Nope, såg hela matchen från A26 Var satt du? D. Tjärnqvist var vår sämsta back idag om man räknar antalet misstag. Jag förväntar mig att han höjer sig rejält till starten av elitserien.-daniel- skrev:Jag vet inte om du satt på muggen i 2:a och 3:e perioden, 1:a var han lite shaky och gjorde lite misstag men resten av matchen var han vår bästa back.
ET: Djurgårdens IF - Luleå, 1/9 2011 | EP Trophy
Re: ET: Djurgårdens IF - Luleå, 1/9 2011 | EP Trophy
Edin skrev:Vårat största problem är nog inte att HIFK måste tappa poäng, utan att vi måste ta tre i Linköping.kaminor skrev: Tyvärr måste väl HIFK tappa poäng imorgon för att vi ska ta oss till slutspel, befarar jag.
Tänk er om vi missar slutspel och Luleå tar sista platsen, då vet jag fan inte vart jag ska ta vägen...
Jag tror att vi klår köpköping. Hemska tanke att Fuleå går vidare. Urg.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Satt på 3 olika platser (en för varje period) vad nu det har med saken att göra. Du tycker bevisligen inte likadant som mig i frågan, big deal?tomten skrev:Nope, såg hela matchen från A26 Var satt du? D. Tjärnqvist var vår sämsta back idag om man räknar antalet misstag. Jag förväntar mig att han höjer sig rejält till starten av elitserien.-daniel- skrev:Jag vet inte om du satt på muggen i 2:a och 3:e perioden, 1:a var han lite shaky och gjorde lite misstag men resten av matchen var han vår bästa back.
Vidhåller fortfarande att #34 gjorde sin klart bästa match sen comebacken (om man bortser från delar av 1:a perioden).
Det gillar jag med och det jag är besviken på att han inte visade. Jag satt verkligen och kikade bara på han flera byten och han gjorde många fel, speciellt första perioden. Felpassar och duttande med pucken i egen zon.Mäklaren skrev: Hmm, så olika man kan tycka. Jag gillar resolut, enkelt och smart backspel. Det tycker jag att DT stod för idag.
European Trophy Cup och det är 4000 på läktaren, galet tryck i vissa stunder som gnaget inte skulle få med 8094 på Hovet.
Wesslau bra i mål, rena rama skitmål han får på sig, fanns inget att göra. I överlag bra fart, dock så måste vi balansera anfallen.. Ibland för mycket stress och ibland för lite fart och får dåliga passar, bättra på det och vi kan få till vassa samt snabba anfall.
Skönt match före säsongen drar igång på riktigt
Wesslau bra i mål, rena rama skitmål han får på sig, fanns inget att göra. I överlag bra fart, dock så måste vi balansera anfallen.. Ibland för mycket stress och ibland för lite fart och får dåliga passar, bättra på det och vi kan få till vassa samt snabba anfall.
Skönt match före säsongen drar igång på riktigt
Det är ingen big deal. Jag kanske har för höga krav på honom.-daniel- skrev:Satt på 3 olika platser (en för varje period) vad nu det har med saken att göra. Du tycker bevisligen inte likadant som mig i frågan, big deal?tomten skrev:Nope, såg hela matchen från A26 Var satt du? D. Tjärnqvist var vår sämsta back idag om man räknar antalet misstag. Jag förväntar mig att han höjer sig rejält till starten av elitserien.-daniel- skrev:Jag vet inte om du satt på muggen i 2:a och 3:e perioden, 1:a var han lite shaky och gjorde lite misstag men resten av matchen var han vår bästa back.
Vidhåller fortfarande att #34 gjorde sin klart bästa match sen comebacken (om man bortser från delar av 1:a perioden).
Äckliga lilla Luleå..
Spelar fortfarande samma gamla tråkhockey enligt mig, vansinnigt disciplinerade och små och ettriga. Fyfaaan.
Tyvärr så är det ju på Ölvestads utvisningar vi faller, då barnmisshandlarn kan sätta två baljor. Dock så är båda två vääldigt tveksamma utvisningar, speciellt den sista. Jävla stolpskott till domare må jag säga.
Hafsigt, slarvigt och ofokuserat stundtals, men vi jobbar oss ur dom svåra stunderna på ett bra sätt tycker jag.
Härlig stämning för att vara en försäsongsmatch, helt sjukt.
Och Abbott, han kan ju i alla fall det där med att reta upp folk.
Slutligen, Printz.. Ska försöka gnälla mindre på spelarna den här säsongen, men fy fan vad borta han var idag. Kanske fick in nån bra propp ibland, men annars var det inte mycket som stämde.
Spelar fortfarande samma gamla tråkhockey enligt mig, vansinnigt disciplinerade och små och ettriga. Fyfaaan.
Tyvärr så är det ju på Ölvestads utvisningar vi faller, då barnmisshandlarn kan sätta två baljor. Dock så är båda två vääldigt tveksamma utvisningar, speciellt den sista. Jävla stolpskott till domare må jag säga.
Hafsigt, slarvigt och ofokuserat stundtals, men vi jobbar oss ur dom svåra stunderna på ett bra sätt tycker jag.
Härlig stämning för att vara en försäsongsmatch, helt sjukt.
Och Abbott, han kan ju i alla fall det där med att reta upp folk.
Slutligen, Printz.. Ska försöka gnälla mindre på spelarna den här säsongen, men fy fan vad borta han var idag. Kanske fick in nån bra propp ibland, men annars var det inte mycket som stämde.
