-daniel- skrev:
Grejen är att jag har höga krav på honom också, och kan väl påstå han var en av dem jag försökte kolla in mig extra på också under matchen. Du verkar bara ha fastnat på några misstag och sen varit blind för allt annat bra han lyckades åstadkomma (enkla bra avvägningar, placeringssäker i defensiven, har ett lugn som sprider sig till övriga spelare på isen, bra passar upp i banan, följde med i anfallet utmärkt med en fin skridskoåkning, hyfsad spelfördelning från blå de få lägen han fick, hade några OK skott).
Men nu släpper vi Tjärnqvist för kvällen.
Jupp.
Är det någon som hittat något video klipp från kurret i slutet? Jimmie var snabb ut från båset efter signalen och började knuffa en Luleå spelare i ryggen. Djurgården Luleå matcherna kommer bli roliga i år.
Jobbigt att vi torskar en sån här match som spårar ur efter slutsignalen. Det är mer hånfullt att veva efter en match som slutat med vinst. Hata Luleå.
Kollade lite på Tjärnqvistarna i dag och Mathias är klasser bättre än Daniel för stunden. Mathias har pigga ben och kommer ofta i bra lägen. Bra timing i mycket. Daniel ser trögare ut. Hoppas att han får fart på grejerna innan serien startar. Han skall bära det här laget.
antti-pekka skrev:Jobbigt att vi torskar en sån här match som spårar ur efter slutsignalen. Det är mer hånfullt att veva efter en match som slutat med vinst. Hata Luleå.
Kollade lite på Tjärnqvistarna i dag och Mathias är klasser bättre än Daniel för stunden. Mathias har pigga ben och kommer ofta i bra lägen. Bra timing i mycket. Daniel ser trögare ut. Hoppas att han får fart på grejerna innan serien startar. Han skall bära det här laget.
Simon08 skrev:Nisse Ekmans järnkaminer var grym, resten var väl ganska skitdåligt?
Öh, med tanke på att det var ca 3000 på plats så tycker jag att det var bra stämning under stora delar av matchen. En perfekt uppladdning inför den riktiga premiären.
Jag tyckte att vi var lite väl omständiga när vi kom in i anfallszon. Framförallt Kempe nästan varje gång försökte han sig på en dragning istället för att knäppa ett skott på mål och hugga på returen eller en frånvändning och försöka hitta en passning i slottet.
Hemma efter att ha filmat klacken med mera under hela kvällen. Bra stämning fick vi, och en riktigt het match. Man kan ju inte förvänta sig skönspel en sådan match. Var riktigt kul att i gruffet se spelare som Cehlin, Norman, Almtorp gå in i smeten och fightas. Trist dock på idioten som sulade reklamskyltshållaren eller vad det var. Vi fick med han på kameran, men vakterna var ju på han på en gång. Min chef var på matchen (södertäljare) och det känns ju synd att inte ens en "försäsongsmatch" ska vara riskfri att gå på :/
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
seppuko skrev:Hemma efter att ha filmat klacken med mera under hela kvällen. Bra stämning fick vi, och en riktigt het match. Man kan ju inte förvänta sig skönspel en sådan match. Var riktigt kul att i gruffet se spelare som Cehlin, Norman, Almtorp gå in i smeten och fightas. Trist dock på idioten som sulade reklamskyltshållaren eller vad det var. Vi fick med han på kameran, men vakterna var ju på han på en gång. Min chef var på matchen (södertäljare) och det känns ju synd att inte ens en "försäsongsmatch" ska vara riskfri att gå på :/
Maila Ednertz eller någon säkerhetsansvarig och fråga om bildmaterialet kan vara till någon hjälp. Jag har i alla fall mailat Janne och påpekat incidenten och att jag aldrig mer vill se idioten i ett Djurgårdssmannanhang.
seppuko skrev:Hemma efter att ha filmat klacken med mera under hela kvällen. Bra stämning fick vi, och en riktigt het match. Man kan ju inte förvänta sig skönspel en sådan match. Var riktigt kul att i gruffet se spelare som Cehlin, Norman, Almtorp gå in i smeten och fightas. Trist dock på idioten som sulade reklamskyltshållaren eller vad det var. Vi fick med han på kameran, men vakterna var ju på han på en gång. Min chef var på matchen (södertäljare) och det känns ju synd att inte ens en "försäsongsmatch" ska vara riskfri att gå på :/
Maila Ednertz eller någon säkerhetsansvarig och fråga om bildmaterialet kan vara till någon hjälp. Jag har i alla fall mailat Janne och påpekat incidenten och att jag aldrig mer vill se idioten i ett Djurgårdssmannanhang.
Ordningsvakterna skötte det på plats och straffet är redan utfärdat efter de rutiner DIF Hockey har som jag förstår det.
Ditt yrkande på livstid tror jag faller på döva öron dock, som sig bör.
Ordningsvakterna skötte det på plats och straffet är redan utfärdat efter de rutiner DIF Hockey har som jag förstår det.
Självklart så kommer han inte att stängas av på livstid, även om jag känt lite sympati för honom om han hade fått det straffet.
Jag hoppas dock verkligen att det blir mer än en varning.
Självklart så kommer han inte att stängas av på livstid, även om jag känt lite sympati för honom om han hade fått det straffet.
Jag hoppas dock verkligen att det blir mer än en varning.
Ersätta skadegörelsen och agera matchvärd 4-5 matcher?