Ok, tack. Känns dock som att "många matcher"-förklaringen är sådär.... Så det är säkert något mer än nån miniskavank.Jepe skrev:Enl en artikel i AB idag (sammanställning av lagens skador) så sägs han och Brodin vara lite småskadade men vilar pga många matcher.-daniel- skrev:Någon som vet vart Boumedienne var förresten?
Andra värda att nämna idag är Norman (alltid lika bra...), Almtorp (sliter också som ett djur, förvånas i varje byte över hur stark han verkar vara), Holm (gör väldigt mycket rätt), Wesslau (räddar oss ett par gånger när det såg rejält virrigt ut).
ET: Djurgårdens IF - Luleå, 1/9 2011 | EP Trophy
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: ET: Djurgårdens IF - Luleå, 1/9 2011 | EP Trophy
Wesslau tycker jag var okej. Men inte mer. Betydligt lugnare och stabilare rörelsemönster än tidigare och det känns bra inför framtiden.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Det stämmer inte, MT vevade på bra några sekunder efter bilden togs.Jockmaniac skrev:Blir grinig när jag ser de där bilderna... Två bönder står och spöar på Holmqvist medan Norman och Tjärnqvist Jr bara står och tittar på... In i skiten för fan! De ska fan inte få spöa på en Djurgårdare sådär..Jepe skrev:Lite bilder från kurret
Härligt att se Wesslau så aktiv i bråket däremot
Luleå verkar ha gjort sin läxa och tuffat till sig (Kilström/Wallin) efter att ha blivit utbitchade i kvarten...
- -daniel-
Målen han släpper känns rätt svåra att ta; 1:a en halvt omöjlig sidledsförflyttning, 2:a kunde han MÖJLIGTVIS ha hunnit med när dvärgen kastade över den på backhand men 3:e var väl ett nära fint placerat direktskott (såg inte riktigt). I början när det slarvades hej vilt räddade han ett par riktigt vassa lägen.Mäklaren skrev:Wesslau tycker jag var okej. Men inte mer. Betydligt lugnare och stabilare rörelsemönster än tidigare och det känns bra inför framtiden.
Tycker Wesslau var riktigt bra faktiskt, jag såg inte riktigt tredje målet men det var väl i princip en kopia av deras första kvittering?-daniel- skrev:Målen han släpper känns rätt svåra att ta; 1:a en halvt omöjlig sidledsförflyttning, 2:a kunde han MÖJLIGTVIS ha hunnit med när dvärgen kastade över den på backhand men 3:e var väl ett nära fint placerat direktskott (såg inte riktigt). I början när det slarvades hej vilt räddade han ett par riktigt vassa lägen.Mäklaren skrev:Wesslau tycker jag var okej. Men inte mer. Betydligt lugnare och stabilare rörelsemönster än tidigare och det känns bra inför framtiden.
Man såg ingenting av hans berömda returer eller fladdrande spelstil.
Det tackar vi för, Jinxmaster Flex.Kall-El skrev:NI kan tacka mig för att vi leder, orsak?
Jag la in ett spel på 100 riksdaler på att Skotrraggarna skall vinna matchen.
Kunde inte motstå ett odds på 3x insatsen efter det att jag sett vår laguppställning helt enkelt...
De där 300 kopekerna ska rakt ner i JK eller Fabrikens kista.
Senast redigerad av Edin den 2011-09-01 21:15:37, redigerad totalt 1 gånger.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Fattar inte hur vissa här inne utan att ens sett matchen kan sitta och klanka ner på spelare. Tex Jimmies utvisning. Hur i helvete kan man veta om den var nödvändig eller inte om man inte ens såg matchen? Lägg ner sånt där skit och håll käften istället. Låt folk som faktiskt såg matchen bedöma sånt istället.
Satt och punktmarkerade D.Tjärnqvist idag.... fan grabbar, vilken match såg ni? D. Tjärnqvist var en av de sämsta på banan. Han tappade puckar och lade dåliga passar i både första och andra perioden. Totalt 6 st klockrena misstag fick jag det till. Han spelade sämre än Lassen gjorde många matcher förra säsongen. Tänker främst på han spel i egen zon. Han var verkligen inte bra idag.....-daniel- skrev:Ja visst var det ruskigt trevligt att se alla som slet arslet av sig. Mackans arbetsinsats var magisk... och D.Tjärnqvist börjar bli precis så bra som jag vet att han kan vara.Mäklaren skrev:Skönt med lite hets. Otroligt dålig hockeymatch i mina ögon, men DIF sliter i år! Fy fan så roligt att se Mackan, Carlsson, Cehlin, Norman med flera jobba så kopiöst hårt i en match som denna. Att som grädde på moset (äntligen) få se Daniel Tjärnqvist geniala och pudelkloka backspel är en fröjd.
Men sen var det mesta värdelöstförutom stämningen på läktarna som var magisk.
Annars var det hafsigt som fan, men tempot kan man inte klaga på.