Du har alltså facit?tomten skrev:Det gillar jag med och det jag är besviken på att han inte visade. Jag satt verkligen och kikade bara på han flera byten och han gjorde många fel, speciellt första perioden. Felpassar och duttande med pucken i egen zon.Mäklaren skrev: Hmm, så olika man kan tycka. Jag gillar resolut, enkelt och smart backspel. Det tycker jag att DT stod för idag.
Jag TYCKER att DT gjorde det bra, men du VET att han var dålig.
Fine.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Har bara sett en match, men DT visade prov på "raggespel" med sina kloka beslut. På backsidan var det främst Kyle och David som hade sämre kvällar denna gång. Men det bestående intrycket är ändå att vi står upp mycket bra och är kanske det bättre laget. Kuben blir bara sämre för varje år och avgör i 2:a med en tveksam utvisning. Ser fram emot de riktiga matcherna i år, känns som att det kommer att bli... rätt heta matcher mot många lag i år. Kul!-daniel- skrev:Satt på 3 olika platser (en för varje period) vad nu det har med saken att göra. Du tycker bevisligen inte likadant som mig i frågan, big deal?tomten skrev:Nope, såg hela matchen från A26 Var satt du? D. Tjärnqvist var vår sämsta back idag om man räknar antalet misstag. Jag förväntar mig att han höjer sig rejält till starten av elitserien.-daniel- skrev:Jag vet inte om du satt på muggen i 2:a och 3:e perioden, 1:a var han lite shaky och gjorde lite misstag men resten av matchen var han vår bästa back.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- -daniel-
Grejen är att jag har höga krav på honom också, och kan väl påstå han var en av dem jag försökte kolla in mig extra på också under matchen. Du verkar bara ha fastnat på några misstag och sen varit blind för allt annat bra han lyckades åstadkomma (enkla bra avvägningar, placeringssäker i defensiven, har ett lugn som sprider sig till övriga spelare på isen, bra passar upp i banan, följde med i anfallet utmärkt med en fin skridskoåkning, hyfsad spelfördelning från blå de få lägen han fick, hade några OK skott).tomten skrev:Det är ingen big deal. Jag kanske har för höga krav på honom.-daniel- skrev:Satt på 3 olika platser (en för varje period) vad nu det har med saken att göra. Du tycker bevisligen inte likadant som mig i frågan, big deal?tomten skrev:Nope, såg hela matchen från A26 Var satt du? D. Tjärnqvist var vår sämsta back idag om man räknar antalet misstag. Jag förväntar mig att han höjer sig rejält till starten av elitserien.-daniel- skrev:Jag vet inte om du satt på muggen i 2:a och 3:e perioden, 1:a var han lite shaky och gjorde lite misstag men resten av matchen var han vår bästa back.
Men nu släpper vi Tjärnqvist för kvällen.

Kanske inte världens bästa hockey men ändå grymt roligt! Samtidigt som hatet växte mot Fuleå för varje sekund som gick så kunde jag inte hålla mig för garv när deras målis kutade ut och försökte sig på någon typ av rugbytackling! Stämningen var otroligt bra under vissa delar, kändes det som från klacken.
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
Vi hade inte studsarna med oss idag, domaren tog oss på de flesta av våra tveksamma/regelrätta situationer men missade rejält på Luleås, backarna såg bitvis lite bleka ut fast våra forwards hjälpte dem på ett bra sätt när de var sega hemåt på rören men i slutändan sket det sig. Gruffet i slutet hjälpte mig att tänka mindre på resultatet men när det börjar fara inredning och mynt blir man fan riktigt sur.
Jag tror dock att när våra 'gamla' killar och de nya ssk-killarna får lära sig att hitta varandra kommer vi nå stor framgång.
Hade ont i halsen innan, nu ingen hals kvar :p
Jag tror dock att när våra 'gamla' killar och de nya ssk-killarna får lära sig att hitta varandra kommer vi nå stor framgång.
Hade ont i halsen innan, nu ingen hals kvar :p
- -daniel-
Jag är lite rädd för en sak och det är att Printz har tagit några steg tillbaka... förra säsongen var han verkligen bra, men de 3 matcher jag sett på försäsongen har inte bådat gott. Segare än vanligt, passarna bedrövliga. Han är väl möjligtvis en slow-starter men borde börja kugga i lite bättre snart.
Jag håller med dig om att han inte var bra idag, men det känns överilat att tänka att han tar några steg tillbaka i stort sett. Han har ju varit gamla vanliga Printz i de ET-matcher jag sett hittills. Hans backpar var inte alls bra idag, Kyle såg trött ut.-daniel- skrev:Jag är lite rädd för en sak och det är att Printz har tagit några steg tillbaka... förra säsongen var han verkligen bra, men de 3 matcher jag sett på försäsongen har inte bådat gott. Segare än vanligt, passarna bedrövliga. Han är väl möjligtvis en slow-starter men borde börja kugga i lite bättre snart.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- -daniel-
Jag har reagerat på att Printz sett mer stabbig ut (både fysiskt men även psykiskt...idiotbeslut några gånger per match) än vanligt samtliga 3 matcher, men jag kanske överdriver något. Får hoppas jag har fel. David är sjukt viktig; vår enda riktigt starka defensiva back måste leverera.Edin skrev:Jag håller med dig om att han inte var bra idag, men det känns överilat att tänka att han tar några steg tillbaka i stort sett. Han har ju varit gamla vanliga Printz i de ET-matcher jag sett hittills. Hans backpar var inte alls bra idag, Kyle såg trött ut.-daniel- skrev:Jag är lite rädd för en sak och det är att Printz har tagit några steg tillbaka... förra säsongen var han verkligen bra, men de 3 matcher jag sett på försäsongen har inte bådat gott. Segare än vanligt, passarna bedrövliga. Han är väl möjligtvis en slow-starter men borde börja kugga i lite bättre snart.