket publik oavsett vilket lag man spelar emot. Att det dessutom ä varmt ute och inte direkt mörkt vid matchstart gör inte saken bättre. Nä lägg matcherna senaree, även de som går under helgen.
Det där med 10 000 måste dessutom vara en utopi utan like. Om man tittar på denna säsongen så här långt kommer siffrorna att bli väldigt svaga. Tror fortfarande att en permanent flytt till Hovet kan hjälpa till en del. Kombinera detta med att lägga samtliga matcher på kvällstid samt lite "roliga erbjudanden" så kanske vi kan komma upp i ett snitt på över 6500 i alla fall.
Det där med 10 000 måste dessutom vara en utopi utan like. Om man tittar på denna säsongen så här långt kommer siffrorna att bli väldigt svaga. Tror fortfarande att en permanent flytt till Hovet kan hjälpa till en del. Kombinera detta med att lägga samtliga matcher på kvällstid samt lite "roliga erbjudanden" så kanske vi kan komma upp i ett snitt på över 6500 i alla fall.
Flera lag verkar ha problem med att locka publik nu. Linköping är ett av dem, ett annat är Skellefteå(!) och ytterligare ett är Luleå. Trycket i Malmö är inte heller sådär överdrivet stort..
Under försäsongen verkade intresset vara på topp med mycket publik på de matcherna men sedan tycks det ha svalnat lite när det verkligen är dags att dyka upp och pröjsa fullt pris för biljetterna.
Under försäsongen verkade intresset vara på topp med mycket publik på de matcherna men sedan tycks det ha svalnat lite när det verkligen är dags att dyka upp och pröjsa fullt pris för biljetterna.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
/Friedrich Nietzsche
- Remy Lebeau
Du tjatar hela tiden om att folk väljer bort matcher för att de spelas 15:00 eller 17:00 det är rent skitsnack. Det är ju konstig att Frölunda drar så mycket folk till sig på dom S.k dåliga tiderna. Även majoriteten av alla andra lag klarar det bra. Det är inte tiden det är fel på, det är intresset i helhet, det är antalet omgångar som är problemet. Dom jag går med tycker att det är skönt med helgmatcher ioch med att de matcherna brukar gå tidigt, så att man inte kommer hem så sent på kvällen.Kall-El skrev:Väljer man att lira matcher med start 1500-1700 får man inte mycket publik oavsett vilket lag man spelar emot. Att det dessutom ä varmt ute och inte direkt mörkt vid matchstart gör inte saken bättre. Nä lägg matcherna senaree, även de som går under helgen.
Har inte sett någon som klagar över 15:00 eller 17:00 matcher här förutom du då, rätta mig om jag har fel.
Om du sedan tycker ljuset gör så att du inte vill kolla på hockey, så är det snarare ditt intresse till hockey som är allmänt dåligt, jag skiter personligen i om det är ljust ute, därför det är roligt att gå på hockey.
- fullfartframaat
Det som får publiken att inte gå på matcherna är åter igen att det spelas för många nonsensmatcher och att serien är för lång.
Världens längsta kvalserie och sen går tvåtredjedelar (2/3) ändå vidare till slutspel. För en sjättedel (1/6) är säsongen slut och för en sjättedel (1/6) börjar nästa kvalserie.
När ska ledande personer fatta att man begraver Elitserien i en mängd ointressanta matcher och alla utom landsortspubliken har förstått detta.
Världens längsta kvalserie och sen går tvåtredjedelar (2/3) ändå vidare till slutspel. För en sjättedel (1/6) är säsongen slut och för en sjättedel (1/6) börjar nästa kvalserie.
När ska ledande personer fatta att man begraver Elitserien i en mängd ointressanta matcher och alla utom landsortspubliken har förstått detta.
Så nu har vi fått "nonsensmatcher" även i fotbollen när DIF inte längre är med i guldstriden?fullfartframaat skrev:Det som får publiken att inte gå på matcherna är åter igen att det spelas för många nonsensmatcher och att serien är för lång.
DIF-Halmstad
Matchinformation
Matchnummer 1500001142
Serie Allsvenskan Herrar
Tid 2006-10-01 15:00
Arena Stadion
Publik 7 509
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
- fullfartframaat
Okej! Nonsensmatcher var ett inte helt lämpligt uttryck, så det tar jag tillbaka.
Att det är för många matcher inom Elitserien för att stockholmspubliken skall finna det intressant att gå och se på denna vidhåller jag emellertid.
Vad sedan gäller fotbollen så är serien slut efter 26 omgångar så alla poäng spelar roll här.
Att det är för många matcher inom Elitserien för att stockholmspubliken skall finna det intressant att gå och se på denna vidhåller jag emellertid.
Vad sedan gäller fotbollen så är serien slut efter 26 omgångar så alla poäng spelar roll här.
Om jag har räknat rätt så har Djurgården, på de sju senaste hemmamatcherna, ett snitt på 7398 personer per hemmamatch. Det totala snittet ligger på 6474 (då tror jag inte att kvällens match är inräknad).isolerad skrev:Är det bara jag som inbillar mig ellr har snittet ökat efter jul?
7398 personer skulle för övrigt innebära en tredjeplats i den totala publikligan, efter Färjestad (7436) och Frölunda (11339).
Ganska skapligt med tanke på att hockeyn tydligen är död i Stockholm.