- -daniel-
Jag vet inte om du satt på muggen i 2:a och 3:e perioden, 1:a var han lite shaky och gjorde lite misstag men resten av matchen var han vår bästa back.tomten skrev:Satt och punktmarkerade D.Tjärnqvist idag.... fan grabbar, vilken match såg ni? D. Tjärnqvist var en av de sämsta på banan. Han tappade puckar och lade dåliga passar i både första och andra perioden. Totalt 6 st klockrena misstag fick jag det till. Han spelade sämre än Lassen gjorde många matcher förra säsongen. Tänker främst på han spel i egen zon. Han var verkligen inte bra idag.....-daniel- skrev:Ja visst var det ruskigt trevligt att se alla som slet arslet av sig. Mackans arbetsinsats var magisk... och D.Tjärnqvist börjar bli precis så bra som jag vet att han kan vara.Mäklaren skrev:Skönt med lite hets. Otroligt dålig hockeymatch i mina ögon, men DIF sliter i år! Fy fan så roligt att se Mackan, Carlsson, Cehlin, Norman med flera jobba så kopiöst hårt i en match som denna. Att som grädde på moset (äntligen) få se Daniel Tjärnqvist geniala och pudelkloka backspel är en fröjd.
En back som jag är lite besviken på idag är Kyle, han hade inte många rätt.
I övrigt är det inte så mycket att säga om några enskilda prestationer, spelet var dåligt stundtals och riktigt bra och ibland riktigt dåligt, rena hönsgården i egen zon ibland. Synd att vi inte fick in någon till kasse i tredje, där dominerade vi ju större delen av perioden.
Någon som såg vad Jimmie åkt ut för förretsen? Kändes riktigt billig. Sedan måste jag hålla med Mäklaren om att stämningen var helt magnifik i slutet av matchen.
I övrigt är det inte så mycket att säga om några enskilda prestationer, spelet var dåligt stundtals och riktigt bra och ibland riktigt dåligt, rena hönsgården i egen zon ibland. Synd att vi inte fick in någon till kasse i tredje, där dominerade vi ju större delen av perioden.
Någon som såg vad Jimmie åkt ut för förretsen? Kändes riktigt billig. Sedan måste jag hålla med Mäklaren om att stämningen var helt magnifik i slutet av matchen.
Vi är bra i första, dåliga i andra och äger tredje totalt. I andra är det virrigt som fan.
Box play sög ju uppenbarligen, och Fuleås power play var bra. Domaren var praktusel.
Jimmie var grym, oturliga/felaktiga utvisningar.
Fuleå hade flax vid 1-1, pucken kunde lika gärna fastnat utanför zon.
Wesslau chanslös på målen, en av planens bästa.
Mackan Nilson visar HJÄRTA.
Publiken dominant! Mycket känslor på slutet - gillar't!
Tyvärr måste väl HIFK tappa poäng imorgon för att vi ska ta oss till slutspel, befarar jag.
Box play sög ju uppenbarligen, och Fuleås power play var bra. Domaren var praktusel.
Jimmie var grym, oturliga/felaktiga utvisningar.
Fuleå hade flax vid 1-1, pucken kunde lika gärna fastnat utanför zon.
Wesslau chanslös på målen, en av planens bästa.
Mackan Nilson visar HJÄRTA.
Publiken dominant! Mycket känslor på slutet - gillar't!
Tyvärr måste väl HIFK tappa poäng imorgon för att vi ska ta oss till slutspel, befarar jag.

Vårat största problem är nog inte att HIFK måste tappa poäng, utan att vi måste ta tre i Linköping.kaminor skrev: Tyvärr måste väl HIFK tappa poäng imorgon för att vi ska ta oss till slutspel, befarar jag.
Tänk er om vi missar slutspel och Luleå tar sista platsen, då vet jag fan inte vart jag ska ta vägen...
Hmm, så olika man kan tycka. Jag gillar resolut, enkelt och smart backspel. Det tycker jag att DT stod för idag.tomten skrev:Satt och punktmarkerade D.Tjärnqvist idag.... fan grabbar, vilken match såg ni? D. Tjärnqvist var en av de sämsta på banan. Han tappade puckar och lade dåliga passar i både första och andra perioden. Totalt 6 st klockrena misstag fick jag det till. Han spelade sämre än Lassen gjorde många matcher förra säsongen. Tänker främst på han spel i egen zon. Han var verkligen inte bra idag.....-daniel- skrev:Ja visst var det ruskigt trevligt att se alla som slet arslet av sig. Mackans arbetsinsats var magisk... och D.Tjärnqvist börjar bli precis så bra som jag vet att han kan vara.Mäklaren skrev:Skönt med lite hets. Otroligt dålig hockeymatch i mina ögon, men DIF sliter i år! Fy fan så roligt att se Mackan, Carlsson, Cehlin, Norman med flera jobba så kopiöst hårt i en match som denna. Att som grädde på moset (äntligen) få se Daniel Tjärnqvist geniala och pudelkloka backspel är en fröjd.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Vad gjorde lillasyster på slutet som fick Mackan att släppa vantarna?
Tycker fortfarande vi har en del problem med skyttet, vi skapar helt okej chanser, men många av spelarna letar pass istället för skjuta själva. Många av dom som skjuter siktar helt åt fanders också haha. Helt okej match, men det märktes att säsongen inte riktigt är igång ännu.
Det var väl han som filmade framför eget mål efter att ha slashat och dragit ner Tjärnqvist Jr? Tog sig för ansiktet och låg och bölade på isen.Fricke skrev:Vad gjorde lillasyster på slutet som fick Mackan att släppa vantarna?
Men ni kan andas ut, lillasyster verkade inte vara så allvarligt skadad eftersom att han kunde stå på benen och veva tre sekunder senare.