Metal Machine skrev:Överlag känns det som att Djurgårn borde börja skjuta mer. Ibland finns inte läget och då är det helrätt att inte skjuta och riskera kontring, men i vissa fall har vi nästan öppet mål men väljer ändå passning. Som Fluery gjorde i går skulle vi behöva minst en som kunde göra. Helt enkelt nypa till direkt när läget ges. Så gör en målskytt!
Tycker att Stefan slet väldigt hårt i går. Han visade en jädra vilja och kämparglöd. Riktigt kul att se.
Här håller jag med dig helt, även om Cehlin och Kempe har väldigt olika spelstilar så tycker jag att dom har lite samma problem, dom måste bli mer rakt på sak, gå mot mål och lossa bössan. Jag tycker att båda har en tendens till att krångla till det för sig. Kempe ska försöka på sig alldeles för komplicerade finter och Cehlin kan ibland leta sig ut mot sargen med pucken, istället för att gå rakt på mål som han borde.
Håller med er, men känner mig av någon outgrundlig anledning på mig att en av dessa två herrar kommer göra en riktigt bra säsong och få sitt stora genombrott. Återstår att se vem. Kanske bägge två? Båda har iaf förutsättningarna...
Glömde nämna Söder igår som absolut gjorde sin bästa match bland de stora grabbarna. Han såg starkare och rappare ut i varje byte; 1-0 målet var ju dessutom helt hans förtjänst. Roligt, då jag kritiserat honom tämligen hårt tidigare.
Jag hade inga höga förväntningar på Söder inför den här matchen men jag måste säga att han gjorde det riktigt bra ifrån sig! Annars skötte sig Kempe bra, även om jag också tycker att han måste komma till avslut lite snabbare. Tjärnqvist SR var dock inte alls så stabil som jag förväntade mig men någonstans så anar man vilken rutin killen bär på. Skönt att se Ölvestad proppa lite igen och man ser också vilken teknik Mackan bär på även om han inte alltid backcheckar så hårt som jag skulle önska! Vilken lycka det annars är att vi har Wesslau i målet igen!!
Kall-El skrev:Det finns inte en risk att vi med nuvarande trupp kommer få jobba jävligt hårt för varje litet ,ål vi får?
Det kan inte vara så månne att vi saknar viss spetskompetens som gör att vi inte får en del enkla mål?
Nåväl bara matcherna i elitserien kan svara på detta.
Jag tror inte det då vi faktiskt öste in mål i början. Det är bara nu på sistone det inte klickat. Det är nog helt enkelt bara en svacka, för vi har visat att vi kan göra mål.
Kall-El skrev:Det finns inte en risk att vi med nuvarande trupp kommer få jobba jävligt hårt för varje litet ,ål vi får?
Det kan inte vara så månne att vi saknar viss spetskompetens som gör att vi inte får en del enkla mål?
Jag tror inte det då vi faktiskt öste in mål i början. Det är bara nu på sistone det inte klickat. Det är nog helt enkelt bara en svacka, för vi har visat att vi kan göra mål.
Luleå har ett väldigt bra försvar i år. Wallin är en jättevärvning och en formidabel motståndare som spelade kvartsfinal i stanley cup förra året -- fullt ordinarie. Ändå har det på något sätt helt hamnat under radarn i media (som hellre pratar om malmös värvning av klasen etc).
Det blir till att gnugga och hitta taktiska lösningar för att slå motståndarna. Åtminstone tre lag är väsentligt bättre än föregående år (SaIK, MoDo och Lul*å). Jag ser gärna en transatlantisk namnvärvning på forwardssidan för att öka på vår slagkraft.
Luleå har ett väldigt bra försvar i år. Wallin är en jättevärvning och en formidabel motståndare som spelade kvartsfinal i stanley cup förra året -- fullt ordinarie. Ändå har det på något sätt helt hamnat under radarn i media (som hellre pratar om malmös värvning av klasen etc).
Det blir till att gnugga och hitta taktiska lösningar för att slå motståndarna. Åtminstone tre lag är väsentligt bättre än föregående år (SaIK, MoDo och Lul*å). Jag ser gärna en transatlantisk namnvärvning på forwardssidan för att öka på vår slagkraft.
Skellefteå betydligt bättre än föregående år?
Lag som ser sämre ut än tidigare är ju annars HV, Färjestad och eventuellt Linköping. Så det kan bli en jämn serie helt klart. Timrå känns urusla dock och jag tror faktiskt att Modo kan få det svårt igen.